Jiřího Pohlídala můžeme na českých tratích vídat již čtvrtým rokem. Jeho začátky byly s vozem Nissan Micra, poté závodil s Renultem Clio Sport. Mladý závodník pro letošní sezonu přesednul do Peugeotu 208 R2 a v rámci Peugeot Rally cup dokončil sezonu na krásném 2. místě, hned za dominujícím Reném Dohnalem. Jiří Pohlídal společně s Janem Kubalou dokázali zvítězit v hodnocení juniorů.
Jak hodnotíš letošní sezonu?
„Letošní sezona byla opravdu skvělá. V plánu bylo učit se s novou technikou, a to se podle mě podařilo na výbornou. Ale stále je tam dost prostoru na to, abychom se ještě více posouvali dále. Náš nejlepší závod byla Barumka. Už před závodem jsem svého spolujezdce uklidňoval v tom, že já ho na tu cílovou rampu prostě dovezu! Toto se opravdu povedlo a atmosféra na náměstí pro nás byla úžasnou odměnou. Pravý opak jsme zažili na Rally Hustopeče, kde jsme bohužel odstoupili kvůli požáru našeho Peugeotu 208 R2.“
Letos jsi získal titul Juniorského mistra ČR, co pro tebe tento výsledek znamená?
„Je to pro nás velký úspěch a řekl bych, že naše vítězství vůbec nikdo nečekal. Sami jsme na začátku sezony nedoufali, že si na konci roku převezmeme ocenění za nejrychlejší juniorskou posádku. Boj o titul juniora začal někdy v půlce sezony a pro nás to byl od té doby jasný cíl, který jsme dotáhli do šťastného konce.“
V letošní sezoně jste závodili v rámci Peugeot Cup. Jak tento cup hodnotíš?
„Peugeot cup je určitě skvělá věc plná super lidí. Konkurence je veliká, René Dohnal i Honza Kornhefr jedou naprosto úžasně. Být mezi takovou partou rychlých závodníků je naší největší motivací. Nedílnou součástí Peugeot rally cupu je i finanční odměna, která je mezi závodníky oblíbená. Je to jedním z důvodů, proč se tohoto projektu účastnit a snažit se podat co nejlepší výkon.“
Jak se budeš připravovat na nadcházející sezonu?
„Přes zimu se budu samozřejmě věnovat kondiční přípravě s Leo Pavlíkem. Abych mohl podávat bezchybné výkony, musím být dobře fyzicky i psychicky připraven. V zimě se taky musí využít každý moment, kdy je na silnicích alespoň trochu sněhové pokrývky, takže pokud tomu tak bude, čeká nás ježdění od noci do rána. Na sněhu si pilot velice dobře zdokonaluje jízdní vlastnosti.“
Co plánuješ do příštího roku?
„Právě před pár dny se nám podařilo zakoupit Peugeot 208 R2, kterého si bude náš tým připravovat na příští sezonu sám. Takže auto bude opět Peugeot, ve kterém mě bude navigovat můj spolujezdec Honza Kubala. Příští rok jsou v plánu opět starty na závodech, které budou patřit do hodnocení Peugeot Rally Cupu.“
Neláká tě usednout do nějaké pořádné čtyřkolky, třeba kategorie R5? Nebo startovat v zahraničí?
„Ano, to mne opravdu láká, ale zatím se držíme naší taktiky a krok po kroku postupujeme vzhůru. Teď je pro nás takovým cílem vybojovat nějaký velký úspěch s naším Peugeotem 2O8 R2. Nikde není psáno, že se za volantem nějakého vozu specifikace R5 neukážeme. Start v zahraničí už se mi pomalu začíná plnit. Díky výhře v Autoklub Peugeot Rally Talent 2019 se ukážeme na Francouzské Rally du Var.“
Vzkaz fanouškům, poděkování…
„Děkujeme všem fanouškům a kamarádům, kteří nás podporují a fandí. Poděkování musím směřovat také našim rodinám, protože nám závody zaberou dost času. Velké DÍKY taky paří všem našim partnerům, a to společnostem HONEY COMBS, CAPRI-SUN, TREMONDI, Talentcentrum, MONTAGE 24 a Special Rally Simulator.“
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.