Před dvěma lety získal Sébastien Ogier titul v JWRC, teď, při teprve 19. startu s vozem WRC, dokázal porazit kompletní špičku soutěžáků při rally v Portugalsku. Přinášíme Vám ze serveru wrc.com rozhovor s 26letým jezdcem Juniorského týmu Citroënu.
Sébastiene, gratulujeme k zisku prvního vítězství ve WRC, jak se cítíte?Je to teď těžké, vysvětlit moje pocity. Jsem neskutečně šťastný. Před pár týdny jsem zažil velké zklamání, když jsem nevyhrál na Novém Zélandu. Ale zase jsem žil s tím pocitem, že už na Novém Zélandu byla naše rychlost velmi dobrá. Ale tento víkend bylo všechno perfektní. Tvrdě jsme na to tlačili od startu až do posledního dne. Teď mám první vítězství, to, že se mi to povedlo a porazil jsem Seba, je perfektní. On je aktuálně nejlepší a i historicky neúspěšnější, takže to musí být pro každého něco speciálního.Ano, to musí být speciální pocit porazit Sébastiena Loeba, nebo ne...?Ano. Možná bylo lepší, že jsme nevyhráli už na Novém Zélandu a počkali, abychom dosáhli takovéhoto vítězství.
Seb Ogier v Norsku 2009
Jaké to bylo, když jste přejel cílovou čáru?Před startem poslední super speciálky to bylo dlouhé čekání. Každý mi již začal gratulovat, ale já jim říkal: „Vzpomeňte na Nový Zéland, jen tři zatáčky do konce!“ Radši jsem si počkal až na projetí cílové čáry. Je to něco speciálního, vyhrát na tomto stadionu před tolika lidmi a měl jsem zde i několik kamarádů. Když se podíváme zpět na tuto dobu vloni, tak to bylo hodně odlišné. Často jste chyboval a odstupoval, ale teď jste se transformoval ve stabilního a rychlého jezdce. Kdy se ta změna podle Vás udála?Minulý rok byl těžký, přijít do WRC bez zkušeností je hodně těžké. Před minulou sezonou jsem nikdy nejezdil s tak velkým autem, takže bylo těžké se adaptovat na rychlost WRCčka. OK, tehdy to bylo hodně těžké, ale od té doby jsme se hodně zlepšili a tým nám v tom hodně pomohl. Vkládají do nás neustále větší důvěru a myslím, že bych jim za to měl poděkovat. Ten dík patří Citroënu, bez něho bych tu teď nebyl. Ve druhé polovině sezony 2009 jsme se zlepšovali rally od rally. Tento rok je už perfektní. Ale je to nekonečný vývoj. Teď sice máme vítězství, ale musíme se zlepšit na asfaltu, kde nemáme tolik zkušeností. Takže mým dalším cílem je zlepšit se na asfaltu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.