S Capitem nejen o Polu R WRC

Capito, Jost
Capito, Jost, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 30. října 2013 10:56
Sdílej:

Žádné velké změny ve Volkswagen Motorsportu se zcela logicky dle jeho šéfa, Josta Capita, nechystají. Přípravy na rok 2015 už běží, ale nějakou revoluci u Pola R WRC očekávat nemáme, jak prozradil šéf týmu pro německý rallye-magazin.de.

Otázka: Pane Capito, jaké změny uvidíme příští rok v týmu?Jost Capito: Prvně bych chtěl říci, že auta budou absolutně stejná jako letos. Doposud jsme měli štěstí a nezničili jsme žádné auto a také jsme neutrpěli žádné velké poškození motoru. Budeme tedy startovat s přesně těmi stejnými šasi jako v roce 2013. Postavili jsme jedno cupové auto na bázi nového Golfu, protože byl zájem z hodně zemí se prezentovat v jejich národních šampionátech. Toto auto ale nenecháme homologovat a neplánujeme také žádné nové rallyové modely. 

Co se týmu týče, tak věříme v zásadu "Never change a winning team" [nikdy neměň vítězný tým]. Velké změny nejsou nutné. Ponecháme si auta, přestože jsme si dříve mysleli, že pro rok 2014 homologujeme nová. Proto jsme jich moc nepostavili a ani pro příští rok jich nebude moc k dispozici. Budeme pokračovat dále s tím, co máme. Testovací auta mají všechny rozdílné konfigurace, tři z nich budou přestavěny na demo verze. Kupodivu je naše auto třetí verzí toho, které jsme vyvinuli minulý rok. 

O: Jak pokračují přípravy na rok 2015?JC: Už pracujeme na novém autě pro rok 2015. To, že ho nebudeme používat příští rok, neznamená, že se s ním nezabýváme. Připravujeme už časový rámec a kromě toho probíhají normální vývojové práce na našem aktuálním autě. Nakonec vycházeli jsme z toho, že tento rok na našem autě budeme muset pracovat více, než jsme museli. Nebyl to ten případ, a tak jsme se mohli začít zabývat verzí roku 2015. Ale není to žádná revoluce. Bude to hodně podobné aktuálnímu autu bez nějakých dramatických změn.

O: Jak probíhá přechodná doba?JC: S FIA bylo dojednáno, že si v roce 2014 ponecháme aktuální auto a pro rok 2015 homologujeme nové na stejné bázi. Systém se změnil, dříve jste si jedno auto nechali na tři roky. Ale FIA tak nemohla měnit ustanovení, protože všichni ostatní byli v tříletém rytmu. Plánem bylo mít od roku 2014 na tři roky stejné auto. Nicméně homologace byla zmražena, a tak bude nové auto nasazeno pro roky 2015 a 2016. Původně bylo zamýšleno, že design bude přenášen přímo na kompletní "rodinu" aut. Ale to je velice těžké, protože ne každý výrobce má co tři roky novou flotilu a také ne ve stejný čas.

O: Jaká formule tak bude potom?JC: Nevíme, o čem FIA mluví. Myslím, že pro MS je třeba speciálního vozu. Ale nemusí být kompletně jiné. Když jsem byl v letech 2006 a 2007 u Fordu, tak jsem dělal návrh nového Super 2000: Super 2000 a Super 2000+, které by byly vyzbrojeny kitem. Stimulovalo by to trh. A zákaznící by dostali velice spolehlivé auto. Tehdejšímu prezidentu FIA, Max Mosley, se ten nápad líbil. Ale pak jsme oba odešli a když jsem se vrátil, tak jsem viděl, že se tento nápad nechytil.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.