Devatenáctiletý závodník letos dokázal vyhrát XTG Opel Adam Cup bez jediného zaváhání a na všech sedmi podnicích dojel do cíle jako nejrychlejší. Na českých tratích Dominika navigoval Jan Mikulík, ale na posledních dvou soutěžích v Německu Mikulíka nahradil Ondřej Krajča. Jelikož se Dominik Stříteský jako vítěz Opel Adam cupu příští rok tohoto programu účastnit už nemůže, rozhodl se po přestup do vozu kategorie R2, konkrétně Peugeot 208 R2.
Jak hodnotíš letošní sezonu?
„Celkově to pro nás byla snová sezóna. Vyhráli jsme všechny závody a jako bonus jsme na 3-Stadte rallye porazili celou špičku německého cupu. Vyšlo nám vše, co jsme letos chtěli. Vyhýbaly se nám technické závady a soutěže jsme dojížděli v klidu s velkým náskokem. Proto jsme se sezónou naprosto spokojeni.“
Na většině závodů jsi startoval premiérově, který závod tě nejvíce zaujal a který nejméně a proč?
„Co se týče závodů v České republice, tak mě letos nejvíce bavila Barumka. Tím, že byla zařazena i do Mistrovství Evropy, tak se jednalo o opravdu těžkou soutěž jak už délkou RZ, tak programem, který sahal i do pozdních nočních hodin. Ovšem letos byla pro mě největším přínosem první soutěž v Německu – Erzgebirge rallye. Jednalo se o mou první soutěž mimo ČR a počasí, které tam panovalo, bylo opravdu otřesné. Takže jsem se musel potýkat s hodně, pro mě neznámými, věcmi a získal jsem tak cenné zkušenosti. Nejméně mě letos zaujal závod ve Vyškově, oproti ostatním soutěžím se jednalo o snazší závod v letošním kalendáři.“
Poprvé jsi také startoval na Barumce, jaká pro tebe byla nejpopulárnější soutěž u nás?
„Barumku jsem si užil moc, jednalo se o mou domácí soutěž a celá byla naprosto famózní ze všech ohledů. Náročné rychlostní zkoušky a hodně z nich se jelo v noci. Atmosféra byla neuvěřitelná, podél tratí jsme měli plno fanoušků. Hodně lidi za námi také přišlo do servisu a podporovali nás. Jelikož jsme jeli v rámci Opel Adam Cup, závodili jsme jen v pátek a v sobotu, ale i přesto jsme si závod užili a úspěšně jej dokončili na prvním místě.“
Pokaždé, když jsi startoval v rámci Opel Adam Cupu, ses stal vítězem. Jak to děláš? Máš nějakou speciální přípravu na závody?
„Určitě, příprava je jedním ze základů úspěchu. Celá ale začala mnohem dřív než sezóna, a to v polovině loňského roku. Jedná se jak o fyzickou přípravu, tak o přípravu přímo pro rally. Co se týče fyzické přípravy, znamená to pro mě 3x týdně trénink ve fitku s osobním trenérem a tréninkem udělaným pro mě na míru, abych byl v autě plně schopný se soustředit na jízdu a nemusel řešit zbytečnou únavu. Dále aby tělo nemělo problém zdolávat různé „rány“, které vznikají skoky, či nerovnostmi na RZ. Pak je tu cardio příprava, kterou získávám pravidelným běháním a dechovými cvičeními, je to z toho důvodu, abych dýchal během závodů správně a tělo tak mělo dostatek kyslíku. Pak je tu zmiňovaná příprava přímo pro rally. Zde jezdíme minimálně každých 14 dní trénovat psaní rozpisu, dále následuje studium onboardů, opravovaní případných chyb a vylepšování rozpisu. Příští rok mi do téhle přípravy přibyde i chystání závodní techniky, abych tenhle sport poznal i z druhé stránky a ne pouze jako jezdec.“
Co pro tebe znamená vítězství v Opel Adam Cupu?
„Vítezství v Opel Adam Cupu pro nás znamená hodně. Je to určitě skvělý začátek mé rallyové kariéry a lepší start jsem si ani přát nemohl. Partnerům jsme ukázali, že naše spolupráce má smysl a daly základy další spolupráci do budoucna. Hlavně jsem během sezóny získal cenné zkušenosti, které se mi budou v budoucnu hodit.“
V celkovém hodnocení RSS ti patří 5. místo, porážel jsi i silnější vozy kategorie R2, čím si myslíš, že to bylo?
„I když Rallysprint série nebyla naší prioritou a účastnili jsme se pouze závodů, které se v RSS jely v rámci Opel Adam Cupu, tak nás 5. místo docela zaskočilo. Určitě nám v tomhle letos hodně pomohlo počasí, začátek roku hodně pršelo, a přece jen se tímhle výkonnostní rozdíly mezi auty mažou. Dále jsme v průběhu roku zlepšovali nastavení našeho auta, po malých krůčcích jsme se posouvali kupředu a taky jsem se s přibývajícími ostrými kilometry v autě cítil lépe a více jsem si s ním dovolil.“
Závodíš již druhý rok a nezaznamenal jsi ani jedno odstoupení na technickou závadu, je to vůbec možné?
„Tak ona technická závada se týká spíše přípravy auta, která ovšem nebyla v naší režii, protože jsme si auto pronajímali. To, že jsme nezaznamenali žádné odstoupení, je jen důkazem, že jsme auto měli přichystané na jedničku a mohli tak bojovat o posty nejvyšší. Jsem z mé strany i rád, že jsme neodstoupili ani na mou chybu – dvojitý defekt, uražené kolo…nebo něco podobného.“
Co plánuješ do sezony příští?
„Do příští sezóny plánujeme startovat s vozem třídy R2. Novým autem, se kterým se ukážeme, bude Peugeot 208 R2, který se už nyní nachází na dílně stáje Vančík Motorsport. Zatím ale není jasné, zda-li se zúčastníme Rallysprint série nebo Mistrovství České republiky. Chceme se posouvat dál a ideálním krokem by pro nás byla účast v českém velkém mistráku, vše ale závisí na financích, které budeme schopni na příští sezónu sehnat.“
Co děláš, když nezávodíš?
„Můj život mezi závody je poměrně dost nabitý. Studuji na Vyšším učení technickém v Brně, strojní fakulta. Dále k tomu probíhá příprava na sezónu příští. Pracuji na své fyzické kondici, trénujeme psaní rozpisu, chystáme závodní techniku a další věci, které k rally patří. K tomu všemu se ještě věnuji motokárám. Ročně objedu 15-20 závodů mimo rally právě po motokárách. Mezi jednotlivými závody připravuji techniku na ty nadcházející a na závodech se pak věnuji coachingu mladých závodníků nebo jsem v roli mechanika některého z jezdců. Motokáry ale také objíždím s Jardou Vančíkem a jeho dětmi v rámci naší spolupráce.“
Vzkaz fanouškům, poděkování…
„Chtěl bych poděkovat sponzorům, díky kterým se můžu postavit na start soutěže a poprat se o co nejlepší umístění. Děkuji také Vančík Motorsport za vzájemnou spolupráci. Dále patří poděkování týmu MV Cars za skvělou přípravu auta a perfektní zázemí nejen během soutěží. Nesmím zapomenout poděkovat mojí rodině, která mne v rally podporuje. Velké díky patří také našim fanouškům. Jejich podpora a fandění jde slyšet až v autě během rychlostních zkoušek, takže jen tak dál a moc děkujeme!“
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.