Rozhovor se Sébastienem Ogierem

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Citroën Sport
iM2 31. května 2010 14:53
Sdílej:

Před dvěma lety získal Sébastien Ogier titul v JWRC, teď, při teprve 19. startu s vozem WRC, dokázal porazit kompletní špičku soutěžáků při rally v Portugalsku. Přinášíme Vám ze serveru wrc.com rozhovor s 26letým jezdcem Juniorského týmu Citroënu.

Sébastiene, gratulujeme k zisku prvního vítězství ve WRC, jak se cítíte?Je to teď těžké, vysvětlit moje pocity. Jsem neskutečně šťastný. Před pár týdny jsem zažil velké zklamání, když jsem nevyhrál na Novém Zélandu. Ale zase jsem žil s tím pocitem, že už na Novém Zélandu byla naše rychlost velmi dobrá. Ale tento víkend bylo všechno perfektní. Tvrdě jsme na to tlačili od startu až do posledního dne. Teď mám první vítězství, to, že se mi to povedlo a porazil jsem Seba, je perfektní. On je aktuálně nejlepší a i historicky neúspěšnější, takže to musí být pro každého něco speciálního.Ano, to musí být speciální pocit porazit Sébastiena Loeba, nebo ne...?Ano. Možná bylo lepší, že jsme nevyhráli už na Novém Zélandu a počkali, abychom dosáhli takovéhoto vítězství.

 

Seb Ogier v Norsku 2009

Jaké to bylo, když jste přejel cílovou čáru?Před startem poslední super speciálky to bylo dlouhé čekání. Každý mi již začal gratulovat, ale já jim říkal: „Vzpomeňte na Nový Zéland, jen tři zatáčky do konce!“ Radši jsem si počkal až na projetí cílové čáry. Je to něco speciálního, vyhrát na tomto stadionu před tolika lidmi a měl jsem zde i několik kamarádů. Když se podíváme zpět na tuto dobu vloni, tak to bylo hodně odlišné. Často jste chyboval a odstupoval, ale teď jste se transformoval ve stabilního a rychlého jezdce. Kdy se ta změna podle Vás udála?Minulý rok byl těžký, přijít do WRC bez zkušeností je hodně těžké. Před minulou sezonou jsem nikdy nejezdil s tak velkým autem, takže bylo těžké se adaptovat na rychlost WRCčka. OK, tehdy to bylo hodně těžké, ale od té doby jsme se hodně zlepšili a tým nám v tom hodně pomohl. Vkládají do nás neustále větší důvěru a myslím, že bych jim za to měl poděkovat. Ten dík patří Citroënu, bez něho bych tu teď nebyl. Ve druhé polovině sezony 2009 jsme se zlepšovali rally od rally. Tento rok je už perfektní. Ale je to nekonečný vývoj. Teď sice máme vítězství, ale musíme se zlepšit na asfaltu, kde nemáme tolik zkušeností. Takže mým dalším cílem je zlepšit se na asfaltu.

Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.