Continental dosáhl s novými pneumatikami ContiWinterContact TS 830 dalšího pokroku v bezpečnosti jízdy a valivém odporu.
Za tímto pokrokem stojí komplikované úpravy dezénu pneumatiky, který byl doplněn o inovativní 3D lamely, vylepšená konstrukce pláště a v neposlední řadě nové složení polymerů v běhounu. Tento nový typ zimních pneumatik je určen pro rychlosti do 240 km/h, přičemž můžete u svého prodejce zakoupit pneumatiky pro ráfky o průměru 15 nebo 16 palců. Tyto pneumatiky od společnosti Continental — jedinečné ve své třídě — jsou první na světě, které jsou speciálně optimalizovány pro spolupráci s asistenčními systémy řidiče, jako je například ESC.
Namrzlé silnice stále představují pro motoristy vysoké nebezpečí. Tomu nasvědčuje také skutečnost, že počet nehod je v zimě šestinásobně vyšší než v letním období. Z toho vyplývá, že více než polovina všech nehod na silnicích se stane v zimě (Continental Traffic Safety Analysis, 2004). Cesty jsou stále více zaplněné a z ekologických důvodů čím dál tím méně solené. Na druhou stranu existují lidé, kteří na silnice v zimním období vyrážejí, jsou zodpovědnější a jezdí bezpečněji. Není tedy žádným překvapením, že neustálý vývoj a vylepšování zimních pneumatik je pro vývojáře i nadále největší výzvou.
Ještě větší bezpečnost při brzdění na mokré, zasněžené či namrzlé vozovce Společnost Continental se při vývoji nových pneumatik zaměřila na jejich vlastnosti při brzdění a rozjezdu v typických zimních podmínkách a na mokrých silnicích. Pro novou pneumatiku ContiWinterContact TS 830 navrhl vývojář Matthias Seng směrový dezén s funkčními drážkami. Střed běhounu byl přizpůsoben tak, aby poskytl dobrý záběr na ledu, zatímco ramenní oblast zajišťuje vysoce účinné brzdění na sněhu. Pro zvýšení účinnosti je střední část běhounu nové pneumatiky ContiWinterContact TS 830 vybavena velkými bloky a hustě rozmístěnými lamelami. Ty pak zvyšují záběrové vlastnosti pneumatiky na namrzlých silnicích. Ramena pneumatiky jsou charakteristická velkým množstvím menších bloků a menším počtem lamel. Díky tomu je vytvořeno mnoho hran, které zajišťují optimální záběr na zasněžených silnicích. „V ramenní oblasti pneumatiky tedy máme přes 100 blokových hran a po celém běhounu je rozmístěno 30 metrů lamel“, shrnuje Seng. „Tak velké množství poskytuje výborný záběr na silnicích pokrytých sněhem a ledem.“ Kontaktní plocha této pneumatiky je ještě větší než na předchozím modelu a zajišťuje, že bude při záběru efektivně využito větší množství hran, které zaručí výbornou přilnavost pneumatiky k vozovce. Oddělením funkčních oblastí bylo možné při vývoji pneumatik podstatně zmírnit rozpor mezi záběrem na sněhu a záběrem na ledu. Díky jedinečné struktuře lamel budou záběrové hrany během celé životnosti pneumatiky podléhat menšímu opotřebení.
Jedinečné 3D lamely jsou zárukou precizního řízení Inovativní a patentované 3D lamely nové pneumatiky ContiWinterContact TS 830 jsou navrženy tak, aby poskytovaly dobrou podélnou pružnost a vysokou tuhost při zatáčení. Tím je umožněna poměrně rychlá odezva řízení a také vyšší rychlost zatáčení, což jsou velmi důležité faktory zejména v případě, kdy se budete muset náhle vyhnout nečekaným překážkám na silnici. Podobně účinný je také směrový dezén běhounu. Ten zajišťuje efektivní vypuzení vody při jízdě na mokré vozovce a tím i velmi rychlé odstranění kapaliny z kontaktní plochy pneumatiky. Směrová konstrukce umožňuje takové rozmístění jednotlivých elementů běhounu, že při jízdě není vytvářen téměř žádný hluk.
První pneumatika na světě, která podporuje asistenční systémy pro řidiče Asistenční systémy pro řidiče, jako například ESC (Electronic Stablity Control – elektronická kontrola stability), nezávisle řídí rychlost jednotlivých kol, čímž zajišťují bezpečnou jízdu dokonce i na hranici stability. Pneumatiky, které podporují tento provozní režim a možnosti moderních systémů pro kontrolu podvozku, musí být navrženy tak, aby zajistily maximální přilnavost při brzdných manévrech typicky na namrzlých či mokrých silnicích. „Právě z tohoto důvodu jsme navrhli pneumatiku ContiWinterContact TS 830, která je složena z maximálního možného množství hran bloků a lamel umístěných v pravém úhlu vůči směru otáčení, které doplňují velké množství záběrových hran pro bezpečný průjezd zatáčkami“, vysvětluje Seng. „Díky svým výjimečným brzdným vlastnostem pneumatika přenáší akci ESC systému velmi rychle a efektivně.“
Směs běhounu zajišťující skvělý záběr a nízký valivý odpor Vývojářům pneumatik ze společnosti Continental se také podařilo učinit pokrok v souvislosti s uplatněním technologie silica směsi. Speciální směs H.A.F.T. použitá k výrobě vysokozáběrového běhounu pneumatiky (HAFT = Hydrophilic Adhesion Fluid Technology) nabízí lepší přilnavost na mokré nebo sněhem pokryté vozovce. Využití silica směsi má také vliv na další snížení valivého odporu.
Matthias Seng je velmi spokojený s pokroky, kterých bylo dosaženo splněním nejdůležitějších požadavků na zimní pneumatiky: „Podařilo se nám vylepšit jízdní vlastnosti na sněhu a ledu až o 7 procent. Nejenom to, na mokré a suché vozovce překonává tato pneumatika svého předchůdce až o 5 procent. Během chladných období roku to představuje významný nárůst bezpečnosti pro všechny řidiče.“ Díky nejmodernější silica směsi běhounu, která byla použita při výrobě pneumatiky ContiWinterContact TS 830, je možné dosáhnout stejně nízkého valivého odporu jako u letních pneumatik, což významně přispívá ke snížení jak spotřeby paliva, tak škodlivých emisí.
Výroba nových zimních pneumatik ContiWinterContact TS 830 začala již v létě, aby bylo zajištěno, že budou dodány na trh ještě před začátkem zimní sezóny. Tyto pneumatiky jsou určeny pro rychlost až 240 km/h a budou k dostání v 18 velikostech – o průměru 15" a 16", šířce od 185 mm do 215 mm a v profilových číslechi 65, 50, 55. Přehled velkostí:
Profilové číslo 65: Profilové číslo 60: Profilové číslo 55 195/65 R 15 91 T 195/65 R 15 88 T 195/55 R 15 85 H 195/65 R 15 95 T XL 195/60 R 15 88 H 185/55 R 16 87 T 195/65 R 15 91 H 205/60 R 15 91 T 195/55 R 16 87 H 205/65 R 15 94 T 205/60 R 15 91 H 205/55 R 16 91 T 205/65 R 15 94 H 205/55 R 16 91 H 205/55 R 16 94 H XL 205/55 R 16 94 V XL 215/55 R 16 93 H 215/55 R 16 97 H XL Barum Continental spol. s r. o.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).