EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Na Rally Hustopeče jsme opět mohli vidět na místě spolujezdce dlouholetého navigátora Richarda Nesvadbu. Jak k tomu došlo si přečtěte v rozhovoru.
Tento spolujezdec, původem z rallyového města Zlín navigoval spoustu jezdců. Debutoval v roce 1998 na Rally Sever Akuma Zákupy. Jezdil s Vlastimilem Brůzlem ve Felicii Kit Car a nejdéle s Františkem Pilkou. Rok strávil vedle Karla Trojana v Octavii WRC. Letošní sezónu zahájil vedle Patrika Rujbra, který brázdí tratě nejen české s Mitsubishi Lancer EVO X v zelenobílých barvách. Pak jej také mohli vidět na sedadle spolujezdce v Hondě vedle Martina Špaňhela.
Richar jel s Patrikem první závod v Hustopečích, ale s Lancerem EVO IX protože Patrikův vůz nebyl po havárii v Topoľčanech ještě opraven. Nevedli si vůbec špatně. Jak začala letošní sezóna už nám poví Richad osobně.
Rally Hustopeče - nový jezdec, opět velké auto a zkušený Richad Nesvadba - jak hrála takhle kombinace v Hustopečích? Když mě Patrik oslovil s nabídkou na společné závodění, tak jsem trošku váhal, jestli do toho jít, protože v rychlé čtyřkolce jsem jezdil naposledy před 8 lety s WRC a pak jen s áčkovými dvoukolkami. Ale řekl jsem si, že to musím zvládnout a nabídku jsem přijal. Před Hustopečemi proběhl krátý test vozu, který byl pronajatý z K.I.T. racing. Byl jsem překvapený jak auto funguje a Patrikův rozpis byl v pohodě, bez nějakých zbytečných údajů. Myslím, že výsledek, který jsme zajeli v Hustopečích byl solidní, když bylo pro nás oba všechno nové a navíc s pronajatým autem. Po těchto závodech jsme se s Patrikem domluvili na další spolupráci v letošní sezoně.
Rally Krkonoše a Martin Špaňhel. Jak se ti líbila soutěž, která začínala za mrholení, kde bylo dost vytahaných nečistot?Krkonoše jsem s Martinem jeli už loni, letošní tratě byly úplně stejné, tak jsem věděl do čeho jdu. Sednout do Hondy z Mitsubishi byla velké změna. Auto se dodělávalo na poslední chvíli, tak nebyla možnost testování, jen jsme se krátce svezli v pátek po přejímkách, aby se zajely brzdy a Martin si vyzkoušel chování auta. V sobotu ráno jsme, tak jako ostatní řešili pneumatiky, nakonec jsme zvolili jisto v podobě medií. První erzeta byl celkem adrenalin, auto moc neposlouchalo, tak jsme byli rádi, když jsme projeli cílem. Do druhé půlky rally jsme přezuli na slick a víc jsme si to užívali. Martin jen litoval, že nemá víc času a nemůže jet další závody.
Rally Bohemia, náročná soutěž, dlouhé zkoušky, startuješ zde po několikáté, pokaždé skoro s jiným autem a jezdcem. Jak probíhá příprava na soutěž?Na Bohemce jsem ve dvou předcházejících letech startoval s Citroenem C2 a dieslovou Fabii, letos to bude v Mitsubishi určitě rychlejší jízda. Startujeme již s Patrikovou EVO X, která je po havárii na Slovensku opravená. Včera (25.6.) proběhlo testování vozu, až na pár drobností, si myslím, že je auto dobře připraveno a doveze nás až do cíle v Mladé Boleslavi.
Jak se dá připravit na 30 km dlouhou zkoušku, budeš Patrika krotit?Osobně mám raději delší RZ, takže mě snad 30 km nebude dělat problém a Patrikovi, který jezdil dřív dlouho motokros určitě taky ne! Především se budu snažit zodpovědně číst rozpis. Pokud ho bude Patrik poslouchat, tak jak v Hustopečích, nebude potřeba jej krotit. Věřím, že nám to bude spolupráce fungovat stejně dobře jak v Hustopečích a zajedeme slušný výsledek!
Děkuji za rozhovor
Také děkuji a těším se na podporu fanoušů v Boleslavi !! Máme startovní číslo 59.ů Richard
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.