Bridgestone uvádí na trh novou ekologickou pneumatiku Ecopia EP150, která byla představena loni na podzim na IAA ve Frankfurtu.
Pneumatika splňuje náročné požadavky považované dosud za protichůdné, neboť kombinuje nejvyšší úroveň bezpečnosti na mokru se sníženým valivým odporem, který má za následek nižší spotřebu paliva a emise CO2.
Společnosti Bridgestone se tento průlom podařil díky vývoji směsi Nano Pro-Tech™, která zmenšuje součinitel valivého odporu potlačením energetických ztrát v horních vrstvách směsi během odvalování, v kombinaci s novým designem dezénu s propojenými bloky a tenkým žebrem. Uvedené řešení zvyšuje tlak ve styčné ploše a zkracuje brzdnou dráhu na mokru.
Pneumatika Ecopia EP150 má v porovnání se současnými produkty Bridgestone stejného rozměru snížený valivý odpor o 15 %, což znamená průměrné snížení spotřeby paliva o cca 3%1 doprovázené odpovídajícím poklesem emisí CO2.
Pneumatika Ecopia EP150 bude nabízena na trhu náhradní spotřeby a také jako originální výbava pro kompaktní a středně velké osobní vozy s koly o průměru ráfku 14“ až 16“. K dispozici budou profilová čísla 55 až 65.
Pod označením Ecopia vyrábí Bridgestone pneumatiky s nejlepšími ekologickými parametry, jejichž konstrukce je zaměřena na snižování valivého odporu při zachování vysoké úrovně bezpečnosti na mokrém povrchu. Pneumatiky Ecopia byly vyvinuty nejprve pro elektromobily v roce 1991. Na japonském trhu náhradních pneumatik se v roce 2002 objevily pneumatiky řady Ecopia M881 a Ecopia R221 pro nákladní vozidla a autobusy. Společnost Bridgestone uvedla v Japonsku na trh pneumatiky Ecopia M812 pro lehké užitkové vozy v roce 2005 a v dubnu 2008 následovaly pneumatiky Ecopia EP100 pro osobní vozy.
V Evropě se označení Ecopia objevilo poprvé v roce 1999, kdy byly pneumatiky Ecopia B381 montovány na vozy VW 3L Lupo a následně i na modely Audi A2. V roce 2008 začal z výrobního závodu japonské automobilky Toyota vyjíždět městský vůz iQ na pneumatikách Ecopia EP25.
V dubnu 2009 představil Bridgestone v Evropě řadu ekologických prémiových pneumatik Turanza ER300 Ecopia. Tato pneumatika se montuje na několik modelů osobních vozů jako originální výbava. S pneumatikami Ecopia EP150 přinese Bridgestone bezpečnostní a ekologické přínosy spojované s označením Ecopia také uživatelům malých až středně velkých vozidel.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.