Nová pneumatika: Goodyear Eagle F1 Asymmetric

Martin Hájek, 6. března 2007, 16:53 Google+

Goodyear, jeden z největších světových výrobců pneumatik, uvádí na trh revoluční pneumatiku Eagle F1 Asymmetric.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Beta

Beta | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Tato nová vysoce výkonná pneumatika přináší inovační technologii aktivní přilnavosti při zatáčení - "Active Cornergrip Technology".

Tato nová technologie umožňuje rovnoměrnější kontakt pneumatiky s vozovkou po celé šířce běhounu, a větší přilnavost při zatáčení. Díky speciální závodní běhounové směsi zvyšuje pneumatika Eagle F1 Asymmetric také přilnavost na mokru, což z ní činí ve všech směrech ideální vysoce výkonnou pneumatiku. Nová pneumatika Eagle F1 Asymmetric je nástupcem pneumatik Goodyear, jež získaly mnoho ocenění, a překonávají i pneumatiky Goodyear Eagle F1, které porážely své konkurenty po několik let v různých testech prováděných automobilovými asociacemi a odbornými časopisy po celé Evropě. Pneumatiky Goodyear Eagle F1 získaly ocenění a byly doporučovány prestižními časopisy, jako jsou například Autocar, Stiftung Warentest, Powercar, Evo, ADAC motorwelt, sport auto, Powercar, Auto Bild nebo Auto, Motor und Sport.

V celém automobilovém průmyslu není nic více fascinujícího a vzrušujícího než segment výkonných automobilů. Nejlepším důkazem jsou rychle rostoucí prodeje automobilů této třídy na evropských trzích. Současné odhady uvádějí, že se prodej v tomto segmentu zvýší o 800 000 kusů v průběhu následujících pěti let. Tento nárůst se samozřejmě odráží i v prodeji vysoce výkonných pneumatik, který se v Evropě od roku 2000 více než zdvojnásobil. Vývojem nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric tak  Goodyear reaguje na rychle rostoucí poptávku právě po tomto typu vysoce výkonných pneumatik.
Dnešní automobily s velmi výkonnými agregáty jsou mnohem dokonalejší, inteligentnější, silnější a luxusnější, než bývaly v minulosti. Jsou také těžší a rychlejší, a to znamená, že vyžadují pneumatiky, které mohou ovládat a kontrolovat tyto silné, moderní automobily bez ztráty výkonnosti nebo kompromisů týkajících se jízdního komfortu a bezpečnosti.
 
"Zákazníci od svých pneumatik vyžadují bezpečí, výkonnost a komfort," konstatoval Hans Vrijsen, Goodyear Marketing Director for Europe, Middle East and Africa. "Chtějí, aby jejich automobily držely na silnici, stejně tak jako závodní automobily drží na dráze. Mají vysoká očekávání zejména v oblasti bezpečnosti a výkonnosti a nejsou připraveni dělat v nich kompromisy. Proto je Goodyear velice hrdý na to, že je schopen splnit více než jen tyto požadavky zákazníků - a to díky pneumatice Eagle F1 Asymmetric. Pneumatika Eagle F1 Asymmetric ještě více posiluje to, čím je Goodyear znám po minulých sto let: je to společnost, která vede pneumatikářský průmysl neustálými inovacemi a uspokojuje zákazníky prostřednictvím vynikajících, spolehlivých produktů."

Nové standardy řízení s velmi vysokým výkonem vyžadují revoluční technologii
Jako nezbytný článek mezi automobilem, jeho bezpečnostními systémy a vozovkou je pneumatika klíčovým faktorem aktivní účinnosti systému bezpečnosti. Vysoce kvalitní pneumatiky, které podávají dobrý výkon na mokrém povrchu, pneumatiky, které mají krátkou brzdnou dráhu, pneumatiky, které poskytují pohodlí a spolehlivé řízení ve vysoké rychlosti - všechny tyto prvky přispívají k bezpečnosti a výkonu vozidla.

