EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR, II. ČÁST :Nyní o tom jak se povedlo titul získat, jaké byly oslavy a jak došlo ke změně spolujezdce a jak bylo v Německu v továrně Opel.
První část rozhovoru ZDE.
RZ: Na Elbě jsi potvrdil vedení v ME a následovala domácí Vltava. Zde jsi obhajoval absolutní vítězství a mohl jsi potvrdit i historický úspěch pro české barvy v ME historiků. Jak velký byl tlak na tebe před soutěží a během soutěže? Loňská Vltava, to byl největší tlak, jaký jsem ve své kariéře zažil. Před Vltavou přišlo rozhodnutí jet na titul v ME v kategorii 2. Byli jsme druzí absolutně. Tým chtěl, abychom vyhráli, já chtěl vyhrát, bylo to na vodě a myslím, že jsem na to i měl. Harrach jel velice rychle, já jsem neudělal žádnou chybu a druhé místo na Vltavě bolelo, ale těm fanouškům a České republice radši uděláme ten titul, který tady nebyl, než bych se hnal za něčím a třeba bych to naboural a neměli bychom nic. Šel jsem po tom, dokázat urvat ten titul, a vlastně pro fanoušky, pro Česko, jsem dokázal vybojovat titul na úkor druhého místa, měl jsem z toho super pocit, ale celkově to hrozně bolelo a bolí. Protože, když je člověk třetí, je třetí, ale druhý, to je vlastně první poražený. Takže já jsem prohrál. Ale to je rally. RZ: Jak si se už zmínil, na Vltavě jste vedení neobhájili, ale získal jsi titul mistra Evropy, jaké byly pocity po dojetí do cíle, nepřevážilo zklamání z neobhájení vítězství? Do dojetí do cíle jsme věděli, že pojedeme na promo akci Opelu, takže ani žádná oslava ani nemohla proběhnout, v neděli jsme nakládali a v pondělí byla akce Oplu. Takže jsme to oslavili až po promo akci s celým týmem. Bylo to zklamání, protože spousta lidí za mnou chodilo a říkali: “ Míro vyhraješ, porazíš je,“, My jsme to ustáli a vyhrál zdravý rozum. Evropský titul je pro nás hrozně cenný a člověk si to moc užívá.
RZ: Tvůj bývalý spolujezdec Pavel Dresler odešel do továrního týmu Škoda Motorsport, jaká s ním byla spolupráce? S Pavlem jsme odjeli komplet celou sezónu, poprvé jsme spolu startovali v roce 2010 na rally du Var. S Pavlem byla hezká spolupráce, padli jsme si do noty ihned. Před Rally du Var jsem neměl spolujezdce, protože Pavel Stráský si obnovil zranění.v Měl jsem seznam potenciálních spolujezdců a v tom seznamu byl Pavel poslední, komu jsem telefonoval. Tak jsme se smáli, že jsme se tak dlouho hledali, až jsme si na sebe zbyli. Fungovalo to v autě i mimo, Pavel je prostě špičkový spolujezdec, proto taky je tam kde je. Za to, co jsme spolu dokázali, mu patří obrovský dík. Protože Evropa je o posádce a ne o jednotlivci. Tím, že odešel do Škodovky, jsme jej, jako tým, oplakali a tleskáme mu ke splnění dalšího klukovského snu. Každý kdo dělá tento sport, je snem dostat se do továrního týmu. Spolu máme nadále perfektní vztah. RZ: Tvým novým spolujezdcem je nadějný Lukáš Vyoral. Byl výběr nového spolujezdce složitý, nebo jsi měl Lukáše vytipovaného dopředu? Výběr nového spolujezdce byl určitě těžký. Přiznám, že téměř od půlky sezóny jsem věděl, že Pavel spolupracuje se Škodovkou, že testuje. Věděl jsem skoro rok dopředu, že může eventuálně přejít k nim, takže ten přechod byl plynulý. Já od listopadu, když jsme dokončili Vltavu věděl, že jsem bez spolujezdce. Pavel už jel s Honzou Kopeckým Kypr, místo zraněného Petra Starého a čím víc jsem hledal, tím víc jsem si uvědomil, že jezdec je každý co nasadí helmu a zvedne ruce, ale spolujezdců opravdu špičkových je jako šafránu. Teď při návštěvě továrny Opel to nabralo ještě většího rozměru, protože se tam dohodla jistá spolupráce.
RZ: Kdo ti vlastně dal tip na Lukáše?
Lukáše nám doporučil Petr Starý. Takže jsme oslovili Karla Jirátka, u kterého je Lukáš v týmu, navštívili jsme ho. Celý tým nám vyhovoval, pěkně jsme si „sedli“, takže jsme to příjemně dali dohromady. Těším se na spolupráci a myslím, že s Lukášem odjedeme spoustu krásných kilometrů.
RZ: Nedávno jsi také, společně se Ctiradem Hájkem, navštívil sídlo továrny Opel, kde jsi měl možnost vyzkoušet si i Opel Ascona 400B se kterou jezdil Walter Röhl. Jaké pocity jsi tam zažíval? Návštěva byla nad moje očekávání. Většina obyčejných smrtelníků zůstane maximálně na „vrátnici“. Bylo velice milé přivítání, bylo o nás velmi dobře postaráno. Velkou roli hraje také to, že jsme tam byli s panem Barčákem, ředitelem Opel ČR- Byl nám k dispozici celý deposit, mohli jsme se svézt s Asconou (ex Walter Röhl), sice jen v areálu, ale svezli jsme se. Potom nás přijali dva generální ředitelé Oplu, kteří nám dali na jevo, že jsou velmi rádi, že se nám povedlo získat titul. V letošním roce je 150 let Oplu a podle všeho by mohl někdy v létě opět vzniknout Opel Motorsport. Náš tým se jim moc líbí, líbí se jim, že jedeme Mistrovství Evropy, že propagujeme Opel po celé Evropě, takže nás vzali pod svá křídla a s tím budou souviset další kroky a další jednání o další spolupráci. Pro nás to znamená, že rozjíždíme další nasazení v ME a budeme se snažit jet co nejvyšší „level“ a nyní musíme jen dřít a mít štěstí. A zadarmo nám nikdo nic nedá.
RZ: Jaké jsou tedy plány na letošní sezónu?
Pokud bychom se domluvili s Opel Deutschland, tak letos bude nultý ročník této spolupráce s fabrikou a s tím souvisí obhajoba titulu v kategorii 2. Pokud vše půjde tak, jak má a bude to k tomu směřovat, tak bychom chtěli po půlce roku přejí na Opel Ascona, abychom dvou tří let mohli jet o absolutní příčky a vybojovat tu Evropu v té nejvyšší třídě. RZ: V Německu jsi se svezl v Opelu Ascona. Jaká je vlastně Ascona vporovnání s Kadettem, teda jestli to jde porovnat po tak krátkém svezení? Když to mám shrnout, tak za tu krátkou dobu jsem zjistil, že vlastně Kadett byl vývojovým autem pro Asconu, takže oni to, co fungovalo na Kadettu, aplikovali na Asconu a Ascona tak vznikla jako hotové závodní vozidlo. Veškerý vývoj absolvoval Kadet, ten náš má asi 230 koní a je to jediné, takhle skvěle fungující a celkově funkční auto na světě. A co se porovnání týče tak Ascona je vlastně o něco větší Kadett.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.