EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Po Barum rally následovala desetidenní oprava vozu a start ve Vyškově.
Přečtěte si další pokračování rozhovoru s Petrem Zedníkem. Jak to tak vypadá, tak ani Vyškov nemáte daleko? „Je to pro nás opět domácí soutěž,“ Někteří jezdci si tratě ve Vyškově pochvalují, jiní méně. Jak je to u Vás? "Tratě jsou zde příliš rychlé a to nevyhovuje naší Fiestě. Mám rád technickou trať a to se ve Vyškově nenajde. Obzvláště letošnímu,“ Ono najít v okolí Vyškova technickou trať je poměrně problém. „Samozřejmě, že se těžko hledají tratě, ale Vyškov letos byl hrozný. Rychlé a pak to zpomalíme přes pole. No co to je,"
Pojďme na souboje na trati. Po celou dobu soutěže jste se bojoval s Dohnalem, Dunovským, Novákem. Ale Jan Dohnal převyšoval. Dá se mu stačit? "Měl nový motor ve svém Cliu a sekundovat se mu nedalo,“ Kde tedy hledat příčiny ztráty? „Jeli jsme celkem rychle. Pak ale praskly výfukové svody a výkon byl o poznání horší než na Barum rally, ale celkově jsme s výsledkem spokojeni,“ Vyškov máte za sebou, jaké je tedy vaše hodnocení soutěže? “Celkově jsem rád, že proháním mladší kluky. Moc pěkně jsem si zazávodil. Byla to bitva do posledních metrů. Soutěž je to domácí, tak nemůžu moc kritizovat ale celkově se mi to opravdu líbilo,“
Petr Zedník s Milanem Pražákem skončili na Admiral Rally Vyškov na čtvrtém místě ve třídě. Ztráta na třetího Václava Dunovského byla deset vteřin, a na druhého Antonína Nováka třináct. Jan zvítězil o minutu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?