Jen dny nás dělí od představení extrémní verze Ferrari F12 Berlinetta. Tento extrémní stroj ponese jméno F12 Speciale a bude představen již na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, který bude probíhat od 18. do 28. září.
Jeden z testovacích vozů F12 Speciale byl nedávno zachycen během testování, na kameru v blízkosti italského města Maranello, kde automobilka se vzpínajícím se hřebcem ve znaku sídlí. Díky následujícímu videu máme úplně poprvé možnost vyslechnout dvanáctiválcový motor Ferrari s objemem 6,3 litru. Tento agregát by měl produkovat až 760 koňských sil, což znamená, že verze Speciale nabídne o celých 30 koní větší výkon než standardní verze F12. Oproti Berlinetě by mělo Speciale zhubnout celých 200 kg. Díky tomu by mělo dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h výrazně pod 3 sekundy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.