Internetem právě prolétla první neoficiální fotografie sedanu třídy S. Stalo se tak více než dva týdny před jeho oficiálním představení
Přes všechny bezpečnostní prověrky, navzdory smluvním závazkům, kterým se musí všichni budoucí zaměstnanci světové stuttgartské automobilky zavázat, utekla do světa první neoficiální fotografie vozu nového provedení třídy S.
Okolnosti úniku nejsou samozřejmě známy. Musíme se však nejprve ptát, zdali se jednalo skutečně o chybu a provinění pracovníka automobilky nebo o neoficiální, nicméně plánovaný manévr. Ke všemu došlo bezmála 14 dní před právě plánovaným představením, ke kterému mělo dojít v metropoli Hamburk na severu Německa a více než 5 měsíců před započetím výroby.
Fotografie nové generace, uvedené pod továrním označením W222, nám dává jen základní pohled a nástin zpracování vozu. Zaujmou musí mohutná příď, dynamicky řezaný přední nárazník, impozantní chromovaná mřížka chladiče, umístěná mezi dvojící světel, vybavených zřejmě LED technologií pro denní svícení. Všemu kontrastuje hladké vedení křivek tvořících kryt motoru, každého upoutá i výrazná linie na boku vozu, táhnoucí se od přídi a pokračující téměř souběžně s klikami dveří a hlubokými prolisy níže.
Podoba interiéru je nám již známa, stejně tak i bohatá výbava, která počítá s vyhřívanými opěrkami loktů, speciálními airbagy, umístěnými v bezpečnostních pásech, řadou speciálních navigačních systémů. Motorizovaná paleta nabídne zřejmě známou paletu čtyřválců, šestiválců, osmiválců a konečně dvanáctiválců o vysokém výkonu 500 koní. Nabídka pojme většinu druhů karoserií jako sedan, kupé, kabriolet, kombi.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?