Bridgestone uvádí na trh novou ekologickou pneumatiku Ecopia EP150, která byla představena loni na podzim na IAA ve Frankfurtu.
Pneumatika splňuje náročné požadavky považované dosud za protichůdné, neboť kombinuje nejvyšší úroveň bezpečnosti na mokru se sníženým valivým odporem, který má za následek nižší spotřebu paliva a emise CO2.
Společnosti Bridgestone se tento průlom podařil díky vývoji směsi Nano Pro-Tech™, která zmenšuje součinitel valivého odporu potlačením energetických ztrát v horních vrstvách směsi během odvalování, v kombinaci s novým designem dezénu s propojenými bloky a tenkým žebrem. Uvedené řešení zvyšuje tlak ve styčné ploše a zkracuje brzdnou dráhu na mokru.
Pneumatika Ecopia EP150 má v porovnání se současnými produkty Bridgestone stejného rozměru snížený valivý odpor o 15 %, což znamená průměrné snížení spotřeby paliva o cca 3%1 doprovázené odpovídajícím poklesem emisí CO2.
Pneumatika Ecopia EP150 bude nabízena na trhu náhradní spotřeby a také jako originální výbava pro kompaktní a středně velké osobní vozy s koly o průměru ráfku 14“ až 16“. K dispozici budou profilová čísla 55 až 65.
Pod označením Ecopia vyrábí Bridgestone pneumatiky s nejlepšími ekologickými parametry, jejichž konstrukce je zaměřena na snižování valivého odporu při zachování vysoké úrovně bezpečnosti na mokrém povrchu. Pneumatiky Ecopia byly vyvinuty nejprve pro elektromobily v roce 1991. Na japonském trhu náhradních pneumatik se v roce 2002 objevily pneumatiky řady Ecopia M881 a Ecopia R221 pro nákladní vozidla a autobusy. Společnost Bridgestone uvedla v Japonsku na trh pneumatiky Ecopia M812 pro lehké užitkové vozy v roce 2005 a v dubnu 2008 následovaly pneumatiky Ecopia EP100 pro osobní vozy.
V Evropě se označení Ecopia objevilo poprvé v roce 1999, kdy byly pneumatiky Ecopia B381 montovány na vozy VW 3L Lupo a následně i na modely Audi A2. V roce 2008 začal z výrobního závodu japonské automobilky Toyota vyjíždět městský vůz iQ na pneumatikách Ecopia EP25.
V dubnu 2009 představil Bridgestone v Evropě řadu ekologických prémiových pneumatik Turanza ER300 Ecopia. Tato pneumatika se montuje na několik modelů osobních vozů jako originální výbava. S pneumatikami Ecopia EP150 přinese Bridgestone bezpečnostní a ekologické přínosy spojované s označením Ecopia také uživatelům malých až středně velkých vozidel.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?