Matton: Citroën je jedinou dobrou možností pro Neuvilla pro rok 2017, tedy pokud bude ve WRC

Yves Matton, šéf Citroën Racing
Yves Matton, šéf Citroën Racing, foto: Citroën Racing
iM2 5. listopadu 2015 17:49
Sdílej:

Yves Matton je v čele Citroën Racingu již tři roky. Jak všichni víme, tak budoucnost tohoto týmu ve WRC je zatím nejistá. V rámci Rallye du Condroz se tento Belgičan představí poprvé za volantem DS3 WRC. Před víkendovou soutěží poskytl velmi zajímavý rozhovor pro belgický server dhnet.be.

Otázka: Yvesi, víte už, jestli bude Citroën ve WRC i po roce 2016?Yves Matton: Ohledně této situace mám stále jasnější představu. Vše bude oznámeno během prvních čtrnácti dní v prosinci. Ale jisté je, že Peugeot a Citroën už nebudou mít více než jeden oficiální program. Bude to buď WTCC nebo WRC, na které se budeme koncentrovat. S cílem vyhrávat.

O: Takže nadále se stejnými piloty jako letos...YM: (smích) Kris vyhrál jednu soutěž...

O: Cílem bude vyhrát jednu soutěž?YM: Ne. Ale pokud se rozhodneme pro WRC s novým autem a novými pravidly, tak nebudeme v roce 2017 mířit na titul. Bude to tříletý plán. Naším cílem bude získat několik vítězství v roce 2017 a pak získat titul v roce 2018 nebo 2019.

O: Máte záruku toho, že budete mít k dispozici konkurenceschopné auto v konfiguraci 2017?YM: 95 % pravidel, které jsem četl, tak věřím, že bychom mohli bojovat vepředu s novým Citroënem ze segmentu B.

O: Už jste vybral piloty pro rok 2016?YM: Ne, ale bude tak uskutečněno během tří týdnů, hned po Wales Rally GB. Momentálně mám tři možné scénáře.

O: Ponecháte si dva aktuální piloty?YM: Není to nemožné, pokud bychom neměli v úmyslu zůstat ve WRC v roce 2017.

O: Naplnili vaši piloti vaše očekávání pro rok 2015?YM: Pokud bych odpověděl na tuto otázku, tak bych odpověděl i na tu předchozí... Takže se zdržím.

O: Jak hodnotíte sezonu 2015 v podání Thierryho Neuvilla?YM: Nuceně nebyla na úrovni, kterou bychom očekávali od jezdce jako Thierry, vice-mistra světa 2014 a vítěze soutěže v roce 2014 [vice-mistrem světa byl Neuville v roce 2013]. Faktem je, že se necítil moc dobře, protože vedoucí pracovníci v Hyundai ohrozili jeho statut jedničky, což mu nepomohlo.

O: Co byste dělal, kdybyste byl manažer Thierryho?YM: Koncentroval bych se na rok 2017, abych se vyhnul znovu udělání špatného rozhodnutí v kariéře. Pokud tu v roce 2017 ještě budeme, tak mě Thierry bude zajímat. Řekl bych ještě více: Citroën je pro rok 2017 jeho jedinou dobrou volbou.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.