Bridgestone uvádí na trh novou ekologickou pneumatiku Ecopia EP150, která byla představena loni na podzim na IAA ve Frankfurtu.
Pneumatika splňuje náročné požadavky považované dosud za protichůdné, neboť kombinuje nejvyšší úroveň bezpečnosti na mokru se sníženým valivým odporem, který má za následek nižší spotřebu paliva a emise CO2.
Společnosti Bridgestone se tento průlom podařil díky vývoji směsi Nano Pro-Tech™, která zmenšuje součinitel valivého odporu potlačením energetických ztrát v horních vrstvách směsi během odvalování, v kombinaci s novým designem dezénu s propojenými bloky a tenkým žebrem. Uvedené řešení zvyšuje tlak ve styčné ploše a zkracuje brzdnou dráhu na mokru.
Pneumatika Ecopia EP150 má v porovnání se současnými produkty Bridgestone stejného rozměru snížený valivý odpor o 15 %, což znamená průměrné snížení spotřeby paliva o cca 3%1 doprovázené odpovídajícím poklesem emisí CO2.
Pneumatika Ecopia EP150 bude nabízena na trhu náhradní spotřeby a také jako originální výbava pro kompaktní a středně velké osobní vozy s koly o průměru ráfku 14“ až 16“. K dispozici budou profilová čísla 55 až 65.
Pod označením Ecopia vyrábí Bridgestone pneumatiky s nejlepšími ekologickými parametry, jejichž konstrukce je zaměřena na snižování valivého odporu při zachování vysoké úrovně bezpečnosti na mokrém povrchu. Pneumatiky Ecopia byly vyvinuty nejprve pro elektromobily v roce 1991. Na japonském trhu náhradních pneumatik se v roce 2002 objevily pneumatiky řady Ecopia M881 a Ecopia R221 pro nákladní vozidla a autobusy. Společnost Bridgestone uvedla v Japonsku na trh pneumatiky Ecopia M812 pro lehké užitkové vozy v roce 2005 a v dubnu 2008 následovaly pneumatiky Ecopia EP100 pro osobní vozy.
V Evropě se označení Ecopia objevilo poprvé v roce 1999, kdy byly pneumatiky Ecopia B381 montovány na vozy VW 3L Lupo a následně i na modely Audi A2. V roce 2008 začal z výrobního závodu japonské automobilky Toyota vyjíždět městský vůz iQ na pneumatikách Ecopia EP25.
V dubnu 2009 představil Bridgestone v Evropě řadu ekologických prémiových pneumatik Turanza ER300 Ecopia. Tato pneumatika se montuje na několik modelů osobních vozů jako originální výbava. S pneumatikami Ecopia EP150 přinese Bridgestone bezpečnostní a ekologické přínosy spojované s označením Ecopia také uživatelům malých až středně velkých vozidel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.