Žádné velké změny ve Volkswagen Motorsportu se zcela logicky dle jeho šéfa, Josta Capita, nechystají. Přípravy na rok 2015 už běží, ale nějakou revoluci u Pola R WRC očekávat nemáme, jak prozradil šéf týmu pro německý rallye-magazin.de.
Otázka: Pane Capito, jaké změny uvidíme příští rok v týmu?Jost Capito: Prvně bych chtěl říci, že auta budou absolutně stejná jako letos. Doposud jsme měli štěstí a nezničili jsme žádné auto a také jsme neutrpěli žádné velké poškození motoru. Budeme tedy startovat s přesně těmi stejnými šasi jako v roce 2013. Postavili jsme jedno cupové auto na bázi nového Golfu, protože byl zájem z hodně zemí se prezentovat v jejich národních šampionátech. Toto auto ale nenecháme homologovat a neplánujeme také žádné nové rallyové modely.
Co se týmu týče, tak věříme v zásadu "Never change a winning team" [nikdy neměň vítězný tým]. Velké změny nejsou nutné. Ponecháme si auta, přestože jsme si dříve mysleli, že pro rok 2014 homologujeme nová. Proto jsme jich moc nepostavili a ani pro příští rok jich nebude moc k dispozici. Budeme pokračovat dále s tím, co máme. Testovací auta mají všechny rozdílné konfigurace, tři z nich budou přestavěny na demo verze. Kupodivu je naše auto třetí verzí toho, které jsme vyvinuli minulý rok.
O: Jak pokračují přípravy na rok 2015?JC: Už pracujeme na novém autě pro rok 2015. To, že ho nebudeme používat příští rok, neznamená, že se s ním nezabýváme. Připravujeme už časový rámec a kromě toho probíhají normální vývojové práce na našem aktuálním autě. Nakonec vycházeli jsme z toho, že tento rok na našem autě budeme muset pracovat více, než jsme museli. Nebyl to ten případ, a tak jsme se mohli začít zabývat verzí roku 2015. Ale není to žádná revoluce. Bude to hodně podobné aktuálnímu autu bez nějakých dramatických změn.
O: Jak probíhá přechodná doba?JC: S FIA bylo dojednáno, že si v roce 2014 ponecháme aktuální auto a pro rok 2015 homologujeme nové na stejné bázi. Systém se změnil, dříve jste si jedno auto nechali na tři roky. Ale FIA tak nemohla měnit ustanovení, protože všichni ostatní byli v tříletém rytmu. Plánem bylo mít od roku 2014 na tři roky stejné auto. Nicméně homologace byla zmražena, a tak bude nové auto nasazeno pro roky 2015 a 2016. Původně bylo zamýšleno, že design bude přenášen přímo na kompletní "rodinu" aut. Ale to je velice těžké, protože ne každý výrobce má co tři roky novou flotilu a také ne ve stejný čas.
O: Jaká formule tak bude potom?JC: Nevíme, o čem FIA mluví. Myslím, že pro MS je třeba speciálního vozu. Ale nemusí být kompletně jiné. Když jsem byl v letech 2006 a 2007 u Fordu, tak jsem dělal návrh nového Super 2000: Super 2000 a Super 2000+, které by byly vyzbrojeny kitem. Stimulovalo by to trh. A zákaznící by dostali velice spolehlivé auto. Tehdejšímu prezidentu FIA, Max Mosley, se ten nápad líbil. Ale pak jsme oba odešli a když jsem se vrátil, tak jsem viděl, že se tento nápad nechytil.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.