Hayden Paddon se v Argentině zapsal do historie WRC. V závěru soutěže na něj vyvíjel velký tlak Sébastien Ogier, avšak 'Kiwi' [přezdívka pro Novozélanďany] zůstalo chladné a vyhrálo svoji první soutěž WRC.
O: Gratulace Haydene! To byla pro Vás skvělá rally! Jak se cítíte po prvním vítězství ve WRC?Hayden Paddon: Je to neuvěřitelný pocit. Před poslední zkouškou jsem byl napnutý. Měl jsem náskok jen dvou vteřin, proto jsem si před 'El Condor' moc nevěřil. Jel jsem co nejlépe jsem dokázal. Až na jednu chybu bych to lépe nezvládl. Když jedete proti nejlepšímu soutěžnímu jezdci na světě na limitu a vyhrajete, tak je to nepopsatelný pocit.
O: Při RZ16 [první průjezd El Condor] jste měl problém se zhasínajícím motorem. Měl jste velké obavy?HP: Neměl jsem žádné obavy. Podmínky byly pro všechny stejné. Na vrcholcích kopců bylo otřesné jet v takové mlze. Neviděli jsme ani kapotu našeho auta.
O: Nejvíce času jste ztratil na testu 'Mina Clavero'. V cíli zkoušky se zdálo, že máte obavy. Měl jste za to, že je vše pryč?HP: Ano. Měli jsme čistou zkoušku, ale tratě byly velmi vyzývavé. Musel jsem dávat pozor na auto. Nechali jsme tam 20 vteřin a důvěra byla pryč. A tak jsem přestal myslet na výsledek a chtěl jsem si to v autě užít. I tak jsem ale tlačil víc, než bych normálně tlačil.
O: Byl v závěru soutěže moment, kdy to bylo stylem buďto nehoda nebo vítězství?HP: Nechtěl jsem byl druhý, ale seděl jsem ve voze s číslem 20. Nesbíral jsem v Argentině body pro tým. Chtěl jsem jen vyhrát. Jel jsem i přes velké kameny, naštěstí bylo auto dost silné.
O: Kdy Vám bylo jasné, že jste vyhrál?HP: Neměl jsem o tom vůbec ponětí. Myslel jsem si, že to nebude stačit. Dojeli jsme do cíle a podívali se na tabuli s časy. Sebův čas byl zakrytý, neviděl jsem ho. Podíval jsem se na žurnalisty, kteří byli před mým autem, nikdo mi ale nic neukazoval. Říkal jsem si, 'Co se to děje?'.
O: První vítězství je určitě okamžik, na který nikdy nezapomenete?HP: Nikdy na něj nezapomenu. Je to zřejmě můj největší krok v kariéře. Doufám, že v budoucnu budu schopný vyhrát ještě spoustu soutěží. Tohle je ale zcela určitě den, na který budu rád vzpomínat.
O: Jak jste hrdý na to, že jste se stal prvním Novozélanďanem, který vyhrál soutěž MS?HP: Děkuji všem na Novém Zélandu za jejich podporu. Vím, že zkoušky i přes velký časový posun sledovali. To je neuvěřitelné. Věděli jsme, že náše země za námi stojí a zkoušky sleduje živě.
O: Teď Vám patří v MS druhé místo...HP: S tím jsem nepočítal. Je pěkné, že budu v Portugalsku startovat více vpředu. Musím být ale realistou. Mohu se stále zlepšit ve spoustě oblastí. Musím se koncentrovat na výsledky. Musíme dělat věci správně a postupovat krok za krokem.
O: A pomýšlíte už teď na titul?HP: Jsme moc rádi za tento víkend. V letošním roce není moji prioritou výhra titulu mistra světa. Musíme k tomu přistupovat krok za krokem a zůstat realističtí. Zaměřujeme se na výsledky. Myslím, že tímto spadl z mých ramen velký tlak.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.