EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Ford Fiesta S1600. Jeden z mála strojů, který stále aktivně a skvěle vodí už nějaký pátek po rychlostních zkouškách, kroměřížský, Petr Zedník.
Po Barum rally jsem jej požádal o zhodnocení svého účinkování na počasím ovlivněné Barum Rally. Rozhovor má poněkud netradicní formát.
Nejprve několik vět k městské zkoušce ve Zlíně: „Městská zkouška je hlavně pro diváky a já nejsem příznivcem takových RZ. Zvyšuje to atraktivitu,“ Nelze se nezeptat jak vidí atmosféru jezdec za volantem? „Na Barumce je vždy úžasná atmosféra, nepamatuji si soutěž, kde by bylo tolik diváků pohromadě jako na městské ve Zlíně,“ Počasí bylo pod psa, jak ovlivnilo Váš výkon? „Proměnlivé počasí se podepsalo na náročnosti tratě. Ta byla letos velmi náročná. Dokonale to prověřilo startovní pole,“
Bydlíte v Kroměříži, dá se tedy říct, že Barm Rally je vlastně Vaše domácí soutěž: „Já mám Barumku hodně rád a beru ji jako „domácí“ podnik,“ Každý soutěžák má na Barumce nějakou oblíbenou zkoušku. Jaká je ta Vaše? „Moje nejoblíbenější je ta moje. Ta Halenkovická, kde mám hodně fanoušků. Taková zkouška, která by semi nelíbil tady není. Nejnáročnější je pro mě Semetín. Halenkovic jste se nedočkal v soutěžním voze, co bylo příčinou vašeho odstoupení? „Příčinou odpadnutí bylo to, že nám na motoru prasknul startovací věnec. Na věnci jsou nálitky pro snímač otáček pro klikovou hřídel a motor přestane okamžitě fungovat. Takže jsme nebyli zrovna nadšení. Bylo to na RZ6. Odstupovali jsme z prvního místa ve třídě“
Petr Zedník s Milanem Pražákem začali Barumku opatrně devátým časem na městské. Hned ráno se však začali zlepšovat a těžit ze svých zkušeností. Výsledkem toho snažení bylo po páté rychlostní zkoušce první místo ve třídě A6 a 32. místo absolutně, když za nimi byly i mnohem silnější vozy. V šesté přišlo odstoupení.
V povídání budeme pokračovat zase zítra tentokrát o Vyškovu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.