Yves Matton je v čele Citroën Racingu již tři roky. Jak všichni víme, tak budoucnost tohoto týmu ve WRC je zatím nejistá. V rámci Rallye du Condroz se tento Belgičan představí poprvé za volantem DS3 WRC. Před víkendovou soutěží poskytl velmi zajímavý rozhovor pro belgický server dhnet.be.
Otázka: Yvesi, víte už, jestli bude Citroën ve WRC i po roce 2016?Yves Matton: Ohledně této situace mám stále jasnější představu. Vše bude oznámeno během prvních čtrnácti dní v prosinci. Ale jisté je, že Peugeot a Citroën už nebudou mít více než jeden oficiální program. Bude to buď WTCC nebo WRC, na které se budeme koncentrovat. S cílem vyhrávat.
O: Takže nadále se stejnými piloty jako letos...YM: (smích) Kris vyhrál jednu soutěž...
O: Cílem bude vyhrát jednu soutěž?YM: Ne. Ale pokud se rozhodneme pro WRC s novým autem a novými pravidly, tak nebudeme v roce 2017 mířit na titul. Bude to tříletý plán. Naším cílem bude získat několik vítězství v roce 2017 a pak získat titul v roce 2018 nebo 2019.
O: Máte záruku toho, že budete mít k dispozici konkurenceschopné auto v konfiguraci 2017?YM: 95 % pravidel, které jsem četl, tak věřím, že bychom mohli bojovat vepředu s novým Citroënem ze segmentu B.
O: Už jste vybral piloty pro rok 2016?YM: Ne, ale bude tak uskutečněno během tří týdnů, hned po Wales Rally GB. Momentálně mám tři možné scénáře.
O: Ponecháte si dva aktuální piloty?YM: Není to nemožné, pokud bychom neměli v úmyslu zůstat ve WRC v roce 2017.
O: Naplnili vaši piloti vaše očekávání pro rok 2015?YM: Pokud bych odpověděl na tuto otázku, tak bych odpověděl i na tu předchozí... Takže se zdržím.
O: Jak hodnotíte sezonu 2015 v podání Thierryho Neuvilla?YM: Nuceně nebyla na úrovni, kterou bychom očekávali od jezdce jako Thierry, vice-mistra světa 2014 a vítěze soutěže v roce 2014 [vice-mistrem světa byl Neuville v roce 2013]. Faktem je, že se necítil moc dobře, protože vedoucí pracovníci v Hyundai ohrozili jeho statut jedničky, což mu nepomohlo.
O: Co byste dělal, kdybyste byl manažer Thierryho?YM: Koncentroval bych se na rok 2017, abych se vyhnul znovu udělání špatného rozhodnutí v kariéře. Pokud tu v roce 2017 ještě budeme, tak mě Thierry bude zajímat. Řekl bych ještě více: Citroën je pro rok 2017 jeho jedinou dobrou volbou.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.