Švýcarský autoklub (TCS) se ve svém kontroverzním testu blíže zaměřil na jízdní výkon letních, celoročních a zimních pneumatik. Závěr? Celoroční pneumatiky zvyšují spotřebu paliva, rychleji se opotřebovávají a v létě i v zimě se vyznačují delšími brzdnými drahami – a kromě toho jsou výrazně dražší než speciální zimní nebo letní pneumatiky.
Když experti z TCS porovnávali jízdní výkon, zjistili, že za teplého počasí nabízejí letní pneumatiky oproti pneumatikám celoročním značné výhody a totéž platí i v případě zimních pneumatik za chladného počasí. Například vozidlo vybavené letními pneumatikami potřebovalo na suché vozovce k zastavení z rychlosti 100 km/h vzdálenost 38 metrů – přičemž brzdná dráha stejného vozidla vybaveného pneumatikami celoročními byla o 14 metrů delší. „Jaké nebezpečí to představuje? V bodu, v němž vozidlo s letními pneumatikami zastavilo, se vozidlo vybavené celoročními pneumatikami ještě stále pohybovalo zbytkovou rychlostí 52 km/h,“ vysvětluje Marcel Bachmann, vedoucí testů pneumatik v TCS.
Testy prováděné na zasněžených vozovkách dopadly podobně – brzdná dráha auta s celoročními pneumatikami byla o 13 metrů delší než u vozu se zimními pneumatikami, přičemž zbytková rychlost byla 22 km/h (toto porovnání platí pro brzdění z rychlosti 40 km/h). Dokonce i testy na mokrých vozovkách odhalily, že celoroční pneumatika má výrazné bezpečnostní vady. Při brzdění z rychlosti 80 km/h za teplého počasí vyžadovala o 7 metrů více než letní pneumatika a za chladného počasí byla její brzdná dráha o 4 metry delší než v případě zimní pneumatiky. I zde byla nebezpečným aspektem zbytková rychlost – tam, kde se vůz s letními pneumatikami zastavil, pohybovalo se auto s celoročními pneumatikami stále ještě rychlostí 31 km/h. A tam, kde zastavila zimní pneumatika, byla rychlost celoroční pneumatiky 24 km/h. Při této rychlosti by v případě kolize utrpěli chodci nebo cyklisté přinejmenším vážná zranění, pokud ne zranění s trvalými následky; pasažéři v autě by pravděpodobně byli zraněni také.
Všem, kteří se honí za výhodnými koupěmi a jsou zklamáni jízdním výkonem, TCS nedoporučuje nákup celoročních pneumatik. Cena sady celoročních pneumatik je totiž výrazně vyšší než cena letních a zimních pneumatik dohromady. Tyto pneumatiky také zvyšují spotřebu paliva zhruba o 5 % a jejich životnost je oproti letním nebo zimním pneumatikám o 10 – 15 % nižší. Odborníci zjistili, že motoristé používající pro každé období ty správné pneumatiky ušetří i přes náklady na každoroční výměnu přibližně 330 eur. Závěr expertů TCS je následující: „Celoroční pneumatiky jsou špatným kompromisem.“ Švýcarský autoklub (TCS) v testu nehodnotil jednotlivé pneumatiky, své poznatky založil na nejvyváženějších výrobcích z kategorie letních, zimních a celoročních pneumatik uváděných v běžných testech pneumatik, prováděných švýcarským autoklubem (TCS), německým autoklubem ADAC a rakouským ÖAMTC. Chcete-li si prohlédnout kompletní výsledky, navštivte:
www.tcs.ch/main/de/home/der_tcs/presse/archiv/saisongerechte_reifen.hmtl
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.