Devětadvacetiletý spolujezdec Daniel Hamšík jun. stojí na začátku své osmé sezony v rally. Loňský rok pro něj nebyl moc úspěšný, když ze šesti závodů dokončil dva. Letos se to pokusí napravit. Daniel by se měl objevit společně s Ondřejem Mezihorákem v rámci rallysprint série s vozem Honda Civic VTi. Pojďme si navigátora z Želechovic krátce představit.
Jak ses dostal k rally?
„K závodění jsem se dostal díky tátovi, který v devadesátých letech jezdil rally se Škodou 120 LS. Už jako malý kluk jsem tedy běhal po garáži kolem závodního auta. Vždy mne lákalo začít soutěžit. Vše se zlomilo na konci roku 2010, kdy jsme se domluvili s Jaroslavem Šopíkem, že pojedeme následující rok domácí Rallysprint Kopná. Tímto způsobem jsem se poprvé dostal na sedadlo spolujezdce. Kopnou jsme jeli se Škodou Fabií TDi a závod jsme dokončili.“
Měl jsi možnost se svést v několika vozech, ve kterém se ti líbilo nejvíce a proč?
„No je pravda, že jsem už jel v hodně autech. Ať už to byla Škoda Fabia nebo Honda Civic VTi. Všechny auta jsou skvělé. Když už bych měl jedno vyzdvihnout, tak by to byla Škoda Felicia Kit Car. V tomto voze jsem odjel tři závody po boku Marka Holíka. Bylo to super svezení, ale bohužel dva závody na Slovensku jsme nedokončili.“
Hodně jsi střídal jezdce, čím to?
„Chtěl jsem závodit s Jardou Šopíkem, ale jak už je v rally známo, když nejsou finance, tak se závodí těžko. Mám závody moc rád a nechtěl jsem jen tak sedět doma. Vždy jsem si našel jezdce, který zase hledal spolujezdce a mohl jsem se svézt. Za tyto příležitosti moc děkuji všem pilotům, vedle kterých jsem usednul a mohl s nimi závodit.“
Naviguješ už nějaký ten rok, který závod se ti nejvíce líbí a proč? A který tě naopak zaujal méně?
„Pocházím ze Zlína, takže pro mě je nejlepší soutěž Barum Czech Rally Zlín. Bohužel se mi však na tomto podniku příliš nedaří. Ze čtyř startů na Barumce jsem dokončil jediný. Doufám, že letos budu úspěšnější. Moc se mi také líbí rallysprint série na Kopné a v Pačejově. Závod, který by se mi nelíbil není, protože každá soutěž má své kouzlo.“
Jaké máš plány na letošní sezonu?
„Pro letošní rok mám v plánu navigovat Ondřeje Mezihoráka. Měli bychom jet rallysprint sérii s Hondou Civic VTi. S Ondrou jsem již jel loňský Vsetín, kde jsme vyhráli třídu 9. Dále se ještě uvidí, co bude. Možná se ukážu na Rally Vltava a samozřejmě bych se chtěl svézt na domácí Barum Rally, ale to se teprve uvidí.“
Vzpomeneš si na nějaký zážitek, o který by ses podělil?
„Zážitků ze závodů je spousta. Nejvíce mi však v paměti zůstává Barumka v roce 2014, kdy jsem měl možnost usednout vedle Petra Vraje jun. S Petrem byla spousta srandy a jeho našlapaný Favorit byl neskutečný. Jeli jsme pro diváky a často dveřmi napřed, prostě tak jak Petr Vraj umí jezdit. Na takovou zkušenost se zapomenout nedá.“
Vzkaz fanouškům, divákům, poděkování...
„Chtěl bych moc poděkovat všem fanouškům, kteří fandí kolem tratí rychlostních zkoušek. Vždy jsem rád, když vidím stát lidi podél trati i na posádky, které jedou při konci startovního pole a se slabšími auty. Poděkování patří také všem jezdcům se kterými jsem se mohl v uplynulých sezonách svézt. Nyní už se nemůžu dočkat, až odstartuje letošní sezona.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.