Tomáš Vyvlečka spolu s Vojtou Mudrákem se již stávají nedílnou součástí české rally. Jejich jízda se starší hondou bývá vždy svěží a i když se občas nějaký závod nepovede, úsměv z tváře jim to nikdy nevezme… Ostatně, posuďte sami.
V letošní sezóně máš na svém „triku“ čtyři starty, jak je hodnotíš?
„Byť je letošní rok na starty skromný a já jsem ze čtyř závodů dokončil dva, musím všechny mé účasti hodnotit pozitivně. Začali jsme na domácí Valašské rally, kde nás zklamala technika. V sobotní etapě nám při prvním průjezdu RZ Lešná praskl silentblok, který jsme v servisu provizorně opravili. Tato „valašská“ oprava vydržela jednu a půl erzety, jenže na Odrách jsme měli obrovskou krizi ve vracácích, kde jsme se přetočili. Zbývající zkoušky první etapy jsme dojeli v klidu. V nočním servisu jsme silentblok vyměnili a nedělní etapu jsme si krásně užili. Navíc se jely zkoušky Juřinka a Bystřička, které mám rád. Jo a jela se erzeta Tatra… ach, ta Tatra J. Ze sobotní části jsem byl lehce zklamaný, ale v neděli jsme si vše vynahradili, tudíž byť byl celkový výsledek nic moc, radost z jízdy převládala. A navíc jsme si přivezli pohárky za vítězství ve třídě.
Poté jsme jeli na další „domácí“ soutěž, na Kopnou. Zde je takový malý paradox – byť je tento sprint jen pár kilometrů od baráku, tak jsem jej doposud nejel. Přesto se odvíjel závod dle našich předpokladů, ale pouze do třetí rychlostní zkoušky. Třídu jsme bezpečně vedli a po dvou měřených zkouškách jsme byli dokonce na průběžném 13. místě v hodnocení Rallysprint série. Jenže při druhém průjezdu RZ Zádveřice se rozpadlo ložisko v převodovce a to nám vystavilo stopku. V převodovce se udělala díra a unikající olej vytekl na výfukové potrubí a my vyzkoušeli funkčnost hasicích přístrojů. Ostatně, kapota zespodu ještě dnes nese stopy po „grilování“ :-))).
Na opravu převodovky jsme měli dostatek času, neboť další závod byl výjimečně „domácí“ Barum rally. Tady jsem si konečně užil městskou rychlostní zkoušku, kde jsem netahal za ruční brzdu, ale i tak jsem se jízdou náramně bavil. Atmosféra tady byla luxusní a i my zajeli slušný čas, takže za pátek spokojenost. Sobota byla taky dobrá, i první tři erzety z nedělní etapy byly super. Na Kašavě jsme se naháněli s Urbanem, kterého jsme dojeli. Jenže při druhém průjezdu RZ Maják nám pod hradem praskla poloosa. Poprvé jsem jel Barumku v roce 2015 a ta letošní byla první nedokončená. Přesto i tady panuje spokojenost, parádní závod a opět jsme se pěkně svezli. Naše technika je již staršího data výroby, ale jízdou jsme se bavili a o to nám vždy jde.“
Zlí jazykové ale tvrdí, že to nebyla poloosa, ale před skokem byla v areálu značka s doporučenou rychlostí min. 120 km/hod a ty ses jí zalekl…
„:-))) Tam nemá šanci dvoukolka rozjet káru na doporučenou rychlost. A i když mi Vojta vždy řval do sluchátek, že se mám na skok vys..t, tak jsem držel plnou dvojku… :-)“
Zatím tvůj poslední závod se jel za deštíčku…
„Je to tak. Původně jsem Rally Kroměříž jet nechtěl, ale nakonec jsem se nechal ukecat. Tratě pohárového závodu byly sice hodně rychlé, ale mě se nakonec líbily a na závod jsem se těšil. Styl místních zkoušek se mi velice líbí, ale na závod bohužel zapršelo. A pokud nemáte kvalitní pneumatiky, tak je to spíše boj o přežití. Jeli jsme sice svižně, ale vody a bláta bylo na cestě opravdu hodně. Bylo několik krizovek. Pěkně jsme prohnali několik vozů R2 před námi a z toho mám velkou radost.“
Co tě ještě letos čeká?
„Do konce sezóny toho již moc nezbývá. Určitě se postavíme na start vsetínského sprintu, tedy další „domácí“ soutěže a opět to bude s hondou. Tady se vždy nejvíce těším na erzetu Troják. Někteří jezdci mají z této zkoušky respekt, ale já ji miluji. Znám tuto zkoušku hodně dobře a Vojta mi vždy před startem říká, že zde se mnou nepojede, protože ho vůbec neposlouchám. Dokonce už i uvažoval, že vysedne a přejde na start další zkoušky. Troják znám tak, že by mi stačilo číst jen pravá a levá… Na takové erzetě už jezdec moc nezrychlí, ale opravdu mne to tady hodně baví.“
A co dál? Mikuláš?
„Tento závod jsem taky ještě nejel. Jezdí se po erzetách Kopné a Barumky, takže zkoušky znám a je tu možnost svézt třeba sponzory. Vše ale záleží na financích…“
Rád vozíš lidi, kteří ti nediktují?
„Jo, tak to mne docela baví. Například na shakedownu při Barumce jsem vezl svou přítelkyni a bratra od Vojty. Oba byli z jízdy nadšení a já se bavil tím, jak se zpočátku báli JJJ.“
Už pomalu spřádáš plány na sezónu 2020?
„Plány jsou… Určitě bychom chtěli jet kompletní seriál závodů rallysprintového mistrovství. A taky ve mně hlodá myšlenka svézt se v něčem větším. Lákalo by mě svezení v nějaké čtyřkolce, neboť auto funguje jinak a zážitek z jízdy musí být taky krásný.“
„Chtěl bych využít příležitosti, kdy jsem se dostal ke slovu, protože u nás „kecá“ jen Vojta, a rád bych za oba poděkoval rodinám za podporu a firmě Silponix za celoroční přípravu auta a podporu při závodech. Díky patří také kamarádům, kteří nás povzbuzují a ženou vpřed na rychlostních zkouškách.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.