Hayden Paddon se v Argentině zapsal do historie WRC. V závěru soutěže na něj vyvíjel velký tlak Sébastien Ogier, avšak 'Kiwi' [přezdívka pro Novozélanďany] zůstalo chladné a vyhrálo svoji první soutěž WRC.
O: Gratulace Haydene! To byla pro Vás skvělá rally! Jak se cítíte po prvním vítězství ve WRC?Hayden Paddon: Je to neuvěřitelný pocit. Před poslední zkouškou jsem byl napnutý. Měl jsem náskok jen dvou vteřin, proto jsem si před 'El Condor' moc nevěřil. Jel jsem co nejlépe jsem dokázal. Až na jednu chybu bych to lépe nezvládl. Když jedete proti nejlepšímu soutěžnímu jezdci na světě na limitu a vyhrajete, tak je to nepopsatelný pocit.
O: Při RZ16 [první průjezd El Condor] jste měl problém se zhasínajícím motorem. Měl jste velké obavy?HP: Neměl jsem žádné obavy. Podmínky byly pro všechny stejné. Na vrcholcích kopců bylo otřesné jet v takové mlze. Neviděli jsme ani kapotu našeho auta.
O: Nejvíce času jste ztratil na testu 'Mina Clavero'. V cíli zkoušky se zdálo, že máte obavy. Měl jste za to, že je vše pryč?HP: Ano. Měli jsme čistou zkoušku, ale tratě byly velmi vyzývavé. Musel jsem dávat pozor na auto. Nechali jsme tam 20 vteřin a důvěra byla pryč. A tak jsem přestal myslet na výsledek a chtěl jsem si to v autě užít. I tak jsem ale tlačil víc, než bych normálně tlačil.
O: Byl v závěru soutěže moment, kdy to bylo stylem buďto nehoda nebo vítězství?HP: Nechtěl jsem byl druhý, ale seděl jsem ve voze s číslem 20. Nesbíral jsem v Argentině body pro tým. Chtěl jsem jen vyhrát. Jel jsem i přes velké kameny, naštěstí bylo auto dost silné.
O: Kdy Vám bylo jasné, že jste vyhrál?HP: Neměl jsem o tom vůbec ponětí. Myslel jsem si, že to nebude stačit. Dojeli jsme do cíle a podívali se na tabuli s časy. Sebův čas byl zakrytý, neviděl jsem ho. Podíval jsem se na žurnalisty, kteří byli před mým autem, nikdo mi ale nic neukazoval. Říkal jsem si, 'Co se to děje?'.
O: První vítězství je určitě okamžik, na který nikdy nezapomenete?HP: Nikdy na něj nezapomenu. Je to zřejmě můj největší krok v kariéře. Doufám, že v budoucnu budu schopný vyhrát ještě spoustu soutěží. Tohle je ale zcela určitě den, na který budu rád vzpomínat.
O: Jak jste hrdý na to, že jste se stal prvním Novozélanďanem, který vyhrál soutěž MS?HP: Děkuji všem na Novém Zélandu za jejich podporu. Vím, že zkoušky i přes velký časový posun sledovali. To je neuvěřitelné. Věděli jsme, že náše země za námi stojí a zkoušky sleduje živě.
O: Teď Vám patří v MS druhé místo...HP: S tím jsem nepočítal. Je pěkné, že budu v Portugalsku startovat více vpředu. Musím být ale realistou. Mohu se stále zlepšit ve spoustě oblastí. Musím se koncentrovat na výsledky. Musíme dělat věci správně a postupovat krok za krokem.
O: A pomýšlíte už teď na titul?HP: Jsme moc rádi za tento víkend. V letošním roce není moji prioritou výhra titulu mistra světa. Musíme k tomu přistupovat krok za krokem a zůstat realističtí. Zaměřujeme se na výsledky. Myslím, že tímto spadl z mých ramen velký tlak.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.