Downsizing dorazil definitivně i do Mnichova. Všechny budoucí čtyřválce budou mít turbo.
Dle zdrojů přímo z automobilky BMW budou mít všechny budoucí řadové čtyřválce přeplňování. To zahrnuje všechny motory do výkonu 245 koní. Vyšší výkon už budou mít na starosti šestiválce.
Každý z nich bude postaven na stejném hliníkovém bloku. Lišit se budou hlavně použitými turby a softwarem nahraným v řídící jednotce. Stejný postup používá mnoho jiných automobilek. Hlavním důvodem je zde úspora nákladů.
Vnitřek válců bude krýt vrstva železa tlustá pouze 0,3 mm, oproti současné vrstvě litiny tlusté 1,5 mm. To přinese zvýšenou životnost motoru, stejně jako jeho nižší hmotnost.
Premiéra těchto motorů se odehraje v modelu X1, kde se představí jeho nejvýkonnější verze s 245 koňmi. Ta bude vybavena Twin-scroll turbem, variabilním časováním ventilů double-VANOS a plnícím tlakem až 200 barů.
Kompletní řada nových přeplňovaných čtyřválců se představí pravděpodobně příští rok v modelech řady 3.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?