Představujeme novou Barum Bravuris 4x4

Martin Hájek, 8. dubna 2009, 14:55 Google+

S nástupem pneumatiky Bravuris 4×4 dosáhla značka Barum uceleného výrobkového portfolia.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bravuris 4x4

Bravuris 4x4 | foto: Barum Continental

Sdílejte článek

Tento nový typ pneumatiky pro automobily s pohonem všech kol a SUV byl vyvinut tak, aby zajistil skvělé záběrové vlastnosti, dobré boční vedení a brzdný výkon a poskytl dostatečný záběr také při řízení v lehkém terénu. Rovnoměrné rozložení kontaktního tlaku zajišťuje u tohoto velmi plochého profilu nízké opotřebení, a tedy dlouhou životnost. Nová pneumatika Bravuris 4×4 je nyní k dispozici v 19 různých velikostech, a to od série 80 do série 55, vhodných pro ráfky 15" až 18"; maximální šířka pneumatiky je 265 milimetrů. Uvedený rozsah zahrnuje také pneumatiky pro lehké dodávkové vozy a jednu řadu v palcových velikostech určenou pro vozy SUV.

Vývojáři pneumatik značky Barum kladli, jako již tradičně, velký důraz na vytvoření cenově přijatelné pneumatiky splňující vysoké bezpečnostní standardy s ohledem na to, aby pneumatika 4×4 této značky nabídla přesvědčivé jízdní vlastnosti za atraktivní cenu. „Abychom toho dosáhli, umístili jsme do ramenní oblasti nové pneumatiky velké dezénové bloky, které zajišťují vysokou tuhost při brždění," komentuje Primus Kolmanz, konstruktér pneumatik 4×4 značky Barum. „Zároveň byla vyvinuta taková směs, která zajistí dobré záběrové vlastnosti na mokrých vozovkách."

Robustní konstrukce se třemi pásy ve středu běhounu zajišťuje, že pneumatika rychle a bezpečně reaguje na řízení, což umožňuje efektivní provádění jízdních manévrů a to i v kritických situacích. Dobrých výsledků dosahuje Bravuris 4×4 také na mokré vozovce. „Čtyři široké obvodové drážky zajišťují rychlý odvod velkého množství vody z kontaktní plochy," pokračuje Kolmanz. „Bravuris 4×4 tak nabízí vysokou úroveň bezpečnosti na mokrých vozovkách, a to při jízdě v přímém směru i v zatáčkách."

Vývojáři u nové pneumatiky Bravuris 4×4 dosáhli úspěchu také co se týká hluku – různý počet bloků dezénu ve středu pneumatiky a v ramenní oblasti a použití lamel pro rozdělení pneumatiky zajišťuje, že je hluk způsobený odvalováním rozložen napříč různými frekvenčními rozsahy, což udržuje jeho hladinu na nízké úrovni.  

Stejně jako u všech dalších letních pneumatik, doporučuje výrobce pneumatik Barum i v případě této nové pneumatiky 4×4 nepřekročit míru opotřebení na hloubku dezénu  nižší než 3 milimetry. Aby bylo zajištěno, že si řidič bude uvedeného limitu opotřebení vědom, nemá tato nová pneumatika pouze běžné TWI (Tread Wear Indicator – indikátor opotřebení běhounu, malá žebra o výšce 1,6 mm mezi bloky dezénu), ale také letní TWI, které ma v tomto případě výšku 3 mm. Pokud je zbývající hloubka vzorku menší, potom se výrazně prodlužuje brzdná dráha na mokré vozovce a s tím i nebezpečí vzniku aquaplaningu.

Nová pneumatika 4×4 značky Barum je vhodná pro použití u širokého spektra vozidel, včetně populární modelů, jako jsou Hyundai Tucson, Land Rover Defender, Mercedes M-Class nebo Porsche Cayenne.

Vytisknout

Diskuze: Představujeme novou Barum Bravuris 4x4

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

i MiEV

Mitsubishi i-MiEV už aj vo Vancouveri

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud