Američani jsou divní, prostě jim karoserie hatchback nelahodí oku, vše co chtějí evropské automobilky prodávat, musí mít v sedanu…
V Evropě vynášena až ke hvězdám za svou praktičnost, v Americe zapovězena, protože je to hatchback. Sedan je to co Američani chtějí mít před domem. Proto se musí i velké Ingolstadtské Audi sklonit a RS3 vyrábět v sedanu, tedy pokud jej chce v Americe dobře prodávat.
Spekulovalo se o tom hodně, samotní zástupci automobilky k tomu promlouvali, ale stále žádné oficiální potvrzení ani žádná fotka. Musíme tak vzít za vděk slovům, co vyřkli zástupci Audi v USA a také jedné fotomontáži.
Právě ta od Theophila Chin nám otevírá bránu do světa s jménem RS3 Sedan. A ano, přibližně takto bude v případě sériové výroby vypadat. Nebude se příliš lišit a to ani pod kapotou od té s karoserií hatchback.
Mnohokrát opěvovaný, oceněný zážehový pětiválec s přeplňováním, objemem dvou a půl litru a výkonem 270 kW (367 koní) a maximem točivého momentu 465 Nm. Samozřejmě v kombinaci s pohonem všech kol quattro, manuální převodovkou, nebo automatem se sedmi rychlostmi, tedy variantou v Americe populárnější.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?