Fulda, německý výrobce pneumatik, představuje novou výkonnou letní pneumatiku Carat Progresso, která je vhodná pro většinu automobilů nižší střední a střední třídy.
Fulda Carat Progresso vykazuje ve všech ohledech výjimečnou výkonnost, a vyniká především ve dvou nejkritičtějších situacích – brzdění na mokru a v odolnosti vůči aquaplaningu. Krátká brzdná dráha Běhounová směs a její stabilita na mokrém povrchu jsou klíčovým faktorem výkonnosti této nové pneumatiky. Carat Progresso je vybavena speciální, vysoce hysterezní kontaktní směsí umožňující vysokou úroveň přilnavosti na mokrém povrchu. Běhoun obsahuje četné radiální drážky a lamely, které pneumatice poskytují velký počet záběrových hran, jejichž výsledkem je efektivnější odvod vody a tzv. pádlový efekt. Čím více radiálních drážek, tím více „pádlových“ pohybů za sekundu. Nová směs v kombinaci s hustými radiálními drážkami výrazně zkracuje brzdnou dráhu při jízdě v dešti na mokrém a kluzkém povrchu – což evropští řidiči považují za nejdůležitější vlastnost pneumatiky. Vysoká odolnost vůči aquaplaningu Směrový dezén pneumatiky Fulda Carat Progresso se širokými obvodovými drážkami odvádí vodu na mokrých vozovkách efektivněji než kterýkoli jiný dezén. Při jízdě v silném dešti řidič okamžitě pocítí výhodu pneumatiky Carat Progresso, která výrazně redukuje nebezpečí vzniku aquaplaningu. „Naši konstruktéři měli za úkol vývoj a testování jasně zaměřit na dvě nejkritičtější situace jízdy v dešti a na mokru: brzdění a odolnost vůči aquaplaningu. Nová Fulda Carat Progresso výrazně zvyšuje bezpečnost řidiče. Naše testy prokázaly, že automobil vybavený pneumatikami Fulda Carat Progresso potřebuje k zastavení z rychlosti 80 km/h v průměru o 4 metry méně než automobil vybavený konkurenčními pneumatikami. Čtyři metry, tedy více než délka automobilu, jsou vzdáleností, která může zachránit lidský život,“ vysvětluje Koos Nooi, ředitel značky Fulda pro Evropu, Střední východ a Afriku. Nízká hlučnost Další důležitou předností je nízká úroveň hluku pneumatiky, což se přímo odráží v komfortu jízdy. Fulda Carat Progresso je vybavena technologií DualShift, která hlučnost pneumatiky snižuje. Jednou z charakteristik technologie DualShift je rozdílná velikost dezénových bloků: v každém okamžiku, kdy blok přichází do styku s vozovkou, vzniká hluk o určité frekvenci. Tato frekvence je dána počtem bloků přicházejících do styku s vozovkou během každé sekundy. Když mají dezénové bloky stejnou velikost, každá obvodová řada bloků generuje stejnou frekvenci, a tím vzniká větší hluk. Různé velikosti bloků v ramenní oblasti a ve středové části běhounu generují hluk s rozdílnou frekvencí, a to vede k celkově nižší úrovni vytvářeného hluku. Součástí DualShift Technology je rovněž vzájemné posunutí dezénových bloků vůči sobě. Variace vzájemných pozic způsobuje různé frekvence vysílané z ramenní oblasti a středu běhounu, a dále tak snižuje celkovou úroveň hluku. „Brzdění na mokru, odolnost vůči aquaplaningu a nízká hlučnost – na tyto tři oblasti kladou zákazníci největší důraz. Zaměřili jsme se ale i na další vylepšení: Fulda Carat Progresso poskytuje bezpečné ovládání a delší kilometrový proběh,“ říká Nooi. Excelentní ovladatelnost Díky pevným ramenním blokům a pevnému středovému žebru běhounu přesvědčí pneumatika Fulda Carat Progresso excelentní ovladatelností, a to i při vyšších rychlostech. Středová část běhounu pneumatiky přenáší každý pohyb při řízení. Pevné středové žebro dovoluje precizní přenos pohybu volantem – řidič nemusí neustále korigovat směr jízdy. Během zatáčení nese vnější ramenní část pneumatiky většinu hmotnosti automobilu. Pevné ramenní bloky ale zůstávají stabilní, nepohybují se a poskytují řidiči potřebnou jistotu v chování automobilu. Vysoký kilometrový proběh Výkonná běhounová směs pro mokrý povrch má ještě jednu výhodu: generuje méně tepla, a díky tomu snižuje opotřebení běhounu – pneumatika tak vydrží více kilometrů. Konstruktéři také optimalizovali rozložení tlaku v pneumatice do stopy, což vede k rovnoměrnějšímu opotřebení, a tím také k většímu počtu ujetých kilometrů. Pneumatika Fulda Carat Progresso bude k dispozici v následujících 44 rozměrech a rychlostních indexech: 165/60R14 75H 175/65R14 82H 185/55R14 80H 185/55R15 82H / 82V 185/60R14 82H 185/60R15 88H XL / 84H 185/65R14 86H 185/65R15 88H 195/50R15 82H / 82V 195/55R15 85H / 85V 195/60R14 86H 195/60R15 88H / 88V 195/65R15 91H / 91V / 95H XL 195/60R16 C 99 / 97H 205/50R15 86V 205/55R15 88V 205/55R16 91H / 91V 205/60R15 91V / 91H / 91W / 95H XL 205/60R16 92V / 92H 205/65R15 99H XL / 94H / 94V 215/55R16 93H / 93V / 93W / 97H XL 215/65R15 96H 225/60R15 96V 225/60R16 98W / 98V 235/60R16 100W Goodyear Dunlop Tires Czech, s. r. o.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.