Subaru Impreza je již několik let kultem jak v závodění, tak na běžných silnicích. Novou generaci Imprezy vyladěná verze taky nemine.
Snad již v říjnu jako koncept a na začátku příštího roku v sérii bychom měli potkat novou rychlou Imprezu. Některé základní informace známe již dnes. Víme, že pod kapotou nebude nic jiného, než plochý motor o objemu 2,5 litru, tradičně přeplňovaný turbodmychadlem, který ze sebe dostane skvělý výkon 300 koní (220 kW) a točivý moment dostatečný k roztrhání silnice, 400 Nm. To vše půjde přes šestistupňovou manuální převodovku na všechna čtyři kola. Navíc to vypadá tak, že rok po uvedení STička na trh přijde i automatická převodovka.
Ostrý vůz dostane zajímavý aerodynamický paket a bude mít na kapotě onen typický přívod vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu. Sliby samozřejmě směřují i do vylepení jak řidičských, tak komfortních zážitků, neboť zlepšen bude jak podvozek, tak interiér.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.