EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Krátce jsem vyzpovídal Petra Zedníka. Zhodnotil minulou sezónu a přiblížil plány na tu letošní.
Petře v loňské sezóně jste absolvoval pouze několik podniků MMČR, tedy dvoudenních soutěží. Moc se Vám však nedařilo, trápila Vás technika. Jak hodnotíte uplynulou sezónu?P.Z. V loňské roce jsme se účastnili seriálu Central Europe Zone, jehož součástí je Saturnus Rally ve Slovinsku, kde jsme se umístili na prvním místě v kategorii Super 1600. Na druhém podniku v Českém Krumlově jsme měli banální závadu, rozpadl se bateriový odpojovač. V Hustopečích jsme dojeli na nekvalitní palivo a v podstatě zhořel motor. Vzhledem k finanční náročnosti oprav jsme se soustředili jen na Barum Rally, kde jsme úspěšně dojeli na třetím místě v kategorii A6 a 25. absolutně.
Také jste absolvovali start na Saturnus Rally ve Slovinsku. Jaká je Slovinská soutěž a jak se liší od našich soutěží?
P.Z. Soutěž je velmi technicky náročná, ale na nádherných asfaltových tratích, takže si člověk tento závod užije a auto tolik netrpí.
Vaše Fiesta, kterou vyvíjíte sám, vás zlobila po technické stránce, je na ní ještě co vylepšovat? V jaké kondici je v tuto dobu?P.Z. V tuto dobu Fiesta čeká v dílně na zbrusu nový motor. Vylepšovat se již mnoho nedá, ale pracujeme na maličkostech.
Jaké jsou Vaše plány na letošní sezónu. Předpokládám, že vyjedete oět s Fiestou, která je moc heké auto nejen na pohled.
P.Z. Letos se určitě chceme účastnit Barum Rally. Pokud se zadaří, chtěli bychom na MS Rally Bulgaria, taky se opět zúčastnit Central Europe Zone a obhájit zde druhé místo v kategorii S1600. Láká nás i sprintrally.
Určitě jste sledoval rally Monte Carlo. Je opravdu Fiesta S2000 tak dobré závodní náčiní, nebo je její výsledek na monte kombinací kvalitního jezdce a kvalitního vozu zároveň?
P.Z. Samozřejmě kvalitní výsledek tvoří vždy spojení kvalitního jezdce a kvalitního auta. V tomto případě se jednoznačně sešla dokonalá dvojce. Byl zážitek pozorovat propracovanou logistiku celého týmu.
Děkuji za rozhovor.
P.Z. Já také děkuji
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.