Jak jsme nedávno informovali, Evropská unie se rozhodla nařídit výrobcům pneumatik, aby jejich výrobky dodržely určité standardy hlučnosti. Tvrdí přitom, že nadbytečná hlučnost ničí lidem zdraví a zároveň přitom i přírodu.
Jedním dechem ale dodala, že nadměrnou hlučnost často způsobí sami řidiči podhuštěním svých pneumatik a povinně vybaví všechny nové vozy sledováním tlaku v pneumatikách.
Výrobci pneumatik se ale brání. Podle nich je direktivní snižování emisí cestou ke snížení přilnavosti pneumatik, protože právě tyto dvě veličiny spolu do jisté míry souvisí. Jinými důvody pro vyšší hlučnost jsou špatně navržený dezén pneumatiky a špatně zvolená směs.
EU sice uklidňuje, že většina dnes prodávaných pneumatik normu splní, to ale výrobce jen těžko uklidní, hlučné totiž nejsou jen levné „šlupky“ z Číny a ale i vysoce kvalitní pneumatiky renomovaných značek. Je to zkrátka jen daň za onu přilnavost.
Původní článek najdete zde.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.