Internetem právě prolétla první neoficiální fotografie sedanu třídy S. Stalo se tak více než dva týdny před jeho oficiálním představení
Přes všechny bezpečnostní prověrky, navzdory smluvním závazkům, kterým se musí všichni budoucí zaměstnanci světové stuttgartské automobilky zavázat, utekla do světa první neoficiální fotografie vozu nového provedení třídy S.
Okolnosti úniku nejsou samozřejmě známy. Musíme se však nejprve ptát, zdali se jednalo skutečně o chybu a provinění pracovníka automobilky nebo o neoficiální, nicméně plánovaný manévr. Ke všemu došlo bezmála 14 dní před právě plánovaným představením, ke kterému mělo dojít v metropoli Hamburk na severu Německa a více než 5 měsíců před započetím výroby.
Fotografie nové generace, uvedené pod továrním označením W222, nám dává jen základní pohled a nástin zpracování vozu. Zaujmou musí mohutná příď, dynamicky řezaný přední nárazník, impozantní chromovaná mřížka chladiče, umístěná mezi dvojící světel, vybavených zřejmě LED technologií pro denní svícení. Všemu kontrastuje hladké vedení křivek tvořících kryt motoru, každého upoutá i výrazná linie na boku vozu, táhnoucí se od přídi a pokračující téměř souběžně s klikami dveří a hlubokými prolisy níže.
Podoba interiéru je nám již známa, stejně tak i bohatá výbava, která počítá s vyhřívanými opěrkami loktů, speciálními airbagy, umístěnými v bezpečnostních pásech, řadou speciálních navigačních systémů. Motorizovaná paleta nabídne zřejmě známou paletu čtyřválců, šestiválců, osmiválců a konečně dvanáctiválců o vysokém výkonu 500 koní. Nabídka pojme většinu druhů karoserií jako sedan, kupé, kabriolet, kombi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?