EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: V Domažlicích se jezdí trophee andros po česku, říká Jan Šlehofer.
Honzo, loňská sezóna se dá hodnotit určitě všelijak. Spíše by se dalo říci, že se nesla ve znamení odstoupení. Na Valašce nefungovala na Puntu elektrika, pak na Šumavě porucha zavěšení a tak dále. Jaká tedy sezóna 2009 byla?
J.S.: Tak já bych tě poupravil, na Šumavě to byla porucha zavěšeni, ale moji chybou, kdy jsme na defektu trefili kámen. S ohnutým ramenem jsem nemohl pokračovat. Tudíž zavinění bylo jen a jen moji neopatrnosti.. Je pravda,že jsme ze začátku moc nedojížděli, ale závěr sezóny byl už lepší. Moc si cením absolutního třetího místa z Německa ,i když konkurence nebyla nijak vysoká, skvěle jsme se svezli...
Loni jsi taky startoval na slovinské Rally Saturnus, už ji zde hodnotil Petr Zedník, jaká je to rally pro tebe?
J.S.: Já mohu za sebe i Zbynďu (Soběharta) říci, že to byla nádherná soutěž .. začali jsme ze začátku opatrně jelikož rychlostky byly hodně zrádné. Druhý den jsme začali místní borce honit i v absolutním pořadí, přisel defekt a veliká ztráta... snad budu mít tu možnost se na SATURNUS letos podívat znovu...
Kdybys měl vybrat pro tebe dobrou a špatnou soutěž, které by to byly?
J.S.: Pro mne úplně nejhorší a psychicky nejtěžší byl Krumlov. Po třetí v řadě jsme nedojeli a něměli odjeté potřebné ostré kilometry, což bylo znát úplně na všem a všude. Potom samozřejmě Barumka, kde jsme odstoupili opět moji vinou po rozbiti auta, hned na první ranní rz. Naštěstí poškozeni nebylo až tak hrozné, ale nedalo se opravit na místě, takže jsme ani nenastoupili do super rally. Naopak dobrá soutěž byla každá s dobrým výsledkem a dojetím do cíle.
Zahajující podnik IRC Rally Monte Carlo jsi spolukomentoval pro Eurosport, jaká byla z tvého pohledu tato soutěž?
J.S.: Z mého pohledu byla, co jsem tak mohl vypozorovat, určitě náročná na obutí a na měnící se povrch. Někteří se stím popasovali více než skvěle a já si komentování po bohu profesionála Zdendy Míky moc užíval. Tímto zdravím celé studio czech eurosport.
Jak hodnotíš vystoupení českých posádek na této soutěži?
J.S.: Určitě více než kladně a jen to dokazuje fakt, jakou má český mistrák fazónu a úroveň, co se týče vyzrálostí jezdců a jejich schopnostem , ale taky co se týče techniky...
Také jsi startoval na Slovensku v Bratislavě a vůbec sis nevedl špatně. Jaká je rally Bratislava?
J.S.: Jedním slovem skvělá. Osobně jsme se setkali se vstřícným jednáním ze strany pořadatele, s organizací rally, ale i s rychlostkami, které nebyly až tak náročné. Jedna z nich byla opravdu na srdíčko, škoda, že Bratislava byla, co se týče ostrých kilometrů, docela krátká. Rád na Slovensko vzpomínám.
Nemůžu se nevrátit k vyloučení v Přibrami. Jak problém vznikl a jak se na celou věc díváš ty?
J.S.:Semlelo se to tak, jak se to semlelo. Já mám obrovské štěstí i v tom, že tým roto mi dává takovou podporu, že na každý závod mám skvěle připravené auto, se kterým mohu startovat. Já velmi rád pod tímto týmem vždy pojedu a jedu. Co se techniky týče, tak ta je čistě v kompetenci týmu. Jak to dopadlo s vyloučením ti řekne vedoucí týmu roto.
V letošní sezóně tě opět uvidíme s Fiatem S1600? Jaké soutěže pojedeš?
J.S.: To přesně ještě nevím, ale nejraději bych jel zahraniční soutěže mimo český mistrák, jelikož u nás doma to je takové jaké je. Rád bych se svezl na nových rychlostních zkouškách někde v zahraničí.
Mnoho pilotů pojede s S2000kami, neláká tě taky toto závodní náčiní? Měl jsi možnost se už v tomto autě svézt?
J.S.: Bohužel neměl. Ani jako spolujezdec, ale jelikož mam na sedadle spolujezdce hrozný strach, tak mě to ani neláká. Ale samozřejmě toto auto řídit je můj sen, asi jako každého, kdo v S 2000 ještě neseděl.
Letos se chystá výstava EXPO v Otrokovicích, bude zde také testovací rz, budeš se této akce účastnit?
J.S.: Ještě nevíme, ale mě osobně tato akce velice láká. Jet se podívat na exponáty a týmy, které budou vystavovat, ale je to moc daleko, abych tam někde dělal šaška. A pak myslím, že si na moravě poradíte i bez nás.
Zima je dlouhá, jak trávíš zimní měsíce, určitě jen nesedíš doma za pecí, ale taky v autě na sněhovém Korábu?
J.S.:Nejen na Korábu, ale kde se dá. Já mám štěstí, že je v okolí mého bydliště velká parta nadšenců, takže andros trophee po česku, když padá sníh, je skoro každý večer
Děkuji za rozhovor. J.S.: Já také děkuji
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?