EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Krátce jsem vyzpovídal Petra Zedníka. Zhodnotil minulou sezónu a přiblížil plány na tu letošní.
Petře v loňské sezóně jste absolvoval pouze několik podniků MMČR, tedy dvoudenních soutěží. Moc se Vám však nedařilo, trápila Vás technika. Jak hodnotíte uplynulou sezónu?P.Z. V loňské roce jsme se účastnili seriálu Central Europe Zone, jehož součástí je Saturnus Rally ve Slovinsku, kde jsme se umístili na prvním místě v kategorii Super 1600. Na druhém podniku v Českém Krumlově jsme měli banální závadu, rozpadl se bateriový odpojovač. V Hustopečích jsme dojeli na nekvalitní palivo a v podstatě zhořel motor. Vzhledem k finanční náročnosti oprav jsme se soustředili jen na Barum Rally, kde jsme úspěšně dojeli na třetím místě v kategorii A6 a 25. absolutně.
Také jste absolvovali start na Saturnus Rally ve Slovinsku. Jaká je Slovinská soutěž a jak se liší od našich soutěží?
P.Z. Soutěž je velmi technicky náročná, ale na nádherných asfaltových tratích, takže si člověk tento závod užije a auto tolik netrpí.
Vaše Fiesta, kterou vyvíjíte sám, vás zlobila po technické stránce, je na ní ještě co vylepšovat? V jaké kondici je v tuto dobu?P.Z. V tuto dobu Fiesta čeká v dílně na zbrusu nový motor. Vylepšovat se již mnoho nedá, ale pracujeme na maličkostech.
Jaké jsou Vaše plány na letošní sezónu. Předpokládám, že vyjedete oět s Fiestou, která je moc heké auto nejen na pohled.
P.Z. Letos se určitě chceme účastnit Barum Rally. Pokud se zadaří, chtěli bychom na MS Rally Bulgaria, taky se opět zúčastnit Central Europe Zone a obhájit zde druhé místo v kategorii S1600. Láká nás i sprintrally.
Určitě jste sledoval rally Monte Carlo. Je opravdu Fiesta S2000 tak dobré závodní náčiní, nebo je její výsledek na monte kombinací kvalitního jezdce a kvalitního vozu zároveň?
P.Z. Samozřejmě kvalitní výsledek tvoří vždy spojení kvalitního jezdce a kvalitního auta. V tomto případě se jednoznačně sešla dokonalá dvojce. Byl zážitek pozorovat propracovanou logistiku celého týmu.
Děkuji za rozhovor.
P.Z. Já také děkuji
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.