EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Lukáš Pondělíček hodnotí začátek sezóny.
Po Rally Šumava jste absolvovali rally Lužické Hory. Po prvním kole rychlostních zkoušek jsi byl čtvrtý ve třídě, s minimální ztrátou na dva jezdce před tebou. V cíli soutěže jsi byl třetí ve třídě. Jak se ti v této konkurenci závodilo. nebyly tratě příliš rychlé? Dohnal jel asi velkou hranu?
L.P.: Asi počítáš ten zatracený nestandardní retardér??? Já ne, byl jsem asi 20 za Dohnalem a 20 před Dunovským. Ještě jsem nejel úplně naplno a byly tam chyby. Byl jsem mile překvapen dosaženými časy. Závodilo se mi s klukama perfektně, Dohnal jel fakt kudlu :-) Trať mi přišla, na sprint se spoustou začátečníků, hodně těžká, rychlá a místy až nebezpečná, ale jinak ok.
Ještě se vraťme k rally Šumava. Odstoupení na poruchu palivového čerpadla bylo poměrně dramatické. Popiš čtenáčům co se stalo, jaký měla celá porucha a její řešení průběh?
L.P.: Odešla mi jedna z podávacích pump. V tu chvíli není motor v zatáčkách optimálně zásobován palivem a většinou během krátké chvíle dojde ke spálení pístů. Proto jsem okamžitě zvolnil. Zbývalo cca 1,5km do cíle 2RZ. Bylo to o to víc k vzteku, že i po zpomalení v závěru RZ jsem vedl Ačka. Samozřejmě podle Jipocaru měla pumpa ujeto 800km a stejně i tlaková hadice, která začala na Činovu prosakovat. Můžu být rád, že to neshořelo.
Tvůj Citroen sužují technické problémy už od loňské Rally Bohemia. Jak na vzniklou situaci reaguje Jipocar Racing (původní vlastník vozu). Přece jen, až mnoho problémů a zásadního rázu?
L.P.:Nečekal jsem takové problémy s autem, které vyhrálo MS. Při počátečních jednáních o koupi vozu mi z Jipocaru řekli, že auto má najeto 600km od revize. Pak se ukázalo, že má najeto mnohem víc. Nejhorší je, že bych si staré díly vyměnil, ale oni mi nedokážou říct co má kolik ujeto. Neustále mlží a tvrdí, to je nové, to je po repasi, to se nám nikdy nestalo. Asi zapomněli ,že jsem původním povoláním mechanik a že už jsem pár závodních aut viděl. Jak říkají moji mechanici, složili to auto z věcí, které našli ve sklepě.
Na Šumavě a i po Lužických horách se rozběhla velká debata ohledně retardérů, jejich provedení, debata okolo penalizací za jeho posunutí na Šumavě, jak je to z tvého pohledu?
L.P.: Retardéry na Šumavě byli alespoň standartní, což se nedá říct o těch na Lužičkách. Když jedu do retardédu nechci se ho ani dotknout. Jakýkoli kontakt s ním, mě stojí 2000,-kč na laku auta. Je to blbost, trestat dotyk penalizací a už vůbec nechápu 30sec a zhození. Příště až se mi tohle stane při sprintu, odevzdám výkaz a pojedu domů. Je to blbost.
Další kontroverzní téma je systém HANS. Již před nedávnem byl tento problém promílán. Na Vysočině v Lužickcýh horách havaroval čelně do stromu Matěj Ehl a jeho spolujezdec Petr Dufek byl byl kvůli možnému poškození páteře transportován do nemocnice, o několk RZ dál havaroval Jirka Sutr a stejně dopadl i jeho spolujezdec, v minulosti byl zraněn Petr Řihák. Jak se na celou situaci díváš ty? Jak se ti jede v Hansu? Má na následky zranění vliv Hans?
L.P.: No jsem zastáncem Hansu, ale je fakt, že se množí tyhle zranění. A druhý fakt je ten, že od té doby co mám hans, mě dost bolí záda v bederní oblasti. Chodím každý týden k masérovi, možná to mám z toho, nikdy jsem nad tím nepřemýšlel , až teď po Lužičkách. Měli by to přehodnotit…
Zmůžou něco jezdci s FASem, když podepíší petici proti HANS na konkurenčním serveru nebo je to potřeba řešit přes asociaci?
L.P.: Určitě přes asociaci.
,Kde uvidíme tvůj Citroen v akci dále?
L.P.: Krumlov, strašně se těším mám to tam rád.:-)
Víme že se stejně jako loni budeš účastnit výstavy, přibliž čtenářům o jakou výstavu jde a kde tvůj tým bude k vidění?
L.P.: 14.-16.5. Výstava Tempo 2010, jedná se výstavu automobilů. V mém stánku bude moje C2 S1600 a hodně hezký holky. Obojí stojí za vidění.
Děkujeme za rozhovor a přejeme více štěstí.
L.P.: Taky děkuji, děkuji moc.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?