Toyota Auris - budoucí vzhled je venku

Toyota Auris
Toyota Auris, foto: Archiv AutoRoad.cz
Marek Litzman 27. července 2012 11:30
Sdílej:

Toyota se snaží odpoutat od zbytků současného stylu a nový Auris zavádí designové inovace ještě dále. Se starým Aurisem není společný ani plech.

Toyota Auris je náhradou veleslavné linie modelů Corolla, které se vyráběly od roku 1966. S příchodem Aurisu se jméno Corolla nevytratilo, ale u nás ho už nenajdeme.

První generace Aurisu je vyráběna od roku 2007 a nyní se chystá generace druhá. Toyotě se nepodařilo udržet vzhled novinky pod pokličkou (nebo pokličku sama pootevřela, těžko říci) a nyní si můžeme prohlédnout první snímky.

Vzhled se přibližuje menšímu modelu Yaris, tvary jsou mnohem více řezané, zejména zadní partie vypadají trochu chaotičtěji. Podobně řezaný je také interiér. Přístrojová deska se nachází ve tvaru orientovaném na řidiče, je tedy asymetrická.

Pod kapotou by v Evropě měly být zejména benzínové čtyřválce 1,33 a 1,6 o výkonech 99 a 132 koní. Dieselové motory zastoupí mimo vlastních motorů i dvoulitr od BMW. A samozřejmě se dočkáme i hybridní verze.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.