EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: V Domažlicích se jezdí trophee andros po česku, říká Jan Šlehofer.
Honzo, loňská sezóna se dá hodnotit určitě všelijak. Spíše by se dalo říci, že se nesla ve znamení odstoupení. Na Valašce nefungovala na Puntu elektrika, pak na Šumavě porucha zavěšení a tak dále. Jaká tedy sezóna 2009 byla?
J.S.: Tak já bych tě poupravil, na Šumavě to byla porucha zavěšeni, ale moji chybou, kdy jsme na defektu trefili kámen. S ohnutým ramenem jsem nemohl pokračovat. Tudíž zavinění bylo jen a jen moji neopatrnosti.. Je pravda,že jsme ze začátku moc nedojížděli, ale závěr sezóny byl už lepší. Moc si cením absolutního třetího místa z Německa ,i když konkurence nebyla nijak vysoká, skvěle jsme se svezli...
Loni jsi taky startoval na slovinské Rally Saturnus, už ji zde hodnotil Petr Zedník, jaká je to rally pro tebe?
J.S.: Já mohu za sebe i Zbynďu (Soběharta) říci, že to byla nádherná soutěž .. začali jsme ze začátku opatrně jelikož rychlostky byly hodně zrádné. Druhý den jsme začali místní borce honit i v absolutním pořadí, přisel defekt a veliká ztráta... snad budu mít tu možnost se na SATURNUS letos podívat znovu...
Kdybys měl vybrat pro tebe dobrou a špatnou soutěž, které by to byly?
J.S.: Pro mne úplně nejhorší a psychicky nejtěžší byl Krumlov. Po třetí v řadě jsme nedojeli a něměli odjeté potřebné ostré kilometry, což bylo znát úplně na všem a všude. Potom samozřejmě Barumka, kde jsme odstoupili opět moji vinou po rozbiti auta, hned na první ranní rz. Naštěstí poškozeni nebylo až tak hrozné, ale nedalo se opravit na místě, takže jsme ani nenastoupili do super rally. Naopak dobrá soutěž byla každá s dobrým výsledkem a dojetím do cíle.
Zahajující podnik IRC Rally Monte Carlo jsi spolukomentoval pro Eurosport, jaká byla z tvého pohledu tato soutěž?
J.S.: Z mého pohledu byla, co jsem tak mohl vypozorovat, určitě náročná na obutí a na měnící se povrch. Někteří se stím popasovali více než skvěle a já si komentování po bohu profesionála Zdendy Míky moc užíval. Tímto zdravím celé studio czech eurosport.
Jak hodnotíš vystoupení českých posádek na této soutěži?
J.S.: Určitě více než kladně a jen to dokazuje fakt, jakou má český mistrák fazónu a úroveň, co se týče vyzrálostí jezdců a jejich schopnostem , ale taky co se týče techniky...
Také jsi startoval na Slovensku v Bratislavě a vůbec sis nevedl špatně. Jaká je rally Bratislava?
J.S.: Jedním slovem skvělá. Osobně jsme se setkali se vstřícným jednáním ze strany pořadatele, s organizací rally, ale i s rychlostkami, které nebyly až tak náročné. Jedna z nich byla opravdu na srdíčko, škoda, že Bratislava byla, co se týče ostrých kilometrů, docela krátká. Rád na Slovensko vzpomínám.
Nemůžu se nevrátit k vyloučení v Přibrami. Jak problém vznikl a jak se na celou věc díváš ty?
J.S.:Semlelo se to tak, jak se to semlelo. Já mám obrovské štěstí i v tom, že tým roto mi dává takovou podporu, že na každý závod mám skvěle připravené auto, se kterým mohu startovat. Já velmi rád pod tímto týmem vždy pojedu a jedu. Co se techniky týče, tak ta je čistě v kompetenci týmu. Jak to dopadlo s vyloučením ti řekne vedoucí týmu roto.
V letošní sezóně tě opět uvidíme s Fiatem S1600? Jaké soutěže pojedeš?
J.S.: To přesně ještě nevím, ale nejraději bych jel zahraniční soutěže mimo český mistrák, jelikož u nás doma to je takové jaké je. Rád bych se svezl na nových rychlostních zkouškách někde v zahraničí.
Mnoho pilotů pojede s S2000kami, neláká tě taky toto závodní náčiní? Měl jsi možnost se už v tomto autě svézt?
J.S.: Bohužel neměl. Ani jako spolujezdec, ale jelikož mam na sedadle spolujezdce hrozný strach, tak mě to ani neláká. Ale samozřejmě toto auto řídit je můj sen, asi jako každého, kdo v S 2000 ještě neseděl.
Letos se chystá výstava EXPO v Otrokovicích, bude zde také testovací rz, budeš se této akce účastnit?
J.S.: Ještě nevíme, ale mě osobně tato akce velice láká. Jet se podívat na exponáty a týmy, které budou vystavovat, ale je to moc daleko, abych tam někde dělal šaška. A pak myslím, že si na moravě poradíte i bez nás.
Zima je dlouhá, jak trávíš zimní měsíce, určitě jen nesedíš doma za pecí, ale taky v autě na sněhovém Korábu?
J.S.:Nejen na Korábu, ale kde se dá. Já mám štěstí, že je v okolí mého bydliště velká parta nadšenců, takže andros trophee po česku, když padá sníh, je skoro každý večer
Děkuji za rozhovor. J.S.: Já také děkuji
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.