Tomáš Vyvlečka spolu s Vojtou Mudrákem se již stávají nedílnou součástí české rally. Jejich jízda se starší hondou bývá vždy svěží a i když se občas nějaký závod nepovede, úsměv z tváře jim to nikdy nevezme… Ostatně, posuďte sami.
V letošní sezóně máš na svém „triku“ čtyři starty, jak je hodnotíš?
„Byť je letošní rok na starty skromný a já jsem ze čtyř závodů dokončil dva, musím všechny mé účasti hodnotit pozitivně. Začali jsme na domácí Valašské rally, kde nás zklamala technika. V sobotní etapě nám při prvním průjezdu RZ Lešná praskl silentblok, který jsme v servisu provizorně opravili. Tato „valašská“ oprava vydržela jednu a půl erzety, jenže na Odrách jsme měli obrovskou krizi ve vracácích, kde jsme se přetočili. Zbývající zkoušky první etapy jsme dojeli v klidu. V nočním servisu jsme silentblok vyměnili a nedělní etapu jsme si krásně užili. Navíc se jely zkoušky Juřinka a Bystřička, které mám rád. Jo a jela se erzeta Tatra… ach, ta Tatra J. Ze sobotní části jsem byl lehce zklamaný, ale v neděli jsme si vše vynahradili, tudíž byť byl celkový výsledek nic moc, radost z jízdy převládala. A navíc jsme si přivezli pohárky za vítězství ve třídě.
Poté jsme jeli na další „domácí“ soutěž, na Kopnou. Zde je takový malý paradox – byť je tento sprint jen pár kilometrů od baráku, tak jsem jej doposud nejel. Přesto se odvíjel závod dle našich předpokladů, ale pouze do třetí rychlostní zkoušky. Třídu jsme bezpečně vedli a po dvou měřených zkouškách jsme byli dokonce na průběžném 13. místě v hodnocení Rallysprint série. Jenže při druhém průjezdu RZ Zádveřice se rozpadlo ložisko v převodovce a to nám vystavilo stopku. V převodovce se udělala díra a unikající olej vytekl na výfukové potrubí a my vyzkoušeli funkčnost hasicích přístrojů. Ostatně, kapota zespodu ještě dnes nese stopy po „grilování“ :-))).
Na opravu převodovky jsme měli dostatek času, neboť další závod byl výjimečně „domácí“ Barum rally. Tady jsem si konečně užil městskou rychlostní zkoušku, kde jsem netahal za ruční brzdu, ale i tak jsem se jízdou náramně bavil. Atmosféra tady byla luxusní a i my zajeli slušný čas, takže za pátek spokojenost. Sobota byla taky dobrá, i první tři erzety z nedělní etapy byly super. Na Kašavě jsme se naháněli s Urbanem, kterého jsme dojeli. Jenže při druhém průjezdu RZ Maják nám pod hradem praskla poloosa. Poprvé jsem jel Barumku v roce 2015 a ta letošní byla první nedokončená. Přesto i tady panuje spokojenost, parádní závod a opět jsme se pěkně svezli. Naše technika je již staršího data výroby, ale jízdou jsme se bavili a o to nám vždy jde.“
Zlí jazykové ale tvrdí, že to nebyla poloosa, ale před skokem byla v areálu značka s doporučenou rychlostí min. 120 km/hod a ty ses jí zalekl…
„:-))) Tam nemá šanci dvoukolka rozjet káru na doporučenou rychlost. A i když mi Vojta vždy řval do sluchátek, že se mám na skok vys..t, tak jsem držel plnou dvojku… :-)“
Zatím tvůj poslední závod se jel za deštíčku…
„Je to tak. Původně jsem Rally Kroměříž jet nechtěl, ale nakonec jsem se nechal ukecat. Tratě pohárového závodu byly sice hodně rychlé, ale mě se nakonec líbily a na závod jsem se těšil. Styl místních zkoušek se mi velice líbí, ale na závod bohužel zapršelo. A pokud nemáte kvalitní pneumatiky, tak je to spíše boj o přežití. Jeli jsme sice svižně, ale vody a bláta bylo na cestě opravdu hodně. Bylo několik krizovek. Pěkně jsme prohnali několik vozů R2 před námi a z toho mám velkou radost.“
Co tě ještě letos čeká?
„Do konce sezóny toho již moc nezbývá. Určitě se postavíme na start vsetínského sprintu, tedy další „domácí“ soutěže a opět to bude s hondou. Tady se vždy nejvíce těším na erzetu Troják. Někteří jezdci mají z této zkoušky respekt, ale já ji miluji. Znám tuto zkoušku hodně dobře a Vojta mi vždy před startem říká, že zde se mnou nepojede, protože ho vůbec neposlouchám. Dokonce už i uvažoval, že vysedne a přejde na start další zkoušky. Troják znám tak, že by mi stačilo číst jen pravá a levá… Na takové erzetě už jezdec moc nezrychlí, ale opravdu mne to tady hodně baví.“
A co dál? Mikuláš?
„Tento závod jsem taky ještě nejel. Jezdí se po erzetách Kopné a Barumky, takže zkoušky znám a je tu možnost svézt třeba sponzory. Vše ale záleží na financích…“
Rád vozíš lidi, kteří ti nediktují?
„Jo, tak to mne docela baví. Například na shakedownu při Barumce jsem vezl svou přítelkyni a bratra od Vojty. Oba byli z jízdy nadšení a já se bavil tím, jak se zpočátku báli JJJ.“
Už pomalu spřádáš plány na sezónu 2020?
„Plány jsou… Určitě bychom chtěli jet kompletní seriál závodů rallysprintového mistrovství. A taky ve mně hlodá myšlenka svézt se v něčem větším. Lákalo by mě svezení v nějaké čtyřkolce, neboť auto funguje jinak a zážitek z jízdy musí být taky krásný.“
„Chtěl bych využít příležitosti, kdy jsem se dostal ke slovu, protože u nás „kecá“ jen Vojta, a rád bych za oba poděkoval rodinám za podporu a firmě Silponix za celoroční přípravu auta a podporu při závodech. Díky patří také kamarádům, kteří nás povzbuzují a ženou vpřed na rychlostních zkouškách.“
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.