Jednadvacetiletý jezdec ze Zlína v letošní neúplné sezoně přesedl z Hondy Civic do vozu Opel Adam Cup. Stalo se tak po nepříjemné havárii, kterou posádka Polášek – Pohlídalová zaznamenala na Rally Bohemia. S novým vozem Daniel zajížděl hned od prvního závodu skvělé časy. Na rally Vyškov smíšená dvojice dokázala zvítězit v celkovém hodnocení cupu.
Můžeš se nám krátce představit?
„Jmenuji se Dan Polášek. Studuji v Brně na vysoké škole obor management a podnikovou ekonomiku. Veškerý svůj volný čas věnuji přípravě na závody. Ať už to bylo chystání auta, když jsem jezdil ještě s Hondou, nebo fyzická příprava. Také se ve svém volnu snažím pilovat rozpis, prostě cokoliv, co mě v závodění posune dopředu. Tohle vše zároveň považuji za svého koníčka. Do svých dvaceti let jsem mimo jiné dělal závodně ploutvové plavání.“
Jaké byly tvé začátky v rally? Co tě k tomuto sportu přivedlo?
„Fanouškem aut jsem byl snad od narození. Jako malý jsem si vždycky snil o svezení v závodničce. Za svoji první jízdu vděčím Jirkovi Pohlídalovi. Byli jsme s Leem Pavlíkem na soustředění v Tatrách, já tehdy ještě jako plavec. Hodně jsme se spolu bavili o závodění až z toho nakonec vzešlo, že jsem se na Barum rally 2018 svezl s Jirkovým Nisanem Micra v rámci rally legend. No a pak už mě droga jménem motorsport naplno pohltila a jak to všichni známe, těžko se odolává.“
Tvůj první ostrý start byl vsetínský sprint, kde jsi vyhrál třídu 9. Jak na tento závod vzpomínáš?
„Vzpomínka je to určitě krásná. Kdo by nechtěl vyhrát třídu hned při svém prvním startu. Já vždycky jezdím na závody s tím, že jdu vyhrát. Proč jinak tam jezdit, abych byl pátý? Cílem pro mne je vždy první místo. Když to nevyjde, snažím se z toho poučit a udělat maximum pro to, aby to příště vyšlo. Takže i loni na Vsetín jsem jel s tím, že vyhrajeme, což se podařilo a bylo to pro nás překvapující a zároveň hodně motivující do dalších soutěží.“
V letošní sezoně máš na svém kontě již 7 startu, ale na Rally Bohemia přišla havárie, co se stalo?
„Stalo se to na čtvrté rychlostní zkoušce a sešlo se bohužel několik nešťastných okolností. Ať už to byla chyba v rozpise, moje chvilková ztráta koncentrace nebo nedostatek zkušeností. Naštěstí se mě ani mé spolujezdkyni nic nestalo a z auta jsme vylezli celí. Nejvíce to odnesla chudinka moje Honda.“
Poté jste Hondu Civic vyměnili za Opel Adam Cup, proč padla volba právě na cupové auto? Dá se nějak Honda a Opel Adam Cup porovnat?
„Po nehodě bylo jasné, že Hondu nestihneme do dalšího závodu, kterým byla Valaška, opravit. Hledali jsme tedy auto, se kterým bychom mohli jet. Vůz kategorie R2 zatím nepřicházel v úvahu. Proto jsme se rozhodli vyzkoušet Opela. A ukázalo se, že to byla správná volba. Je to skvěle fungující auto, které už má sekvenční převodovku a je to mnohem víc závoďák, než Honda. Proto jsme se rozhodli u Adámka zůstat.
Honda má větší výkon a je levnější na provoz. To je ale asi jediné, v čem Adámka převyšuje. Opel je mnohem víc podobnější silnějším závodničkám jako jsou R2 a je bezpečnější. Přeci jen, Honda už je skoro veterán, proto si myslím, že je Opel lepší volbou.“
Ve Vyškově jsi dokázal vyhrát Opel Adam Cup, co to pro tebe znamená?
„Jak už jsem řekl, vždycky jdu do závodu s tím, že vyhraji. Stejné to bylo i ve Vyškově. I tak to pro nás bylo velké překvapení a měl jsem opravdu velkou radost, že se nám podařilo zvítězit. Mrzí mě, že se nám podobný výsledek nepovedlo zopakovat na Rally Morava ve Šternberku. O to víc, že nám pravděpodobně v Česku sezóna skončila.“
Máš nějaký sen v rally?
„Mým snem je vyhrát nějaký závod v absolutním pořadí. Pěkné by bylo zvítězit absolutně třeba na Barum Czech Rally. Barumka je pro ně srdcovou záležitostí. Pocházím ze Zlína a tento podnik navštěvuji od mala. Atmosféra, která na nejpopulárnější soutěži u nás panuje je naprosto nepopsatelná.“
Poděkování, vzkaz fanouškům…
„Poděkování patří hlavně mému tatínkovi, nebýt něj, tak určitě nezávodím. Moc si vážím jeho podpory. Děkuji také celé rodině, že mi pomáhají. Dále bych chtěl poděkovat všem, kteří mi věnují svůj čas a snaží se mi předat cenné zkušenosti, zejména Leovi Pavlíkovi a Ondrovi Bisahovi, vážím si spolupráce s vámi.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.