S nástupem pneumatiky Bravuris 4×4 dosáhla značka Barum uceleného výrobkového portfolia.
Tento nový typ pneumatiky pro automobily s pohonem všech kol a SUV byl vyvinut tak, aby zajistil skvělé záběrové vlastnosti, dobré boční vedení a brzdný výkon a poskytl dostatečný záběr také při řízení v lehkém terénu. Rovnoměrné rozložení kontaktního tlaku zajišťuje u tohoto velmi plochého profilu nízké opotřebení, a tedy dlouhou životnost. Nová pneumatika Bravuris 4×4 je nyní k dispozici v 19 různých velikostech, a to od série 80 do série 55, vhodných pro ráfky 15" až 18"; maximální šířka pneumatiky je 265 milimetrů. Uvedený rozsah zahrnuje také pneumatiky pro lehké dodávkové vozy a jednu řadu v palcových velikostech určenou pro vozy SUV.
Vývojáři pneumatik značky Barum kladli, jako již tradičně, velký důraz na vytvoření cenově přijatelné pneumatiky splňující vysoké bezpečnostní standardy s ohledem na to, aby pneumatika 4×4 této značky nabídla přesvědčivé jízdní vlastnosti za atraktivní cenu. „Abychom toho dosáhli, umístili jsme do ramenní oblasti nové pneumatiky velké dezénové bloky, které zajišťují vysokou tuhost při brždění," komentuje Primus Kolmanz, konstruktér pneumatik 4×4 značky Barum. „Zároveň byla vyvinuta taková směs, která zajistí dobré záběrové vlastnosti na mokrých vozovkách."
Robustní konstrukce se třemi pásy ve středu běhounu zajišťuje, že pneumatika rychle a bezpečně reaguje na řízení, což umožňuje efektivní provádění jízdních manévrů a to i v kritických situacích. Dobrých výsledků dosahuje Bravuris 4×4 také na mokré vozovce. „Čtyři široké obvodové drážky zajišťují rychlý odvod velkého množství vody z kontaktní plochy," pokračuje Kolmanz. „Bravuris 4×4 tak nabízí vysokou úroveň bezpečnosti na mokrých vozovkách, a to při jízdě v přímém směru i v zatáčkách."
Vývojáři u nové pneumatiky Bravuris 4×4 dosáhli úspěchu také co se týká hluku – různý počet bloků dezénu ve středu pneumatiky a v ramenní oblasti a použití lamel pro rozdělení pneumatiky zajišťuje, že je hluk způsobený odvalováním rozložen napříč různými frekvenčními rozsahy, což udržuje jeho hladinu na nízké úrovni.
Stejně jako u všech dalších letních pneumatik, doporučuje výrobce pneumatik Barum i v případě této nové pneumatiky 4×4 nepřekročit míru opotřebení na hloubku dezénu nižší než 3 milimetry. Aby bylo zajištěno, že si řidič bude uvedeného limitu opotřebení vědom, nemá tato nová pneumatika pouze běžné TWI (Tread Wear Indicator – indikátor opotřebení běhounu, malá žebra o výšce 1,6 mm mezi bloky dezénu), ale také letní TWI, které ma v tomto případě výšku 3 mm. Pokud je zbývající hloubka vzorku menší, potom se výrazně prodlužuje brzdná dráha na mokré vozovce a s tím i nebezpečí vzniku aquaplaningu.
Nová pneumatika 4×4 značky Barum je vhodná pro použití u širokého spektra vozidel, včetně populární modelů, jako jsou Hyundai Tucson, Land Rover Defender, Mercedes M-Class nebo Porsche Cayenne.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).