Toyota se snaží odpoutat od zbytků současného stylu a nový Auris zavádí designové inovace ještě dále. Se starým Aurisem není společný ani plech.
Toyota Auris je náhradou veleslavné linie modelů Corolla, které se vyráběly od roku 1966. S příchodem Aurisu se jméno Corolla nevytratilo, ale u nás ho už nenajdeme.
První generace Aurisu je vyráběna od roku 2007 a nyní se chystá generace druhá. Toyotě se nepodařilo udržet vzhled novinky pod pokličkou (nebo pokličku sama pootevřela, těžko říci) a nyní si můžeme prohlédnout první snímky.
Vzhled se přibližuje menšímu modelu Yaris, tvary jsou mnohem více řezané, zejména zadní partie vypadají trochu chaotičtěji. Podobně řezaný je také interiér. Přístrojová deska se nachází ve tvaru orientovaném na řidiče, je tedy asymetrická.
Pod kapotou by v Evropě měly být zejména benzínové čtyřválce 1,33 a 1,6 o výkonech 99 a 132 koní. Dieselové motory zastoupí mimo vlastních motorů i dvoulitr od BMW. A samozřejmě se dočkáme i hybridní verze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.