V době mezi Krumlovem a Hustopečemi jsem si popovídal s Lukášem Pondělíčkem nejen o nepovedeném Krumlovu + Onboard
Rally Český Krumlov je tradiční soutěží. Jak hodnotíš formát soutěže? Přece jen hodně přejezdů, ale vyvážené dlouhými a kvalitními rychlostkami..
L.P.: Krumlov tradičně perfektní, hlavně retardéry z velkých balíků slámy jsou super. Škoda počasí … Na onboardech z Krumlova je vidět, že druhý průjezd vložkami byl díky počasí spíše na šotolinové gumy.
L.P.: Máš pravdu, ale já vyrazil na mediích snad jako jediný… k tomu ne zrovna moc dobře zvolené nastavení podvozku a k tomu špatně svítící rampa. Sice jsem ji doma předělával, ale pořád to není ono. Taky snad příště v dešti vymyslím lepší nastavení podvozku. Rampu pojedu určitě starou z maxe. Tu jsem vyráběl sám, z onboardů je vidět, že funguje líp než originál.
Na druhém průjezdu Kohoutem jsi se potkal s dřevěnou srnkou. Jak k tomu došlo a v jakém stavu je auto?
L.P.: Prostě jsem šel pozdě na brzdy a už to bylo… je to vidět na onboardu. Auto je potlučené, ale ne nějak zásadně. V podstatě vlastni silou, i když bez zadního kola, vyjelo na vozík.
Onboard z havárie najdete ZDE
Už koncem týdne tě čekají Hustopeče. Startuješ zde pravidelně. Jak se ti líbí soutěž mezi vinicemi? L.P.: Startoval jsem tu pokaždé a vždy se dá umístění považovat za úspěch. Hustopeče jsou spojené s moji kariérou. Začínali jsme tady a líbí se mi tu moc. Poslední dobou jsou tratě dost rozbité. Už v roce 2004 jsem tady dojel první závod ČMPR (druhý závod v životě) a hned vítězství. Pak ani nevím kolikrát jsem tu byl na bedně :-) Jediné na co si teď vzpomenu je pořadí A6 po prvním dnu v roce 2007 1. Kopecký, 2.Peták, 3. Ponďa, tenkrát ještě s Felicií Kit Car. S jakým cílem pojedeš Hustopeče? L.P.: Já bych chtěl jet na bednu, ale vzhledem k výsledkům v letošním mistráku se budu snažit dojet do cíle. Snad bude sucho, mokro C2 moc nesvědčí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?