Debica Frigo: Nová zimní pneumatika

ar1, 24. října 2005, 22:22 Google+

Debica, přední polský výrobce pneumatik, představuje novou zimní pneumatiku pro evropský region.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Frigo

Frigo | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Nová Debica Frigo má delší životnost a lepší záběrové vlastnosti. Svého předchůdce překonává také v úrovni ekonomičnosti a bezpečnosti.

V Evropě poptávka po zimních pneumatikách stále roste a v současnosti představují zimní pneumatiky 25 % z celkového prodeje plášťů pro osobní automobily; ročně se jich prodá zhruba 35 milionů. Standardní zimní pneumatiky jsou konstruovány do rychlosti 190 km/h a pokrývají většinu osobních aut v segmentu nižší střední a střední třídy.

Debica Frigo byla vyvinuta pro zákazníky, kteří preferují cenu a soustředí se na ekonomický a bezpečný provoz. Mezi přednosti Debicy Frigo patří příznivější ekonomické parametry a vylepšené záběrové vlastnosti na mokré, zasněžené a zledovatělé vozovce. Debica Frigo se může pochlubit novou zimní běhounovou směsí a novým směrovým dezénem, který má o 2 % delší záběrové hrany oproti předešlému typu a konfiguraci dezénových bloků 2-v-1.

Nová běhounová směs zůstává elastická při nízkých teplotách, má lepší charakteristiku, a výsledkem toho je delší kilometrový proběh. Tato speciální směs zároveň poskytuje optimální záběrové vlastnosti při teplotách nižších než 7 °C.

Směrový dezén Debicy Frigo má o 2 % delší záběrové hrany oproti předchozímu typu, zvlněné hrany a bloky s ostrými hranami. Středové žebro dezénu má bloky uspořádané v konfiguraci 2-v-1, jež nabízí více záběrových hran a lepší stabilitu. Je to právě tvar a větší délka záběrových hran, co se podepisuje na vyšší úrovni záběru v zimě stejně jako při přenosu výkonu a brzdění na mokru.

Směrový profil dezénu s obvodovými a radiálními drážkami minimalizuje riziko aquaplaningu a smyku v rozbředlém sněhu. Pevné bloky v ramenní části pneumatiky činí dezén stabilnějším a vylepšují ovládání vozu. Doladěním konstrukce pneumatiky bylo dosaženo lepšího a stejnoměrného dosednutí patky na ráfek.

Debica Frigo je nabízena ve 14 rozměrech pro 13-, 14- a 15palcové ráfky, všechny mají rychlostní index T (maximální rychlost do 190 km/h). V rozměrové škále se nově objevují 3 rozměry, které dříve v nabídce Debicy nebyly.

                  13”             155/65R13 

 175/70R13

                                    185/70R13

                  14”             165/65R14

                                    165/70R14 (nový rozměr)
                                    175/65R14
                                    175/70R14

                                    185/60R14

                                    185/65R14

185/70R14

                  15”             185/65R15

                                    195/60R15 (nový rozměr)

195/65R15

                                    205/65R15 (nový rozměr)

GoodYear Dunlop Europe

Vytisknout

Diskuze: Debica Frigo: Nová zimní pneumatika

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

S8

V Tokiu také nové Audi S8

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud