EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Lukáš Pondělíček odpovídá na dotazy po Rally Bohemia a před Vysočinou a chystá překvapení.
Rally Bohemia, Lukáš POndělíček a Jirka Stross, po sobotní etapě patnáctá posádka mezi dvoukolkami, osmá ve třídě a 39. absolutně. Vyzpovídal jsem krátce Lukáše o dojmech z Bohemky.
Začátek Rally Bohemia a speciálka ve městě, jak s ti tato novinka líbila?
Jezdecky určitě ano, je mnohem lepší na začátek tak těžké soutěže dát lehčí rozjezdovou RZ, než dost těžkou staroměstskou RZ. Pro fanoušky rally taky, jede tam celé pole a vidíš ho dvakrát. Akorát nevím , jestli je vhodné otravovat obyvatele města, které rally nezajímá , hlučnými auty do noci.
Tři rychlostní zkoušky dvakrát na železnobrodsku, náročné a nehezké počasí,dlohý přejezd na servis. Jaká byla sobota z tvého pohledu?
Tratě byly absolutně bez chyb, i za cenu dlouhého přejezdu. Ale to je naprosto v pohodě. Radši se budu kodrcat 100km na pěknou RZ, než jet nějakou rovinatou rozbíječku za servisem....
Jaká byla sobotní etapa z tvého pohledu?
Co Ti budu povídat, po pátku jsme měli na Čechy malej náskok. Následuje sled událostí - RZ2 trefa malého schovaného sloupku, pomalej defekt, rozhozená geometrie, sebou dvě mokré gumy, výměna a prohození kol, penalizace kvůli dědkovi ve Favoritu (nešel bezpečně předjet), start do RZ vpředu nuly vzadu mokrý - před námi krásné sucho, ztráta začala narůstat. V druhé rundě nám před startem do vložky hodně zapršelo, ještě před časovkou jsme stihli dát mokrý na předek a na zadku jsme měli nuly. Takovejch krizí jsem neměl za celou dobu co S16tku mám. Nechtěl jsem autu ublížit tak jsem hodně zvolnil. Hlavně mě to nebavilo.
Sobotu uzavřel Vinec a opět dlouhý přejezd do Sosnové, jak se ti líbí tahle kombinace?
V Sosnové byl připraven přímý přenos do Tv ! Což je super dostat rally do televize, jel bych klidně 200km za reklamu v TV tomuhle sportu. Srovnej si to s hokejem nebo fotbalem .... To by museli zařídit jiní, ti zeshora...
A nový skok v Sosnové, asi není to pravé pro tyto auta?
Skok je obrovská kravina. Jel jsem to na jedničku krokem. Kdybych ho dal na vytočenou trojku riskuji: chladič 1300eur, stoprocentně nárazník cca 1200eur, lakování 150eur a moje práce....
Velmi dlouhé zkoušky v nedělní etapě, ale vy odstupujete před první nedělní zkouškou co pak se stalo?
Podíval jsem se ráno na radar, pak na výsledky a bylo jasno. Nebudu se trápit na RZ plných vody, když mi to na vodě nejde. A udělal jsem dobře, spousta mých kolegů má auta na sr...ky.
Jak se díváš na to, že Bohemka se jela jako "kandidátský podnik" MS.
Pořadatelům to přeju, když na to mají ať to udělají. Bylo by super, kdyby to vyšlo...
Nedávno jsem na jednom z konkurenčních webů viděl, že je C2 S1600 na prodej, chystáš nějaké nové překvapení?
Poohlížím se po něčem co by bylo levnější na provoz, zkusil jsem na testu DS3. Teď na Vysočině pojedu Renault Clio R3 od Bryndů. Uvidím co bude....
Jezdil jsi s Crugnolou v Bělé a uhranula tě DS?
Spíš mě uhranul Crugnola, byl fakt v pohodě a docela to tam povodil.
Jaké soutěže tě tedy čekají dále? Vysocina s Cliem a dál? Barum Rally?
Pojedu hlavně sprinty a Příbram. Barunku určitě nepojedu, ve velkým mistráku nemám šanci. Je to hodně drahá rally, pojedu radši na surf :-)
Děkuji za rozhovor
Také děkuji a zdravím čtenáře Rallyzone.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?