Že Alfa Romeo hodlá nahradit svého zástupce ve střední třídě modelem Giulia není žádnou novinkou. Nyní server AutoExpress přinesl zdařilou neoficiální vizualizaci a hrstku informací, které vám níže přinášíme.
U Alfy Romeo se blíží střídání stráží. Model 159 který nebyl přijat zákazníky s velkým nadšením především z důvodu vysoké hmotnosti bude poslán do propadliště dějin a nahradí jej zbrusu nová Giulia.
Půjde o další model Alfy, který se po Giuliettě vrátí ke klasickému slovnímu označování modelů. Technický základ jí poskytne Giulietta na na jejíž prodloužené podvozkové platformě vyjede ze závodu v Mirafiori stejně jako její menší sestřička.
Designově Giulia jednoznačně a logicky navazuje na úspěšný nový styl nastolený typy MiTo a Giulietta. Mohutná žralocí příď se té z Giulietty nadmíru podobá, odlišnosti jsou nepatrné jmenujme širší gril masky. Na neoficiálním snímku je ostrá verze s rozšířenými blatníky a velkými koly. Civlnější provedení rozhodně nabídnou poněkud umírněnější vzhled. Boční pohled nabídne nízký ponton karoserie a skromnější prosklení.
I technika pod kapotou bude vycházet ze základu ustanoveného Giuliettou. Základ nabídky budou tvořit přeplňované zážehové čtyřválce objemu 1,4 litru ve dvou výkonových specifikacích 120 a 170 koní. Ty doplní vydařený benzinový přeplňovaný agregát 1750 TBi poskytující výkon solidních 235 koní. V nabídce nebudou chybět ani naftové motory JTD, lze opět předpokládat že budou kopírovat nabídku modelu Giulietta. Nabídnou tedy základní 1,6 JTDM (105 koní) a dvě výkonové verze motoru 2,0 JTDM 140 a 170 koní.
Vrchol nabídky v duchu tradice Alfy Romeo bude představovat provedení Quadrifoglio s pohonem všech kol a výkonem 300 koňských sil. Pod jeho kapotou by se měla objevit šestiválcová jednotka Pentastar s přímým vstřikováním paliva o objemu 3,3 litru z chovu Chrysleru.
Již standardem u posledních Alf Romeo je vybavení systémem nastavení třech provozních režimů DNA. Zdá se, že Giulia bude mít solidní techniku ukrytou v líbivém stylingu. Vedení koncernu Fiat doufá, že se bude prodávat stejně dobře jako typy MiTo a Giulietta.
Zdroj: AutoExpress
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.