Německý výrobce pneumatik Fulda představuje novou řadu pneumatik konstruovanou pro vozy SUV, s nimiž jejich majitelé jezdí hlavně po silnicích.
Fulda 4x4 Road je zaměřena především na vozy, jako jsou BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Nissan Murano, Range Rover, VW Touareg atd. Nové pneumatiky jsou navrženy a vyrobeny tak, aby zvyšovaly bezpečnost, komfort a hospodárnost. Podíl SUV na trhu s automobily stále vzrůstá, a také v několika příštích letech se očekává rostoucí tendence prodejů. Ačkoli jsou SUV koncepčně navržena s ohledem na terénní schopnosti, jejich majitelé je používají především na silnicích. Nedávno provedený průzkum zjistil zajímavé skutečnosti - typickými majiteli vozů SUV jsou mladé rodiny s vyšším vzděláním a malými dětmi. Bezpečnost je pro ně na prvním místě, následovaná životností a pohodlím. Podle ankety jsou nejčastějšími požadavky řidičů SUV dobrá výkonnost pneumatiky za každého počasí, dobré vlastnosti za mokra a krátká brzdná dráha. Životnost byla hned druhým nejdůležitějším atributem společně s kvalitou. Dalším důležitým faktorem byl komfort. Fulda 4x4 Road je se svým patentovaným designem zaměřena právě na zmíněné klíčové požadavky, poskytuje krátkou brzdnou dráhu, prodlouženou životnost, nízkou hlučnost a nabízí delší kilometrový proběh. Kratší brzdné dráhy bylo dosaženo použitím nového tvaru dezénu a směsi s obsahem siliky. Životnost vychází z robustní konstrukce s několikavrstvou kostrou a rovněž z tvaru dezénu. Nízká hlučnost je výsledkem dynamického profilu dezénu. Malá elasticita a vysoký obsah siliky zaručují větší styčnou plochu mezi běhounem a vozovkou. To zkracuje brzdnou dráhu, především pak na mokrém a kluzkém povrchu. Mnoho radiálních drážek v běhounové části znamená zároveň větší počet záběrových hran, které vytvářejí účinný „pádlový” efekt. To přispívá k lepším záběrovým vlastnostem, zejména na mokré silnici. Riziko aquaplaningu je minimalizováno díky širokým obvodovým drážkám, jež zvládnou odvádět velké množství vody. Šikmé drážky uprostřed běhounu a postupné nabíhání jednotlivých dezénových bloků do záběru omezuje frekvenční maxima, a navíc různé velikosti těchto bloků rozkládají hluk do širšího pásma frekvencí. Tím je dosaženo celkové nízké hlučnosti. Několikavrstvá, vysoce výkonná konstrukce kostry dělá pneumatiku odolnější vůči prudkým nárazům a propůjčuje jí větší stabilitu ve vysokých rychlostech. Dezén dosahuje lepšího rozložení tlaku, a to se odráží na menším opotřebení pneumatiky a větším kilometrovém proběhu.
Fulda 4x4 Road nepostrádá ani speciálně tvarovanou ochranu hrany ráfku. Ta snižuje nebezpečí poškození ráfku o obrubník při parkování nebo při projetí výmolu v silnici. Nová konstrukce patky se podílí na snazším nazouvání pneumatiky, rovnoměrně přilne k ráfku a lépe těsní. Nová Fulda 4x4 Road se vyrábí ve 20 různých variantách pro 15-, 16-, 17-, 18- a 19palcové ráfky. K dispozici jsou následující rozměry a rychlostní indexy: 15” 195/80R15 96 H 17” 235/65R17 104V 16” 215/65R16 98 H 235/65R17 108H 215/70R16 100H 255/60R17 106H 225/70R16 102H 255/60R17 106V 225/75R16 104H 275/55R17 109V 235/60R16 100H 18” 255/55R18 109V XL 235/70R16 106H 265/60R18 110V 245/70R16 107H 255/60R18 112H XL 255/65R16 109H 19” 255/55R19 111H XL 265/60R16 112H 255/55R19 111V XL Goodyear Dunlop Tires Czech s. r. o.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?