EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Finský pilot se po Rally San Remo stal vítězem IRC a podělil se snámi o pocity vítěze v rozhovoru.
Po prvním dnu jsi byl na pátém místě. Na poslední rychlostní zkoušce jsi ztratil asi 50 vteřin, byla nějaká chyba?
Na zkoušce se hodně rozpršelo těsně před naším startem. Měl jsem obavy, jak bude zkouška vypadat, ale v polovině bylo už sucho. Měl jsem media, ale italové nasadili slicky, tím byli rychlejší a já ztratil.
San Remo je rally tisíce zatáček. Jak moc těžké je napsat si ten správný rozpis?
Je to velmi těžké. Měli jsme pouze dva průjezdy při treninku. Psali jsme úplně nový rozpis všech zkoušek, protože od loňského používám trošku jiný systém rozpisu. Některé zatáčky jsou si velmi podobné, ale musejí se jet jinak. Je velmi těžké je správně zaznamenat do rozpisu.
Nejdelší zkouška měřila 29 km. Jak dokážeš udržet koncentraci, když trať vede tisíci zatáčkami a z kopce do kopce?
Není ani tak důležité jak dlouhá zkouška je, když cesta má pořád podobný charakter. A když víš, že ji projedeš čistě a věříš rozpisu a soustřečdíš se na spolujezdce, nakonec ti ani dlouhá nepřijde. Je to náročné, musí být kvalitní rozpis.
Tři rychlostní zkoušky před cílem jsi byl čtvrtý. Uvažoval jsi na tím, že bys celkově mohl rally vyhrát, protože soupeři neměli velký náskok? Jel jsi úplně na plno?
Je pravda, že jsem do to šel úplně naplno. Neměli jsme žádnou krizovku a věděl jsem, že potřeuju být druhý, abych získal potřebný počet bodů. Upřímně jsem na možné vedení nemyslel.
Nakonec jsi skončil druhý a tím jsi vyhrál IRC pro rok 2010, také jsi dostal později Colin McRae trophy. Jaké byly pocity po poslední zkoušce?
Atmosféra byla prostě úžasná. Jel jsem poslední zkoušku už opatrně, protože jsem měl ztrátu skoro třicet vteřin. V cíli jsem byl hodně překvapený, že nakonec nás od Andreucciho dělily jen čtyři vteřiny. Ten pocit, když jsem přijel do servisu a tým mi gratuloval k vítězství v IRC, se ani nedá popsat slovy, je to prostě úžasné. Colin McRae Trophy je třešnička na dortu a pro mě obrovská pcta.
Mnoho čtenářů zajímá, kde se letos ještě objevíš na volantem Fabie. Jestli ještě pojedeš IRC nebo pojedeš v Anglii v rámci S-WRC?
Startovali jsme ve Skotsku, kde jsme si velmi pěkně pozávodili s Mikkelsenem a Wilksem. Podařilo se nám opět vyhrát, ale nebyla to lehká rally, tratě jsou poměrně záludné. Pracujeme s partnery na startu ve Walesu v rámci S-WRC, každopádně náš letošní program je nadále otevřený.
Titul v IRC v rámci jezdců i automobile patří Škodovce, komu všemu bys chtěl poděkovat?
Chtěl bych moc poděkovat týmu Škoda Motorsport. Udělali obrovskou práci na Fabii S2000. Je jejich zásluhou, že během sezóny jsme neměli ani jeden technický problém na žádné ze soutěží. Také chci moc poděkovat všem českým fanouškům, za obrovskou podporu! Jejich přízeň je pro mě velmi důležitá a je o to větší, než jsme předpokládal při příchodu do týmu Škodovky. Ukázalo se to v loňské sezóně, kdy jsem udělal několik chyb a nezískal titul. Fanoušci při mě zůstali a byli pro mě velikou motivací pro letošní rok. Moc mi to pomohlo k letošnímu úspěchu a moc sit toho vážím.
Děkujeme za rozhovor
Já také děkuji za rozhovor, děkuji za podporu a zdravím čtenáře Rallyzone.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.