Exkluzivně: S Kopeckým o závodění v italském mistrovství

Škoda
Škoda, foto: Škoda Auto
iAdam 23. srpna 2010 09:07
Sdílej:

EXKLUZIVNĚ PRO RALLYZONE; Letošní rok se továrnímu jezdci Škody Janu Kopeckému naskytla zvláštní příležitost, které využil. Vedle podniku IRC tak český jezdec s českým vozem absolvuje kompletní italský mistrák - C. I. R. V polovině sezóny jsme se ptali nejen na to, jak se mu v Itálii líbí, ale i na italskou kuchyni a další zajímavosti!

Mohl byste nejprve připomenout, jak jste se do italského šampionátu dostal? Proč jste se raději nevrátil do domácího MMČR?

J. K.: Tým SRTI (Škoda Rally Team Italy) patří k jedněm z nejlepších zákazníků a partnerů Škody Motorsport. Dostali jsme výhodnou nabídku stratů v Itálii, zvážili jsme všechny pro a proti a rozhodli jsme se této nabídky využít. Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou + celý Škoda Delimax tým byl oficiálně představen před Valašskou rally jako tým s podporou Škody Auto pro nasazení do MMČR. Navíc v té době jsme již měli naplánované Italské mistrovství.Hrálo roli také to, že se můžete svést na neznámých tratích se silnou konkurencí? Pomáhá vám to v přípravě na podniky IRC?J. K.: Ano, právě tento fakt hrál jedno z největších “pro“, protože konfrontace v neznámém prostředí v šampionátu, kde se to hemží samými rychlíky, je pro nás obrovskou zkušeností, která nám nadále pomáhá se jezdecky/spolujezdecky rozvíjet.V čem je italský šampionát jiný, než třeba naše mistrovství?J. K.: Je to velice kvalitně obsazený šampionát se špičkovými posádkami, které dokonale znají své prostředí a dokážou ho využít. Nasazení jezdců je stejné jako v našem mistrovství, ale samozřejmě pro nás je to obtížnější v tom, že každá rally je pro nás nová. Jak se vám líbí tratě v Itálii, kde je místní šampionát považován za jeden z nejkvalitnějších národních šampionátů vůbec? Je tu třeba fakt, že se jede na asfaltu, ale i na šotolině. Nevadí vám to?J. K.: Právě naopak. Jsem velice rád, že můžeme startovat na rozmanitých tratích a střídáme asfaltové rally se šotolinovými. Každá rally v Itálii je jiná, každá má své kouzlo a všechny jsou nesmírně náročné na orientaci. Člověk musí stoprocentně věřit svému rozpisu a pokud chce skončit “na bedně“, tak ho musí také stoprocentně využít. Máte velký handicap kvůli neznalostí místních tratí oproti domácím borcům?J. K.: Ano! Ale samozřejmě nám tento handicap pomáhá částečně smazat Škoda Fabia S2000! Pokud se letmo podíváme do výsledků nějakých italských soutěží, není výjimkou, že se třeba prvních osm jezdců v cíli vleze do dvou minut. Vy sám jste třeba na Rally del Salento vyhrál o pouhých 3,2 s, což nemá obdoby třeba ani v současném WRC. Je těžké soupeřit s tak vyrovnanou konkurencí, nebo se tím lépe udržíte “ rytmu“?J. K.: Konkurence je v Itálii opravdu obrovská. První pětka je velice vyrovnaná, ale na většině rally se k této pětce přidají místní specialisté, jezdci kteří v místě závodu bydlí a znají tak tratě dokonale, a to nás s Petrem “nutí“ závodit hned od začátku naplno. Vlastně to začíná už seznamovacími jízdami, kdy si musíme připravit kvalitní rozpis pouze ve dvou průjezdech. V Itálii opravdu není čas soustředit se na jiné věci než na svůj výkon!

Po dvou slabších výsledcích se dostavilo jedno vítězství a jedno druhé místo. Šampionát je v polovině a vám patří čtvrtá příčka se ztrátou jedenácti bodů na vedoucího Andreucciho. Přemýšlíte ještě o bitvě o titul? Myslíte, že by bylo vůbec možné tak početnou domácí špičku hned první rok porazit?J. K.: Bohužel v prvních dvou závodech jsme měli technické problémy, během prvního závodu i defekty. Každopádně další dva vyšly skvěle a to pouze díky skvěle připravenému vozu! Na titul nemám žádné pomyšlení, protože se soustředím hlavně na závody IRC. Na druhou stranu jak v IRC tak v Itálii se snažíme vždy uspět maximálním výsledkem, takže uvidíme, jak vše dopadne! Každopádně my s Petrem uděláme maximum pro co možná nejlepší výsledky!Dostanete ve výhledné době pro Itálii Fabii S2000 EVO II?J. K.: Vše záleží na domluvě s týmem SRTI.A na závěr otázka na tělo: Už jste si zvyknul na špageti:-)?J. K.: Italská kuchyně je výborná, jejich jídla jsou velice lehká do žaludku, takže k našemu jídelníčku jsou “jako dělaná“! :-)

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu sportovních úspěchů.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.