EXKLUZIVNĚ PRO RALLYZONE; Letošní rok se továrnímu jezdci Škody Janu Kopeckému naskytla zvláštní příležitost, které využil. Vedle podniku IRC tak český jezdec s českým vozem absolvuje kompletní italský mistrák - C. I. R. V polovině sezóny jsme se ptali nejen na to, jak se mu v Itálii líbí, ale i na italskou kuchyni a další zajímavosti!
Mohl byste nejprve připomenout, jak jste se do italského šampionátu dostal? Proč jste se raději nevrátil do domácího MMČR?
J. K.: Tým SRTI (Škoda Rally Team Italy) patří k jedněm z nejlepších zákazníků a partnerů Škody Motorsport. Dostali jsme výhodnou nabídku stratů v Itálii, zvážili jsme všechny pro a proti a rozhodli jsme se této nabídky využít. Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou + celý Škoda Delimax tým byl oficiálně představen před Valašskou rally jako tým s podporou Škody Auto pro nasazení do MMČR. Navíc v té době jsme již měli naplánované Italské mistrovství.Hrálo roli také to, že se můžete svést na neznámých tratích se silnou konkurencí? Pomáhá vám to v přípravě na podniky IRC?J. K.: Ano, právě tento fakt hrál jedno z největších “pro“, protože konfrontace v neznámém prostředí v šampionátu, kde se to hemží samými rychlíky, je pro nás obrovskou zkušeností, která nám nadále pomáhá se jezdecky/spolujezdecky rozvíjet.V čem je italský šampionát jiný, než třeba naše mistrovství?J. K.: Je to velice kvalitně obsazený šampionát se špičkovými posádkami, které dokonale znají své prostředí a dokážou ho využít. Nasazení jezdců je stejné jako v našem mistrovství, ale samozřejmě pro nás je to obtížnější v tom, že každá rally je pro nás nová. Jak se vám líbí tratě v Itálii, kde je místní šampionát považován za jeden z nejkvalitnějších národních šampionátů vůbec? Je tu třeba fakt, že se jede na asfaltu, ale i na šotolině. Nevadí vám to?J. K.: Právě naopak. Jsem velice rád, že můžeme startovat na rozmanitých tratích a střídáme asfaltové rally se šotolinovými. Každá rally v Itálii je jiná, každá má své kouzlo a všechny jsou nesmírně náročné na orientaci. Člověk musí stoprocentně věřit svému rozpisu a pokud chce skončit “na bedně“, tak ho musí také stoprocentně využít. Máte velký handicap kvůli neznalostí místních tratí oproti domácím borcům?J. K.: Ano! Ale samozřejmě nám tento handicap pomáhá částečně smazat Škoda Fabia S2000! Pokud se letmo podíváme do výsledků nějakých italských soutěží, není výjimkou, že se třeba prvních osm jezdců v cíli vleze do dvou minut. Vy sám jste třeba na Rally del Salento vyhrál o pouhých 3,2 s, což nemá obdoby třeba ani v současném WRC. Je těžké soupeřit s tak vyrovnanou konkurencí, nebo se tím lépe udržíte “ rytmu“?J. K.: Konkurence je v Itálii opravdu obrovská. První pětka je velice vyrovnaná, ale na většině rally se k této pětce přidají místní specialisté, jezdci kteří v místě závodu bydlí a znají tak tratě dokonale, a to nás s Petrem “nutí“ závodit hned od začátku naplno. Vlastně to začíná už seznamovacími jízdami, kdy si musíme připravit kvalitní rozpis pouze ve dvou průjezdech. V Itálii opravdu není čas soustředit se na jiné věci než na svůj výkon!
Po dvou slabších výsledcích se dostavilo jedno vítězství a jedno druhé místo. Šampionát je v polovině a vám patří čtvrtá příčka se ztrátou jedenácti bodů na vedoucího Andreucciho. Přemýšlíte ještě o bitvě o titul? Myslíte, že by bylo vůbec možné tak početnou domácí špičku hned první rok porazit?J. K.: Bohužel v prvních dvou závodech jsme měli technické problémy, během prvního závodu i defekty. Každopádně další dva vyšly skvěle a to pouze díky skvěle připravenému vozu! Na titul nemám žádné pomyšlení, protože se soustředím hlavně na závody IRC. Na druhou stranu jak v IRC tak v Itálii se snažíme vždy uspět maximálním výsledkem, takže uvidíme, jak vše dopadne! Každopádně my s Petrem uděláme maximum pro co možná nejlepší výsledky!Dostanete ve výhledné době pro Itálii Fabii S2000 EVO II?J. K.: Vše záleží na domluvě s týmem SRTI.A na závěr otázka na tělo: Už jste si zvyknul na špageti:-)?J. K.: Italská kuchyně je výborná, jejich jídla jsou velice lehká do žaludku, takže k našemu jídelníčku jsou “jako dělaná“! :-)
Děkuji za rozhovor a přeji spoustu sportovních úspěchů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.