Američani jsou divní, prostě jim karoserie hatchback nelahodí oku, vše co chtějí evropské automobilky prodávat, musí mít v sedanu…
V Evropě vynášena až ke hvězdám za svou praktičnost, v Americe zapovězena, protože je to hatchback. Sedan je to co Američani chtějí mít před domem. Proto se musí i velké Ingolstadtské Audi sklonit a RS3 vyrábět v sedanu, tedy pokud jej chce v Americe dobře prodávat.
Spekulovalo se o tom hodně, samotní zástupci automobilky k tomu promlouvali, ale stále žádné oficiální potvrzení ani žádná fotka. Musíme tak vzít za vděk slovům, co vyřkli zástupci Audi v USA a také jedné fotomontáži.
Právě ta od Theophila Chin nám otevírá bránu do světa s jménem RS3 Sedan. A ano, přibližně takto bude v případě sériové výroby vypadat. Nebude se příliš lišit a to ani pod kapotou od té s karoserií hatchback.
Mnohokrát opěvovaný, oceněný zážehový pětiválec s přeplňováním, objemem dvou a půl litru a výkonem 270 kW (367 koní) a maximem točivého momentu 465 Nm. Samozřejmě v kombinaci s pohonem všech kol quattro, manuální převodovkou, nebo automatem se sedmi rychlostmi, tedy variantou v Americe populárnější.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?