Před dvěma lety získal Sébastien Ogier titul v JWRC, teď, při teprve 19. startu s vozem WRC, dokázal porazit kompletní špičku soutěžáků při rally v Portugalsku. Přinášíme Vám ze serveru wrc.com rozhovor s 26letým jezdcem Juniorského týmu Citroënu.
Sébastiene, gratulujeme k zisku prvního vítězství ve WRC, jak se cítíte?Je to teď těžké, vysvětlit moje pocity. Jsem neskutečně šťastný. Před pár týdny jsem zažil velké zklamání, když jsem nevyhrál na Novém Zélandu. Ale zase jsem žil s tím pocitem, že už na Novém Zélandu byla naše rychlost velmi dobrá. Ale tento víkend bylo všechno perfektní. Tvrdě jsme na to tlačili od startu až do posledního dne. Teď mám první vítězství, to, že se mi to povedlo a porazil jsem Seba, je perfektní. On je aktuálně nejlepší a i historicky neúspěšnější, takže to musí být pro každého něco speciálního.Ano, to musí být speciální pocit porazit Sébastiena Loeba, nebo ne...?Ano. Možná bylo lepší, že jsme nevyhráli už na Novém Zélandu a počkali, abychom dosáhli takovéhoto vítězství.
Seb Ogier v Norsku 2009
Jaké to bylo, když jste přejel cílovou čáru?Před startem poslední super speciálky to bylo dlouhé čekání. Každý mi již začal gratulovat, ale já jim říkal: „Vzpomeňte na Nový Zéland, jen tři zatáčky do konce!“ Radši jsem si počkal až na projetí cílové čáry. Je to něco speciálního, vyhrát na tomto stadionu před tolika lidmi a měl jsem zde i několik kamarádů. Když se podíváme zpět na tuto dobu vloni, tak to bylo hodně odlišné. Často jste chyboval a odstupoval, ale teď jste se transformoval ve stabilního a rychlého jezdce. Kdy se ta změna podle Vás udála?Minulý rok byl těžký, přijít do WRC bez zkušeností je hodně těžké. Před minulou sezonou jsem nikdy nejezdil s tak velkým autem, takže bylo těžké se adaptovat na rychlost WRCčka. OK, tehdy to bylo hodně těžké, ale od té doby jsme se hodně zlepšili a tým nám v tom hodně pomohl. Vkládají do nás neustále větší důvěru a myslím, že bych jim za to měl poděkovat. Ten dík patří Citroënu, bez něho bych tu teď nebyl. Ve druhé polovině sezony 2009 jsme se zlepšovali rally od rally. Tento rok je už perfektní. Ale je to nekonečný vývoj. Teď sice máme vítězství, ale musíme se zlepšit na asfaltu, kde nemáme tolik zkušeností. Takže mým dalším cílem je zlepšit se na asfaltu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.