Hayden Paddon se v Argentině zapsal do historie WRC. V závěru soutěže na něj vyvíjel velký tlak Sébastien Ogier, avšak 'Kiwi' [přezdívka pro Novozélanďany] zůstalo chladné a vyhrálo svoji první soutěž WRC.
O: Gratulace Haydene! To byla pro Vás skvělá rally! Jak se cítíte po prvním vítězství ve WRC?Hayden Paddon: Je to neuvěřitelný pocit. Před poslední zkouškou jsem byl napnutý. Měl jsem náskok jen dvou vteřin, proto jsem si před 'El Condor' moc nevěřil. Jel jsem co nejlépe jsem dokázal. Až na jednu chybu bych to lépe nezvládl. Když jedete proti nejlepšímu soutěžnímu jezdci na světě na limitu a vyhrajete, tak je to nepopsatelný pocit.
O: Při RZ16 [první průjezd El Condor] jste měl problém se zhasínajícím motorem. Měl jste velké obavy?HP: Neměl jsem žádné obavy. Podmínky byly pro všechny stejné. Na vrcholcích kopců bylo otřesné jet v takové mlze. Neviděli jsme ani kapotu našeho auta.
O: Nejvíce času jste ztratil na testu 'Mina Clavero'. V cíli zkoušky se zdálo, že máte obavy. Měl jste za to, že je vše pryč?HP: Ano. Měli jsme čistou zkoušku, ale tratě byly velmi vyzývavé. Musel jsem dávat pozor na auto. Nechali jsme tam 20 vteřin a důvěra byla pryč. A tak jsem přestal myslet na výsledek a chtěl jsem si to v autě užít. I tak jsem ale tlačil víc, než bych normálně tlačil.
O: Byl v závěru soutěže moment, kdy to bylo stylem buďto nehoda nebo vítězství?HP: Nechtěl jsem byl druhý, ale seděl jsem ve voze s číslem 20. Nesbíral jsem v Argentině body pro tým. Chtěl jsem jen vyhrát. Jel jsem i přes velké kameny, naštěstí bylo auto dost silné.
O: Kdy Vám bylo jasné, že jste vyhrál?HP: Neměl jsem o tom vůbec ponětí. Myslel jsem si, že to nebude stačit. Dojeli jsme do cíle a podívali se na tabuli s časy. Sebův čas byl zakrytý, neviděl jsem ho. Podíval jsem se na žurnalisty, kteří byli před mým autem, nikdo mi ale nic neukazoval. Říkal jsem si, 'Co se to děje?'.
O: První vítězství je určitě okamžik, na který nikdy nezapomenete?HP: Nikdy na něj nezapomenu. Je to zřejmě můj největší krok v kariéře. Doufám, že v budoucnu budu schopný vyhrát ještě spoustu soutěží. Tohle je ale zcela určitě den, na který budu rád vzpomínat.
O: Jak jste hrdý na to, že jste se stal prvním Novozélanďanem, který vyhrál soutěž MS?HP: Děkuji všem na Novém Zélandu za jejich podporu. Vím, že zkoušky i přes velký časový posun sledovali. To je neuvěřitelné. Věděli jsme, že náše země za námi stojí a zkoušky sleduje živě.
O: Teď Vám patří v MS druhé místo...HP: S tím jsem nepočítal. Je pěkné, že budu v Portugalsku startovat více vpředu. Musím být ale realistou. Mohu se stále zlepšit ve spoustě oblastí. Musím se koncentrovat na výsledky. Musíme dělat věci správně a postupovat krok za krokem.
O: A pomýšlíte už teď na titul?HP: Jsme moc rádi za tento víkend. V letošním roce není moji prioritou výhra titulu mistra světa. Musíme k tomu přistupovat krok za krokem a zůstat realističtí. Zaměřujeme se na výsledky. Myslím, že tímto spadl z mých ramen velký tlak.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.