EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Ford Fiesta S1600. Jeden z mála strojů, který stále aktivně a skvěle vodí už nějaký pátek po rychlostních zkouškách, kroměřížský, Petr Zedník.
Po Barum rally jsem jej požádal o zhodnocení svého účinkování na počasím ovlivněné Barum Rally. Rozhovor má poněkud netradicní formát.
Nejprve několik vět k městské zkoušce ve Zlíně: „Městská zkouška je hlavně pro diváky a já nejsem příznivcem takových RZ. Zvyšuje to atraktivitu,“ Nelze se nezeptat jak vidí atmosféru jezdec za volantem? „Na Barumce je vždy úžasná atmosféra, nepamatuji si soutěž, kde by bylo tolik diváků pohromadě jako na městské ve Zlíně,“ Počasí bylo pod psa, jak ovlivnilo Váš výkon? „Proměnlivé počasí se podepsalo na náročnosti tratě. Ta byla letos velmi náročná. Dokonale to prověřilo startovní pole,“
Bydlíte v Kroměříži, dá se tedy říct, že Barm Rally je vlastně Vaše domácí soutěž: „Já mám Barumku hodně rád a beru ji jako „domácí“ podnik,“ Každý soutěžák má na Barumce nějakou oblíbenou zkoušku. Jaká je ta Vaše? „Moje nejoblíbenější je ta moje. Ta Halenkovická, kde mám hodně fanoušků. Taková zkouška, která by semi nelíbil tady není. Nejnáročnější je pro mě Semetín. Halenkovic jste se nedočkal v soutěžním voze, co bylo příčinou vašeho odstoupení? „Příčinou odpadnutí bylo to, že nám na motoru prasknul startovací věnec. Na věnci jsou nálitky pro snímač otáček pro klikovou hřídel a motor přestane okamžitě fungovat. Takže jsme nebyli zrovna nadšení. Bylo to na RZ6. Odstupovali jsme z prvního místa ve třídě“
Petr Zedník s Milanem Pražákem začali Barumku opatrně devátým časem na městské. Hned ráno se však začali zlepšovat a těžit ze svých zkušeností. Výsledkem toho snažení bylo po páté rychlostní zkoušce první místo ve třídě A6 a 32. místo absolutně, když za nimi byly i mnohem silnější vozy. V šesté přišlo odstoupení.
V povídání budeme pokračovat zase zítra tentokrát o Vyškovu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?