Goodyear, jeden z největších světových výrobců pneumatik, uvádí na trh revoluční pneumatiku Eagle F1 Asymmetric.
Tato nová vysoce výkonná pneumatika přináší inovační technologii aktivní přilnavosti při zatáčení - "Active Cornergrip Technology".
Tato nová technologie umožňuje rovnoměrnější kontakt pneumatiky s vozovkou po celé šířce běhounu, a větší přilnavost při zatáčení. Díky speciální závodní běhounové směsi zvyšuje pneumatika Eagle F1 Asymmetric také přilnavost na mokru, což z ní činí ve všech směrech ideální vysoce výkonnou pneumatiku. Nová pneumatika Eagle F1 Asymmetric je nástupcem pneumatik Goodyear, jež získaly mnoho ocenění, a překonávají i pneumatiky Goodyear Eagle F1, které porážely své konkurenty po několik let v různých testech prováděných automobilovými asociacemi a odbornými časopisy po celé Evropě. Pneumatiky Goodyear Eagle F1 získaly ocenění a byly doporučovány prestižními časopisy, jako jsou například Autocar, Stiftung Warentest, Powercar, Evo, ADAC motorwelt, sport auto, Powercar, Auto Bild nebo Auto, Motor und Sport.
V celém automobilovém průmyslu není nic více fascinujícího a vzrušujícího než segment výkonných automobilů. Nejlepším důkazem jsou rychle rostoucí prodeje automobilů této třídy na evropských trzích. Současné odhady uvádějí, že se prodej v tomto segmentu zvýší o 800 000 kusů v průběhu následujících pěti let. Tento nárůst se samozřejmě odráží i v prodeji vysoce výkonných pneumatik, který se v Evropě od roku 2000 více než zdvojnásobil. Vývojem nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric tak Goodyear reaguje na rychle rostoucí poptávku právě po tomto typu vysoce výkonných pneumatik. Dnešní automobily s velmi výkonnými agregáty jsou mnohem dokonalejší, inteligentnější, silnější a luxusnější, než bývaly v minulosti. Jsou také těžší a rychlejší, a to znamená, že vyžadují pneumatiky, které mohou ovládat a kontrolovat tyto silné, moderní automobily bez ztráty výkonnosti nebo kompromisů týkajících se jízdního komfortu a bezpečnosti. "Zákazníci od svých pneumatik vyžadují bezpečí, výkonnost a komfort," konstatoval Hans Vrijsen, Goodyear Marketing Director for Europe, Middle East and Africa. "Chtějí, aby jejich automobily držely na silnici, stejně tak jako závodní automobily drží na dráze. Mají vysoká očekávání zejména v oblasti bezpečnosti a výkonnosti a nejsou připraveni dělat v nich kompromisy. Proto je Goodyear velice hrdý na to, že je schopen splnit více než jen tyto požadavky zákazníků - a to díky pneumatice Eagle F1 Asymmetric. Pneumatika Eagle F1 Asymmetric ještě více posiluje to, čím je Goodyear znám po minulých sto let: je to společnost, která vede pneumatikářský průmysl neustálými inovacemi a uspokojuje zákazníky prostřednictvím vynikajících, spolehlivých produktů."
Nové standardy řízení s velmi vysokým výkonem vyžadují revoluční technologii Jako nezbytný článek mezi automobilem, jeho bezpečnostními systémy a vozovkou je pneumatika klíčovým faktorem aktivní účinnosti systému bezpečnosti. Vysoce kvalitní pneumatiky, které podávají dobrý výkon na mokrém povrchu, pneumatiky, které mají krátkou brzdnou dráhu, pneumatiky, které poskytují pohodlí a spolehlivé řízení ve vysoké rychlosti - všechny tyto prvky přispívají k bezpečnosti a výkonu vozidla.
