Japonská Honda CR-Z, ktorá sa zrejme stane modlou fanúšikov automobilky, sa opäť ukázala verejnosti. Okrem interiéru poznáme aj reálny vzhľad exteriéru vozidla.
Koncept Honda CR-Z mal svoju premiéru na tokijskom autosalóne v roku 2007 verejnosť oň prejavila nečakaný záujem. Automobilka pristúpila na stranu svojich fanúšikov a rozhodla sa, že podobu konceptu prevtelí do sériovej výroby. Produkčná verzia by mala byť oficiálne už vo februári v tomto roku. Do Európy však CR-Z dorazí neskôr, predávať sa začne najprv na domácom japonskom trhu.
Z odhalených propagačných materiálov automobilky, ktoré nedávno unikli je jasné, že o pohon kupé CR-Z sa postará systém IMA, ktorý zahŕňa elektromotor spolu s klasickým spaľovacím motorom. Spaľovací motor 1,5 i-VTEC bude produkovať výkon 84 kW/114 k pri 6000 ot./min. a krútiaci moment 145 Nm pri 4800 ot./min. Elektromotor bude dosahovať najvyšší výkon 10 kW/14 k pri 1500 ot./min. a krútiaci moment 78 Nm pri 1000 ot./min.
Známe sú aj rozmery automobilu - 4080 x 1740 x 1395 mm, hodnota rázvoru náprav je 2435 mm. Propagačné materiály prezradili aj hodnotu zrýchlenia a spotreby, šprint na stovku bude trvať 9,7 sekundy, priemerná spotreba sa má pohybovať na úrovni 4,0 až 4,5 l/100 km. Výkon bude na vozovku prenášaný pomocou buď manuálnej 6-stupňovej prevodovky, alebo pomocou bezstupňovej prevodovky CVT.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?