EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Lukáš Pondělíček hodnotí začátek sezóny.
Po Rally Šumava jste absolvovali rally Lužické Hory. Po prvním kole rychlostních zkoušek jsi byl čtvrtý ve třídě, s minimální ztrátou na dva jezdce před tebou. V cíli soutěže jsi byl třetí ve třídě. Jak se ti v této konkurenci závodilo. nebyly tratě příliš rychlé? Dohnal jel asi velkou hranu?
L.P.: Asi počítáš ten zatracený nestandardní retardér??? Já ne, byl jsem asi 20 za Dohnalem a 20 před Dunovským. Ještě jsem nejel úplně naplno a byly tam chyby. Byl jsem mile překvapen dosaženými časy. Závodilo se mi s klukama perfektně, Dohnal jel fakt kudlu :-) Trať mi přišla, na sprint se spoustou začátečníků, hodně těžká, rychlá a místy až nebezpečná, ale jinak ok.
Ještě se vraťme k rally Šumava. Odstoupení na poruchu palivového čerpadla bylo poměrně dramatické. Popiš čtenáčům co se stalo, jaký měla celá porucha a její řešení průběh?
L.P.: Odešla mi jedna z podávacích pump. V tu chvíli není motor v zatáčkách optimálně zásobován palivem a většinou během krátké chvíle dojde ke spálení pístů. Proto jsem okamžitě zvolnil. Zbývalo cca 1,5km do cíle 2RZ. Bylo to o to víc k vzteku, že i po zpomalení v závěru RZ jsem vedl Ačka. Samozřejmě podle Jipocaru měla pumpa ujeto 800km a stejně i tlaková hadice, která začala na Činovu prosakovat. Můžu být rád, že to neshořelo.
Tvůj Citroen sužují technické problémy už od loňské Rally Bohemia. Jak na vzniklou situaci reaguje Jipocar Racing (původní vlastník vozu). Přece jen, až mnoho problémů a zásadního rázu?
L.P.:Nečekal jsem takové problémy s autem, které vyhrálo MS. Při počátečních jednáních o koupi vozu mi z Jipocaru řekli, že auto má najeto 600km od revize. Pak se ukázalo, že má najeto mnohem víc. Nejhorší je, že bych si staré díly vyměnil, ale oni mi nedokážou říct co má kolik ujeto. Neustále mlží a tvrdí, to je nové, to je po repasi, to se nám nikdy nestalo. Asi zapomněli ,že jsem původním povoláním mechanik a že už jsem pár závodních aut viděl. Jak říkají moji mechanici, složili to auto z věcí, které našli ve sklepě.
Na Šumavě a i po Lužických horách se rozběhla velká debata ohledně retardérů, jejich provedení, debata okolo penalizací za jeho posunutí na Šumavě, jak je to z tvého pohledu?
L.P.: Retardéry na Šumavě byli alespoň standartní, což se nedá říct o těch na Lužičkách. Když jedu do retardédu nechci se ho ani dotknout. Jakýkoli kontakt s ním, mě stojí 2000,-kč na laku auta. Je to blbost, trestat dotyk penalizací a už vůbec nechápu 30sec a zhození. Příště až se mi tohle stane při sprintu, odevzdám výkaz a pojedu domů. Je to blbost.
Další kontroverzní téma je systém HANS. Již před nedávnem byl tento problém promílán. Na Vysočině v Lužickcýh horách havaroval čelně do stromu Matěj Ehl a jeho spolujezdec Petr Dufek byl byl kvůli možnému poškození páteře transportován do nemocnice, o několk RZ dál havaroval Jirka Sutr a stejně dopadl i jeho spolujezdec, v minulosti byl zraněn Petr Řihák. Jak se na celou situaci díváš ty? Jak se ti jede v Hansu? Má na následky zranění vliv Hans?
L.P.: No jsem zastáncem Hansu, ale je fakt, že se množí tyhle zranění. A druhý fakt je ten, že od té doby co mám hans, mě dost bolí záda v bederní oblasti. Chodím každý týden k masérovi, možná to mám z toho, nikdy jsem nad tím nepřemýšlel , až teď po Lužičkách. Měli by to přehodnotit…
Zmůžou něco jezdci s FASem, když podepíší petici proti HANS na konkurenčním serveru nebo je to potřeba řešit přes asociaci?
L.P.: Určitě přes asociaci.
,Kde uvidíme tvůj Citroen v akci dále?
L.P.: Krumlov, strašně se těším mám to tam rád.:-)
Víme že se stejně jako loni budeš účastnit výstavy, přibliž čtenářům o jakou výstavu jde a kde tvůj tým bude k vidění?
L.P.: 14.-16.5. Výstava Tempo 2010, jedná se výstavu automobilů. V mém stánku bude moje C2 S1600 a hodně hezký holky. Obojí stojí za vidění.
Děkujeme za rozhovor a přejeme více štěstí.
L.P.: Taky děkuji, děkuji moc.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.