Defekty trápí motoristy již skoro od samého počátku. Výměna kola je nepříjemná, proto se konstruktéři snaží pneumatiky před defektem nějak chránit, často se používají pneumatiky schopné dojezdu i po defektu, na Autosalonu se ale představí systém, který dokáže defektu zabránit.
Od doby, kdy pan Dunlop omotal první tříkolku gumovou hadicí a vynalezl tak první pneumatiku (vlastně druhou, ale ta první už byla tou dobou dávno zapomenuta), řeší motoristé problém. Co s píchlou duší?
Pneumatika, dnes již bezdušová, je konstrukčně gumovým pláštěm se zalitými ocelovými výztuhami. Potíží této gumy je, že je poměrně tuhá a málo pružná, takže se na rozdíl od nějaké pružnější gumy nedokáže po vpichu sama zase zacelit.
Toho docela chytře využil výrobce zajímavého přípravku Tyreguardian (neboli ochránce pneumatiky). Funguje docela prostým způsobem, přes ventilek se pneumatika napustí viskózní kapalinou, která se krátkou jízdou rozlije rovnoměrně po celé pneumatice a zaschne. Výhodou výrobku je, že se ho používá něco přes sto mililitrů, přičemž pneumatika bez ráfku váží kolem šesti kilo, což znamená, že aplikací neutrpí jízdní vlastnosti, komfort, ani maximální rychlost, je proto použitelný i pro rychlé vozy. Dnes často používané pneumatiky runflat zhoršují jízdní vlastnosti i komfort jízdy.
Díky přípravku se na vnitřním povrchu pneumatiky vytvoří tenký film, který se vzhledem ke své vysoké pružnosti po průrazu zase zacelí a zabrání úniku vzduchu z poškození, přičemž výrobce garantuje samozacelení průpichu o průměru 6 mm, to můžeme srovnat se šířkou propisovačky. Takovéto poškození potom řidič vůbec nezpozoruje, ačkoliv jinak by z pneumatiky začal unikat vzduch.
Vzhledem ke slušné ceně kolem tisícovky pro sadu peumatik Tyreguardian nezní nezajímavě. Časopis European Car ho navíc vyhlásil výrobkem roku 2009 po testu, kdy Tyreguardian zabránil defektu širokému 7,5 mm. Novinku hodlá dovozce prezentovat i na Autosalonu Brno, který probíhá na počátku měsíce června. Zdroj & foto: Tyreguardian.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?