Manželé Trojanovi zvítězili v Českém Krumlově v ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Položili jsme tedy jezdci několik otázek před nadcházející rally.
Už v pátek odstartuje Agrotec Mogul rally Hustopeče, tedy soutěž, která je dalším dějstvím ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Pohár, kde svádějí souboje přihlášené posádky sázející na techniku v podobě Renaultu Clio R3 a pneumatik Pirelli, se stal v předchozí Rallye Český Krumlov kořistí žlutého Renaultu Clio R3 manželů Trojanových, startujících za ČK Motorsport, tedy domácí autoklub. Položili jsme proto Jiřímu Trojanovi několik otázek.
Zvítězili jste v Rallye Český Krumlov. To je svým způsobem pro vás domácí soutěž. Jaký to byl pro vás pocit?
No, ona je pro nás domácí soutěží spíš Rally Šumava, protože jsme ze Strakonic a za ČK Motorsport jen startujeme. Přesto jsme rádi, že jsme soutěž hlavně dokončili. Soutěž byla tak náročná, že to umístění bylo pro nás tak nějak navíc. Byla to jedna z nejtěžších rally, kterou jsme za naši kariéru absolvovali.
Jaké byly v Českém Krumlově souboje zejména s domácí posádkou Kundrát – Pils, kteří se po dlouhé době vrátili do závodního auta?
Pavel Kundrát je skutečně domácí jezdec a rychlostní zkoušky se mu jezdí skoro kolem baráku. My jsme zvolili taktiku jet hlavou a hlavně neudělat defekt jako v předchozích letech. Proražení pneumatiky jsme se letos bohužel opět nevyhnuli, ale byl to pomalý defekt. Podařilo se nám tedy na ucházejícím kole dojet až do cíle RZ a za cílem kolo vyměnit. Ty nejrozbitější úseky jsme jeli opatrně a vyplatilo se nám to.
Jak jste doposavad spokojení s průběhem Clio Cupu? Jak se vám v ROPRO Clio R3 Czech trophy závodí?
My jsme vzhledem k věku dlouho váhali, zda-li se máme vůbec do tohoto poháru přihlásit. Nakonec se tak stalo, a jsme rádi, že jsme to udělali. V poháru se nám líbí a doufáme, že to bude pokračovat dál. Pokud budeme závodit i příští rok, tak bychom se opět rádi přihlásili.
Nyní vás čeká Rally Hustopeče. Jak se vám tato soutěž líbí?
Hustopeče se nám nikdy moc nelíbily. Letošní rok vypadá trošku lepší než ty předchozí roky, ale auto tady hodně trpí. Rozbitá šotolina a úseky na panelech vždycky hodně zničí podvozek. Pokaždé jsme po závodě museli měnit unibaly a provést hodně velkou údržbu na podvozku.
Jaký si tedy dáváte cíl před touto soutěží?
Cíl pro nás je dokončit, a pokud se umístíme nějak dobře, tak budeme jenom rádi a bude to pro nás navíc.
Kdo si myslíte, že je favoritem nadcházejícího závodu v Clio Cupu?
To si vůbec netroufám tipovat. Spíše předpokládám, že tady budou hodně rychlé posádky z Moravy. My jsme tady jeli zatím jen dvakrát.
Při Rallye Český Krumlov od začátku do konce hustě pršelo. Loni tady v Hustopečích bylo zase tropické vedro. Jaké počasí byste si přáli vy?Takové jako je venku teď. Neprší, ale je trochu pod mrakem a není zima. Když trať hodně proschne, tak se bude hodně prášit a to je nepříjemné hlavně v noci.
Děkuji za krátký rozhovor a přeji hodně štěstí nejen na Rally Hustopeče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.