Vylepšené jízdní vlastnosti a optimální výkon Dezén běhounu Eagle F1 Asymmetric se v šířce pneumatiky mění. Otevřené dezénové bloky na vnitřní straně běhounu zvyšují rozptyl vody, zatímco pevné středové žebro zajišťuje zvýšenou stabilitu při vysoké rychlosti. Široké masivní ramenní bloky na vnější straně umožňují maximální přilnavost při zatáčení.
Tyto vlastnosti běhounu jsou podpořeny speciální závodní běhounovou směsí, která ještě více zvyšuje přilnavost na mokrém povrchu.
Spolehlivé zatáčení Když vozidlo projíždí zatáčkou, působí na stopu pneumatiky velké množství síly. Rozložení váhy automobilu se přemísťuje k vnějšímu rameni pneumatiky a přilnavost na vnější části běhounu se zvyšuje, zatímco přilnavost na vnitřní části pneumatiky se naopak snižuje. Unikátní technologie pro zvýšení přilnavosti při zatáčení - "Active Cornergrip Technology" zvyšuje kontakt pneumatiky s vozovkou na vnitřní straně, čímž zajistí zatáčení s větší přilnavostí. Díky technologii "Active Cornergrip" - s aramidovou výztuží vnitřní bočnice pneumatiky - se snižuje deflekce pneumatiky při zatáčení, a tlak se tak rovnoměrněji rozkládá po celé kontaktní ploše, a následně zajišťuje větší přilnavost.
Větší přilnavost ve vlhkém počasí Podle průzkumu trhu, provedeného Goodyear, je bezpečné řízení za mokra jedním z nejdůležitějších požadavků spotřebitelů. Díky kombinaci "Active Cornergrip Technology" a speciální závodní běhounové směsi vyniká Eagle F1 Asymmetric zejména v jízdních podmínkách za mokra.
"Active Cornergrip Technology" je důležitým faktorem lepšího výkonu za mokra - zatěžuje vnitřní část běhounu tzn. klíčovou oblast pro řízení na mokrém povrchu. Hluboké středové drážky odvádějí povrchovou vodu, a tím dosahují vynikající přilnavosti. Odvodové kanálky na vnitřní straně pneumatiky rozptylují vodu mimo kontaktní plochu.
Hans Vrijsen parametry nové pneumatiky shrnuje takto: "Rozsáhlé výsledky testu Goodyear ukazují, že výkon pneumatiky je vynikající: Eagle F1 Asymmetric zanechává konkurenci daleko za sebou jak v testech ovladatelnosti za mokra, tak v testech brzdění. Pneumatika opravdu poskytuje to, co zákazníci chtějí: vysokou úroveň spolehlivosti s vynikající ovladatelností a výkonností při zatáčení." Dostupné v mnoha rozměrech Pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric je dostupná ve 24 rozměrech, od 17palcových do 20palcových a od série 50 do série 25. Téměř celý sortiment je vyráběn ve verzi extra load, a tak je naprosto vhodný pro většinu moderních vysoce výkonných automobilů.
Rozměr / Index nosnosti / Rychlostní index: 235/50R18 XL 101 Y 215/45R17 XL 91 Y 225/45R17 XL 94 Y 235/45R17 XL 97 Y 245/45R18 XL 100 Y 255/45R18 XL 103 Y 235/40R17 90 Y 245/40R17 XL 95 Y 225/40R18 XL 92 Y 235/40R18 XL 95 Y 245/40R18 XL 97 Y 265/40R18 XL 101 Y 225/35R18 XL 87 Y 245/35R18 XL 92 Y 255/35R18 XL 94 Y 265/35R18 XL 97 Y 225/35R19 XL 88 Y 235/35R19 XL 91 Y 245/35R19 XL 93 Y 255/30R19 XL 91 Y 275/30R19 XL 96 Y 245/30R20 XL 90 Y 255/30R20 XL 92 Y 285/25R20 XL 93 Y Tisková zpráva Goodyear Dunlop Tires Czech s. r. o.Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.