Yves Matton je v čele Citroën Racingu již tři roky. Jak všichni víme, tak budoucnost tohoto týmu ve WRC je zatím nejistá. V rámci Rallye du Condroz se tento Belgičan představí poprvé za volantem DS3 WRC. Před víkendovou soutěží poskytl velmi zajímavý rozhovor pro belgický server dhnet.be.
Otázka: Yvesi, víte už, jestli bude Citroën ve WRC i po roce 2016?Yves Matton: Ohledně této situace mám stále jasnější představu. Vše bude oznámeno během prvních čtrnácti dní v prosinci. Ale jisté je, že Peugeot a Citroën už nebudou mít více než jeden oficiální program. Bude to buď WTCC nebo WRC, na které se budeme koncentrovat. S cílem vyhrávat.
O: Takže nadále se stejnými piloty jako letos...YM: (smích) Kris vyhrál jednu soutěž...
O: Cílem bude vyhrát jednu soutěž?YM: Ne. Ale pokud se rozhodneme pro WRC s novým autem a novými pravidly, tak nebudeme v roce 2017 mířit na titul. Bude to tříletý plán. Naším cílem bude získat několik vítězství v roce 2017 a pak získat titul v roce 2018 nebo 2019.
O: Máte záruku toho, že budete mít k dispozici konkurenceschopné auto v konfiguraci 2017?YM: 95 % pravidel, které jsem četl, tak věřím, že bychom mohli bojovat vepředu s novým Citroënem ze segmentu B.
O: Už jste vybral piloty pro rok 2016?YM: Ne, ale bude tak uskutečněno během tří týdnů, hned po Wales Rally GB. Momentálně mám tři možné scénáře.
O: Ponecháte si dva aktuální piloty?YM: Není to nemožné, pokud bychom neměli v úmyslu zůstat ve WRC v roce 2017.
O: Naplnili vaši piloti vaše očekávání pro rok 2015?YM: Pokud bych odpověděl na tuto otázku, tak bych odpověděl i na tu předchozí... Takže se zdržím.
O: Jak hodnotíte sezonu 2015 v podání Thierryho Neuvilla?YM: Nuceně nebyla na úrovni, kterou bychom očekávali od jezdce jako Thierry, vice-mistra světa 2014 a vítěze soutěže v roce 2014 [vice-mistrem světa byl Neuville v roce 2013]. Faktem je, že se necítil moc dobře, protože vedoucí pracovníci v Hyundai ohrozili jeho statut jedničky, což mu nepomohlo.
O: Co byste dělal, kdybyste byl manažer Thierryho?YM: Koncentroval bych se na rok 2017, abych se vyhnul znovu udělání špatného rozhodnutí v kariéře. Pokud tu v roce 2017 ještě budeme, tak mě Thierry bude zajímat. Řekl bych ještě více: Citroën je pro rok 2017 jeho jedinou dobrou volbou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.