Juho Hänninen: Moc si vážím podpory českých faoušků

Hanninen, Juho
Hanninen, Juho, foto: www.ircseries.com
Tomáš Urban 4. listopadu 2010 19:39
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Finský pilot se po Rally San Remo stal vítězem IRC a podělil se snámi o pocity vítěze v rozhovoru.

Po prvním dnu jsi byl na pátém místě. Na poslední rychlostní zkoušce jsi ztratil asi 50 vteřin, byla nějaká chyba?

Na zkoušce se hodně rozpršelo těsně před naším startem. Měl jsem obavy, jak bude zkouška vypadat, ale v polovině bylo už sucho. Měl jsem media, ale italové nasadili slicky, tím byli rychlejší a já ztratil.

San Remo je rally tisíce zatáček. Jak moc těžké je napsat si ten správný rozpis?

Je to velmi těžké. Měli jsme pouze dva průjezdy při treninku. Psali jsme úplně nový rozpis všech zkoušek, protože od loňského používám trošku jiný systém rozpisu. Některé zatáčky jsou si velmi podobné, ale musejí se jet jinak. Je velmi těžké je správně zaznamenat do rozpisu.

Nejdelší zkouška měřila 29 km. Jak dokážeš udržet koncentraci, když trať vede tisíci zatáčkami a z kopce do kopce?

Není ani tak důležité jak dlouhá zkouška je, když cesta má pořád podobný charakter. A když víš, že ji projedeš čistě a věříš rozpisu a soustřečdíš se na spolujezdce, nakonec ti ani dlouhá nepřijde. Je to náročné, musí být kvalitní rozpis.

Tři rychlostní zkoušky před cílem jsi byl čtvrtý. Uvažoval jsi na tím, že bys celkově mohl rally vyhrát, protože soupeři neměli velký náskok? Jel jsi úplně na plno?

Je pravda, že jsem do to šel úplně naplno. Neměli jsme žádnou krizovku a věděl jsem, že potřeuju být druhý, abych získal potřebný počet bodů. Upřímně jsem na možné vedení nemyslel.

Nakonec jsi skončil druhý a tím jsi vyhrál IRC pro rok 2010, také jsi dostal později Colin McRae trophy. Jaké byly pocity po poslední zkoušce?

Atmosféra byla prostě úžasná. Jel jsem poslední zkoušku už opatrně, protože jsem měl ztrátu skoro třicet vteřin. V cíli jsem byl hodně překvapený, že nakonec nás od Andreucciho dělily jen čtyři vteřiny. Ten pocit, když jsem přijel do servisu a tým mi gratuloval k vítězství v IRC, se ani nedá popsat slovy, je to prostě úžasné. Colin McRae Trophy je třešnička na dortu a pro mě obrovská pcta.

Mnoho čtenářů zajímá, kde se letos ještě objevíš na volantem Fabie. Jestli ještě pojedeš IRC nebo pojedeš v Anglii v rámci S-WRC?

Startovali jsme ve Skotsku, kde jsme si velmi pěkně pozávodili s Mikkelsenem a Wilksem. Podařilo se nám opět vyhrát, ale nebyla to lehká rally, tratě jsou poměrně záludné. Pracujeme s partnery na startu ve Walesu v rámci S-WRC, každopádně náš letošní program je nadále otevřený.

Titul v IRC v rámci jezdců i automobile patří Škodovce, komu všemu bys chtěl poděkovat?

Chtěl bych moc poděkovat týmu Škoda Motorsport. Udělali obrovskou práci na Fabii S2000. Je jejich zásluhou, že během sezóny jsme neměli ani jeden technický problém na žádné ze soutěží. Také chci moc poděkovat všem českým fanouškům, za obrovskou podporu! Jejich přízeň je pro mě velmi důležitá a je o to větší, než jsme předpokládal při příchodu do týmu Škodovky. Ukázalo se to v loňské sezóně, kdy jsem udělal několik chyb a nezískal titul. Fanoušci při mě zůstali a byli pro mě velikou motivací pro letošní rok. Moc mi to pomohlo k letošnímu úspěchu a moc sit toho vážím.

Děkujeme za rozhovor

Já také děkuji za rozhovor, děkuji za podporu a zdravím čtenáře Rallyzone.cz

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.