Japonská Honda CR-Z, ktorá sa zrejme stane modlou fanúšikov automobilky, sa opäť ukázala verejnosti. Okrem interiéru poznáme aj reálny vzhľad exteriéru vozidla.
Koncept Honda CR-Z mal svoju premiéru na tokijskom autosalóne v roku 2007 verejnosť oň prejavila nečakaný záujem. Automobilka pristúpila na stranu svojich fanúšikov a rozhodla sa, že podobu konceptu prevtelí do sériovej výroby. Produkčná verzia by mala byť oficiálne už vo februári v tomto roku. Do Európy však CR-Z dorazí neskôr, predávať sa začne najprv na domácom japonskom trhu.
Z odhalených propagačných materiálov automobilky, ktoré nedávno unikli je jasné, že o pohon kupé CR-Z sa postará systém IMA, ktorý zahŕňa elektromotor spolu s klasickým spaľovacím motorom. Spaľovací motor 1,5 i-VTEC bude produkovať výkon 84 kW/114 k pri 6000 ot./min. a krútiaci moment 145 Nm pri 4800 ot./min. Elektromotor bude dosahovať najvyšší výkon 10 kW/14 k pri 1500 ot./min. a krútiaci moment 78 Nm pri 1000 ot./min.
Známe sú aj rozmery automobilu - 4080 x 1740 x 1395 mm, hodnota rázvoru náprav je 2435 mm. Propagačné materiály prezradili aj hodnotu zrýchlenia a spotreby, šprint na stovku bude trvať 9,7 sekundy, priemerná spotreba sa má pohybovať na úrovni 4,0 až 4,5 l/100 km. Výkon bude na vozovku prenášaný pomocou buď manuálnej 6-stupňovej prevodovky, alebo pomocou bezstupňovej prevodovky CVT.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.