Jednadvacetiletý jezdec ze Zlína v letošní neúplné sezoně přesedl z Hondy Civic do vozu Opel Adam Cup. Stalo se tak po nepříjemné havárii, kterou posádka Polášek – Pohlídalová zaznamenala na Rally Bohemia. S novým vozem Daniel zajížděl hned od prvního závodu skvělé časy. Na rally Vyškov smíšená dvojice dokázala zvítězit v celkovém hodnocení cupu.
Můžeš se nám krátce představit?
„Jmenuji se Dan Polášek. Studuji v Brně na vysoké škole obor management a podnikovou ekonomiku. Veškerý svůj volný čas věnuji přípravě na závody. Ať už to bylo chystání auta, když jsem jezdil ještě s Hondou, nebo fyzická příprava. Také se ve svém volnu snažím pilovat rozpis, prostě cokoliv, co mě v závodění posune dopředu. Tohle vše zároveň považuji za svého koníčka. Do svých dvaceti let jsem mimo jiné dělal závodně ploutvové plavání.“
Jaké byly tvé začátky v rally? Co tě k tomuto sportu přivedlo?
„Fanouškem aut jsem byl snad od narození. Jako malý jsem si vždycky snil o svezení v závodničce. Za svoji první jízdu vděčím Jirkovi Pohlídalovi. Byli jsme s Leem Pavlíkem na soustředění v Tatrách, já tehdy ještě jako plavec. Hodně jsme se spolu bavili o závodění až z toho nakonec vzešlo, že jsem se na Barum rally 2018 svezl s Jirkovým Nisanem Micra v rámci rally legend. No a pak už mě droga jménem motorsport naplno pohltila a jak to všichni známe, těžko se odolává.“
Tvůj první ostrý start byl vsetínský sprint, kde jsi vyhrál třídu 9. Jak na tento závod vzpomínáš?
„Vzpomínka je to určitě krásná. Kdo by nechtěl vyhrát třídu hned při svém prvním startu. Já vždycky jezdím na závody s tím, že jdu vyhrát. Proč jinak tam jezdit, abych byl pátý? Cílem pro mne je vždy první místo. Když to nevyjde, snažím se z toho poučit a udělat maximum pro to, aby to příště vyšlo. Takže i loni na Vsetín jsem jel s tím, že vyhrajeme, což se podařilo a bylo to pro nás překvapující a zároveň hodně motivující do dalších soutěží.“
V letošní sezoně máš na svém kontě již 7 startu, ale na Rally Bohemia přišla havárie, co se stalo?
„Stalo se to na čtvrté rychlostní zkoušce a sešlo se bohužel několik nešťastných okolností. Ať už to byla chyba v rozpise, moje chvilková ztráta koncentrace nebo nedostatek zkušeností. Naštěstí se mě ani mé spolujezdkyni nic nestalo a z auta jsme vylezli celí. Nejvíce to odnesla chudinka moje Honda.“
Poté jste Hondu Civic vyměnili za Opel Adam Cup, proč padla volba právě na cupové auto? Dá se nějak Honda a Opel Adam Cup porovnat?
„Po nehodě bylo jasné, že Hondu nestihneme do dalšího závodu, kterým byla Valaška, opravit. Hledali jsme tedy auto, se kterým bychom mohli jet. Vůz kategorie R2 zatím nepřicházel v úvahu. Proto jsme se rozhodli vyzkoušet Opela. A ukázalo se, že to byla správná volba. Je to skvěle fungující auto, které už má sekvenční převodovku a je to mnohem víc závoďák, než Honda. Proto jsme se rozhodli u Adámka zůstat.
Honda má větší výkon a je levnější na provoz. To je ale asi jediné, v čem Adámka převyšuje. Opel je mnohem víc podobnější silnějším závodničkám jako jsou R2 a je bezpečnější. Přeci jen, Honda už je skoro veterán, proto si myslím, že je Opel lepší volbou.“
Ve Vyškově jsi dokázal vyhrát Opel Adam Cup, co to pro tebe znamená?
„Jak už jsem řekl, vždycky jdu do závodu s tím, že vyhraji. Stejné to bylo i ve Vyškově. I tak to pro nás bylo velké překvapení a měl jsem opravdu velkou radost, že se nám podařilo zvítězit. Mrzí mě, že se nám podobný výsledek nepovedlo zopakovat na Rally Morava ve Šternberku. O to víc, že nám pravděpodobně v Česku sezóna skončila.“
Máš nějaký sen v rally?
„Mým snem je vyhrát nějaký závod v absolutním pořadí. Pěkné by bylo zvítězit absolutně třeba na Barum Czech Rally. Barumka je pro ně srdcovou záležitostí. Pocházím ze Zlína a tento podnik navštěvuji od mala. Atmosféra, která na nejpopulárnější soutěži u nás panuje je naprosto nepopsatelná.“
Poděkování, vzkaz fanouškům…
„Poděkování patří hlavně mému tatínkovi, nebýt něj, tak určitě nezávodím. Moc si vážím jeho podpory. Děkuji také celé rodině, že mi pomáhají. Dále bych chtěl poděkovat všem, kteří mi věnují svůj čas a snaží se mi předat cenné zkušenosti, zejména Leovi Pavlíkovi a Ondrovi Bisahovi, vážím si spolupráce s vámi.“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.