Jarmo Mahonen je mužem, který stál za obrovským úspěchem letošní Finské rally, která se jela v rámci World Rally Championship, a teď se stal novým prezidentem FIA WRC komise. Přinášíme Vám rozhovor britského webu, autosport.com, s Jarmem Mahonenem.
Otázka: Jak se v nové práci cítíte?Jarmo Mahonen: Velice dobře. Jsem rád, že jsem získal tuto práci. Byl to docela dlouhý proces a samozřejmě je ještě docela brzy mluvit zde o prvních dojmech, ale jsem šťastný. Mám podporu od prezidenta (FIA – Jeana Todta, pozn. redaktora). Víte, on je takový rallyový muž, chce získat zpět slávu MS, kterou dříve mívalo. O: Jaká je Vaše první práce v nové funkci?JM: Je zde hodně věcí, ale chci si vzít čas, abych si zvykl a na vše se podíval s mými partnery. Máme určitý cíl a všichni na něm budeme pracovat. Musím se však omluvit, protože do detailů našich cílů bych nerad zacházel, protože je na to ještě moc brzy. Půjdeme postupně krok po kroku, ale můžete si být jistí, že až se na věci pořádně podívám, tak vám řeknu můj názor na věc. O: Jak moc je užitečná Vaše odborná znalost z pořádání Rally Finland v nové práci?JM: Doufám, že to vše jde se mnou. Z toho, co jsem dělal při Rally Finland, jsem se hodně poučil. Na některých podnicích šampionátu musíme zlepšit jejich kvalitu, to je jeden z krátkodobých cílů.
Společně s Rally Monte Carlo je Rally Finland nejpopulárnější soutěží,
její šéf se teď pokusí o popularizaci celého mistrovství...
O: Budete na každé soutěži šampionátu?JM: Ne, ne. Věřím v moderní styl práce, což znamená, že vše nemusíte dělat přímo “z obličeje do obličeje“. Nejdůležitější věcí je výsledek, kterého budeme schopni dosáhnout, na to se chceme zaměřit.O: Robert Reid se stal Vaším zástupcem, řekněte nám něco o tomto rozhodnutí.JM: Bylo to moje rozhodnutí. Sport potřebuje mladou krev, kluky, kteří byli v továrních týmech a kluky, kteří dokáží sami rozhodnout. Robert je opravdu dobrý kluk a může na sport nahlížet z jiného pohledu.O: Co tato Vaše nová pozice znamená pro Rally Finland?JM: Víte, samozřejmě budu v pozadí, protože je to moje společnost (AKK), která soutěž pořádá. Ale do týdne nominujeme člověka, který to převezme za mě. To není něco, čeho bych se obával. Mám v zásobě několik dobrých lidí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.