EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR + onboard: Mladý Jakub Klestil úspěšně absolvoval Valašskou Rally. Jak se mu jelo čtěte v rozhovoru.
Jaku Klestil. Mladý jezdec, původem ze Zubří. Za volantem se Jakub nejprve objevil na závodech do vrchu. Ve svém prvním závodě, v roce 2008, vyhrál kategorii juniorů. V následujících letech se stal mistrem Střední Evropy v závodech do vrchu s Imprezou.
Premiéru v rally si odbyl v rámci Rally Vsetín 2009. Startoval zde s Fabií v poháru mládeže. Ještě týž rok jsme jej mohli vidět v Subaru Impreza na Rally střela, kde skončil jedenáctý celkově.
V roce 2010 jsme tohoto mladíka vídali za volantem Mitsubishi Lancer EVI IX ze stáje K.I.T. Racing pravidelně.
Nejprve to byla domácí Valašská Rally, kde skončil už na první rychlostní zkoušce Špičky pro havárií. Po další zbytek sezóny, startovala posádka Klestil - Karlík především ve sprintovém mistrovství. Nejlépe byli 12. absolutně v Pačejově a jen jednou odpadli a to na převodovku opět ve Vsetíně. Což je tak trochu smůla v místním prostředí, které Jakub velmi dobře zná. Ale nechme mluvit jezdce.
Nové auto, nový design, nový tým s Martinem Bujáčkem. S jakými pocity jsi odstartoval do letošní první soutěže?
Po loňské smolné Valašce jsme letos odstartovali s respektem a s vidinou spatřit cílovou rampu soutěže. Podle časů z páteční etapy ti seděla RZ Štramberk.
Štramberk je pěkná a rychlá RZ a oba průjezdy jsem si velmi užil. Předností je kvalitnía čistý asfalt.
Jakub krátce po startu RZ Štramberk
Na poslední rychlostní zkoušce dne, Straník, jsi ztratil téměř dvě minuty, kdo byl na vině ty nebo technika? Ve druhém průjezdu Straníku nám praskla poloosa. Díky tomu jsme ztratili spoustu času. Naštěstí to byla poslední páteční zkouška a v servisu ji mechanici mohli vyměnit.
Po druhé etapě ti patřila 34. pozice, byl jsi spokojen a dělali jste nějaké změny na autě? Změny jsme nedělali žádné. Auto fungovalo skvěle přesně podle toho, co jsme si nastavili na testu před soutěží. Auto fungovalo až na zmíněnou poloosu bez problémů a my jsme se mohli soustředit jen na jízdu.
Druhá etapa byla ve tvém podnání o něco lepší, občas jsi i pěkně pobavil i diváky.
Na noční RZ nejsem zvyklý, tak to pro mě bylo něco nového. V sobotu se nám jelo lépe a pokud se nám podařilo pobavit diváky, tak jsem jenom rád.
Efektní průjezd točny na RZ Špičky
Která rychlostní zkouška ze soboty ti přirostla k srdci?
Všechny rychlostky byly pěkné, ale mezi mé nejoblíbenější určitě patří Santov, ať už kvůli své délce, tak kvůli obtížnosti.
RZ Santov v podání posádky Klestil - Karlík
Loni jsi startoval především na sprintech, jak na tebe tedy působila Valašská bomba 24 ,62 km? Je to velmi náročná zkouška, která má spoustu krásných pasáží, ale i zrádných míst. Na Santov jsem se těšil nejvíc, protože podobný typ tratí mám rád. Škoda jen, že nám na posledním průjezdu začalo pršet, ale přestože to na slickách moc klouzalo, tak to byla zábava.
Klestil - Karlík krátce před cílem RZ Santov
Někteří jezdci konstatovali, že občas byla soutěž až moc rychlá. Jaký názor zastáváš ty?
Valaška byla celkově velmi rychlá soutěž, myslím, že nejrychlejší byla RZ Helfštýn, ale nemám s takovými úseky problém.
Jak jsi spokojen se svým výkonem na Valašce, co sis odnesl, naučil ?
Cílem bylo dokončení soutěže a to se nám podařilo. Mohlo to být lepší nebýt drobných problémů, ale i ty k závodům patří. Určitě jsem si odnesl hromadu zkušeností. Mám radost, že jsem zde mohl startovat a za to patří dík našim partnerům a hlavně mému tátovi.
Loni jsi startoval ve sprintovém mistrovství, kam se bude ubírat tvé letošní závodění a jaké máš cíle?
Letos bychom se rádi ukázali na co nejvíce závodech, ale který bude další je zatím v jednání a během krátké doby by se měl náš letošní program ucelit.
Děkuji za rozhovor.
Také děkuji a zdravím čtenáře Rallyzone.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.