Debica, přední polský výrobce pneumatik, představuje novou zimní pneumatiku pro evropský region.
Nová Debica Frigo má delší životnost a lepší záběrové vlastnosti. Svého předchůdce překonává také v úrovni ekonomičnosti a bezpečnosti.
V Evropě poptávka po zimních pneumatikách stále roste a v současnosti představují zimní pneumatiky 25 % z celkového prodeje plášťů pro osobní automobily; ročně se jich prodá zhruba 35 milionů. Standardní zimní pneumatiky jsou konstruovány do rychlosti 190 km/h a pokrývají většinu osobních aut v segmentu nižší střední a střední třídy.
Debica Frigo byla vyvinuta pro zákazníky, kteří preferují cenu a soustředí se na ekonomický a bezpečný provoz. Mezi přednosti Debicy Frigo patří příznivější ekonomické parametry a vylepšené záběrové vlastnosti na mokré, zasněžené a zledovatělé vozovce. Debica Frigo se může pochlubit novou zimní běhounovou směsí a novým směrovým dezénem, který má o 2 % delší záběrové hrany oproti předešlému typu a konfiguraci dezénových bloků 2-v-1.
Nová běhounová směs zůstává elastická při nízkých teplotách, má lepší charakteristiku, a výsledkem toho je delší kilometrový proběh. Tato speciální směs zároveň poskytuje optimální záběrové vlastnosti při teplotách nižších než 7 °C.
Směrový dezén Debicy Frigo má o 2 % delší záběrové hrany oproti předchozímu typu, zvlněné hrany a bloky s ostrými hranami. Středové žebro dezénu má bloky uspořádané v konfiguraci 2-v-1, jež nabízí více záběrových hran a lepší stabilitu. Je to právě tvar a větší délka záběrových hran, co se podepisuje na vyšší úrovni záběru v zimě stejně jako při přenosu výkonu a brzdění na mokru.
Směrový profil dezénu s obvodovými a radiálními drážkami minimalizuje riziko aquaplaningu a smyku v rozbředlém sněhu. Pevné bloky v ramenní části pneumatiky činí dezén stabilnějším a vylepšují ovládání vozu. Doladěním konstrukce pneumatiky bylo dosaženo lepšího a stejnoměrného dosednutí patky na ráfek.
Debica Frigo je nabízena ve 14 rozměrech pro 13-, 14- a 15palcové ráfky, všechny mají rychlostní index T (maximální rychlost do 190 km/h). V rozměrové škále se nově objevují 3 rozměry, které dříve v nabídce Debicy nebyly.
13” 155/65R13
175/70R13
185/70R13
14” 165/65R14
165/70R14 (nový rozměr) 175/65R14 175/70R14
185/60R14
185/65R14
185/70R14
15” 185/65R15
195/60R15 (nový rozměr)
195/65R15
205/65R15 (nový rozměr)
GoodYear Dunlop Europe
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?