Technologie e:HEV modelu HR-V inspirována vozy Formule 1®

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 1. srpna 2021, 19:02 Google+

-Součástí standardní výbavy zcela nového modelu HR-V je dvoumotorová hybridní technologie společnosti Honda -Systém e:HEV nabízí optimální rovnováhu mezi spotřebou paliva, nízkými emisemi a dynamickým výkonem -Tato technologie čerpá z více než 20 let zkušeností v oblasti hybridních technologií u silničních vozidel a ze znalostí načerpaných ze závodů Formule 1® Do konce roku 2022 společnost Honda elektrifikuje všechny klíčové modely nabízené v Evropě

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda HR-V e:HEV

Honda HR-V e:HEV | foto: Honda ČR

Sdílejte článek

Společnost Honda oznámila, že zcela nový model HR-V, který se v Evropě začne prodávat počátkem roku 2022, bude vybaven výhradně jejím vyspělým hybridním pohonem e:HEV. Díky tomu, že toto kompaktní SUV bude vybaveno osvědčeným hnacím ústrojím, přinese do této vysoce konkurenční třídy novou kombinaci efektivity a výkonnosti.

Pohonná jednotka e:HEV modelu HR-V nové generace poskytuje celkový výkon 96 kW (131 koní) v kombinaci s točivým momentem 253 Nm. Výsledkem je klidná a pohodlná jízda, ať už projíždíte městem, nebo jedete vysokou rychlostí po dálnici. Hybridní systém s nízkou spotřebou paliva produkuje emise CO2 od 122 g/km (WLTP) se spotřebou paliva 5,4 l/100km (WLTP) a zároveň zrychluje model HR-V z 0 na 100 km/h za 10,6 sekund.

Zcela nové HR-V je nejnovějším modelem, který se připojil do řady e:HEV. Přidalo se tak k modelům CR-V a Jazz a je k dispozici pouze s hybridní hnací jednotkou. Model HR-V není nutné připojovat a nabíjet a je tedy vhodný pro každou jízdní situaci. Kombinuje citlivý výkon a efektivitu elektrického vozidla s užitností a flexibilitou tradičních vozidel poháněných benzínovými nebo naftovými motory.

img-responsive

Honda HR-V e:HEV | foto: Honda ČR

e:HEV: nízké emise, citlivý výkon

Pokročilé hybridní hnací ústrojí e:HEV nabízí jedinečný plně hybridní zážitek, který si získal uznání v celé Evropě díky kombinaci vysokého výkonu se značnou úrovní efektivity a kultivovanosti v reálném provozu. Systém se skládá ze dvou kompaktních elektromotorů s vysokým výkonem, které pracují společně s benzínovým 1,5litrovým motorem DOHC i-VTEC s Atkinsonovým cyklem, lithium-iontovým akumulátorem a inovativní převodovkou s pevným převodem a inteligentní řídicí jednotkou.

U hnacího ústrojí e:HEV již bylo prokázáno, že v novém modelu Jazz poskytuje v dané třídě nejlepší poměr spotřeby paliva ke zrychlení. Jeho použití v modelu HR-V využívá podobné uspořádání a dosahuje stejně působivé účinnosti, protože úpravy vnitřního spalování a jednotky IPU vedly ke zvýšení točivého momentu. Rovněž byl zvýšen počet akumulátorových článků ze 48 na 60 s cílem zohlednit větší rozměry modelu HR-V a zajistit větší úložný prostor a vyšší elektrický výkon než 80 kW u modelu Jazz. Navzdory tomuto většímu počtu akumulátorových článků nebyl díky promyšlené konstrukci sady akumulátorů nijak narušen prostor interiéru. Mezi další úpravy hnacího ústrojí patří snížení převodového poměru mezi elektromotorem a koly, aby se kumulativně zlepšilo zrychlení a dynamický výkon modelu HR-V.

Systém e:HEV se odlišuje tím, jak se jeho tři režimy jízdy plynule přepínají s cílem zajistit optimální výkon každé součásti při jízdě ve městě i na dálnici. Inteligentní elektronická řídicí jednotka automaticky a neustále přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem v závislosti na tom, který režim jízdy je v dané jízdní situaci nejhospodárnější.

Při jízdě konstantní vysokou rychlostí, například na dálnici, systém pohání spalovací motor, což je pro tento scénář nejúčinnější. Pokud je třeba dále zrychlit, například při předjíždění, vozidlo přepne na hybridní pohon pro navýšení výkonu. Kromě toho lze u hybridního pohonu dobíjet akumulátor energií z generátoru poháněného benzinovým motorem, což opět zvyšuje účinnost.

Pomocí voliče pohonu lze aktivovat režim „Sport“, který umožňuje ještě ostřejší reakci na sešlápnutí plynového pedálu, zatímco režim „Econ“ upravuje systém klimatizace a reakci plynového pedálu pro úsporu paliva. Navíc k režimu „Normal“, v němž vozidlo využívá výhod obou těchto světů, řidič může přepínat mezi všemi režimy jízdy přepnutím přepínače.

Pro lepší zážitek připomínající elektromobil řidič také může zvolit na převodovce rozsah B, který nabízí volitelné úrovně rekuperace energie při dojezdu nebo brzdění. Úroveň rekuperace energie a výslednou sílu účinku zpomalení lze v běžném rozsahu D podstatně zvýšit pomocí pádlových voličů za volantem

Přepínání mezi těmito režimy jízdy, včetně nastartování spalovacího motoru s cílem generovat elektrickou energii, cestující prakticky nepostřehnou. Na rozdíl od konvenčního rozdělovače výkonu s planetovou převodovkou, která způsobuje vysoké úrovně tření, vytváří převodovka s pevným převodem mnohem menší odpor díky minimalizovaným převodům a v konečném důsledku spotřebovává méně energie při jízdě čistě na elektrický pohon.

Díky tomu vysoce efektivní systém společnosti Honda dosahuje vyššího podílu akumulované doby jízdy na elektrický pohon při jízdě ve městě než jiné v současnosti nabízené hybridní vozy.

Uplatňování zkušeností v oblasti hybridního pohonu načerpaných ze závodů Formule 1®

Technologie hybridního systému e:HEV se inspirovala programem vítězné hybridní pohonné jednotky Formule 1 společnosti Honda a využívá technických zkušeností týmu motoristického sportu. Díky tomu dosahuje bezkonkurenční energetické účinnosti na silnici. Výsledkem je, že nový model HR-V e:HEV nabízí výjimečnou účinnost a výkon v široké škále jízdních podmínek.

img-responsive

Honda HR-V e:HEV | foto: Honda ČR

Hybridní dědictví

Původní model Honda Insight 1999 vytvořila společnost Honda jako vůz s nejvyspělejší hybridní technologií na světě. Tento vůbec první hybridní model nabízený k prodeji v Evropě představil systém Integrated Motor Assist (IMA) značky Honda, který se spoléhal hlavně na spalovací motor a v případě potřeby využil pomoc elektromotoru a rekuperace brzdné energie ke zvýšení akcelerace a snížení spotřeby paliva. Společnost Honda pokračuje ve vývoji své hybridní technologie a vyspělý dvoumotorový systém e:HEV se nyní používá v modelech Jazz, CR-V, ve zcela novém modelu HR-V a nacházejícím modelu Civic 11. generace.

Vytisknout

Diskuze: Technologie e:HEV modelu HR-V inspirována vozy Formule 1®

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hyundai se stává generálním partnerem Botanické zahrady hl. m. Prahy

Hyundai se stává generálním partnerem Botanické zahrady hl. m. Prahy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud