Server rallybuzz.com přinesl krátký rozhovor s jezdcem továrního Citroënu, Sébastienem Ogierem, před nadcházející soutěží na Sardinii.
Vítězsví v Portugalsku a v Jordánsku. Bude na Sardinii hattrick?
Tato řada úspěchů přišla ve správný čas a vrátila nás do boje o titul. Naše výsledky z úvodu sezony nevypadaly nějak dobře, ale díky těm vítězstvím je to lepší. Ale nic se nemění. Byly jsme rychlí a většinou jsme ve všech soutěžích bojovali o titul. Chyba v Mexiku nás stála hodně bodů. V Portugalsku a Jordánsku jsme byli pod tlakem, protože jsme potřebovali získat dobrý výsledek a my jsme vyhráli. Nijak jsme nezměnili náš přístup, prostě se zadařilo! Na Sardinii se budeme muset snažit dále tvrdě pracovat.
S novými motory a gumami se změnily vyhlídky na zbytek sezony. Změnilo to Váš přístup?
Spolehlivost naší DS3 WRC je hlavní výhoda v tuhém boji ve WRC. Od začátku sezony jsme neměli žádný mechanický problém, který by nějak vážně eliminoval náš výkon. Za tímto účelem jsme hodně testovali. Je důležité zmínit veškerou práci týmu odvedenou v této oblasti. Od teď už nám až do konce sezony musí podle pravidel vystačit pouze dva motory. Pro jezdce se toho zas až tolik nemění. Nepojedu nijak odlišně než v prvních soutěžích. Možná to jsou motory, které jsou více ve stresu! Nové pneumatiky vypadají zajímavě, zdají se být mnohem hůře prorazitelné nebo propíchnutelné a trošku změnily i můj styl. Můžete kameny trefit trochu ostřeji, aniž byste se museli bát defektu.
Ačkoliv Sardinie nebyla vloni v kalendáři, tak jste tam startoval. Je to pro vás výhoda?
Náš závod tam vloni netrval moc dloho, ale mohl jsem se zúčastnit tréninkových jízd. Podle Juliena, mého spolujezdce, nemáme oproti ostatním posádkám moc velkou výhodu. Nová podoba soutěže zachovala pouze jednu zkoušku. Před startem této soutěže je důležité pořádně testovat. Citroën DS3 WRC je lepší a lepší ve všech oblastech. Pracujeme tvrdě na všech oblastech, aby auto bylo rychlejší a rychlejší!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.