EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR + onboard: Mladý Jakub Klestil úspěšně absolvoval Valašskou Rally. Jak se mu jelo čtěte v rozhovoru.
Jaku Klestil. Mladý jezdec, původem ze Zubří. Za volantem se Jakub nejprve objevil na závodech do vrchu. Ve svém prvním závodě, v roce 2008, vyhrál kategorii juniorů. V následujících letech se stal mistrem Střední Evropy v závodech do vrchu s Imprezou.
Premiéru v rally si odbyl v rámci Rally Vsetín 2009. Startoval zde s Fabií v poháru mládeže. Ještě týž rok jsme jej mohli vidět v Subaru Impreza na Rally střela, kde skončil jedenáctý celkově.
V roce 2010 jsme tohoto mladíka vídali za volantem Mitsubishi Lancer EVI IX ze stáje K.I.T. Racing pravidelně.
Nejprve to byla domácí Valašská Rally, kde skončil už na první rychlostní zkoušce Špičky pro havárií. Po další zbytek sezóny, startovala posádka Klestil - Karlík především ve sprintovém mistrovství. Nejlépe byli 12. absolutně v Pačejově a jen jednou odpadli a to na převodovku opět ve Vsetíně. Což je tak trochu smůla v místním prostředí, které Jakub velmi dobře zná. Ale nechme mluvit jezdce.
Nové auto, nový design, nový tým s Martinem Bujáčkem. S jakými pocity jsi odstartoval do letošní první soutěže?
Po loňské smolné Valašce jsme letos odstartovali s respektem a s vidinou spatřit cílovou rampu soutěže. Podle časů z páteční etapy ti seděla RZ Štramberk.
Štramberk je pěkná a rychlá RZ a oba průjezdy jsem si velmi užil. Předností je kvalitnía čistý asfalt.
Jakub krátce po startu RZ Štramberk
Na poslední rychlostní zkoušce dne, Straník, jsi ztratil téměř dvě minuty, kdo byl na vině ty nebo technika? Ve druhém průjezdu Straníku nám praskla poloosa. Díky tomu jsme ztratili spoustu času. Naštěstí to byla poslední páteční zkouška a v servisu ji mechanici mohli vyměnit.
Po druhé etapě ti patřila 34. pozice, byl jsi spokojen a dělali jste nějaké změny na autě? Změny jsme nedělali žádné. Auto fungovalo skvěle přesně podle toho, co jsme si nastavili na testu před soutěží. Auto fungovalo až na zmíněnou poloosu bez problémů a my jsme se mohli soustředit jen na jízdu.
Druhá etapa byla ve tvém podnání o něco lepší, občas jsi i pěkně pobavil i diváky.
Na noční RZ nejsem zvyklý, tak to pro mě bylo něco nového. V sobotu se nám jelo lépe a pokud se nám podařilo pobavit diváky, tak jsem jenom rád.
Efektní průjezd točny na RZ Špičky
Která rychlostní zkouška ze soboty ti přirostla k srdci?
Všechny rychlostky byly pěkné, ale mezi mé nejoblíbenější určitě patří Santov, ať už kvůli své délce, tak kvůli obtížnosti.
RZ Santov v podání posádky Klestil - Karlík
Loni jsi startoval především na sprintech, jak na tebe tedy působila Valašská bomba 24 ,62 km? Je to velmi náročná zkouška, která má spoustu krásných pasáží, ale i zrádných míst. Na Santov jsem se těšil nejvíc, protože podobný typ tratí mám rád. Škoda jen, že nám na posledním průjezdu začalo pršet, ale přestože to na slickách moc klouzalo, tak to byla zábava.
Klestil - Karlík krátce před cílem RZ Santov
Někteří jezdci konstatovali, že občas byla soutěž až moc rychlá. Jaký názor zastáváš ty?
Valaška byla celkově velmi rychlá soutěž, myslím, že nejrychlejší byla RZ Helfštýn, ale nemám s takovými úseky problém.
Jak jsi spokojen se svým výkonem na Valašce, co sis odnesl, naučil ?
Cílem bylo dokončení soutěže a to se nám podařilo. Mohlo to být lepší nebýt drobných problémů, ale i ty k závodům patří. Určitě jsem si odnesl hromadu zkušeností. Mám radost, že jsem zde mohl startovat a za to patří dík našim partnerům a hlavně mému tátovi.
Loni jsi startoval ve sprintovém mistrovství, kam se bude ubírat tvé letošní závodění a jaké máš cíle?
Letos bychom se rádi ukázali na co nejvíce závodech, ale který bude další je zatím v jednání a během krátké doby by se měl náš letošní program ucelit.
Děkuji za rozhovor.
Také děkuji a zdravím čtenáře Rallyzone.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.