Jiřího Pohlídala můžeme na českých tratích vídat již čtvrtým rokem. Jeho začátky byly s vozem Nissan Micra, poté závodil s Renultem Clio Sport. Mladý závodník pro letošní sezonu přesednul do Peugeotu 208 R2 a v rámci Peugeot Rally cup dokončil sezonu na krásném 2. místě, hned za dominujícím Reném Dohnalem. Jiří Pohlídal společně s Janem Kubalou dokázali zvítězit v hodnocení juniorů.
Jak hodnotíš letošní sezonu?
„Letošní sezona byla opravdu skvělá. V plánu bylo učit se s novou technikou, a to se podle mě podařilo na výbornou. Ale stále je tam dost prostoru na to, abychom se ještě více posouvali dále. Náš nejlepší závod byla Barumka. Už před závodem jsem svého spolujezdce uklidňoval v tom, že já ho na tu cílovou rampu prostě dovezu! Toto se opravdu povedlo a atmosféra na náměstí pro nás byla úžasnou odměnou. Pravý opak jsme zažili na Rally Hustopeče, kde jsme bohužel odstoupili kvůli požáru našeho Peugeotu 208 R2.“
Letos jsi získal titul Juniorského mistra ČR, co pro tebe tento výsledek znamená?
„Je to pro nás velký úspěch a řekl bych, že naše vítězství vůbec nikdo nečekal. Sami jsme na začátku sezony nedoufali, že si na konci roku převezmeme ocenění za nejrychlejší juniorskou posádku. Boj o titul juniora začal někdy v půlce sezony a pro nás to byl od té doby jasný cíl, který jsme dotáhli do šťastného konce.“
V letošní sezoně jste závodili v rámci Peugeot Cup. Jak tento cup hodnotíš?
„Peugeot cup je určitě skvělá věc plná super lidí. Konkurence je veliká, René Dohnal i Honza Kornhefr jedou naprosto úžasně. Být mezi takovou partou rychlých závodníků je naší největší motivací. Nedílnou součástí Peugeot rally cupu je i finanční odměna, která je mezi závodníky oblíbená. Je to jedním z důvodů, proč se tohoto projektu účastnit a snažit se podat co nejlepší výkon.“
Jak se budeš připravovat na nadcházející sezonu?
„Přes zimu se budu samozřejmě věnovat kondiční přípravě s Leo Pavlíkem. Abych mohl podávat bezchybné výkony, musím být dobře fyzicky i psychicky připraven. V zimě se taky musí využít každý moment, kdy je na silnicích alespoň trochu sněhové pokrývky, takže pokud tomu tak bude, čeká nás ježdění od noci do rána. Na sněhu si pilot velice dobře zdokonaluje jízdní vlastnosti.“
Co plánuješ do příštího roku?
„Právě před pár dny se nám podařilo zakoupit Peugeot 208 R2, kterého si bude náš tým připravovat na příští sezonu sám. Takže auto bude opět Peugeot, ve kterém mě bude navigovat můj spolujezdec Honza Kubala. Příští rok jsou v plánu opět starty na závodech, které budou patřit do hodnocení Peugeot Rally Cupu.“
Neláká tě usednout do nějaké pořádné čtyřkolky, třeba kategorie R5? Nebo startovat v zahraničí?
„Ano, to mne opravdu láká, ale zatím se držíme naší taktiky a krok po kroku postupujeme vzhůru. Teď je pro nás takovým cílem vybojovat nějaký velký úspěch s naším Peugeotem 2O8 R2. Nikde není psáno, že se za volantem nějakého vozu specifikace R5 neukážeme. Start v zahraničí už se mi pomalu začíná plnit. Díky výhře v Autoklub Peugeot Rally Talent 2019 se ukážeme na Francouzské Rally du Var.“
Vzkaz fanouškům, poděkování…
„Děkujeme všem fanouškům a kamarádům, kteří nás podporují a fandí. Poděkování musím směřovat také našim rodinám, protože nám závody zaberou dost času. Velké DÍKY taky paří všem našim partnerům, a to společnostem HONEY COMBS, CAPRI-SUN, TREMONDI, Talentcentrum, MONTAGE 24 a Special Rally Simulator.“
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).