EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Krátce jsem vyzpovídal Petra Zedníka. Zhodnotil minulou sezónu a přiblížil plány na tu letošní.
Petře v loňské sezóně jste absolvoval pouze několik podniků MMČR, tedy dvoudenních soutěží. Moc se Vám však nedařilo, trápila Vás technika. Jak hodnotíte uplynulou sezónu?P.Z. V loňské roce jsme se účastnili seriálu Central Europe Zone, jehož součástí je Saturnus Rally ve Slovinsku, kde jsme se umístili na prvním místě v kategorii Super 1600. Na druhém podniku v Českém Krumlově jsme měli banální závadu, rozpadl se bateriový odpojovač. V Hustopečích jsme dojeli na nekvalitní palivo a v podstatě zhořel motor. Vzhledem k finanční náročnosti oprav jsme se soustředili jen na Barum Rally, kde jsme úspěšně dojeli na třetím místě v kategorii A6 a 25. absolutně.
Také jste absolvovali start na Saturnus Rally ve Slovinsku. Jaká je Slovinská soutěž a jak se liší od našich soutěží?
P.Z. Soutěž je velmi technicky náročná, ale na nádherných asfaltových tratích, takže si člověk tento závod užije a auto tolik netrpí.
Vaše Fiesta, kterou vyvíjíte sám, vás zlobila po technické stránce, je na ní ještě co vylepšovat? V jaké kondici je v tuto dobu?P.Z. V tuto dobu Fiesta čeká v dílně na zbrusu nový motor. Vylepšovat se již mnoho nedá, ale pracujeme na maličkostech.
Jaké jsou Vaše plány na letošní sezónu. Předpokládám, že vyjedete oět s Fiestou, která je moc heké auto nejen na pohled.
P.Z. Letos se určitě chceme účastnit Barum Rally. Pokud se zadaří, chtěli bychom na MS Rally Bulgaria, taky se opět zúčastnit Central Europe Zone a obhájit zde druhé místo v kategorii S1600. Láká nás i sprintrally.
Určitě jste sledoval rally Monte Carlo. Je opravdu Fiesta S2000 tak dobré závodní náčiní, nebo je její výsledek na monte kombinací kvalitního jezdce a kvalitního vozu zároveň?
P.Z. Samozřejmě kvalitní výsledek tvoří vždy spojení kvalitního jezdce a kvalitního auta. V tomto případě se jednoznačně sešla dokonalá dvojce. Byl zážitek pozorovat propracovanou logistiku celého týmu.
Děkuji za rozhovor.
P.Z. Já také děkuji
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?