Yves Matton je v čele Citroën Racingu již tři roky. Jak všichni víme, tak budoucnost tohoto týmu ve WRC je zatím nejistá. V rámci Rallye du Condroz se tento Belgičan představí poprvé za volantem DS3 WRC. Před víkendovou soutěží poskytl velmi zajímavý rozhovor pro belgický server dhnet.be.
Otázka: Yvesi, víte už, jestli bude Citroën ve WRC i po roce 2016?Yves Matton: Ohledně této situace mám stále jasnější představu. Vše bude oznámeno během prvních čtrnácti dní v prosinci. Ale jisté je, že Peugeot a Citroën už nebudou mít více než jeden oficiální program. Bude to buď WTCC nebo WRC, na které se budeme koncentrovat. S cílem vyhrávat.
O: Takže nadále se stejnými piloty jako letos...YM: (smích) Kris vyhrál jednu soutěž...
O: Cílem bude vyhrát jednu soutěž?YM: Ne. Ale pokud se rozhodneme pro WRC s novým autem a novými pravidly, tak nebudeme v roce 2017 mířit na titul. Bude to tříletý plán. Naším cílem bude získat několik vítězství v roce 2017 a pak získat titul v roce 2018 nebo 2019.
O: Máte záruku toho, že budete mít k dispozici konkurenceschopné auto v konfiguraci 2017?YM: 95 % pravidel, které jsem četl, tak věřím, že bychom mohli bojovat vepředu s novým Citroënem ze segmentu B.
O: Už jste vybral piloty pro rok 2016?YM: Ne, ale bude tak uskutečněno během tří týdnů, hned po Wales Rally GB. Momentálně mám tři možné scénáře.
O: Ponecháte si dva aktuální piloty?YM: Není to nemožné, pokud bychom neměli v úmyslu zůstat ve WRC v roce 2017.
O: Naplnili vaši piloti vaše očekávání pro rok 2015?YM: Pokud bych odpověděl na tuto otázku, tak bych odpověděl i na tu předchozí... Takže se zdržím.
O: Jak hodnotíte sezonu 2015 v podání Thierryho Neuvilla?YM: Nuceně nebyla na úrovni, kterou bychom očekávali od jezdce jako Thierry, vice-mistra světa 2014 a vítěze soutěže v roce 2014 [vice-mistrem světa byl Neuville v roce 2013]. Faktem je, že se necítil moc dobře, protože vedoucí pracovníci v Hyundai ohrozili jeho statut jedničky, což mu nepomohlo.
O: Co byste dělal, kdybyste byl manažer Thierryho?YM: Koncentroval bych se na rok 2017, abych se vyhnul znovu udělání špatného rozhodnutí v kariéře. Pokud tu v roce 2017 ještě budeme, tak mě Thierry bude zajímat. Řekl bych ještě více: Citroën je pro rok 2017 jeho jedinou dobrou volbou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.