Hayden Paddon se v Argentině zapsal do historie WRC. V závěru soutěže na něj vyvíjel velký tlak Sébastien Ogier, avšak 'Kiwi' [přezdívka pro Novozélanďany] zůstalo chladné a vyhrálo svoji první soutěž WRC.
O: Gratulace Haydene! To byla pro Vás skvělá rally! Jak se cítíte po prvním vítězství ve WRC?Hayden Paddon: Je to neuvěřitelný pocit. Před poslední zkouškou jsem byl napnutý. Měl jsem náskok jen dvou vteřin, proto jsem si před 'El Condor' moc nevěřil. Jel jsem co nejlépe jsem dokázal. Až na jednu chybu bych to lépe nezvládl. Když jedete proti nejlepšímu soutěžnímu jezdci na světě na limitu a vyhrajete, tak je to nepopsatelný pocit.
O: Při RZ16 [první průjezd El Condor] jste měl problém se zhasínajícím motorem. Měl jste velké obavy?HP: Neměl jsem žádné obavy. Podmínky byly pro všechny stejné. Na vrcholcích kopců bylo otřesné jet v takové mlze. Neviděli jsme ani kapotu našeho auta.
O: Nejvíce času jste ztratil na testu 'Mina Clavero'. V cíli zkoušky se zdálo, že máte obavy. Měl jste za to, že je vše pryč?HP: Ano. Měli jsme čistou zkoušku, ale tratě byly velmi vyzývavé. Musel jsem dávat pozor na auto. Nechali jsme tam 20 vteřin a důvěra byla pryč. A tak jsem přestal myslet na výsledek a chtěl jsem si to v autě užít. I tak jsem ale tlačil víc, než bych normálně tlačil.
O: Byl v závěru soutěže moment, kdy to bylo stylem buďto nehoda nebo vítězství?HP: Nechtěl jsem byl druhý, ale seděl jsem ve voze s číslem 20. Nesbíral jsem v Argentině body pro tým. Chtěl jsem jen vyhrát. Jel jsem i přes velké kameny, naštěstí bylo auto dost silné.
O: Kdy Vám bylo jasné, že jste vyhrál?HP: Neměl jsem o tom vůbec ponětí. Myslel jsem si, že to nebude stačit. Dojeli jsme do cíle a podívali se na tabuli s časy. Sebův čas byl zakrytý, neviděl jsem ho. Podíval jsem se na žurnalisty, kteří byli před mým autem, nikdo mi ale nic neukazoval. Říkal jsem si, 'Co se to děje?'.
O: První vítězství je určitě okamžik, na který nikdy nezapomenete?HP: Nikdy na něj nezapomenu. Je to zřejmě můj největší krok v kariéře. Doufám, že v budoucnu budu schopný vyhrát ještě spoustu soutěží. Tohle je ale zcela určitě den, na který budu rád vzpomínat.
O: Jak jste hrdý na to, že jste se stal prvním Novozélanďanem, který vyhrál soutěž MS?HP: Děkuji všem na Novém Zélandu za jejich podporu. Vím, že zkoušky i přes velký časový posun sledovali. To je neuvěřitelné. Věděli jsme, že náše země za námi stojí a zkoušky sleduje živě.
O: Teď Vám patří v MS druhé místo...HP: S tím jsem nepočítal. Je pěkné, že budu v Portugalsku startovat více vpředu. Musím být ale realistou. Mohu se stále zlepšit ve spoustě oblastí. Musím se koncentrovat na výsledky. Musíme dělat věci správně a postupovat krok za krokem.
O: A pomýšlíte už teď na titul?HP: Jsme moc rádi za tento víkend. V letošním roce není moji prioritou výhra titulu mistra světa. Musíme k tomu přistupovat krok za krokem a zůstat realističtí. Zaměřujeme se na výsledky. Myslím, že tímto spadl z mých ramen velký tlak.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.