Subaru Impreza je již několik let kultem jak v závodění, tak na běžných silnicích. Novou generaci Imprezy vyladěná verze taky nemine.
Snad již v říjnu jako koncept a na začátku příštího roku v sérii bychom měli potkat novou rychlou Imprezu. Některé základní informace známe již dnes. Víme, že pod kapotou nebude nic jiného, než plochý motor o objemu 2,5 litru, tradičně přeplňovaný turbodmychadlem, který ze sebe dostane skvělý výkon 300 koní (220 kW) a točivý moment dostatečný k roztrhání silnice, 400 Nm. To vše půjde přes šestistupňovou manuální převodovku na všechna čtyři kola. Navíc to vypadá tak, že rok po uvedení STička na trh přijde i automatická převodovka.
Ostrý vůz dostane zajímavý aerodynamický paket a bude mít na kapotě onen typický přívod vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu. Sliby samozřejmě směřují i do vylepení jak řidičských, tak komfortních zážitků, neboť zlepšen bude jak podvozek, tak interiér.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.