Rozhovor s novým šéfem FIA WRC, Mahonenem

Al-Qassimi, Khalid -  Orr, Michael
Al-Qassimi, Khalid - Orr, Michael, foto: Ford Motor Company
iM2 8. listopadu 2010 21:49
Sdílej:

Jarmo Mahonen je mužem, který stál za obrovským úspěchem letošní Finské rally, která se jela v rámci World Rally Championship, a teď se stal novým prezidentem FIA WRC komise. Přinášíme Vám rozhovor britského webu, autosport.com, s Jarmem Mahonenem.

Otázka: Jak se v nové práci cítíte?Jarmo Mahonen: Velice dobře. Jsem rád, že jsem získal tuto práci. Byl to docela dlouhý proces a samozřejmě je ještě docela brzy mluvit zde o prvních dojmech, ale jsem šťastný. Mám podporu od prezidenta (FIA – Jeana Todta, pozn. redaktora). Víte, on je takový rallyový muž, chce získat zpět slávu MS, kterou dříve mívalo. O: Jaká je Vaše první práce v nové funkci?JM: Je zde hodně věcí, ale chci si vzít čas, abych si zvykl a na vše se podíval s mými partnery. Máme určitý cíl a všichni na něm budeme pracovat. Musím se však omluvit, protože do detailů našich cílů bych nerad zacházel, protože je na to ještě moc brzy. Půjdeme postupně krok po kroku, ale můžete si být jistí, že až se na věci pořádně podívám, tak vám řeknu můj názor na věc. O: Jak moc je užitečná Vaše odborná znalost z pořádání Rally Finland v nové práci?JM: Doufám, že to vše jde se mnou. Z toho, co jsem dělal při Rally Finland, jsem se hodně poučil. Na některých podnicích šampionátu musíme zlepšit jejich kvalitu, to je jeden z krátkodobých cílů.

Společně s Rally Monte Carlo je Rally Finland nejpopulárnější soutěží,

její šéf se teď pokusí o popularizaci celého mistrovství...

O: Budete na každé soutěži šampionátu?JM: Ne, ne. Věřím v moderní styl práce, což znamená, že vše nemusíte dělat přímo “z obličeje do obličeje“. Nejdůležitější věcí je výsledek, kterého budeme schopni dosáhnout, na to se chceme zaměřit.O: Robert Reid se stal Vaším zástupcem, řekněte nám něco o tomto rozhodnutí.JM: Bylo to moje rozhodnutí. Sport potřebuje mladou krev, kluky, kteří byli v továrních týmech a kluky, kteří dokáží sami rozhodnout. Robert je opravdu dobrý kluk a může na sport nahlížet z jiného pohledu.O: Co tato Vaše nová pozice znamená pro Rally Finland?JM: Víte, samozřejmě budu v pozadí, protože je to moje společnost (AKK), která soutěž pořádá. Ale do týdne nominujeme člověka, který to převezme za mě. To není něco, čeho bych se obával. Mám v zásobě několik dobrých lidí.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.