S nástupem pneumatiky Bravuris 4×4 dosáhla značka Barum uceleného výrobkového portfolia.
Tento nový typ pneumatiky pro automobily s pohonem všech kol a SUV byl vyvinut tak, aby zajistil skvělé záběrové vlastnosti, dobré boční vedení a brzdný výkon a poskytl dostatečný záběr také při řízení v lehkém terénu. Rovnoměrné rozložení kontaktního tlaku zajišťuje u tohoto velmi plochého profilu nízké opotřebení, a tedy dlouhou životnost. Nová pneumatika Bravuris 4×4 je nyní k dispozici v 19 různých velikostech, a to od série 80 do série 55, vhodných pro ráfky 15" až 18"; maximální šířka pneumatiky je 265 milimetrů. Uvedený rozsah zahrnuje také pneumatiky pro lehké dodávkové vozy a jednu řadu v palcových velikostech určenou pro vozy SUV.
Vývojáři pneumatik značky Barum kladli, jako již tradičně, velký důraz na vytvoření cenově přijatelné pneumatiky splňující vysoké bezpečnostní standardy s ohledem na to, aby pneumatika 4×4 této značky nabídla přesvědčivé jízdní vlastnosti za atraktivní cenu. „Abychom toho dosáhli, umístili jsme do ramenní oblasti nové pneumatiky velké dezénové bloky, které zajišťují vysokou tuhost při brždění," komentuje Primus Kolmanz, konstruktér pneumatik 4×4 značky Barum. „Zároveň byla vyvinuta taková směs, která zajistí dobré záběrové vlastnosti na mokrých vozovkách."
Robustní konstrukce se třemi pásy ve středu běhounu zajišťuje, že pneumatika rychle a bezpečně reaguje na řízení, což umožňuje efektivní provádění jízdních manévrů a to i v kritických situacích. Dobrých výsledků dosahuje Bravuris 4×4 také na mokré vozovce. „Čtyři široké obvodové drážky zajišťují rychlý odvod velkého množství vody z kontaktní plochy," pokračuje Kolmanz. „Bravuris 4×4 tak nabízí vysokou úroveň bezpečnosti na mokrých vozovkách, a to při jízdě v přímém směru i v zatáčkách."
Vývojáři u nové pneumatiky Bravuris 4×4 dosáhli úspěchu také co se týká hluku – různý počet bloků dezénu ve středu pneumatiky a v ramenní oblasti a použití lamel pro rozdělení pneumatiky zajišťuje, že je hluk způsobený odvalováním rozložen napříč různými frekvenčními rozsahy, což udržuje jeho hladinu na nízké úrovni.
Stejně jako u všech dalších letních pneumatik, doporučuje výrobce pneumatik Barum i v případě této nové pneumatiky 4×4 nepřekročit míru opotřebení na hloubku dezénu nižší než 3 milimetry. Aby bylo zajištěno, že si řidič bude uvedeného limitu opotřebení vědom, nemá tato nová pneumatika pouze běžné TWI (Tread Wear Indicator – indikátor opotřebení běhounu, malá žebra o výšce 1,6 mm mezi bloky dezénu), ale také letní TWI, které ma v tomto případě výšku 3 mm. Pokud je zbývající hloubka vzorku menší, potom se výrazně prodlužuje brzdná dráha na mokré vozovce a s tím i nebezpečí vzniku aquaplaningu.
Nová pneumatika 4×4 značky Barum je vhodná pro použití u širokého spektra vozidel, včetně populární modelů, jako jsou Hyundai Tucson, Land Rover Defender, Mercedes M-Class nebo Porsche Cayenne.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?