Pneumatika ContiSportContact Vmax, která již vícekrát potvrdila svoji schopnost dosáhnout rychlosti až 360 km/h, byla právě zapsána do Guinessovy knihy rekordů jako nejrychlejší sériově vyráběná pneumatika na světě.
Nezávislou technickou dokumentaci tohoto světového rekordu, která byla před nedávnem dokončena v Mnichově, převzali odborníci pro certifikaci společnosti TÜV Automotive GmbH, Mnichov. Rekord, který byl uznán vydavatelstvím Guinessovy knihy, bude pravděpodobně zveřejněn v novém vydání knihy a také na internetových stránkách www.guinessworldrecords.com. Firma Continental má tuto první silniční pneumatiku světa, která dosahuje rychlosti až 360 km/h, ve svém dodavatelském programu již od roku 2004. Ta byla koncipována speciálně pro ultrarychlé supersportovní tuningové automobily. Při vývoji této high-tech pneumatiky využil špičkový německý výrobce pneumatik Continental znalostí svých techniků, které získali při spolupráci s předními výrobci sportovních aut a tunery - angažmá ve Formuli 1 nebo jiných závodních sériích nebylo proto nutné. Jan Fatthauer, majitel firmy Porsche 9ff, tak momentálně drží rekord za nejrychlejší vůz světa se schválením pro provoz na silnicích, když dosáhl při testovacích podmínkách na pneumatikách ContiSportContact Vmax rychlosti 388 km/h.
Moderní sportovní vozy jsou v současné době vybavovány takovými motory, aby dosahovaly rychlostí, jakých nedosahují ani závodními automobily. Exklusivní modely špičkových tunerů dosahují i rychlostí 360 km/h a více. A právě speciálně pro tuto skupinu vozidel vyvinul Continental své pneumatiky ContiSportContact Vmax.
Výchozí základnou pro supersportovní pneu je úspěšná ´rodina´ produktů ContiSportContact, jejíž model ContiSportContact Vmax byl vyvinut se značným důrazem na vysokorychlostní vlastnosti. Vývojáři těchto pneu se zaměřovali především na účinné chlazení pneumatiky a současně na dobrý handling a vyvážené vlastnosti na mokru. "Při vývoji této high-tech pneumatiky, která je schválena pro provoz na silnicích, jsme mohli stavět na znalostech, které jsme získali při vývoji vysoce výkonných pneumatik pro první výbavu a za účelem tuningu", uvádí Holger Berkmann, vývojář pneumatik společnosti Continental. "Vycházení z konceptu Formule 1 není v tomto případě namístě, neboť high-tech pneumatiky schválené pro provoz na silnicích musí zajišťovat záběr na mokré i suché vozovce a zároveň je zde očekávána adekvátní životnost." Předpokladem pro zápis v Guinessově knize světových rekordů je certifikace rekordu nezávislými odborníky.
ContiSportContact Vmax je vůbec první sériovou pneumatikou se schválením pro provoz na silnicích na světě, která dosahuje rychlosti až 360 km/h. Toto dokumentuje i ´supersportovec´ z Hannoveru, který nese na své boční stěně kromě nápisu ContiSportContact také zkratku Vmax. Jako poznávací značení v provozu se pro tuto supersportovní pneumatiku udává klasické "ZR" (schváleno pro rychlosti nad 240 km/h), neboť rychlostní škála pro pneumatiky dosud končila písmenem "Y" (pro rychlosti do 300 km/h).
Za kontrolovaných zkušebních podmínek je možno s těmito supersportovními pneumatikami Continental dosahovat i vyšších rychlostí - dosavadní rekord drží majitel firmy Jan Fatthauer, který za volantem sportovního tuningového vozu série 9ff Porsche GT3 dosáhl v prosinci roku 2004 v jihoitalském Nardó maximální rychlosti 388 km/h. Také rekord nejrychlejšího kabrioletu světa - rovněž s vozem Porsche řady 9ff s Janem Fatthauerem za volantem - byl uskutečněn v říjnu roku 2006 při rychlosti 380,5 km/h na pneumatikách ContiSportContact Vmax. Barum Continental
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?