EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Na Rally Hustopeče jsme opět mohli vidět na místě spolujezdce dlouholetého navigátora Richarda Nesvadbu. Jak k tomu došlo si přečtěte v rozhovoru.
Tento spolujezdec, původem z rallyového města Zlín navigoval spoustu jezdců. Debutoval v roce 1998 na Rally Sever Akuma Zákupy. Jezdil s Vlastimilem Brůzlem ve Felicii Kit Car a nejdéle s Františkem Pilkou. Rok strávil vedle Karla Trojana v Octavii WRC. Letošní sezónu zahájil vedle Patrika Rujbra, který brázdí tratě nejen české s Mitsubishi Lancer EVO X v zelenobílých barvách. Pak jej také mohli vidět na sedadle spolujezdce v Hondě vedle Martina Špaňhela.
Richar jel s Patrikem první závod v Hustopečích, ale s Lancerem EVO IX protože Patrikův vůz nebyl po havárii v Topoľčanech ještě opraven. Nevedli si vůbec špatně. Jak začala letošní sezóna už nám poví Richad osobně.
Rally Hustopeče - nový jezdec, opět velké auto a zkušený Richad Nesvadba - jak hrála takhle kombinace v Hustopečích? Když mě Patrik oslovil s nabídkou na společné závodění, tak jsem trošku váhal, jestli do toho jít, protože v rychlé čtyřkolce jsem jezdil naposledy před 8 lety s WRC a pak jen s áčkovými dvoukolkami. Ale řekl jsem si, že to musím zvládnout a nabídku jsem přijal. Před Hustopečemi proběhl krátý test vozu, který byl pronajatý z K.I.T. racing. Byl jsem překvapený jak auto funguje a Patrikův rozpis byl v pohodě, bez nějakých zbytečných údajů. Myslím, že výsledek, který jsme zajeli v Hustopečích byl solidní, když bylo pro nás oba všechno nové a navíc s pronajatým autem. Po těchto závodech jsme se s Patrikem domluvili na další spolupráci v letošní sezoně.
Rally Krkonoše a Martin Špaňhel. Jak se ti líbila soutěž, která začínala za mrholení, kde bylo dost vytahaných nečistot?Krkonoše jsem s Martinem jeli už loni, letošní tratě byly úplně stejné, tak jsem věděl do čeho jdu. Sednout do Hondy z Mitsubishi byla velké změna. Auto se dodělávalo na poslední chvíli, tak nebyla možnost testování, jen jsme se krátce svezli v pátek po přejímkách, aby se zajely brzdy a Martin si vyzkoušel chování auta. V sobotu ráno jsme, tak jako ostatní řešili pneumatiky, nakonec jsme zvolili jisto v podobě medií. První erzeta byl celkem adrenalin, auto moc neposlouchalo, tak jsme byli rádi, když jsme projeli cílem. Do druhé půlky rally jsme přezuli na slick a víc jsme si to užívali. Martin jen litoval, že nemá víc času a nemůže jet další závody.
Rally Bohemia, náročná soutěž, dlouhé zkoušky, startuješ zde po několikáté, pokaždé skoro s jiným autem a jezdcem. Jak probíhá příprava na soutěž?Na Bohemce jsem ve dvou předcházejících letech startoval s Citroenem C2 a dieslovou Fabii, letos to bude v Mitsubishi určitě rychlejší jízda. Startujeme již s Patrikovou EVO X, která je po havárii na Slovensku opravená. Včera (25.6.) proběhlo testování vozu, až na pár drobností, si myslím, že je auto dobře připraveno a doveze nás až do cíle v Mladé Boleslavi.
Jak se dá připravit na 30 km dlouhou zkoušku, budeš Patrika krotit?Osobně mám raději delší RZ, takže mě snad 30 km nebude dělat problém a Patrikovi, který jezdil dřív dlouho motokros určitě taky ne! Především se budu snažit zodpovědně číst rozpis. Pokud ho bude Patrik poslouchat, tak jak v Hustopečích, nebude potřeba jej krotit. Věřím, že nám to bude spolupráce fungovat stejně dobře jak v Hustopečích a zajedeme slušný výsledek!
Děkuji za rozhovor
Také děkuji a těším se na podporu fanoušů v Boleslavi !! Máme startovní číslo 59.ů Richard
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?