Fulda, německý výrobce pneumatik, představuje novou výkonnou letní pneumatiku Carat Progresso, která je vhodná pro většinu automobilů nižší střední a střední třídy.
Fulda Carat Progresso vykazuje ve všech ohledech výjimečnou výkonnost, a vyniká především ve dvou nejkritičtějších situacích – brzdění na mokru a v odolnosti vůči aquaplaningu. Krátká brzdná dráha Běhounová směs a její stabilita na mokrém povrchu jsou klíčovým faktorem výkonnosti této nové pneumatiky. Carat Progresso je vybavena speciální, vysoce hysterezní kontaktní směsí umožňující vysokou úroveň přilnavosti na mokrém povrchu. Běhoun obsahuje četné radiální drážky a lamely, které pneumatice poskytují velký počet záběrových hran, jejichž výsledkem je efektivnější odvod vody a tzv. pádlový efekt. Čím více radiálních drážek, tím více „pádlových“ pohybů za sekundu. Nová směs v kombinaci s hustými radiálními drážkami výrazně zkracuje brzdnou dráhu při jízdě v dešti na mokrém a kluzkém povrchu – což evropští řidiči považují za nejdůležitější vlastnost pneumatiky. Vysoká odolnost vůči aquaplaningu Směrový dezén pneumatiky Fulda Carat Progresso se širokými obvodovými drážkami odvádí vodu na mokrých vozovkách efektivněji než kterýkoli jiný dezén. Při jízdě v silném dešti řidič okamžitě pocítí výhodu pneumatiky Carat Progresso, která výrazně redukuje nebezpečí vzniku aquaplaningu. „Naši konstruktéři měli za úkol vývoj a testování jasně zaměřit na dvě nejkritičtější situace jízdy v dešti a na mokru: brzdění a odolnost vůči aquaplaningu. Nová Fulda Carat Progresso výrazně zvyšuje bezpečnost řidiče. Naše testy prokázaly, že automobil vybavený pneumatikami Fulda Carat Progresso potřebuje k zastavení z rychlosti 80 km/h v průměru o 4 metry méně než automobil vybavený konkurenčními pneumatikami. Čtyři metry, tedy více než délka automobilu, jsou vzdáleností, která může zachránit lidský život,“ vysvětluje Koos Nooi, ředitel značky Fulda pro Evropu, Střední východ a Afriku. Nízká hlučnost Další důležitou předností je nízká úroveň hluku pneumatiky, což se přímo odráží v komfortu jízdy. Fulda Carat Progresso je vybavena technologií DualShift, která hlučnost pneumatiky snižuje. Jednou z charakteristik technologie DualShift je rozdílná velikost dezénových bloků: v každém okamžiku, kdy blok přichází do styku s vozovkou, vzniká hluk o určité frekvenci. Tato frekvence je dána počtem bloků přicházejících do styku s vozovkou během každé sekundy. Když mají dezénové bloky stejnou velikost, každá obvodová řada bloků generuje stejnou frekvenci, a tím vzniká větší hluk. Různé velikosti bloků v ramenní oblasti a ve středové části běhounu generují hluk s rozdílnou frekvencí, a to vede k celkově nižší úrovni vytvářeného hluku. Součástí DualShift Technology je rovněž vzájemné posunutí dezénových bloků vůči sobě. Variace vzájemných pozic způsobuje různé frekvence vysílané z ramenní oblasti a středu běhounu, a dále tak snižuje celkovou úroveň hluku. „Brzdění na mokru, odolnost vůči aquaplaningu a nízká hlučnost – na tyto tři oblasti kladou zákazníci největší důraz. Zaměřili jsme se ale i na další vylepšení: Fulda Carat Progresso poskytuje bezpečné ovládání a delší kilometrový proběh,“ říká Nooi. Excelentní ovladatelnost Díky pevným ramenním blokům a pevnému středovému žebru běhounu přesvědčí pneumatika Fulda Carat Progresso excelentní ovladatelností, a to i při vyšších rychlostech. Středová část běhounu pneumatiky přenáší každý pohyb při řízení. Pevné středové žebro dovoluje precizní přenos pohybu volantem – řidič nemusí neustále korigovat směr jízdy. Během zatáčení nese vnější ramenní část pneumatiky většinu hmotnosti automobilu. Pevné ramenní bloky ale zůstávají stabilní, nepohybují se a poskytují řidiči potřebnou jistotu v chování automobilu. Vysoký kilometrový proběh Výkonná běhounová směs pro mokrý povrch má ještě jednu výhodu: generuje méně tepla, a díky tomu snižuje opotřebení běhounu – pneumatika tak vydrží více kilometrů. Konstruktéři také optimalizovali rozložení tlaku v pneumatice do stopy, což vede k rovnoměrnějšímu opotřebení, a tím také k většímu počtu ujetých kilometrů. Pneumatika Fulda Carat Progresso bude k dispozici v následujících 44 rozměrech a rychlostních indexech: 165/60R14 75H 175/65R14 82H 185/55R14 80H 185/55R15 82H / 82V 185/60R14 82H 185/60R15 88H XL / 84H 185/65R14 86H 185/65R15 88H 195/50R15 82H / 82V 195/55R15 85H / 85V 195/60R14 86H 195/60R15 88H / 88V 195/65R15 91H / 91V / 95H XL 195/60R16 C 99 / 97H 205/50R15 86V 205/55R15 88V 205/55R16 91H / 91V 205/60R15 91V / 91H / 91W / 95H XL 205/60R16 92V / 92H 205/65R15 99H XL / 94H / 94V 215/55R16 93H / 93V / 93W / 97H XL 215/65R15 96H 225/60R15 96V 225/60R16 98W / 98V 235/60R16 100W Goodyear Dunlop Tires Czech, s. r. o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?