Debica, přední polský výrobce pneumatik, představuje novou zimní pneumatiku pro evropský region.
Nová Debica Frigo má delší životnost a lepší záběrové vlastnosti. Svého předchůdce překonává také v úrovni ekonomičnosti a bezpečnosti.
V Evropě poptávka po zimních pneumatikách stále roste a v současnosti představují zimní pneumatiky 25 % z celkového prodeje plášťů pro osobní automobily; ročně se jich prodá zhruba 35 milionů. Standardní zimní pneumatiky jsou konstruovány do rychlosti 190 km/h a pokrývají většinu osobních aut v segmentu nižší střední a střední třídy.
Debica Frigo byla vyvinuta pro zákazníky, kteří preferují cenu a soustředí se na ekonomický a bezpečný provoz. Mezi přednosti Debicy Frigo patří příznivější ekonomické parametry a vylepšené záběrové vlastnosti na mokré, zasněžené a zledovatělé vozovce. Debica Frigo se může pochlubit novou zimní běhounovou směsí a novým směrovým dezénem, který má o 2 % delší záběrové hrany oproti předešlému typu a konfiguraci dezénových bloků 2-v-1.
Nová běhounová směs zůstává elastická při nízkých teplotách, má lepší charakteristiku, a výsledkem toho je delší kilometrový proběh. Tato speciální směs zároveň poskytuje optimální záběrové vlastnosti při teplotách nižších než 7 °C.
Směrový dezén Debicy Frigo má o 2 % delší záběrové hrany oproti předchozímu typu, zvlněné hrany a bloky s ostrými hranami. Středové žebro dezénu má bloky uspořádané v konfiguraci 2-v-1, jež nabízí více záběrových hran a lepší stabilitu. Je to právě tvar a větší délka záběrových hran, co se podepisuje na vyšší úrovni záběru v zimě stejně jako při přenosu výkonu a brzdění na mokru.
Směrový profil dezénu s obvodovými a radiálními drážkami minimalizuje riziko aquaplaningu a smyku v rozbředlém sněhu. Pevné bloky v ramenní části pneumatiky činí dezén stabilnějším a vylepšují ovládání vozu. Doladěním konstrukce pneumatiky bylo dosaženo lepšího a stejnoměrného dosednutí patky na ráfek.
Debica Frigo je nabízena ve 14 rozměrech pro 13-, 14- a 15palcové ráfky, všechny mají rychlostní index T (maximální rychlost do 190 km/h). V rozměrové škále se nově objevují 3 rozměry, které dříve v nabídce Debicy nebyly.
13” 155/65R13
175/70R13
185/70R13
14” 165/65R14
165/70R14 (nový rozměr) 175/65R14 175/70R14
185/60R14
185/65R14
185/70R14
15” 185/65R15
195/60R15 (nový rozměr)
195/65R15
205/65R15 (nový rozměr)
GoodYear Dunlop Europe
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.