Matton: Citroën je jedinou dobrou možností pro Neuvilla pro rok 2017, tedy pokud bude ve WRC

Yves Matton, šéf Citroën Racing
Yves Matton, šéf Citroën Racing, foto: Citroën Racing
iM2 5. listopadu 2015 17:49
Sdílej:

Yves Matton je v čele Citroën Racingu již tři roky. Jak všichni víme, tak budoucnost tohoto týmu ve WRC je zatím nejistá. V rámci Rallye du Condroz se tento Belgičan představí poprvé za volantem DS3 WRC. Před víkendovou soutěží poskytl velmi zajímavý rozhovor pro belgický server dhnet.be.

Otázka: Yvesi, víte už, jestli bude Citroën ve WRC i po roce 2016?Yves Matton: Ohledně této situace mám stále jasnější představu. Vše bude oznámeno během prvních čtrnácti dní v prosinci. Ale jisté je, že Peugeot a Citroën už nebudou mít více než jeden oficiální program. Bude to buď WTCC nebo WRC, na které se budeme koncentrovat. S cílem vyhrávat.

O: Takže nadále se stejnými piloty jako letos...YM: (smích) Kris vyhrál jednu soutěž...

O: Cílem bude vyhrát jednu soutěž?YM: Ne. Ale pokud se rozhodneme pro WRC s novým autem a novými pravidly, tak nebudeme v roce 2017 mířit na titul. Bude to tříletý plán. Naším cílem bude získat několik vítězství v roce 2017 a pak získat titul v roce 2018 nebo 2019.

O: Máte záruku toho, že budete mít k dispozici konkurenceschopné auto v konfiguraci 2017?YM: 95 % pravidel, které jsem četl, tak věřím, že bychom mohli bojovat vepředu s novým Citroënem ze segmentu B.

O: Už jste vybral piloty pro rok 2016?YM: Ne, ale bude tak uskutečněno během tří týdnů, hned po Wales Rally GB. Momentálně mám tři možné scénáře.

O: Ponecháte si dva aktuální piloty?YM: Není to nemožné, pokud bychom neměli v úmyslu zůstat ve WRC v roce 2017.

O: Naplnili vaši piloti vaše očekávání pro rok 2015?YM: Pokud bych odpověděl na tuto otázku, tak bych odpověděl i na tu předchozí... Takže se zdržím.

O: Jak hodnotíte sezonu 2015 v podání Thierryho Neuvilla?YM: Nuceně nebyla na úrovni, kterou bychom očekávali od jezdce jako Thierry, vice-mistra světa 2014 a vítěze soutěže v roce 2014 [vice-mistrem světa byl Neuville v roce 2013]. Faktem je, že se necítil moc dobře, protože vedoucí pracovníci v Hyundai ohrozili jeho statut jedničky, což mu nepomohlo.

O: Co byste dělal, kdybyste byl manažer Thierryho?YM: Koncentroval bych se na rok 2017, abych se vyhnul znovu udělání špatného rozhodnutí v kariéře. Pokud tu v roce 2017 ještě budeme, tak mě Thierry bude zajímat. Řekl bych ještě více: Citroën je pro rok 2017 jeho jedinou dobrou volbou.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?