Defekty trápí motoristy již skoro od samého počátku. Výměna kola je nepříjemná, proto se konstruktéři snaží pneumatiky před defektem nějak chránit, často se používají pneumatiky schopné dojezdu i po defektu, na Autosalonu se ale představí systém, který dokáže defektu zabránit.
Od doby, kdy pan Dunlop omotal první tříkolku gumovou hadicí a vynalezl tak první pneumatiku (vlastně druhou, ale ta první už byla tou dobou dávno zapomenuta), řeší motoristé problém. Co s píchlou duší?
Pneumatika, dnes již bezdušová, je konstrukčně gumovým pláštěm se zalitými ocelovými výztuhami. Potíží této gumy je, že je poměrně tuhá a málo pružná, takže se na rozdíl od nějaké pružnější gumy nedokáže po vpichu sama zase zacelit.
Toho docela chytře využil výrobce zajímavého přípravku Tyreguardian (neboli ochránce pneumatiky). Funguje docela prostým způsobem, přes ventilek se pneumatika napustí viskózní kapalinou, která se krátkou jízdou rozlije rovnoměrně po celé pneumatice a zaschne. Výhodou výrobku je, že se ho používá něco přes sto mililitrů, přičemž pneumatika bez ráfku váží kolem šesti kilo, což znamená, že aplikací neutrpí jízdní vlastnosti, komfort, ani maximální rychlost, je proto použitelný i pro rychlé vozy. Dnes často používané pneumatiky runflat zhoršují jízdní vlastnosti i komfort jízdy.
Díky přípravku se na vnitřním povrchu pneumatiky vytvoří tenký film, který se vzhledem ke své vysoké pružnosti po průrazu zase zacelí a zabrání úniku vzduchu z poškození, přičemž výrobce garantuje samozacelení průpichu o průměru 6 mm, to můžeme srovnat se šířkou propisovačky. Takovéto poškození potom řidič vůbec nezpozoruje, ačkoliv jinak by z pneumatiky začal unikat vzduch.
Vzhledem ke slušné ceně kolem tisícovky pro sadu peumatik Tyreguardian nezní nezajímavě. Časopis European Car ho navíc vyhlásil výrobkem roku 2009 po testu, kdy Tyreguardian zabránil defektu širokému 7,5 mm. Novinku hodlá dovozce prezentovat i na Autosalonu Brno, který probíhá na počátku měsíce června. Zdroj & foto: Tyreguardian.cz
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).