Nová zimní pneu ContiWinter Contact TS 830

Martin Hájek, 5. listopadu 2008, 13:48 Google+

Continental dosáhl s novými pneumatikami ContiWinterContact TS 830 dalšího pokroku v bezpečnosti jízdy a valivém odporu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ContiWinterContact TS 830

ContiWinterContact TS 830 | foto: Barum Continental

Sdílejte článek

Za tímto pokrokem stojí komplikované úpravy dezénu pneumatiky, který byl doplněn o inovativní 3D lamely, vylepšená konstrukce pláště a v neposlední řadě nové složení polymerů v běhounu. Tento nový typ zimních pneumatik je určen pro rychlosti do 240 km/h, přičemž můžete u svého prodejce zakoupit pneumatiky pro ráfky o průměru 15 nebo 16 palců.  Tyto pneumatiky od společnosti Continental — jedinečné ve své třídě — jsou první na světě, které jsou speciálně optimalizovány pro spolupráci s asistenčními systémy řidiče, jako je například ESC.

Namrzlé silnice stále představují pro motoristy vysoké nebezpečí. Tomu nasvědčuje také skutečnost, že počet nehod je v zimě šestinásobně vyšší než v letním období. Z toho vyplývá, že více než polovina všech nehod na silnicích se stane v zimě (Continental Traffic Safety Analysis, 2004). Cesty jsou stále více zaplněné a z ekologických důvodů čím dál tím méně solené. Na druhou stranu existují lidé, kteří na silnice v zimním období vyrážejí, jsou zodpovědnější a jezdí bezpečněji. Není tedy žádným překvapením, že neustálý vývoj a vylepšování zimních pneumatik je pro vývojáře i nadále největší výzvou.

Ještě větší bezpečnost při brzdění na mokré, zasněžené či namrzlé vozovce
Společnost Continental se při vývoji nových pneumatik zaměřila na jejich vlastnosti při brzdění a rozjezdu v typických zimních podmínkách a na mokrých silnicích. Pro novou pneumatiku ContiWinterContact TS 830 navrhl vývojář Matthias Seng směrový dezén s funkčními drážkami. Střed běhounu byl přizpůsoben tak, aby poskytl dobrý záběr na ledu, zatímco ramenní oblast zajišťuje vysoce účinné brzdění na sněhu. Pro zvýšení účinnosti je střední část běhounu nové pneumatiky ContiWinterContact TS 830 vybavena velkými bloky a hustě rozmístěnými lamelami. Ty pak zvyšují záběrové vlastnosti pneumatiky na namrzlých silnicích. Ramena pneumatiky jsou charakteristická velkým množstvím menších bloků a menším počtem lamel. Díky tomu je vytvořeno mnoho hran, které zajišťují optimální záběr na zasněžených silnicích. „V ramenní oblasti pneumatiky tedy máme přes 100 blokových hran a po celém běhounu je rozmístěno 30 metrů lamel“, shrnuje Seng. „Tak velké množství poskytuje výborný záběr na silnicích pokrytých sněhem a ledem.“ Kontaktní plocha této pneumatiky je ještě větší než na předchozím modelu a zajišťuje, že bude při záběru efektivně využito větší množství hran, které zaručí výbornou přilnavost pneumatiky k vozovce. Oddělením funkčních oblastí bylo možné při vývoji pneumatik podstatně zmírnit rozpor mezi záběrem na sněhu a záběrem na ledu. Díky jedinečné struktuře lamel budou záběrové hrany během celé životnosti pneumatiky podléhat menšímu opotřebení.

