Po dlouhém čekání letošní rally sezona odstartuje. Prvním závodem tohoto roku bude Rally Bohemia. Na startu nebude chybět ani Dominik Stříteský, který přes nucenou pauzu nezahálel a pilně se připravoval. Loňský vítěz Opel Adam Cupu pro letošní rok přichystal společně s týmem Vančík motorsport změnu závodní techniky. Dominik usedne do vozu Peugeot 208 R2 a rozpis mu bude číst Ondřej Krajča.
Pro letošní rok jsi změnil závodní techniku, Opel Adam Cup vyměníš za Peugeot 208 R2. Máš za sebou už nějaké testy, jaký máš pocit z auta?
„Testovali jsme například na konci května na Trojáku. Musím říct, že takový skok jsem nečekal. Peugeot oproti Adamovi neskutečně funguje, co to auto dokáže a jak pohodlně se řídí je super. Rozdíl je tam samozřejmě i výkonnostní, ale na lepší se vždy zvyká lépe. Věřím, že vše jsme správně naladili a popereme se o co nejlepší umístění na Rally Bohemia.“
Letošní sezona v rally se brzy rozběhne, co jsi tedy dělal, když byla pandemie a rušily se závody?
„Nejhorší byl začátek pandemie, kdy se nemohlo vůbec nic. Dny neubíhaly a nikdo z nás netušil, co bude nebo nebude. Naštěstí se tady objevilo virtuální závodění a to konkrétně Valaška. Neváhal jsem, oprášil volant a do závodu se přihlásil. Alespoň trošku mi to zpříjemnilo čekání na novou sezonu. Po prvním uvolnění se otevřely motokárové okruhy, a tak jsme společně s dětmi Jardy Vančíka (Karolína a Tomáš) vyrazili testovat aspoň takhle, když už ne za volantem rally auta. Oprášil jsem svoje staré motokárové zkušenosti a s dětmi najezdil stovky kol, abych byl připraven usednout zpět do závodničky v co nejlepší kondici.“
Měl jsi možnost zúčastnit se virtuálního závodu (KOWAX Valašská rally online ValMez), jak ti závodění za obrazovkou šlo?
„Vzhledem k tomu, že jsem se ještě před svou kariérou v rally virtuálnímu závodění věnoval hodně, byl pěkný pocit po delší době znova zkusit točit volantem v pohodlí domova. Musím říct, že kluci, kteří se tomuto způsobu závodění věnují, jedou neskutečnou palbu a byla radost s nimi soupeřit.“
Dá se tento druh závodění alespoň trochu porovnat s tím reálným? Má virtuální rally nějaké výhody?
„Musím říct, že při přestupu z motokár do rally, mi to hodně pomohlo. Obzvlášť co se týče poslouchaní rozpisu. Přece jen jsem nebyl na tohle zvyklý, a tak jsem se naučil poslouchat spolujezdce právě při virtuálním hraní. Později pak ale člověk přijde na to, že některé věci, co se dějí ve virtuálním světě, nemají s tou správnou realitou nic společného. Co mě teď při návratu do trenažéru překvapilo bylo, že se fyziky aut dost přiblížily chování reálných vozů.“
Jaké jsi měl plány na letošní rok před pandemií a jaké jsou tvé plány nyní?
„Plány na letošní rok se týkaly hlavně účasti ve velkém českém mistráku (MČR) a případných zahraničních startů. Nyní zůstávají naše plány stejné. Některé závody se zrušily, některé přesunuly, ale stále doufáme, že většina soutěží se už odjede. Chtěli bychom se ale zúčastnit právě českého mistráku a s ohledem na pořádání zahraničních závodů uvidíme, jaké budou možnosti vyrazit za hranice. Podle toho se pak rozhodneme.“
Nastane u tebe nějaká změna ještě třeba na místě spolujezdce?
„Změn je pro mě letos už dost a tohle byla jediná věc, kterou jsem si chtěl ponechat, a to jméno spolujezdce. Bohužel se Honzovi Mikulíkovi objevily potíže se zdravím a i na testu se ukázalo, že to s největší pravděpodobností letos nepůjde. Po několika jednáních jsme se domluvili s Ondřejem Krajčou. Jeli jsme spolu už v loňském roce dva závody v Německu a v autě nám vše fungovalo, jak mělo.“
A co na novou spolupráci říká Ondřej Krajča?
„Mé plány na letošní sezónu byly jiné, bohužel kvůli pandemii se vše ze dne na den změnilo a tak i mé plány. Nakonec se vše přeci jenom povedlo a na poslední chvíli jsme se s Dominikem domluvili, že spolu pojedeme. Už na konci loňského roku jsme spolu odjeli dva závody v autě nám to sedělo. Doufám, že navážeme na výkony z Německa, kde se nám velmi dařilo.“
Dominiku, chce někomu poděkovat nebo vzkázat něco fanouškům?
„Největší poděkování patří taťkovi a Jardovi Vančíkovi. Bez jejich píle a práce by tohle všechno nebylo možné. Poděkování si také zaslouží i ostatní, kteří se na celém projektu podílí, od sponzorů až po mechaniky. Na fanoušky se těším moc, už mi ta atmosféra kolem rychlostních zkoušek chybí. Snad se brzy potkáme jak na rychlostních zkouškách, tak v servise. Děkuji!“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?