EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Ford Fiesta S1600. Jeden z mála strojů, který stále aktivně a skvěle vodí už nějaký pátek po rychlostních zkouškách, kroměřížský, Petr Zedník.
Po Barum rally jsem jej požádal o zhodnocení svého účinkování na počasím ovlivněné Barum Rally. Rozhovor má poněkud netradicní formát.
Nejprve několik vět k městské zkoušce ve Zlíně: „Městská zkouška je hlavně pro diváky a já nejsem příznivcem takových RZ. Zvyšuje to atraktivitu,“ Nelze se nezeptat jak vidí atmosféru jezdec za volantem? „Na Barumce je vždy úžasná atmosféra, nepamatuji si soutěž, kde by bylo tolik diváků pohromadě jako na městské ve Zlíně,“ Počasí bylo pod psa, jak ovlivnilo Váš výkon? „Proměnlivé počasí se podepsalo na náročnosti tratě. Ta byla letos velmi náročná. Dokonale to prověřilo startovní pole,“
Bydlíte v Kroměříži, dá se tedy říct, že Barm Rally je vlastně Vaše domácí soutěž: „Já mám Barumku hodně rád a beru ji jako „domácí“ podnik,“ Každý soutěžák má na Barumce nějakou oblíbenou zkoušku. Jaká je ta Vaše? „Moje nejoblíbenější je ta moje. Ta Halenkovická, kde mám hodně fanoušků. Taková zkouška, která by semi nelíbil tady není. Nejnáročnější je pro mě Semetín. Halenkovic jste se nedočkal v soutěžním voze, co bylo příčinou vašeho odstoupení? „Příčinou odpadnutí bylo to, že nám na motoru prasknul startovací věnec. Na věnci jsou nálitky pro snímač otáček pro klikovou hřídel a motor přestane okamžitě fungovat. Takže jsme nebyli zrovna nadšení. Bylo to na RZ6. Odstupovali jsme z prvního místa ve třídě“
Petr Zedník s Milanem Pražákem začali Barumku opatrně devátým časem na městské. Hned ráno se však začali zlepšovat a těžit ze svých zkušeností. Výsledkem toho snažení bylo po páté rychlostní zkoušce první místo ve třídě A6 a 32. místo absolutně, když za nimi byly i mnohem silnější vozy. V šesté přišlo odstoupení.
V povídání budeme pokračovat zase zítra tentokrát o Vyškovu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.