Toyota se snaží odpoutat od zbytků současného stylu a nový Auris zavádí designové inovace ještě dále. Se starým Aurisem není společný ani plech.
Toyota Auris je náhradou veleslavné linie modelů Corolla, které se vyráběly od roku 1966. S příchodem Aurisu se jméno Corolla nevytratilo, ale u nás ho už nenajdeme.
První generace Aurisu je vyráběna od roku 2007 a nyní se chystá generace druhá. Toyotě se nepodařilo udržet vzhled novinky pod pokličkou (nebo pokličku sama pootevřela, těžko říci) a nyní si můžeme prohlédnout první snímky.
Vzhled se přibližuje menšímu modelu Yaris, tvary jsou mnohem více řezané, zejména zadní partie vypadají trochu chaotičtěji. Podobně řezaný je také interiér. Přístrojová deska se nachází ve tvaru orientovaném na řidiče, je tedy asymetrická.
Pod kapotou by v Evropě měly být zejména benzínové čtyřválce 1,33 a 1,6 o výkonech 99 a 132 koní. Dieselové motory zastoupí mimo vlastních motorů i dvoulitr od BMW. A samozřejmě se dočkáme i hybridní verze.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?