Vylepšené jízdní vlastnosti a optimální výkon
Dezén běhounu Eagle F1 Asymmetric se v šířce pneumatiky mění. Otevřené dezénové bloky na vnitřní straně běhounu zvyšují rozptyl vody, zatímco pevné středové žebro zajišťuje zvýšenou stabilitu při vysoké rychlosti. Široké masivní ramenní bloky na vnější straně umožňují maximální přilnavost při zatáčení.

Tyto vlastnosti běhounu jsou podpořeny speciální závodní běhounovou směsí, která ještě více zvyšuje přilnavost na mokrém povrchu.

Spolehlivé zatáčení
Když vozidlo projíždí zatáčkou, působí na stopu pneumatiky velké množství síly. Rozložení váhy automobilu se přemísťuje k vnějšímu rameni pneumatiky a přilnavost na vnější části běhounu se zvyšuje, zatímco přilnavost na vnitřní části pneumatiky se naopak snižuje. Unikátní technologie pro zvýšení přilnavosti při zatáčení - "Active Cornergrip Technology" zvyšuje kontakt pneumatiky s vozovkou na vnitřní straně, čímž zajistí zatáčení s větší přilnavostí. Díky technologii "Active Cornergrip" - s aramidovou výztuží vnitřní bočnice pneumatiky - se snižuje deflekce pneumatiky při zatáčení, a tlak se tak rovnoměrněji rozkládá po celé kontaktní ploše, a následně zajišťuje větší přilnavost.

Větší přilnavost ve vlhkém počasí 
Podle průzkumu trhu, provedeného Goodyear, je bezpečné řízení za mokra jedním z nejdůležitějších požadavků spotřebitelů. Díky kombinaci "Active Cornergrip Technology" a speciální závodní běhounové směsi vyniká Eagle F1 Asymmetric zejména v jízdních podmínkách za mokra.  

 "Active Cornergrip Technology" je důležitým faktorem lepšího výkonu za mokra - zatěžuje vnitřní část běhounu tzn. klíčovou oblast pro řízení na mokrém povrchu. Hluboké středové drážky odvádějí povrchovou vodu, a tím dosahují  vynikající přilnavosti. Odvodové kanálky na vnitřní straně pneumatiky rozptylují vodu mimo kontaktní plochu.

Hans Vrijsen parametry nové pneumatiky shrnuje takto: "Rozsáhlé výsledky testu Goodyear ukazují, že výkon pneumatiky je vynikající: Eagle F1 Asymmetric zanechává konkurenci daleko za sebou jak v testech ovladatelnosti za mokra, tak v testech brzdění. Pneumatika opravdu poskytuje to, co zákazníci chtějí: vysokou úroveň spolehlivosti s vynikající ovladatelností a výkonností při zatáčení."
 
Dostupné v mnoha rozměrech
Pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric je dostupná ve 24 rozměrech, od 17palcových do 20palcových a od série 50 do série 25. Téměř celý sortiment je vyráběn ve verzi extra load, a tak je  naprosto vhodný pro většinu moderních vysoce výkonných automobilů.

Rozměr / Index nosnosti / Rychlostní index:
235/50R18 XL 101      Y
215/45R17 XL 91        Y
225/45R17 XL 94        Y
235/45R17 XL 97        Y
245/45R18 XL 100      Y
255/45R18 XL 103      Y
235/40R17      90        Y
245/40R17 XL 95        Y
225/40R18 XL 92        Y
235/40R18 XL 95        Y
245/40R18 XL 97        Y
265/40R18 XL 101      Y
225/35R18 XL 87        Y
245/35R18 XL 92        Y
255/35R18 XL 94        Y
265/35R18 XL 97        Y
225/35R19 XL 88        Y
235/35R19 XL 91        Y
245/35R19 XL 93        Y
255/30R19 XL 91        Y
275/30R19 XL 96        Y
245/30R20 XL 90        Y
255/30R20 XL 92        Y
285/25R20 XL 93        Y

Tisková zpráva Goodyear Dunlop Tires Czech s. r. o.
Vytisknout

Diskuze: Nová pneumatika: Goodyear Eagle F1 Asymmetric

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Prototype X

U Mitsubishi k vidění i Prototype-X

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud