Lukáš Pondělíček o Šumavě, autě a Lužičkách

Pondělíček, Lukáš - Dresler, Pavel
Pondělíček, Lukáš - Dresler, Pavel, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 7. května 2010 09:00
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Lukáš Pondělíček hodnotí začátek sezóny.

Po Rally Šumava jste absolvovali rally Lužické Hory. Po prvním kole rychlostních zkoušek jsi byl čtvrtý ve třídě, s minimální ztrátou na dva jezdce před tebou. V cíli soutěže jsi byl třetí ve třídě. Jak se ti v této konkurenci závodilo. nebyly tratě příliš rychlé?  Dohnal jel asi velkou hranu?

L.P.: Asi počítáš ten zatracený nestandardní retardér??? Já ne, byl jsem asi 20 za Dohnalem a 20 před Dunovským. Ještě jsem nejel úplně naplno a byly tam chyby. Byl jsem mile překvapen dosaženými časy. Závodilo se mi s klukama perfektně, Dohnal jel fakt kudlu :-) Trať mi přišla, na sprint se spoustou začátečníků, hodně těžká, rychlá a místy až nebezpečná, ale jinak ok.

Ještě se vraťme k rally Šumava. Odstoupení na poruchu palivového čerpadla bylo poměrně dramatické. Popiš čtenáčům co se stalo, jaký měla celá porucha a její řešení průběh?

L.P.: Odešla mi jedna z podávacích pump. V tu chvíli není motor v zatáčkách optimálně zásobován palivem a většinou během krátké chvíle dojde ke spálení pístů. Proto jsem okamžitě zvolnil. Zbývalo cca 1,5km do cíle 2RZ. Bylo to o to víc k vzteku, že i po zpomalení v závěru RZ  jsem vedl Ačka. Samozřejmě podle Jipocaru měla pumpa ujeto 800km a stejně i tlaková hadice, která začala na Činovu prosakovat. Můžu být rád, že to neshořelo.

Tvůj Citroen sužují technické problémy už od loňské Rally Bohemia. Jak na vzniklou situaci reaguje Jipocar Racing (původní vlastník vozu). Přece jen, až mnoho problémů a zásadního rázu?

L.P.:Nečekal jsem takové problémy s autem, které vyhrálo MS. Při počátečních jednáních o koupi vozu mi z Jipocaru  řekli, že auto má najeto 600km od revize. Pak se ukázalo, že má najeto mnohem víc. Nejhorší je, že bych si staré díly vyměnil, ale oni mi nedokážou říct co má kolik ujeto. Neustále mlží a tvrdí, to je nové, to je po repasi, to se nám nikdy nestalo. Asi zapomněli ,že jsem původním povoláním mechanik a že už jsem pár závodních aut viděl.  Jak říkají moji mechanici, složili to auto z věcí, které našli ve sklepě.

Na Šumavě a i po Lužických horách se rozběhla velká debata ohledně retardérů, jejich provedení, debata okolo penalizací za jeho posunutí na Šumavě, jak je to z tvého pohledu?

 

L.P.: Retardéry na Šumavě byli alespoň standartní, což se nedá říct o těch na Lužičkách. Když jedu do retardédu nechci se ho ani dotknout. Jakýkoli kontakt s ním, mě stojí 2000,-kč na laku auta. Je to blbost, trestat dotyk penalizací a už vůbec nechápu 30sec a zhození. Příště až se mi tohle stane při sprintu, odevzdám výkaz a pojedu domů. Je to blbost.

Další kontroverzní téma je systém HANS. Již před nedávnem byl tento problém promílán. Na Vysočině v Lužickcýh horách havaroval čelně do stromu Matěj Ehl a jeho spolujezdec Petr Dufek byl byl kvůli možnému poškození páteře transportován do nemocnice, o několk RZ dál havaroval Jirka Sutr a stejně dopadl i jeho spolujezdec, v minulosti byl zraněn Petr Řihák. Jak se na celou situaci díváš ty? Jak se ti jede v Hansu? Má na následky zranění vliv Hans?

 

L.P.: No jsem zastáncem Hansu, ale je fakt, že se množí tyhle zranění. A druhý fakt je ten, že od té doby co mám hans, mě dost bolí záda v bederní oblasti. Chodím každý týden k masérovi, možná to mám z toho, nikdy jsem nad tím nepřemýšlel , až teď po Lužičkách. Měli by to přehodnotit…

Zmůžou něco jezdci s FASem, když podepíší petici proti HANS na konkurenčním serveru nebo je to potřeba řešit přes asociaci?

L.P.: Určitě přes asociaci.

,Kde uvidíme tvůj Citroen v akci dále?   

L.P.: Krumlov, strašně se těším mám to tam rád.:-)     

Víme že se stejně jako loni budeš účastnit výstavy, přibliž čtenářům o jakou výstavu jde a kde tvůj tým bude k vidění?

 

L.P.: 14.-16.5. Výstava Tempo 2010, jedná se výstavu automobilů. V mém stánku bude moje C2 S1600 a hodně hezký holky. Obojí stojí za vidění. 

Děkujeme za rozhovor a přejeme více štěstí.

L.P.: Taky děkuji, děkuji moc.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?