Všechny budoucí čtyřválce od BMW budou přeplňované

BMW
BMW, foto: Archiv AutoRoad.cz
Roman Turna 19. února 2011 10:45
Sdílej:

Downsizing dorazil definitivně i do Mnichova. Všechny budoucí čtyřválce budou mít turbo.

Dle zdrojů přímo z automobilky BMW budou mít všechny budoucí řadové čtyřválce přeplňování. To zahrnuje všechny motory do výkonu 245 koní. Vyšší výkon už budou mít na starosti šestiválce.

Každý z nich bude postaven na stejném hliníkovém bloku. Lišit se budou hlavně použitými turby a softwarem nahraným v řídící jednotce. Stejný postup používá mnoho jiných automobilek. Hlavním důvodem je zde úspora nákladů.

Vnitřek válců bude krýt vrstva železa tlustá pouze 0,3 mm, oproti současné vrstvě litiny tlusté 1,5 mm. To přinese zvýšenou životnost motoru, stejně jako jeho nižší hmotnost.

Premiéra těchto motorů se odehraje v modelu X1, kde se představí jeho nejvýkonnější verze s 245 koňmi. Ta bude vybavena Twin-scroll turbem, variabilním časováním ventilů double-VANOS a plnícím tlakem až 200 barů.

Kompletní řada nových přeplňovaných čtyřválců se představí pravděpodobně příští rok v modelech řady 3.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.