EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Krátce jsem vyzpovídal Petra Zedníka. Zhodnotil minulou sezónu a přiblížil plány na tu letošní.
Petře v loňské sezóně jste absolvoval pouze několik podniků MMČR, tedy dvoudenních soutěží. Moc se Vám však nedařilo, trápila Vás technika. Jak hodnotíte uplynulou sezónu?P.Z. V loňské roce jsme se účastnili seriálu Central Europe Zone, jehož součástí je Saturnus Rally ve Slovinsku, kde jsme se umístili na prvním místě v kategorii Super 1600. Na druhém podniku v Českém Krumlově jsme měli banální závadu, rozpadl se bateriový odpojovač. V Hustopečích jsme dojeli na nekvalitní palivo a v podstatě zhořel motor. Vzhledem k finanční náročnosti oprav jsme se soustředili jen na Barum Rally, kde jsme úspěšně dojeli na třetím místě v kategorii A6 a 25. absolutně.
Také jste absolvovali start na Saturnus Rally ve Slovinsku. Jaká je Slovinská soutěž a jak se liší od našich soutěží?
P.Z. Soutěž je velmi technicky náročná, ale na nádherných asfaltových tratích, takže si člověk tento závod užije a auto tolik netrpí.
Vaše Fiesta, kterou vyvíjíte sám, vás zlobila po technické stránce, je na ní ještě co vylepšovat? V jaké kondici je v tuto dobu?P.Z. V tuto dobu Fiesta čeká v dílně na zbrusu nový motor. Vylepšovat se již mnoho nedá, ale pracujeme na maličkostech.
Jaké jsou Vaše plány na letošní sezónu. Předpokládám, že vyjedete oět s Fiestou, která je moc heké auto nejen na pohled.
P.Z. Letos se určitě chceme účastnit Barum Rally. Pokud se zadaří, chtěli bychom na MS Rally Bulgaria, taky se opět zúčastnit Central Europe Zone a obhájit zde druhé místo v kategorii S1600. Láká nás i sprintrally.
Určitě jste sledoval rally Monte Carlo. Je opravdu Fiesta S2000 tak dobré závodní náčiní, nebo je její výsledek na monte kombinací kvalitního jezdce a kvalitního vozu zároveň?
P.Z. Samozřejmě kvalitní výsledek tvoří vždy spojení kvalitního jezdce a kvalitního auta. V tomto případě se jednoznačně sešla dokonalá dvojce. Byl zážitek pozorovat propracovanou logistiku celého týmu.
Děkuji za rozhovor.
P.Z. Já také děkuji
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?