EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: V Domažlicích se jezdí trophee andros po česku, říká Jan Šlehofer.
Honzo, loňská sezóna se dá hodnotit určitě všelijak. Spíše by se dalo říci, že se nesla ve znamení odstoupení. Na Valašce nefungovala na Puntu elektrika, pak na Šumavě porucha zavěšení a tak dále. Jaká tedy sezóna 2009 byla?
J.S.: Tak já bych tě poupravil, na Šumavě to byla porucha zavěšeni, ale moji chybou, kdy jsme na defektu trefili kámen. S ohnutým ramenem jsem nemohl pokračovat. Tudíž zavinění bylo jen a jen moji neopatrnosti.. Je pravda,že jsme ze začátku moc nedojížděli, ale závěr sezóny byl už lepší. Moc si cením absolutního třetího místa z Německa ,i když konkurence nebyla nijak vysoká, skvěle jsme se svezli...
Loni jsi taky startoval na slovinské Rally Saturnus, už ji zde hodnotil Petr Zedník, jaká je to rally pro tebe?
J.S.: Já mohu za sebe i Zbynďu (Soběharta) říci, že to byla nádherná soutěž .. začali jsme ze začátku opatrně jelikož rychlostky byly hodně zrádné. Druhý den jsme začali místní borce honit i v absolutním pořadí, přisel defekt a veliká ztráta... snad budu mít tu možnost se na SATURNUS letos podívat znovu...
Kdybys měl vybrat pro tebe dobrou a špatnou soutěž, které by to byly?
J.S.: Pro mne úplně nejhorší a psychicky nejtěžší byl Krumlov. Po třetí v řadě jsme nedojeli a něměli odjeté potřebné ostré kilometry, což bylo znát úplně na všem a všude. Potom samozřejmě Barumka, kde jsme odstoupili opět moji vinou po rozbiti auta, hned na první ranní rz. Naštěstí poškozeni nebylo až tak hrozné, ale nedalo se opravit na místě, takže jsme ani nenastoupili do super rally. Naopak dobrá soutěž byla každá s dobrým výsledkem a dojetím do cíle.
Zahajující podnik IRC Rally Monte Carlo jsi spolukomentoval pro Eurosport, jaká byla z tvého pohledu tato soutěž?
J.S.: Z mého pohledu byla, co jsem tak mohl vypozorovat, určitě náročná na obutí a na měnící se povrch. Někteří se stím popasovali více než skvěle a já si komentování po bohu profesionála Zdendy Míky moc užíval. Tímto zdravím celé studio czech eurosport.
Jak hodnotíš vystoupení českých posádek na této soutěži?
J.S.: Určitě více než kladně a jen to dokazuje fakt, jakou má český mistrák fazónu a úroveň, co se týče vyzrálostí jezdců a jejich schopnostem , ale taky co se týče techniky...
Také jsi startoval na Slovensku v Bratislavě a vůbec sis nevedl špatně. Jaká je rally Bratislava?
J.S.: Jedním slovem skvělá. Osobně jsme se setkali se vstřícným jednáním ze strany pořadatele, s organizací rally, ale i s rychlostkami, které nebyly až tak náročné. Jedna z nich byla opravdu na srdíčko, škoda, že Bratislava byla, co se týče ostrých kilometrů, docela krátká. Rád na Slovensko vzpomínám.
Nemůžu se nevrátit k vyloučení v Přibrami. Jak problém vznikl a jak se na celou věc díváš ty?
J.S.:Semlelo se to tak, jak se to semlelo. Já mám obrovské štěstí i v tom, že tým roto mi dává takovou podporu, že na každý závod mám skvěle připravené auto, se kterým mohu startovat. Já velmi rád pod tímto týmem vždy pojedu a jedu. Co se techniky týče, tak ta je čistě v kompetenci týmu. Jak to dopadlo s vyloučením ti řekne vedoucí týmu roto.
V letošní sezóně tě opět uvidíme s Fiatem S1600? Jaké soutěže pojedeš?
J.S.: To přesně ještě nevím, ale nejraději bych jel zahraniční soutěže mimo český mistrák, jelikož u nás doma to je takové jaké je. Rád bych se svezl na nových rychlostních zkouškách někde v zahraničí.
Mnoho pilotů pojede s S2000kami, neláká tě taky toto závodní náčiní? Měl jsi možnost se už v tomto autě svézt?
J.S.: Bohužel neměl. Ani jako spolujezdec, ale jelikož mam na sedadle spolujezdce hrozný strach, tak mě to ani neláká. Ale samozřejmě toto auto řídit je můj sen, asi jako každého, kdo v S 2000 ještě neseděl.
Letos se chystá výstava EXPO v Otrokovicích, bude zde také testovací rz, budeš se této akce účastnit?
J.S.: Ještě nevíme, ale mě osobně tato akce velice láká. Jet se podívat na exponáty a týmy, které budou vystavovat, ale je to moc daleko, abych tam někde dělal šaška. A pak myslím, že si na moravě poradíte i bez nás.
Zima je dlouhá, jak trávíš zimní měsíce, určitě jen nesedíš doma za pecí, ale taky v autě na sněhovém Korábu?
J.S.:Nejen na Korábu, ale kde se dá. Já mám štěstí, že je v okolí mého bydliště velká parta nadšenců, takže andros trophee po česku, když padá sníh, je skoro každý večer
Děkuji za rozhovor. J.S.: Já také děkuji
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?