Jarmo Mahonen je mužem, který stál za obrovským úspěchem letošní Finské rally, která se jela v rámci World Rally Championship, a teď se stal novým prezidentem FIA WRC komise. Přinášíme Vám rozhovor britského webu, autosport.com, s Jarmem Mahonenem.
Otázka: Jak se v nové práci cítíte?Jarmo Mahonen: Velice dobře. Jsem rád, že jsem získal tuto práci. Byl to docela dlouhý proces a samozřejmě je ještě docela brzy mluvit zde o prvních dojmech, ale jsem šťastný. Mám podporu od prezidenta (FIA – Jeana Todta, pozn. redaktora). Víte, on je takový rallyový muž, chce získat zpět slávu MS, kterou dříve mívalo. O: Jaká je Vaše první práce v nové funkci?JM: Je zde hodně věcí, ale chci si vzít čas, abych si zvykl a na vše se podíval s mými partnery. Máme určitý cíl a všichni na něm budeme pracovat. Musím se však omluvit, protože do detailů našich cílů bych nerad zacházel, protože je na to ještě moc brzy. Půjdeme postupně krok po kroku, ale můžete si být jistí, že až se na věci pořádně podívám, tak vám řeknu můj názor na věc. O: Jak moc je užitečná Vaše odborná znalost z pořádání Rally Finland v nové práci?JM: Doufám, že to vše jde se mnou. Z toho, co jsem dělal při Rally Finland, jsem se hodně poučil. Na některých podnicích šampionátu musíme zlepšit jejich kvalitu, to je jeden z krátkodobých cílů.
Společně s Rally Monte Carlo je Rally Finland nejpopulárnější soutěží,
její šéf se teď pokusí o popularizaci celého mistrovství...
O: Budete na každé soutěži šampionátu?JM: Ne, ne. Věřím v moderní styl práce, což znamená, že vše nemusíte dělat přímo “z obličeje do obličeje“. Nejdůležitější věcí je výsledek, kterého budeme schopni dosáhnout, na to se chceme zaměřit.O: Robert Reid se stal Vaším zástupcem, řekněte nám něco o tomto rozhodnutí.JM: Bylo to moje rozhodnutí. Sport potřebuje mladou krev, kluky, kteří byli v továrních týmech a kluky, kteří dokáží sami rozhodnout. Robert je opravdu dobrý kluk a může na sport nahlížet z jiného pohledu.O: Co tato Vaše nová pozice znamená pro Rally Finland?JM: Víte, samozřejmě budu v pozadí, protože je to moje společnost (AKK), která soutěž pořádá. Ale do týdne nominujeme člověka, který to převezme za mě. To není něco, čeho bych se obával. Mám v zásobě několik dobrých lidí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?