Nový Goodyear UltraGrip 7 a Dunlop SP Winter Sport 3D zvítězily v náročném testu zimních pneumatik německého ADAC.
Nové zimní pneumatiky Goodyear a Dunlop porazily všechny své konkurenty. Potvrdil to test zimních pneumatik pro rok 2005 vysoce uznávaného německého autoklubu ADAC. Goodyear UltraGrip 7 a Dunlop SP Winter Sport 3D obsadily první dvě místa. Nová, vysoce výkonná pneumatika Goodyer UltraGrip 7 se stala bezkonkurenčním vítězem testu v obou testovaných rozměrech 175/65 R14 T a 195/65 R15 T (T = do 190 km/h). Obdržela tři hvězdičky a nejvyšší možné hodnocení "velmi doporučujeme". "Vítěze testu v obou rozměrech Goodyear UltraGrip 7 můžeme bez výhrad doporučit. Jeho vlastnosti jsou vyvážené a dosáhl nejlepšího výsledku v testu hlučnosti, na mokrých silnicích, na sněhu i na ledu," znělo hodnocení ADAC. Novinka Dunlopu s inovativními technologiemi, SP Winter Sport 3D, která byla představena na frankfurtském autosalonu, se umístila jako druhá v testovaném rozměru 195/65 R 15 a rovněž byla oceněna třemi hvězdičkami. Ve druhém rozměru testována nebyla. Verdikt ADAC vypadal následovně: "Dunlop SP Winter Sport 3D je pneumatika s vyváženými vlastnostmi, vyniká na mokru a ještě lepší je na suchém povrchu. Vynikající výsledky v testu zimních pneumatik ADAC nás utvrdily, že máme se stejným úsilím pokračovat v našem výzkumu, vývoji a testování. Jsme hrdí na to, že naše inovativní technologie, které jsme vyvinuli pro tyto nové zimní pneumatiky, přesvědčily v testu ADAC. Ale tím, kdo nejvíc získá, jsou naši zákazníci, kteří si všimnou našich předností," řekl prezident Goodyear Dunlop Tires Europe Arthur de Bok. Testem ADAC prošlo celkem 37 pneumatik ve dvou různých rozměrech - 175/65 R14 a 195/65 R15. Ty reprezentují standardní rozměry oblíbených evropských automobilů jako je VW Golf nebo Ford Fiesta. Nejvyšší ocenění třemi hvězdičkami dostaly pouze pneumatiky, které vykázaly dobré vlastnosti ve všech hlavních kritériích - sucho, voda, sníh, led, hlučnost, valivý odpor a kilometrový proběh. Celoroční pneumatika Goodyear Vector 5, jediná celoroční pneumatika v testu, získala hodnocení "doporučujeme" v rozměru 175/65 R14 T, což je v převaze ryze zimních pneumatik vynikající výsledek. Goodyear UltraGrip 7 Goodyear UltraGrip 7 spojuje inovativní technologie pro bezpečnější záběr na rozbředlém sněhu, na sněhu a na ledu. Goodyear UltraGrip 7 je vybaven: - Hustým lamelováním pro maximální záběr za všech zimních podmínek, vaflovými lamelami (nová generace 3D lamelování - trojrozměrný systém vnitřního uzamykání lamel) pro přesnější řízení na mokrém a suchém povrchu - Technologie nových polymerů pro lepší přilnavost a záběrové vlastnosti za nízkých teplot - Zdvojenými V-drážkami pro výbornou trakci a ovládání na sněhu a pro větší odolnost proti aquaplaningu na rozbředlém sněhu a mokru. Dunlop SP Winter Sport 3D SP Winter Sport 3D je navržena pro nadšence, kteří vyžadují od svého automobilu maximální možný výkon i v zimním období. SP Winter Sport 3D je nová pneumatika se směrovým dezénem a trojím lamelováním, které je promyšleně uspořádáno po celé šířce běhounu. Je rovněž vybavena novou generací zimní běhounové směsi. Excelentní záběrové a výjimečné brzdné vlastnosti na sněhem pokrytých a mokrých silnicích poskytují maximální kontrolu nad automobilem. Společně s vynikající ovladatelností na suchých zimních silnicích nabízí SP Winter Sport 3D maximální jízdní pohodlí za všech okolností.
Přehled výsledků testu zimních pneumatic ADAC pro rok 2005 můžete najít na www.adac.de.
- GoodYear Dunlop Europe -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.