Lukáš Pondělíček: Třetí místo byl spíše náhoda

rally příbram
rally příbram, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 4. října 2010 06:00
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Lukáš Pondělíček popisuje kterak bojoval na tratích Herkul Rally Příbram.

Lukáš Pondělíček s Pavlem Dreslerem absolvovali rally Příbram. Jejich C2 S1600 dojela na třetím místě ve třídě a celkově na 20 místě.

Po první etapě ti patřilo čtvrté místo, jen deset vteřin od velmi rychlého Matyse. S jakou taktikou jste do závodu vstupovali? Taktika – v sobotu ráno měli přijet partneři teamu včetně těch nejvyšších, takže v pátek hlavně nerozbít auto a dojet  tak nějak co nejlépe. V sobotu jsme předváděli  partnerům jak to v teamu funguje a o čem vlastně rally je, někteří byli poprvé. Myslím, že se to povedlo, ale já měl málo času pro sebe a bylo to vidět.

Zlom přišel v polovině druhé etapy, ale spíše k horšímu. Kde byla chyba nebo problém? Problém je, že neumím s tím autem za tohohle počasí. Dokážu už jet rychle na suchu za slunečného a teplého počasí (Lužičky, Leg II. Barum). Ale jak takhle mrholí, nevím jak auto nastavit, co obout a většinou to zvorám. Auto není zadarmo a díly také ne, o čemž jsem se přesvědčil na Krumlově. Tak jedu tak abych ho nenaboural. Když vidím, že minutu přede mnou minutu za mnou nikdo není,  nebudu riskovat a amortizovat auto, jedu svoje bezpečné tempo do cíle. 

Celkově ti patří třetí místo ve třídě. Proč byly Maxíci na Příbrami rychlejší?Maxík na vodě a na takové nasmrkané silnici je o mnoho ovladatelnější a rychlejší, alespoň mě se to tak jeví. Je těžké S16 za deště uřídit. Třetí místo byla spíš náhoda, vzhledem k mnoha odstoupení. 

Nemůžu se tě nezeptat jaké byly letos na příbrami tratě?Super, mě se tam líbí moc. I organizace je super, hlavně tě tam nikdo nebuzeruje kvůli vjezdům tréninkového a druhého servisního-tankovacího auta. (viz. Bohemia a Barum tam to nezvládli)

 

V kalendáři jsou ještě dva sprinty a setkání mistrů. Uvidíme ještě někde C2 S1600 závodit?Určitě pojedu Jeseníky, rozhoduji se mezi  Vsetínem a čistými tratěmi 3-Stadte Rally, to si rozmyslím. Tradičně Setkání mistrů a Praha. Všechno pojedu s C2 S16 a s Jirkou Srossem.

Děkuji za RozhovorJá děkuji

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?