EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Na Rally Hustopeče jsme opět mohli vidět na místě spolujezdce dlouholetého navigátora Richarda Nesvadbu. Jak k tomu došlo si přečtěte v rozhovoru.
Tento spolujezdec, původem z rallyového města Zlín navigoval spoustu jezdců. Debutoval v roce 1998 na Rally Sever Akuma Zákupy. Jezdil s Vlastimilem Brůzlem ve Felicii Kit Car a nejdéle s Františkem Pilkou. Rok strávil vedle Karla Trojana v Octavii WRC. Letošní sezónu zahájil vedle Patrika Rujbra, který brázdí tratě nejen české s Mitsubishi Lancer EVO X v zelenobílých barvách. Pak jej také mohli vidět na sedadle spolujezdce v Hondě vedle Martina Špaňhela.
Richar jel s Patrikem první závod v Hustopečích, ale s Lancerem EVO IX protože Patrikův vůz nebyl po havárii v Topoľčanech ještě opraven. Nevedli si vůbec špatně. Jak začala letošní sezóna už nám poví Richad osobně.
Rally Hustopeče - nový jezdec, opět velké auto a zkušený Richad Nesvadba - jak hrála takhle kombinace v Hustopečích? Když mě Patrik oslovil s nabídkou na společné závodění, tak jsem trošku váhal, jestli do toho jít, protože v rychlé čtyřkolce jsem jezdil naposledy před 8 lety s WRC a pak jen s áčkovými dvoukolkami. Ale řekl jsem si, že to musím zvládnout a nabídku jsem přijal. Před Hustopečemi proběhl krátý test vozu, který byl pronajatý z K.I.T. racing. Byl jsem překvapený jak auto funguje a Patrikův rozpis byl v pohodě, bez nějakých zbytečných údajů. Myslím, že výsledek, který jsme zajeli v Hustopečích byl solidní, když bylo pro nás oba všechno nové a navíc s pronajatým autem. Po těchto závodech jsme se s Patrikem domluvili na další spolupráci v letošní sezoně.
Rally Krkonoše a Martin Špaňhel. Jak se ti líbila soutěž, která začínala za mrholení, kde bylo dost vytahaných nečistot?Krkonoše jsem s Martinem jeli už loni, letošní tratě byly úplně stejné, tak jsem věděl do čeho jdu. Sednout do Hondy z Mitsubishi byla velké změna. Auto se dodělávalo na poslední chvíli, tak nebyla možnost testování, jen jsme se krátce svezli v pátek po přejímkách, aby se zajely brzdy a Martin si vyzkoušel chování auta. V sobotu ráno jsme, tak jako ostatní řešili pneumatiky, nakonec jsme zvolili jisto v podobě medií. První erzeta byl celkem adrenalin, auto moc neposlouchalo, tak jsme byli rádi, když jsme projeli cílem. Do druhé půlky rally jsme přezuli na slick a víc jsme si to užívali. Martin jen litoval, že nemá víc času a nemůže jet další závody.
Rally Bohemia, náročná soutěž, dlouhé zkoušky, startuješ zde po několikáté, pokaždé skoro s jiným autem a jezdcem. Jak probíhá příprava na soutěž?Na Bohemce jsem ve dvou předcházejících letech startoval s Citroenem C2 a dieslovou Fabii, letos to bude v Mitsubishi určitě rychlejší jízda. Startujeme již s Patrikovou EVO X, která je po havárii na Slovensku opravená. Včera (25.6.) proběhlo testování vozu, až na pár drobností, si myslím, že je auto dobře připraveno a doveze nás až do cíle v Mladé Boleslavi.
Jak se dá připravit na 30 km dlouhou zkoušku, budeš Patrika krotit?Osobně mám raději delší RZ, takže mě snad 30 km nebude dělat problém a Patrikovi, který jezdil dřív dlouho motokros určitě taky ne! Především se budu snažit zodpovědně číst rozpis. Pokud ho bude Patrik poslouchat, tak jak v Hustopečích, nebude potřeba jej krotit. Věřím, že nám to bude spolupráce fungovat stejně dobře jak v Hustopečích a zajedeme slušný výsledek!
Děkuji za rozhovor
Také děkuji a těším se na podporu fanoušů v Boleslavi !! Máme startovní číslo 59.ů Richard
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.