EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Ford Fiesta S1600. Jeden z mála strojů, který stále aktivně a skvěle vodí už nějaký pátek po rychlostních zkouškách, kroměřížský, Petr Zedník.
Po Barum rally jsem jej požádal o zhodnocení svého účinkování na počasím ovlivněné Barum Rally. Rozhovor má poněkud netradicní formát.
Nejprve několik vět k městské zkoušce ve Zlíně: „Městská zkouška je hlavně pro diváky a já nejsem příznivcem takových RZ. Zvyšuje to atraktivitu,“ Nelze se nezeptat jak vidí atmosféru jezdec za volantem? „Na Barumce je vždy úžasná atmosféra, nepamatuji si soutěž, kde by bylo tolik diváků pohromadě jako na městské ve Zlíně,“ Počasí bylo pod psa, jak ovlivnilo Váš výkon? „Proměnlivé počasí se podepsalo na náročnosti tratě. Ta byla letos velmi náročná. Dokonale to prověřilo startovní pole,“
Bydlíte v Kroměříži, dá se tedy říct, že Barm Rally je vlastně Vaše domácí soutěž: „Já mám Barumku hodně rád a beru ji jako „domácí“ podnik,“ Každý soutěžák má na Barumce nějakou oblíbenou zkoušku. Jaká je ta Vaše? „Moje nejoblíbenější je ta moje. Ta Halenkovická, kde mám hodně fanoušků. Taková zkouška, která by semi nelíbil tady není. Nejnáročnější je pro mě Semetín. Halenkovic jste se nedočkal v soutěžním voze, co bylo příčinou vašeho odstoupení? „Příčinou odpadnutí bylo to, že nám na motoru prasknul startovací věnec. Na věnci jsou nálitky pro snímač otáček pro klikovou hřídel a motor přestane okamžitě fungovat. Takže jsme nebyli zrovna nadšení. Bylo to na RZ6. Odstupovali jsme z prvního místa ve třídě“
Petr Zedník s Milanem Pražákem začali Barumku opatrně devátým časem na městské. Hned ráno se však začali zlepšovat a těžit ze svých zkušeností. Výsledkem toho snažení bylo po páté rychlostní zkoušce první místo ve třídě A6 a 32. místo absolutně, když za nimi byly i mnohem silnější vozy. V šesté přišlo odstoupení.
V povídání budeme pokračovat zase zítra tentokrát o Vyškovu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?