EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Po Barum rally následovala desetidenní oprava vozu a start ve Vyškově.
Přečtěte si další pokračování rozhovoru s Petrem Zedníkem. Jak to tak vypadá, tak ani Vyškov nemáte daleko? „Je to pro nás opět domácí soutěž,“ Někteří jezdci si tratě ve Vyškově pochvalují, jiní méně. Jak je to u Vás? "Tratě jsou zde příliš rychlé a to nevyhovuje naší Fiestě. Mám rád technickou trať a to se ve Vyškově nenajde. Obzvláště letošnímu,“ Ono najít v okolí Vyškova technickou trať je poměrně problém. „Samozřejmě, že se těžko hledají tratě, ale Vyškov letos byl hrozný. Rychlé a pak to zpomalíme přes pole. No co to je,"
Pojďme na souboje na trati. Po celou dobu soutěže jste se bojoval s Dohnalem, Dunovským, Novákem. Ale Jan Dohnal převyšoval. Dá se mu stačit? "Měl nový motor ve svém Cliu a sekundovat se mu nedalo,“ Kde tedy hledat příčiny ztráty? „Jeli jsme celkem rychle. Pak ale praskly výfukové svody a výkon byl o poznání horší než na Barum rally, ale celkově jsme s výsledkem spokojeni,“ Vyškov máte za sebou, jaké je tedy vaše hodnocení soutěže? “Celkově jsem rád, že proháním mladší kluky. Moc pěkně jsem si zazávodil. Byla to bitva do posledních metrů. Soutěž je to domácí, tak nemůžu moc kritizovat ale celkově se mi to opravdu líbilo,“
Petr Zedník s Milanem Pražákem skončili na Admiral Rally Vyškov na čtvrtém místě ve třídě. Ztráta na třetího Václava Dunovského byla deset vteřin, a na druhého Antonína Nováka třináct. Jan zvítězil o minutu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.