V roce 2016 se chystá příchod ostrého BMW M2, jenže teď se ukazuje, že vůz dostane menší výkon, než se původně předpokládalo.
Zběsilá verze malého dvojkového BMW dostane pod kapotu benzínový 3,0-litrový TwinPower Turbo šestiválcový motor, který nakonec poskytne výkon 370 koní a 465 Nm točivého momentu. Naštěstí motor nepřijde o funkci overboost, kdy krátkodobě nabídne 500 Nm.
Pokud jsou tato čísla konečná, BMW M2 bude mít o 44 koní vyšší výkon než stávající vrchol M235i. U něj si řidiči mohou užívat zrychlení z 0-100 km/h za pouhých 4,8 sekundy a omezovač je pustí až na nejvyšší maximální rychlost 250 km / h.
Kromě nižšího výkonu se bude M2 nabízet pouze se čtyřmi barvami karoserie: Alpine White, Sapphire Black, Long Beach Blue a Mineral Grey. Jak si poradí výrobce se samotnou cenou auta, to není zatím jasné, prozatím se ohledně ní vedou jen čisté spekulace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.