EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Lukáš Pondělíček popisuje kterak bojoval na tratích Herkul Rally Příbram.
Lukáš Pondělíček s Pavlem Dreslerem absolvovali rally Příbram. Jejich C2 S1600 dojela na třetím místě ve třídě a celkově na 20 místě.
Po první etapě ti patřilo čtvrté místo, jen deset vteřin od velmi rychlého Matyse. S jakou taktikou jste do závodu vstupovali? Taktika – v sobotu ráno měli přijet partneři teamu včetně těch nejvyšších, takže v pátek hlavně nerozbít auto a dojet tak nějak co nejlépe. V sobotu jsme předváděli partnerům jak to v teamu funguje a o čem vlastně rally je, někteří byli poprvé. Myslím, že se to povedlo, ale já měl málo času pro sebe a bylo to vidět.
Zlom přišel v polovině druhé etapy, ale spíše k horšímu. Kde byla chyba nebo problém? Problém je, že neumím s tím autem za tohohle počasí. Dokážu už jet rychle na suchu za slunečného a teplého počasí (Lužičky, Leg II. Barum). Ale jak takhle mrholí, nevím jak auto nastavit, co obout a většinou to zvorám. Auto není zadarmo a díly také ne, o čemž jsem se přesvědčil na Krumlově. Tak jedu tak abych ho nenaboural. Když vidím, že minutu přede mnou minutu za mnou nikdo není, nebudu riskovat a amortizovat auto, jedu svoje bezpečné tempo do cíle.
Celkově ti patří třetí místo ve třídě. Proč byly Maxíci na Příbrami rychlejší?Maxík na vodě a na takové nasmrkané silnici je o mnoho ovladatelnější a rychlejší, alespoň mě se to tak jeví. Je těžké S16 za deště uřídit. Třetí místo byla spíš náhoda, vzhledem k mnoha odstoupení.
Nemůžu se tě nezeptat jaké byly letos na příbrami tratě?Super, mě se tam líbí moc. I organizace je super, hlavně tě tam nikdo nebuzeruje kvůli vjezdům tréninkového a druhého servisního-tankovacího auta. (viz. Bohemia a Barum tam to nezvládli)
V kalendáři jsou ještě dva sprinty a setkání mistrů. Uvidíme ještě někde C2 S1600 závodit?Určitě pojedu Jeseníky, rozhoduji se mezi Vsetínem a čistými tratěmi 3-Stadte Rally, to si rozmyslím. Tradičně Setkání mistrů a Praha. Všechno pojedu s C2 S16 a s Jirkou Srossem.
Děkuji za RozhovorJá děkuji
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.