-Součástí standardní výbavy zcela nového modelu HR-V je dvoumotorová hybridní technologie společnosti Honda -Systém e:HEV nabízí optimální rovnováhu mezi spotřebou paliva, nízkými emisemi a dynamickým výkonem -Tato technologie čerpá z více než 20 let zkušeností v oblasti hybridních technologií u silničních vozidel a ze znalostí načerpaných ze závodů Formule 1® Do konce roku 2022 společnost Honda elektrifikuje všechny klíčové modely nabízené v Evropě
Společnost Honda oznámila, že zcela nový model HR-V, který se v Evropě začne prodávat počátkem roku 2022, bude vybaven výhradně jejím vyspělým hybridním pohonem e:HEV. Díky tomu, že toto kompaktní SUV bude vybaveno osvědčeným hnacím ústrojím, přinese do této vysoce konkurenční třídy novou kombinaci efektivity a výkonnosti.
Pohonná jednotka e:HEV modelu HR-V nové generace poskytuje celkový výkon 96 kW (131 koní) v kombinaci s točivým momentem 253 Nm. Výsledkem je klidná a pohodlná jízda, ať už projíždíte městem, nebo jedete vysokou rychlostí po dálnici. Hybridní systém s nízkou spotřebou paliva produkuje emise CO2 od 122 g/km (WLTP) se spotřebou paliva 5,4 l/100km (WLTP) a zároveň zrychluje model HR-V z 0 na 100 km/h za 10,6 sekund.
Zcela nové HR-V je nejnovějším modelem, který se připojil do řady e:HEV. Přidalo se tak k modelům CR-V a Jazz a je k dispozici pouze s hybridní hnací jednotkou. Model HR-V není nutné připojovat a nabíjet a je tedy vhodný pro každou jízdní situaci. Kombinuje citlivý výkon a efektivitu elektrického vozidla s užitností a flexibilitou tradičních vozidel poháněných benzínovými nebo naftovými motory.
e:HEV: nízké emise, citlivý výkon
Pokročilé hybridní hnací ústrojí e:HEV nabízí jedinečný plně hybridní zážitek, který si získal uznání v celé Evropě díky kombinaci vysokého výkonu se značnou úrovní efektivity a kultivovanosti v reálném provozu. Systém se skládá ze dvou kompaktních elektromotorů s vysokým výkonem, které pracují společně s benzínovým 1,5litrovým motorem DOHC i-VTEC s Atkinsonovým cyklem, lithium-iontovým akumulátorem a inovativní převodovkou s pevným převodem a inteligentní řídicí jednotkou.
U hnacího ústrojí e:HEV již bylo prokázáno, že v novém modelu Jazz poskytuje v dané třídě nejlepší poměr spotřeby paliva ke zrychlení. Jeho použití v modelu HR-V využívá podobné uspořádání a dosahuje stejně působivé účinnosti, protože úpravy vnitřního spalování a jednotky IPU vedly ke zvýšení točivého momentu. Rovněž byl zvýšen počet akumulátorových článků ze 48 na 60 s cílem zohlednit větší rozměry modelu HR-V a zajistit větší úložný prostor a vyšší elektrický výkon než 80 kW u modelu Jazz. Navzdory tomuto většímu počtu akumulátorových článků nebyl díky promyšlené konstrukci sady akumulátorů nijak narušen prostor interiéru. Mezi další úpravy hnacího ústrojí patří snížení převodového poměru mezi elektromotorem a koly, aby se kumulativně zlepšilo zrychlení a dynamický výkon modelu HR-V.
Systém e:HEV se odlišuje tím, jak se jeho tři režimy jízdy plynule přepínají s cílem zajistit optimální výkon každé součásti při jízdě ve městě i na dálnici. Inteligentní elektronická řídicí jednotka automaticky a neustále přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem v závislosti na tom, který režim jízdy je v dané jízdní situaci nejhospodárnější.
Při jízdě konstantní vysokou rychlostí, například na dálnici, systém pohání spalovací motor, což je pro tento scénář nejúčinnější. Pokud je třeba dále zrychlit, například při předjíždění, vozidlo přepne na hybridní pohon pro navýšení výkonu. Kromě toho lze u hybridního pohonu dobíjet akumulátor energií z generátoru poháněného benzinovým motorem, což opět zvyšuje účinnost.
Pomocí voliče pohonu lze aktivovat režim „Sport“, který umožňuje ještě ostřejší reakci na sešlápnutí plynového pedálu, zatímco režim „Econ“ upravuje systém klimatizace a reakci plynového pedálu pro úsporu paliva. Navíc k režimu „Normal“, v němž vozidlo využívá výhod obou těchto světů, řidič může přepínat mezi všemi režimy jízdy přepnutím přepínače.
Pro lepší zážitek připomínající elektromobil řidič také může zvolit na převodovce rozsah B, který nabízí volitelné úrovně rekuperace energie při dojezdu nebo brzdění. Úroveň rekuperace energie a výslednou sílu účinku zpomalení lze v běžném rozsahu D podstatně zvýšit pomocí pádlových voličů za volantem
Přepínání mezi těmito režimy jízdy, včetně nastartování spalovacího motoru s cílem generovat elektrickou energii, cestující prakticky nepostřehnou. Na rozdíl od konvenčního rozdělovače výkonu s planetovou převodovkou, která způsobuje vysoké úrovně tření, vytváří převodovka s pevným převodem mnohem menší odpor díky minimalizovaným převodům a v konečném důsledku spotřebovává méně energie při jízdě čistě na elektrický pohon.
Díky tomu vysoce efektivní systém společnosti Honda dosahuje vyššího podílu akumulované doby jízdy na elektrický pohon při jízdě ve městě než jiné v současnosti nabízené hybridní vozy.
Uplatňování zkušeností v oblasti hybridního pohonu načerpaných ze závodů Formule 1®
Technologie hybridního systému e:HEV se inspirovala programem vítězné hybridní pohonné jednotky Formule 1 společnosti Honda a využívá technických zkušeností týmu motoristického sportu. Díky tomu dosahuje bezkonkurenční energetické účinnosti na silnici. Výsledkem je, že nový model HR-V e:HEV nabízí výjimečnou účinnost a výkon v široké škále jízdních podmínek.
Hybridní dědictví
Původní model Honda Insight 1999 vytvořila společnost Honda jako vůz s nejvyspělejší hybridní technologií na světě. Tento vůbec první hybridní model nabízený k prodeji v Evropě představil systém Integrated Motor Assist (IMA) značky Honda, který se spoléhal hlavně na spalovací motor a v případě potřeby využil pomoc elektromotoru a rekuperace brzdné energie ke zvýšení akcelerace a snížení spotřeby paliva. Společnost Honda pokračuje ve vývoji své hybridní technologie a vyspělý dvoumotorový systém e:HEV se nyní používá v modelech Jazz, CR-V, ve zcela novém modelu HR-V a nacházejícím modelu Civic 11. generace.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?