Nová pneumatika: Goodyear Eagle F1 Asymmetric

Beta
Beta, foto: GoodYear Dunlop Europe
Martin Hájek 6. března 2007 16:53
Sdílej:

Goodyear, jeden z největších světových výrobců pneumatik, uvádí na trh revoluční pneumatiku Eagle F1 Asymmetric.

Tato nová vysoce výkonná pneumatika přináší inovační technologii aktivní přilnavosti při zatáčení - "Active Cornergrip Technology".

Tato nová technologie umožňuje rovnoměrnější kontakt pneumatiky s vozovkou po celé šířce běhounu, a větší přilnavost při zatáčení. Díky speciální závodní běhounové směsi zvyšuje pneumatika Eagle F1 Asymmetric také přilnavost na mokru, což z ní činí ve všech směrech ideální vysoce výkonnou pneumatiku. Nová pneumatika Eagle F1 Asymmetric je nástupcem pneumatik Goodyear, jež získaly mnoho ocenění, a překonávají i pneumatiky Goodyear Eagle F1, které porážely své konkurenty po několik let v různých testech prováděných automobilovými asociacemi a odbornými časopisy po celé Evropě. Pneumatiky Goodyear Eagle F1 získaly ocenění a byly doporučovány prestižními časopisy, jako jsou například Autocar, Stiftung Warentest, Powercar, Evo, ADAC motorwelt, sport auto, Powercar, Auto Bild nebo Auto, Motor und Sport.

V celém automobilovém průmyslu není nic více fascinujícího a vzrušujícího než segment výkonných automobilů. Nejlepším důkazem jsou rychle rostoucí prodeje automobilů této třídy na evropských trzích. Současné odhady uvádějí, že se prodej v tomto segmentu zvýší o 800 000 kusů v průběhu následujících pěti let. Tento nárůst se samozřejmě odráží i v prodeji vysoce výkonných pneumatik, který se v Evropě od roku 2000 více než zdvojnásobil. Vývojem nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric tak  Goodyear reaguje na rychle rostoucí poptávku právě po tomto typu vysoce výkonných pneumatik. Dnešní automobily s velmi výkonnými agregáty jsou mnohem dokonalejší, inteligentnější, silnější a luxusnější, než bývaly v minulosti. Jsou také těžší a rychlejší, a to znamená, že vyžadují pneumatiky, které mohou ovládat a kontrolovat tyto silné, moderní automobily bez ztráty výkonnosti nebo kompromisů týkajících se jízdního komfortu a bezpečnosti.   "Zákazníci od svých pneumatik vyžadují bezpečí, výkonnost a komfort," konstatoval Hans Vrijsen, Goodyear Marketing Director for Europe, Middle East and Africa. "Chtějí, aby jejich automobily držely na silnici, stejně tak jako závodní automobily drží na dráze. Mají vysoká očekávání zejména v oblasti bezpečnosti a výkonnosti a nejsou připraveni dělat v nich kompromisy. Proto je Goodyear velice hrdý na to, že je schopen splnit více než jen tyto požadavky zákazníků - a to díky pneumatice Eagle F1 Asymmetric. Pneumatika Eagle F1 Asymmetric ještě více posiluje to, čím je Goodyear znám po minulých sto let: je to společnost, která vede pneumatikářský průmysl neustálými inovacemi a uspokojuje zákazníky prostřednictvím vynikajících, spolehlivých produktů."

Nové standardy řízení s velmi vysokým výkonem vyžadují revoluční technologii Jako nezbytný článek mezi automobilem, jeho bezpečnostními systémy a vozovkou je pneumatika klíčovým faktorem aktivní účinnosti systému bezpečnosti. Vysoce kvalitní pneumatiky, které podávají dobrý výkon na mokrém povrchu, pneumatiky, které mají krátkou brzdnou dráhu, pneumatiky, které poskytují pohodlí a spolehlivé řízení ve vysoké rychlosti - všechny tyto prvky přispívají k bezpečnosti a výkonu vozidla.

Vylepšené jízdní vlastnosti a optimální výkon Dezén běhounu Eagle F1 Asymmetric se v šířce pneumatiky mění. Otevřené dezénové bloky na vnitřní straně běhounu zvyšují rozptyl vody, zatímco pevné středové žebro zajišťuje zvýšenou stabilitu při vysoké rychlosti. Široké masivní ramenní bloky na vnější straně umožňují maximální přilnavost při zatáčení.

Tyto vlastnosti běhounu jsou podpořeny speciální závodní běhounovou směsí, která ještě více zvyšuje přilnavost na mokrém povrchu.

Spolehlivé zatáčení Když vozidlo projíždí zatáčkou, působí na stopu pneumatiky velké množství síly. Rozložení váhy automobilu se přemísťuje k vnějšímu rameni pneumatiky a přilnavost na vnější části běhounu se zvyšuje, zatímco přilnavost na vnitřní části pneumatiky se naopak snižuje. Unikátní technologie pro zvýšení přilnavosti při zatáčení - "Active Cornergrip Technology" zvyšuje kontakt pneumatiky s vozovkou na vnitřní straně, čímž zajistí zatáčení s větší přilnavostí. Díky technologii "Active Cornergrip" - s aramidovou výztuží vnitřní bočnice pneumatiky - se snižuje deflekce pneumatiky při zatáčení, a tlak se tak rovnoměrněji rozkládá po celé kontaktní ploše, a následně zajišťuje větší přilnavost.

Větší přilnavost ve vlhkém počasí  Podle průzkumu trhu, provedeného Goodyear, je bezpečné řízení za mokra jedním z nejdůležitějších požadavků spotřebitelů. Díky kombinaci "Active Cornergrip Technology" a speciální závodní běhounové směsi vyniká Eagle F1 Asymmetric zejména v jízdních podmínkách za mokra.  

 "Active Cornergrip Technology" je důležitým faktorem lepšího výkonu za mokra - zatěžuje vnitřní část běhounu tzn. klíčovou oblast pro řízení na mokrém povrchu. Hluboké středové drážky odvádějí povrchovou vodu, a tím dosahují  vynikající přilnavosti. Odvodové kanálky na vnitřní straně pneumatiky rozptylují vodu mimo kontaktní plochu.

Hans Vrijsen parametry nové pneumatiky shrnuje takto: "Rozsáhlé výsledky testu Goodyear ukazují, že výkon pneumatiky je vynikající: Eagle F1 Asymmetric zanechává konkurenci daleko za sebou jak v testech ovladatelnosti za mokra, tak v testech brzdění. Pneumatika opravdu poskytuje to, co zákazníci chtějí: vysokou úroveň spolehlivosti s vynikající ovladatelností a výkonností při zatáčení."   Dostupné v mnoha rozměrech Pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric je dostupná ve 24 rozměrech, od 17palcových do 20palcových a od série 50 do série 25. Téměř celý sortiment je vyráběn ve verzi extra load, a tak je  naprosto vhodný pro většinu moderních vysoce výkonných automobilů.

Rozměr / Index nosnosti / Rychlostní index: 235/50R18 XL 101      Y 215/45R17 XL 91        Y 225/45R17 XL 94        Y 235/45R17 XL 97        Y 245/45R18 XL 100      Y 255/45R18 XL 103      Y 235/40R17      90        Y 245/40R17 XL 95        Y 225/40R18 XL 92        Y 235/40R18 XL 95        Y 245/40R18 XL 97        Y 265/40R18 XL 101      Y 225/35R18 XL 87        Y 245/35R18 XL 92        Y 255/35R18 XL 94        Y 265/35R18 XL 97        Y 225/35R19 XL 88        Y 235/35R19 XL 91        Y 245/35R19 XL 93        Y 255/30R19 XL 91        Y 275/30R19 XL 96        Y 245/30R20 XL 90        Y 255/30R20 XL 92        Y 285/25R20 XL 93        Y Tisková zpráva Goodyear Dunlop Tires Czech s. r. o.
Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.