Američani jsou divní, prostě jim karoserie hatchback nelahodí oku, vše co chtějí evropské automobilky prodávat, musí mít v sedanu…
V Evropě vynášena až ke hvězdám za svou praktičnost, v Americe zapovězena, protože je to hatchback. Sedan je to co Američani chtějí mít před domem. Proto se musí i velké Ingolstadtské Audi sklonit a RS3 vyrábět v sedanu, tedy pokud jej chce v Americe dobře prodávat.
Spekulovalo se o tom hodně, samotní zástupci automobilky k tomu promlouvali, ale stále žádné oficiální potvrzení ani žádná fotka. Musíme tak vzít za vděk slovům, co vyřkli zástupci Audi v USA a také jedné fotomontáži.
Právě ta od Theophila Chin nám otevírá bránu do světa s jménem RS3 Sedan. A ano, přibližně takto bude v případě sériové výroby vypadat. Nebude se příliš lišit a to ani pod kapotou od té s karoserií hatchback.
Mnohokrát opěvovaný, oceněný zážehový pětiválec s přeplňováním, objemem dvou a půl litru a výkonem 270 kW (367 koní) a maximem točivého momentu 465 Nm. Samozřejmě v kombinaci s pohonem všech kol quattro, manuální převodovkou, nebo automatem se sedmi rychlostmi, tedy variantou v Americe populárnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?