EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR + onboard: Mladý Jakub Klestil úspěšně absolvoval Valašskou Rally. Jak se mu jelo čtěte v rozhovoru.
Jaku Klestil. Mladý jezdec, původem ze Zubří. Za volantem se Jakub nejprve objevil na závodech do vrchu. Ve svém prvním závodě, v roce 2008, vyhrál kategorii juniorů. V následujících letech se stal mistrem Střední Evropy v závodech do vrchu s Imprezou.
Premiéru v rally si odbyl v rámci Rally Vsetín 2009. Startoval zde s Fabií v poháru mládeže. Ještě týž rok jsme jej mohli vidět v Subaru Impreza na Rally střela, kde skončil jedenáctý celkově.
V roce 2010 jsme tohoto mladíka vídali za volantem Mitsubishi Lancer EVI IX ze stáje K.I.T. Racing pravidelně.
Nejprve to byla domácí Valašská Rally, kde skončil už na první rychlostní zkoušce Špičky pro havárií. Po další zbytek sezóny, startovala posádka Klestil - Karlík především ve sprintovém mistrovství. Nejlépe byli 12. absolutně v Pačejově a jen jednou odpadli a to na převodovku opět ve Vsetíně. Což je tak trochu smůla v místním prostředí, které Jakub velmi dobře zná. Ale nechme mluvit jezdce.
Nové auto, nový design, nový tým s Martinem Bujáčkem. S jakými pocity jsi odstartoval do letošní první soutěže?
Po loňské smolné Valašce jsme letos odstartovali s respektem a s vidinou spatřit cílovou rampu soutěže. Podle časů z páteční etapy ti seděla RZ Štramberk.
Štramberk je pěkná a rychlá RZ a oba průjezdy jsem si velmi užil. Předností je kvalitnía čistý asfalt.
Jakub krátce po startu RZ Štramberk
Na poslední rychlostní zkoušce dne, Straník, jsi ztratil téměř dvě minuty, kdo byl na vině ty nebo technika? Ve druhém průjezdu Straníku nám praskla poloosa. Díky tomu jsme ztratili spoustu času. Naštěstí to byla poslední páteční zkouška a v servisu ji mechanici mohli vyměnit.
Po druhé etapě ti patřila 34. pozice, byl jsi spokojen a dělali jste nějaké změny na autě? Změny jsme nedělali žádné. Auto fungovalo skvěle přesně podle toho, co jsme si nastavili na testu před soutěží. Auto fungovalo až na zmíněnou poloosu bez problémů a my jsme se mohli soustředit jen na jízdu.
Druhá etapa byla ve tvém podnání o něco lepší, občas jsi i pěkně pobavil i diváky.
Na noční RZ nejsem zvyklý, tak to pro mě bylo něco nového. V sobotu se nám jelo lépe a pokud se nám podařilo pobavit diváky, tak jsem jenom rád.
Efektní průjezd točny na RZ Špičky
Která rychlostní zkouška ze soboty ti přirostla k srdci?
Všechny rychlostky byly pěkné, ale mezi mé nejoblíbenější určitě patří Santov, ať už kvůli své délce, tak kvůli obtížnosti.
RZ Santov v podání posádky Klestil - Karlík
Loni jsi startoval především na sprintech, jak na tebe tedy působila Valašská bomba 24 ,62 km? Je to velmi náročná zkouška, která má spoustu krásných pasáží, ale i zrádných míst. Na Santov jsem se těšil nejvíc, protože podobný typ tratí mám rád. Škoda jen, že nám na posledním průjezdu začalo pršet, ale přestože to na slickách moc klouzalo, tak to byla zábava.
Klestil - Karlík krátce před cílem RZ Santov
Někteří jezdci konstatovali, že občas byla soutěž až moc rychlá. Jaký názor zastáváš ty?
Valaška byla celkově velmi rychlá soutěž, myslím, že nejrychlejší byla RZ Helfštýn, ale nemám s takovými úseky problém.
Jak jsi spokojen se svým výkonem na Valašce, co sis odnesl, naučil ?
Cílem bylo dokončení soutěže a to se nám podařilo. Mohlo to být lepší nebýt drobných problémů, ale i ty k závodům patří. Určitě jsem si odnesl hromadu zkušeností. Mám radost, že jsem zde mohl startovat a za to patří dík našim partnerům a hlavně mému tátovi.
Loni jsi startoval ve sprintovém mistrovství, kam se bude ubírat tvé letošní závodění a jaké máš cíle?
Letos bychom se rádi ukázali na co nejvíce závodech, ale který bude další je zatím v jednání a během krátké doby by se měl náš letošní program ucelit.
Děkuji za rozhovor.
Také děkuji a zdravím čtenáře Rallyzone.cz
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.