EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Lukáš Pondělíček hodnotí začátek sezóny.
Po Rally Šumava jste absolvovali rally Lužické Hory. Po prvním kole rychlostních zkoušek jsi byl čtvrtý ve třídě, s minimální ztrátou na dva jezdce před tebou. V cíli soutěže jsi byl třetí ve třídě. Jak se ti v této konkurenci závodilo. nebyly tratě příliš rychlé? Dohnal jel asi velkou hranu?
L.P.: Asi počítáš ten zatracený nestandardní retardér??? Já ne, byl jsem asi 20 za Dohnalem a 20 před Dunovským. Ještě jsem nejel úplně naplno a byly tam chyby. Byl jsem mile překvapen dosaženými časy. Závodilo se mi s klukama perfektně, Dohnal jel fakt kudlu :-) Trať mi přišla, na sprint se spoustou začátečníků, hodně těžká, rychlá a místy až nebezpečná, ale jinak ok.
Ještě se vraťme k rally Šumava. Odstoupení na poruchu palivového čerpadla bylo poměrně dramatické. Popiš čtenáčům co se stalo, jaký měla celá porucha a její řešení průběh?
L.P.: Odešla mi jedna z podávacích pump. V tu chvíli není motor v zatáčkách optimálně zásobován palivem a většinou během krátké chvíle dojde ke spálení pístů. Proto jsem okamžitě zvolnil. Zbývalo cca 1,5km do cíle 2RZ. Bylo to o to víc k vzteku, že i po zpomalení v závěru RZ jsem vedl Ačka. Samozřejmě podle Jipocaru měla pumpa ujeto 800km a stejně i tlaková hadice, která začala na Činovu prosakovat. Můžu být rád, že to neshořelo.
Tvůj Citroen sužují technické problémy už od loňské Rally Bohemia. Jak na vzniklou situaci reaguje Jipocar Racing (původní vlastník vozu). Přece jen, až mnoho problémů a zásadního rázu?
L.P.:Nečekal jsem takové problémy s autem, které vyhrálo MS. Při počátečních jednáních o koupi vozu mi z Jipocaru řekli, že auto má najeto 600km od revize. Pak se ukázalo, že má najeto mnohem víc. Nejhorší je, že bych si staré díly vyměnil, ale oni mi nedokážou říct co má kolik ujeto. Neustále mlží a tvrdí, to je nové, to je po repasi, to se nám nikdy nestalo. Asi zapomněli ,že jsem původním povoláním mechanik a že už jsem pár závodních aut viděl. Jak říkají moji mechanici, složili to auto z věcí, které našli ve sklepě.
Na Šumavě a i po Lužických horách se rozběhla velká debata ohledně retardérů, jejich provedení, debata okolo penalizací za jeho posunutí na Šumavě, jak je to z tvého pohledu?
L.P.: Retardéry na Šumavě byli alespoň standartní, což se nedá říct o těch na Lužičkách. Když jedu do retardédu nechci se ho ani dotknout. Jakýkoli kontakt s ním, mě stojí 2000,-kč na laku auta. Je to blbost, trestat dotyk penalizací a už vůbec nechápu 30sec a zhození. Příště až se mi tohle stane při sprintu, odevzdám výkaz a pojedu domů. Je to blbost.
Další kontroverzní téma je systém HANS. Již před nedávnem byl tento problém promílán. Na Vysočině v Lužickcýh horách havaroval čelně do stromu Matěj Ehl a jeho spolujezdec Petr Dufek byl byl kvůli možnému poškození páteře transportován do nemocnice, o několk RZ dál havaroval Jirka Sutr a stejně dopadl i jeho spolujezdec, v minulosti byl zraněn Petr Řihák. Jak se na celou situaci díváš ty? Jak se ti jede v Hansu? Má na následky zranění vliv Hans?
L.P.: No jsem zastáncem Hansu, ale je fakt, že se množí tyhle zranění. A druhý fakt je ten, že od té doby co mám hans, mě dost bolí záda v bederní oblasti. Chodím každý týden k masérovi, možná to mám z toho, nikdy jsem nad tím nepřemýšlel , až teď po Lužičkách. Měli by to přehodnotit…
Zmůžou něco jezdci s FASem, když podepíší petici proti HANS na konkurenčním serveru nebo je to potřeba řešit přes asociaci?
L.P.: Určitě přes asociaci.
,Kde uvidíme tvůj Citroen v akci dále?
L.P.: Krumlov, strašně se těším mám to tam rád.:-)
Víme že se stejně jako loni budeš účastnit výstavy, přibliž čtenářům o jakou výstavu jde a kde tvůj tým bude k vidění?
L.P.: 14.-16.5. Výstava Tempo 2010, jedná se výstavu automobilů. V mém stánku bude moje C2 S1600 a hodně hezký holky. Obojí stojí za vidění.
Děkujeme za rozhovor a přejeme více štěstí.
L.P.: Taky děkuji, děkuji moc.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?