EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Na Rally Hustopeče jsme opět mohli vidět na místě spolujezdce dlouholetého navigátora Richarda Nesvadbu. Jak k tomu došlo si přečtěte v rozhovoru.
Tento spolujezdec, původem z rallyového města Zlín navigoval spoustu jezdců. Debutoval v roce 1998 na Rally Sever Akuma Zákupy. Jezdil s Vlastimilem Brůzlem ve Felicii Kit Car a nejdéle s Františkem Pilkou. Rok strávil vedle Karla Trojana v Octavii WRC. Letošní sezónu zahájil vedle Patrika Rujbra, který brázdí tratě nejen české s Mitsubishi Lancer EVO X v zelenobílých barvách. Pak jej také mohli vidět na sedadle spolujezdce v Hondě vedle Martina Špaňhela.
Richar jel s Patrikem první závod v Hustopečích, ale s Lancerem EVO IX protože Patrikův vůz nebyl po havárii v Topoľčanech ještě opraven. Nevedli si vůbec špatně. Jak začala letošní sezóna už nám poví Richad osobně.
Rally Hustopeče - nový jezdec, opět velké auto a zkušený Richad Nesvadba - jak hrála takhle kombinace v Hustopečích? Když mě Patrik oslovil s nabídkou na společné závodění, tak jsem trošku váhal, jestli do toho jít, protože v rychlé čtyřkolce jsem jezdil naposledy před 8 lety s WRC a pak jen s áčkovými dvoukolkami. Ale řekl jsem si, že to musím zvládnout a nabídku jsem přijal. Před Hustopečemi proběhl krátý test vozu, který byl pronajatý z K.I.T. racing. Byl jsem překvapený jak auto funguje a Patrikův rozpis byl v pohodě, bez nějakých zbytečných údajů. Myslím, že výsledek, který jsme zajeli v Hustopečích byl solidní, když bylo pro nás oba všechno nové a navíc s pronajatým autem. Po těchto závodech jsme se s Patrikem domluvili na další spolupráci v letošní sezoně.
Rally Krkonoše a Martin Špaňhel. Jak se ti líbila soutěž, která začínala za mrholení, kde bylo dost vytahaných nečistot?Krkonoše jsem s Martinem jeli už loni, letošní tratě byly úplně stejné, tak jsem věděl do čeho jdu. Sednout do Hondy z Mitsubishi byla velké změna. Auto se dodělávalo na poslední chvíli, tak nebyla možnost testování, jen jsme se krátce svezli v pátek po přejímkách, aby se zajely brzdy a Martin si vyzkoušel chování auta. V sobotu ráno jsme, tak jako ostatní řešili pneumatiky, nakonec jsme zvolili jisto v podobě medií. První erzeta byl celkem adrenalin, auto moc neposlouchalo, tak jsme byli rádi, když jsme projeli cílem. Do druhé půlky rally jsme přezuli na slick a víc jsme si to užívali. Martin jen litoval, že nemá víc času a nemůže jet další závody.
Rally Bohemia, náročná soutěž, dlouhé zkoušky, startuješ zde po několikáté, pokaždé skoro s jiným autem a jezdcem. Jak probíhá příprava na soutěž?Na Bohemce jsem ve dvou předcházejících letech startoval s Citroenem C2 a dieslovou Fabii, letos to bude v Mitsubishi určitě rychlejší jízda. Startujeme již s Patrikovou EVO X, která je po havárii na Slovensku opravená. Včera (25.6.) proběhlo testování vozu, až na pár drobností, si myslím, že je auto dobře připraveno a doveze nás až do cíle v Mladé Boleslavi.
Jak se dá připravit na 30 km dlouhou zkoušku, budeš Patrika krotit?Osobně mám raději delší RZ, takže mě snad 30 km nebude dělat problém a Patrikovi, který jezdil dřív dlouho motokros určitě taky ne! Především se budu snažit zodpovědně číst rozpis. Pokud ho bude Patrik poslouchat, tak jak v Hustopečích, nebude potřeba jej krotit. Věřím, že nám to bude spolupráce fungovat stejně dobře jak v Hustopečích a zajedeme slušný výsledek!
Děkuji za rozhovor
Také děkuji a těším se na podporu fanoušů v Boleslavi !! Máme startovní číslo 59.ů Richard
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?