Rozhovor se Sébastienem Ogierem

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Citroën Sport
iM2 31. května 2010 14:53
Sdílej:

Před dvěma lety získal Sébastien Ogier titul v JWRC, teď, při teprve 19. startu s vozem WRC, dokázal porazit kompletní špičku soutěžáků při rally v Portugalsku. Přinášíme Vám ze serveru wrc.com rozhovor s 26letým jezdcem Juniorského týmu Citroënu.

Sébastiene, gratulujeme k zisku prvního vítězství ve WRC, jak se cítíte?Je to teď těžké, vysvětlit moje pocity. Jsem neskutečně šťastný. Před pár týdny jsem zažil velké zklamání, když jsem nevyhrál na Novém Zélandu. Ale zase jsem žil s tím pocitem, že už na Novém Zélandu byla naše rychlost velmi dobrá. Ale tento víkend bylo všechno perfektní. Tvrdě jsme na to tlačili od startu až do posledního dne. Teď mám první vítězství, to, že se mi to povedlo a porazil jsem Seba, je perfektní. On je aktuálně nejlepší a i historicky neúspěšnější, takže to musí být pro každého něco speciálního.Ano, to musí být speciální pocit porazit Sébastiena Loeba, nebo ne...?Ano. Možná bylo lepší, že jsme nevyhráli už na Novém Zélandu a počkali, abychom dosáhli takovéhoto vítězství.

 

Seb Ogier v Norsku 2009

Jaké to bylo, když jste přejel cílovou čáru?Před startem poslední super speciálky to bylo dlouhé čekání. Každý mi již začal gratulovat, ale já jim říkal: „Vzpomeňte na Nový Zéland, jen tři zatáčky do konce!“ Radši jsem si počkal až na projetí cílové čáry. Je to něco speciálního, vyhrát na tomto stadionu před tolika lidmi a měl jsem zde i několik kamarádů. Když se podíváme zpět na tuto dobu vloni, tak to bylo hodně odlišné. Často jste chyboval a odstupoval, ale teď jste se transformoval ve stabilního a rychlého jezdce. Kdy se ta změna podle Vás udála?Minulý rok byl těžký, přijít do WRC bez zkušeností je hodně těžké. Před minulou sezonou jsem nikdy nejezdil s tak velkým autem, takže bylo těžké se adaptovat na rychlost WRCčka. OK, tehdy to bylo hodně těžké, ale od té doby jsme se hodně zlepšili a tým nám v tom hodně pomohl. Vkládají do nás neustále větší důvěru a myslím, že bych jim za to měl poděkovat. Ten dík patří Citroënu, bez něho bych tu teď nebyl. Ve druhé polovině sezony 2009 jsme se zlepšovali rally od rally. Tento rok je už perfektní. Ale je to nekonečný vývoj. Teď sice máme vítězství, ale musíme se zlepšit na asfaltu, kde nemáme tolik zkušeností. Takže mým dalším cílem je zlepšit se na asfaltu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.