Převratný systém tankování a dobíjení automobilů si nechala patentovat Toyota

AutoRoad.cz, 26. listopadu 2020, 22:47 Google+

Řada řidičů má zkušenost se situací, kdy museli auto odstavit na kraji silnice, protože jim došel benzín, nafta, nebo se vybila baterie. Toyota se rozhodla tento problém vyřešit a nechala si patentovat návrh autonomního vozidla, které řidičům v nouzi dodává pohonné hmoty nebo energii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu | foto: Toyota

Sdílejte článek

Tento autonomní vůz budou moci využívat auta s libovolným motorem, ať už spalovacím, elektrickým nebo vodíkovým. Projekt také odpovídá na nástup autonomizace. Nebude-li totiž v automobilu řidič, problém tankování nebo dobíjení bude nezbytné řešit systémově.

Jak to funguje
Podle popisu v patentovém návrhu systém přijímá hlášení poptávky po tankovací nebo dobíjecí službě od klienta nebo automobilu. Informace má zahrnovat značku a model, ale také místo, kam má tankovací vůz dorazit. Následně systém rozhodne, který tankovací vůz má na hlášení odpovědět, k čemuž využije informaci o aktuálním rozmístění tankovacích vozů v terénu, jejich velikosti, kapacitě paliva/energie a velikosti, značce a modelu klientského automobilu.

img-responsive

Toyota si nechává patentovat autonomní systém tankování a dobíjení automobilů na silnici, dokonce zřejmě i za jízdy | foto: Toyota

Systém vůz vybere a vyšle k automobilu, přičemž k navigaci použije GPS údaje a další lokalizační metody s využitím systému autonomní jízdy. Po příjezdu na místo vůz zastaví v příslušné pozici a využije k tomu čidla vzdálenosti.

Autonomně připojí příslušnou koncovku k napájení akumulátoru nebo tankování pohonných hmot, včetně vodíku. Aby se zvýšila efektivita, mohl by jeden autonomní vůz poskytnout několik služeb a teprve potom se vrátit na základnu, kde by doplnil vlastní nádrže a baterie.

img-responsive

Toyota si nechává patentovat autonomní systém tankování a dobíjení automobilů na silnici, dokonce zřejmě i za jízdy | foto: Toyota

Řidič klientského automobilu by nemusel během celého procesu dělat vůbec nic. K tomu by však byla nezbytná standardizace vstupních otvorů do nádrží a dobíjecích portů ve všech automobilech, které by systém obsluhoval. Producenti aut ovšem nemají důvod se na této věci neshodnout, alespoň v případě autonomních vozidel.

Pomoc pro řidiče a autonomní automobily
Řešení přihlášené Toyotou v novém patentovém návrhu má význam nejen pro zapomnětlivé řidiče, ale zejména pro autonomní vozy. Vezmeme-li v úvahu rovněž použití mobilní nabíječky a tankovací stanice, musíme si položit otázku, zda bude tento systém schopen fungovat také během jízdy. Prezentovaný nápad totiž trochu připomíná tankování letadel. Doplňování palivových nádrží za letu je možné a používané, třebaže náročné.

Jak tomu bude v tomto případě? Žádný nákres ani popis v patentovém návrhu na tuto otázku neodpovídá, ačkoli název patentu zní „On-the-fly autonomous vehicle refueling and recharging”, čili autonomní vůz k tankování a dobíjení za letu. Takto formulovaný název může naznačovat, že by návrh bral v úvahu rovněž fungování během jízdy.

Vytisknout

Diskuze: Převratný systém tankování a dobíjení automobilů si nechala patentovat Toyota

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

TMMF zahájení výroby

Auta nejsou, zoufají Češi. Příčin našli celou řadu

Volkswagen Amarok

Nový Amarok bude představen v polovině roku 2022, pod kapotou bude opět šestiválec

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Ilustrační foto

ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

Ford Ranger Raptor

TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

ojetá auta

Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

Toyota Yaris GRMN

Kladivo na Yaris GR? Nový Yaris GRMN, který je ještě ostřejší a bude pěkně vzácný!

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021

BMW čerstvě přepsalo dějiny v prémiovém segmentu

lexus nx

Uhodnete, který Lexus je tím nejbezpečnějším v historii?

reklama

Doporučujeme

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

  2. TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

  3. Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

  4. ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

  5. Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

  6. Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud