Fulda, německý výrobce pneumatik, představuje novou výkonnou letní pneumatiku Carat Progresso, která je vhodná pro většinu automobilů nižší střední a střední třídy.
Fulda Carat Progresso vykazuje ve všech ohledech výjimečnou výkonnost, a vyniká především ve dvou nejkritičtějších situacích – brzdění na mokru a v odolnosti vůči aquaplaningu. Krátká brzdná dráha Běhounová směs a její stabilita na mokrém povrchu jsou klíčovým faktorem výkonnosti této nové pneumatiky. Carat Progresso je vybavena speciální, vysoce hysterezní kontaktní směsí umožňující vysokou úroveň přilnavosti na mokrém povrchu. Běhoun obsahuje četné radiální drážky a lamely, které pneumatice poskytují velký počet záběrových hran, jejichž výsledkem je efektivnější odvod vody a tzv. pádlový efekt. Čím více radiálních drážek, tím více „pádlových“ pohybů za sekundu. Nová směs v kombinaci s hustými radiálními drážkami výrazně zkracuje brzdnou dráhu při jízdě v dešti na mokrém a kluzkém povrchu – což evropští řidiči považují za nejdůležitější vlastnost pneumatiky. Vysoká odolnost vůči aquaplaningu Směrový dezén pneumatiky Fulda Carat Progresso se širokými obvodovými drážkami odvádí vodu na mokrých vozovkách efektivněji než kterýkoli jiný dezén. Při jízdě v silném dešti řidič okamžitě pocítí výhodu pneumatiky Carat Progresso, která výrazně redukuje nebezpečí vzniku aquaplaningu. „Naši konstruktéři měli za úkol vývoj a testování jasně zaměřit na dvě nejkritičtější situace jízdy v dešti a na mokru: brzdění a odolnost vůči aquaplaningu. Nová Fulda Carat Progresso výrazně zvyšuje bezpečnost řidiče. Naše testy prokázaly, že automobil vybavený pneumatikami Fulda Carat Progresso potřebuje k zastavení z rychlosti 80 km/h v průměru o 4 metry méně než automobil vybavený konkurenčními pneumatikami. Čtyři metry, tedy více než délka automobilu, jsou vzdáleností, která může zachránit lidský život,“ vysvětluje Koos Nooi, ředitel značky Fulda pro Evropu, Střední východ a Afriku. Nízká hlučnost Další důležitou předností je nízká úroveň hluku pneumatiky, což se přímo odráží v komfortu jízdy. Fulda Carat Progresso je vybavena technologií DualShift, která hlučnost pneumatiky snižuje. Jednou z charakteristik technologie DualShift je rozdílná velikost dezénových bloků: v každém okamžiku, kdy blok přichází do styku s vozovkou, vzniká hluk o určité frekvenci. Tato frekvence je dána počtem bloků přicházejících do styku s vozovkou během každé sekundy. Když mají dezénové bloky stejnou velikost, každá obvodová řada bloků generuje stejnou frekvenci, a tím vzniká větší hluk. Různé velikosti bloků v ramenní oblasti a ve středové části běhounu generují hluk s rozdílnou frekvencí, a to vede k celkově nižší úrovni vytvářeného hluku. Součástí DualShift Technology je rovněž vzájemné posunutí dezénových bloků vůči sobě. Variace vzájemných pozic způsobuje různé frekvence vysílané z ramenní oblasti a středu běhounu, a dále tak snižuje celkovou úroveň hluku. „Brzdění na mokru, odolnost vůči aquaplaningu a nízká hlučnost – na tyto tři oblasti kladou zákazníci největší důraz. Zaměřili jsme se ale i na další vylepšení: Fulda Carat Progresso poskytuje bezpečné ovládání a delší kilometrový proběh,“ říká Nooi. Excelentní ovladatelnost Díky pevným ramenním blokům a pevnému středovému žebru běhounu přesvědčí pneumatika Fulda Carat Progresso excelentní ovladatelností, a to i při vyšších rychlostech. Středová část běhounu pneumatiky přenáší každý pohyb při řízení. Pevné středové žebro dovoluje precizní přenos pohybu volantem – řidič nemusí neustále korigovat směr jízdy. Během zatáčení nese vnější ramenní část pneumatiky většinu hmotnosti automobilu. Pevné ramenní bloky ale zůstávají stabilní, nepohybují se a poskytují řidiči potřebnou jistotu v chování automobilu. Vysoký kilometrový proběh Výkonná běhounová směs pro mokrý povrch má ještě jednu výhodu: generuje méně tepla, a díky tomu snižuje opotřebení běhounu – pneumatika tak vydrží více kilometrů. Konstruktéři také optimalizovali rozložení tlaku v pneumatice do stopy, což vede k rovnoměrnějšímu opotřebení, a tím také k většímu počtu ujetých kilometrů. Pneumatika Fulda Carat Progresso bude k dispozici v následujících 44 rozměrech a rychlostních indexech: 165/60R14 75H 175/65R14 82H 185/55R14 80H 185/55R15 82H / 82V 185/60R14 82H 185/60R15 88H XL / 84H 185/65R14 86H 185/65R15 88H 195/50R15 82H / 82V 195/55R15 85H / 85V 195/60R14 86H 195/60R15 88H / 88V 195/65R15 91H / 91V / 95H XL 195/60R16 C 99 / 97H 205/50R15 86V 205/55R15 88V 205/55R16 91H / 91V 205/60R15 91V / 91H / 91W / 95H XL 205/60R16 92V / 92H 205/65R15 99H XL / 94H / 94V 215/55R16 93H / 93V / 93W / 97H XL 215/65R15 96H 225/60R15 96V 225/60R16 98W / 98V 235/60R16 100W Goodyear Dunlop Tires Czech, s. r. o.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?