Hayden Paddon se v Argentině zapsal do historie WRC. V závěru soutěže na něj vyvíjel velký tlak Sébastien Ogier, avšak 'Kiwi' [přezdívka pro Novozélanďany] zůstalo chladné a vyhrálo svoji první soutěž WRC.
O: Gratulace Haydene! To byla pro Vás skvělá rally! Jak se cítíte po prvním vítězství ve WRC?Hayden Paddon: Je to neuvěřitelný pocit. Před poslední zkouškou jsem byl napnutý. Měl jsem náskok jen dvou vteřin, proto jsem si před 'El Condor' moc nevěřil. Jel jsem co nejlépe jsem dokázal. Až na jednu chybu bych to lépe nezvládl. Když jedete proti nejlepšímu soutěžnímu jezdci na světě na limitu a vyhrajete, tak je to nepopsatelný pocit.
O: Při RZ16 [první průjezd El Condor] jste měl problém se zhasínajícím motorem. Měl jste velké obavy?HP: Neměl jsem žádné obavy. Podmínky byly pro všechny stejné. Na vrcholcích kopců bylo otřesné jet v takové mlze. Neviděli jsme ani kapotu našeho auta.
O: Nejvíce času jste ztratil na testu 'Mina Clavero'. V cíli zkoušky se zdálo, že máte obavy. Měl jste za to, že je vše pryč?HP: Ano. Měli jsme čistou zkoušku, ale tratě byly velmi vyzývavé. Musel jsem dávat pozor na auto. Nechali jsme tam 20 vteřin a důvěra byla pryč. A tak jsem přestal myslet na výsledek a chtěl jsem si to v autě užít. I tak jsem ale tlačil víc, než bych normálně tlačil.
O: Byl v závěru soutěže moment, kdy to bylo stylem buďto nehoda nebo vítězství?HP: Nechtěl jsem byl druhý, ale seděl jsem ve voze s číslem 20. Nesbíral jsem v Argentině body pro tým. Chtěl jsem jen vyhrát. Jel jsem i přes velké kameny, naštěstí bylo auto dost silné.
O: Kdy Vám bylo jasné, že jste vyhrál?HP: Neměl jsem o tom vůbec ponětí. Myslel jsem si, že to nebude stačit. Dojeli jsme do cíle a podívali se na tabuli s časy. Sebův čas byl zakrytý, neviděl jsem ho. Podíval jsem se na žurnalisty, kteří byli před mým autem, nikdo mi ale nic neukazoval. Říkal jsem si, 'Co se to děje?'.
O: První vítězství je určitě okamžik, na který nikdy nezapomenete?HP: Nikdy na něj nezapomenu. Je to zřejmě můj největší krok v kariéře. Doufám, že v budoucnu budu schopný vyhrát ještě spoustu soutěží. Tohle je ale zcela určitě den, na který budu rád vzpomínat.
O: Jak jste hrdý na to, že jste se stal prvním Novozélanďanem, který vyhrál soutěž MS?HP: Děkuji všem na Novém Zélandu za jejich podporu. Vím, že zkoušky i přes velký časový posun sledovali. To je neuvěřitelné. Věděli jsme, že náše země za námi stojí a zkoušky sleduje živě.
O: Teď Vám patří v MS druhé místo...HP: S tím jsem nepočítal. Je pěkné, že budu v Portugalsku startovat více vpředu. Musím být ale realistou. Mohu se stále zlepšit ve spoustě oblastí. Musím se koncentrovat na výsledky. Musíme dělat věci správně a postupovat krok za krokem.
O: A pomýšlíte už teď na titul?HP: Jsme moc rádi za tento víkend. V letošním roce není moji prioritou výhra titulu mistra světa. Musíme k tomu přistupovat krok za krokem a zůstat realističtí. Zaměřujeme se na výsledky. Myslím, že tímto spadl z mých ramen velký tlak.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.