Že Alfa Romeo hodlá nahradit svého zástupce ve střední třídě modelem Giulia není žádnou novinkou. Nyní server AutoExpress přinesl zdařilou neoficiální vizualizaci a hrstku informací, které vám níže přinášíme.
U Alfy Romeo se blíží střídání stráží. Model 159 který nebyl přijat zákazníky s velkým nadšením především z důvodu vysoké hmotnosti bude poslán do propadliště dějin a nahradí jej zbrusu nová Giulia.
Půjde o další model Alfy, který se po Giuliettě vrátí ke klasickému slovnímu označování modelů. Technický základ jí poskytne Giulietta na na jejíž prodloužené podvozkové platformě vyjede ze závodu v Mirafiori stejně jako její menší sestřička.
Designově Giulia jednoznačně a logicky navazuje na úspěšný nový styl nastolený typy MiTo a Giulietta. Mohutná žralocí příď se té z Giulietty nadmíru podobá, odlišnosti jsou nepatrné jmenujme širší gril masky. Na neoficiálním snímku je ostrá verze s rozšířenými blatníky a velkými koly. Civlnější provedení rozhodně nabídnou poněkud umírněnější vzhled. Boční pohled nabídne nízký ponton karoserie a skromnější prosklení.
I technika pod kapotou bude vycházet ze základu ustanoveného Giuliettou. Základ nabídky budou tvořit přeplňované zážehové čtyřválce objemu 1,4 litru ve dvou výkonových specifikacích 120 a 170 koní. Ty doplní vydařený benzinový přeplňovaný agregát 1750 TBi poskytující výkon solidních 235 koní. V nabídce nebudou chybět ani naftové motory JTD, lze opět předpokládat že budou kopírovat nabídku modelu Giulietta. Nabídnou tedy základní 1,6 JTDM (105 koní) a dvě výkonové verze motoru 2,0 JTDM 140 a 170 koní.
Vrchol nabídky v duchu tradice Alfy Romeo bude představovat provedení Quadrifoglio s pohonem všech kol a výkonem 300 koňských sil. Pod jeho kapotou by se měla objevit šestiválcová jednotka Pentastar s přímým vstřikováním paliva o objemu 3,3 litru z chovu Chrysleru.
Již standardem u posledních Alf Romeo je vybavení systémem nastavení třech provozních režimů DNA. Zdá se, že Giulia bude mít solidní techniku ukrytou v líbivém stylingu. Vedení koncernu Fiat doufá, že se bude prodávat stejně dobře jako typy MiTo a Giulietta.
Zdroj: AutoExpress
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?