Jedinečné 3D lamely jsou zárukou precizního řízení
Inovativní a patentované 3D lamely nové pneumatiky ContiWinterContact TS 830 jsou navrženy tak, aby poskytovaly dobrou podélnou pružnost a vysokou tuhost při zatáčení. Tím je umožněna poměrně rychlá odezva řízení a také vyšší rychlost zatáčení, což jsou velmi důležité faktory zejména v případě, kdy se budete muset náhle vyhnout nečekaným překážkám na silnici. Podobně účinný je také směrový dezén běhounu. Ten zajišťuje efektivní vypuzení vody při jízdě na mokré vozovce a tím i velmi rychlé odstranění kapaliny z kontaktní plochy pneumatiky. Směrová konstrukce umožňuje takové rozmístění jednotlivých elementů běhounu, že při jízdě není vytvářen téměř žádný hluk.

První pneumatika na světě, která podporuje asistenční systémy pro řidiče
Asistenční systémy pro řidiče, jako například ESC (Electronic Stablity Control – elektronická kontrola stability), nezávisle řídí rychlost jednotlivých kol, čímž zajišťují bezpečnou jízdu dokonce i na hranici stability. Pneumatiky, které podporují tento provozní režim a možnosti moderních systémů pro kontrolu podvozku, musí být navrženy tak, aby zajistily maximální přilnavost při brzdných manévrech typicky na namrzlých či mokrých silnicích. „Právě z tohoto důvodu jsme navrhli pneumatiku ContiWinterContact TS 830, která je složena z maximálního možného množství hran bloků a lamel umístěných v pravém úhlu vůči směru otáčení, které doplňují velké množství záběrových hran pro bezpečný průjezd zatáčkami“, vysvětluje Seng. „Díky svým výjimečným brzdným vlastnostem pneumatika přenáší akci ESC systému velmi rychle a efektivně.“

Směs běhounu zajišťující skvělý záběr a nízký valivý odpor
Vývojářům pneumatik ze společnosti Continental se také podařilo učinit pokrok v souvislosti s uplatněním technologie silica směsi. Speciální směs  H.A.F.T. použitá k výrobě vysokozáběrového běhounu pneumatiky (HAFT = Hydrophilic Adhesion Fluid Technology) nabízí lepší přilnavost na mokré nebo sněhem pokryté vozovce. Využití silica směsi má také vliv na další snížení valivého odporu.

Matthias Seng je velmi spokojený s pokroky, kterých bylo dosaženo splněním nejdůležitějších požadavků na zimní pneumatiky: „Podařilo se nám vylepšit jízdní vlastnosti na sněhu a ledu až o 7 procent. Nejenom to, na mokré a suché vozovce překonává tato pneumatika svého předchůdce až o 5 procent. Během chladných období roku to představuje významný nárůst bezpečnosti pro všechny řidiče.“ Díky nejmodernější silica směsi běhounu, která byla použita při výrobě pneumatiky ContiWinterContact TS 830, je možné dosáhnout stejně nízkého valivého odporu jako u letních pneumatik, což významně přispívá ke snížení jak spotřeby paliva, tak škodlivých emisí.

Výroba nových zimních pneumatik ContiWinterContact TS 830 začala již v létě, aby bylo zajištěno, že budou dodány na trh ještě před začátkem zimní sezóny. Tyto pneumatiky jsou určeny pro rychlost až 240 km/h a budou k dostání v 18 velikostech – o průměru 15" a 16", šířce od 185 mm do 215 mm a v profilových číslechi 65, 50, 55.

Přehled velkostí:

Profilové číslo 65:  Profilové číslo 60: Profilové číslo 55
195/65 R 15 91 T 195/65 R 15 88 T 195/55 R 15 85 H
195/65 R 15 95 T XL 195/60 R 15 88 H 185/55 R 16 87 T
195/65 R 15 91 H 205/60 R 15 91 T  195/55 R 16 87 H
205/65 R 15 94 T 205/60 R 15 91 H 205/55 R 16 91 T
205/65 R 15 94 H   205/55 R 16 91 H
    205/55 R 16 94 H XL
    205/55 R 16 94 V XL
    215/55 R 16 93 H
    215/55 R 16 97 H XL
Barum Continental spol. s r. o.
    

Vytisknout

Diskuze: Nová zimní pneu ContiWinter Contact TS 830

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda

Škoda auto musí opět omezit výrobu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud