EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Lukáš Pondělíček hodnotí začátek sezóny.
Po Rally Šumava jste absolvovali rally Lužické Hory. Po prvním kole rychlostních zkoušek jsi byl čtvrtý ve třídě, s minimální ztrátou na dva jezdce před tebou. V cíli soutěže jsi byl třetí ve třídě. Jak se ti v této konkurenci závodilo. nebyly tratě příliš rychlé? Dohnal jel asi velkou hranu?
L.P.: Asi počítáš ten zatracený nestandardní retardér??? Já ne, byl jsem asi 20 za Dohnalem a 20 před Dunovským. Ještě jsem nejel úplně naplno a byly tam chyby. Byl jsem mile překvapen dosaženými časy. Závodilo se mi s klukama perfektně, Dohnal jel fakt kudlu :-) Trať mi přišla, na sprint se spoustou začátečníků, hodně těžká, rychlá a místy až nebezpečná, ale jinak ok.
Ještě se vraťme k rally Šumava. Odstoupení na poruchu palivového čerpadla bylo poměrně dramatické. Popiš čtenáčům co se stalo, jaký měla celá porucha a její řešení průběh?
L.P.: Odešla mi jedna z podávacích pump. V tu chvíli není motor v zatáčkách optimálně zásobován palivem a většinou během krátké chvíle dojde ke spálení pístů. Proto jsem okamžitě zvolnil. Zbývalo cca 1,5km do cíle 2RZ. Bylo to o to víc k vzteku, že i po zpomalení v závěru RZ jsem vedl Ačka. Samozřejmě podle Jipocaru měla pumpa ujeto 800km a stejně i tlaková hadice, která začala na Činovu prosakovat. Můžu být rád, že to neshořelo.
Tvůj Citroen sužují technické problémy už od loňské Rally Bohemia. Jak na vzniklou situaci reaguje Jipocar Racing (původní vlastník vozu). Přece jen, až mnoho problémů a zásadního rázu?
L.P.:Nečekal jsem takové problémy s autem, které vyhrálo MS. Při počátečních jednáních o koupi vozu mi z Jipocaru řekli, že auto má najeto 600km od revize. Pak se ukázalo, že má najeto mnohem víc. Nejhorší je, že bych si staré díly vyměnil, ale oni mi nedokážou říct co má kolik ujeto. Neustále mlží a tvrdí, to je nové, to je po repasi, to se nám nikdy nestalo. Asi zapomněli ,že jsem původním povoláním mechanik a že už jsem pár závodních aut viděl. Jak říkají moji mechanici, složili to auto z věcí, které našli ve sklepě.
Na Šumavě a i po Lužických horách se rozběhla velká debata ohledně retardérů, jejich provedení, debata okolo penalizací za jeho posunutí na Šumavě, jak je to z tvého pohledu?
L.P.: Retardéry na Šumavě byli alespoň standartní, což se nedá říct o těch na Lužičkách. Když jedu do retardédu nechci se ho ani dotknout. Jakýkoli kontakt s ním, mě stojí 2000,-kč na laku auta. Je to blbost, trestat dotyk penalizací a už vůbec nechápu 30sec a zhození. Příště až se mi tohle stane při sprintu, odevzdám výkaz a pojedu domů. Je to blbost.
Další kontroverzní téma je systém HANS. Již před nedávnem byl tento problém promílán. Na Vysočině v Lužickcýh horách havaroval čelně do stromu Matěj Ehl a jeho spolujezdec Petr Dufek byl byl kvůli možnému poškození páteře transportován do nemocnice, o několk RZ dál havaroval Jirka Sutr a stejně dopadl i jeho spolujezdec, v minulosti byl zraněn Petr Řihák. Jak se na celou situaci díváš ty? Jak se ti jede v Hansu? Má na následky zranění vliv Hans?
L.P.: No jsem zastáncem Hansu, ale je fakt, že se množí tyhle zranění. A druhý fakt je ten, že od té doby co mám hans, mě dost bolí záda v bederní oblasti. Chodím každý týden k masérovi, možná to mám z toho, nikdy jsem nad tím nepřemýšlel , až teď po Lužičkách. Měli by to přehodnotit…
Zmůžou něco jezdci s FASem, když podepíší petici proti HANS na konkurenčním serveru nebo je to potřeba řešit přes asociaci?
L.P.: Určitě přes asociaci.
,Kde uvidíme tvůj Citroen v akci dále?
L.P.: Krumlov, strašně se těším mám to tam rád.:-)
Víme že se stejně jako loni budeš účastnit výstavy, přibliž čtenářům o jakou výstavu jde a kde tvůj tým bude k vidění?
L.P.: 14.-16.5. Výstava Tempo 2010, jedná se výstavu automobilů. V mém stánku bude moje C2 S1600 a hodně hezký holky. Obojí stojí za vidění.
Děkujeme za rozhovor a přejeme více štěstí.
L.P.: Taky děkuji, děkuji moc.
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.