Jiřího Pohlídala můžeme na českých tratích vídat již čtvrtým rokem. Jeho začátky byly s vozem Nissan Micra, poté závodil s Renultem Clio Sport. Mladý závodník pro letošní sezonu přesednul do Peugeotu 208 R2 a v rámci Peugeot Rally cup dokončil sezonu na krásném 2. místě, hned za dominujícím Reném Dohnalem. Jiří Pohlídal společně s Janem Kubalou dokázali zvítězit v hodnocení juniorů.
Jak hodnotíš letošní sezonu?
„Letošní sezona byla opravdu skvělá. V plánu bylo učit se s novou technikou, a to se podle mě podařilo na výbornou. Ale stále je tam dost prostoru na to, abychom se ještě více posouvali dále. Náš nejlepší závod byla Barumka. Už před závodem jsem svého spolujezdce uklidňoval v tom, že já ho na tu cílovou rampu prostě dovezu! Toto se opravdu povedlo a atmosféra na náměstí pro nás byla úžasnou odměnou. Pravý opak jsme zažili na Rally Hustopeče, kde jsme bohužel odstoupili kvůli požáru našeho Peugeotu 208 R2.“
Letos jsi získal titul Juniorského mistra ČR, co pro tebe tento výsledek znamená?
„Je to pro nás velký úspěch a řekl bych, že naše vítězství vůbec nikdo nečekal. Sami jsme na začátku sezony nedoufali, že si na konci roku převezmeme ocenění za nejrychlejší juniorskou posádku. Boj o titul juniora začal někdy v půlce sezony a pro nás to byl od té doby jasný cíl, který jsme dotáhli do šťastného konce.“
V letošní sezoně jste závodili v rámci Peugeot Cup. Jak tento cup hodnotíš?
„Peugeot cup je určitě skvělá věc plná super lidí. Konkurence je veliká, René Dohnal i Honza Kornhefr jedou naprosto úžasně. Být mezi takovou partou rychlých závodníků je naší největší motivací. Nedílnou součástí Peugeot rally cupu je i finanční odměna, která je mezi závodníky oblíbená. Je to jedním z důvodů, proč se tohoto projektu účastnit a snažit se podat co nejlepší výkon.“
Jak se budeš připravovat na nadcházející sezonu?
„Přes zimu se budu samozřejmě věnovat kondiční přípravě s Leo Pavlíkem. Abych mohl podávat bezchybné výkony, musím být dobře fyzicky i psychicky připraven. V zimě se taky musí využít každý moment, kdy je na silnicích alespoň trochu sněhové pokrývky, takže pokud tomu tak bude, čeká nás ježdění od noci do rána. Na sněhu si pilot velice dobře zdokonaluje jízdní vlastnosti.“
Co plánuješ do příštího roku?
„Právě před pár dny se nám podařilo zakoupit Peugeot 208 R2, kterého si bude náš tým připravovat na příští sezonu sám. Takže auto bude opět Peugeot, ve kterém mě bude navigovat můj spolujezdec Honza Kubala. Příští rok jsou v plánu opět starty na závodech, které budou patřit do hodnocení Peugeot Rally Cupu.“
Neláká tě usednout do nějaké pořádné čtyřkolky, třeba kategorie R5? Nebo startovat v zahraničí?
„Ano, to mne opravdu láká, ale zatím se držíme naší taktiky a krok po kroku postupujeme vzhůru. Teď je pro nás takovým cílem vybojovat nějaký velký úspěch s naším Peugeotem 2O8 R2. Nikde není psáno, že se za volantem nějakého vozu specifikace R5 neukážeme. Start v zahraničí už se mi pomalu začíná plnit. Díky výhře v Autoklub Peugeot Rally Talent 2019 se ukážeme na Francouzské Rally du Var.“
Vzkaz fanouškům, poděkování…
„Děkujeme všem fanouškům a kamarádům, kteří nás podporují a fandí. Poděkování musím směřovat také našim rodinám, protože nám závody zaberou dost času. Velké DÍKY taky paří všem našim partnerům, a to společnostem HONEY COMBS, CAPRI-SUN, TREMONDI, Talentcentrum, MONTAGE 24 a Special Rally Simulator.“
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.