Jak jsme nedávno informovali, Evropská unie se rozhodla nařídit výrobcům pneumatik, aby jejich výrobky dodržely určité standardy hlučnosti. Tvrdí přitom, že nadbytečná hlučnost ničí lidem zdraví a zároveň přitom i přírodu.
Jedním dechem ale dodala, že nadměrnou hlučnost často způsobí sami řidiči podhuštěním svých pneumatik a povinně vybaví všechny nové vozy sledováním tlaku v pneumatikách.
Výrobci pneumatik se ale brání. Podle nich je direktivní snižování emisí cestou ke snížení přilnavosti pneumatik, protože právě tyto dvě veličiny spolu do jisté míry souvisí. Jinými důvody pro vyšší hlučnost jsou špatně navržený dezén pneumatiky a špatně zvolená směs.
EU sice uklidňuje, že většina dnes prodávaných pneumatik normu splní, to ale výrobce jen těžko uklidní, hlučné totiž nejsou jen levné „šlupky“ z Číny a ale i vysoce kvalitní pneumatiky renomovaných značek. Je to zkrátka jen daň za onu přilnavost.
Původní článek najdete zde.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?