Cody Crocker odpovídal on-line v exkluzivním rozhovoru pro RallyZone.cz
Přiznám se, že on-line rozhovory s někým, kdo je přitom na druhém konci planety, ve mě pořád ještě vyvolávají něco jako zvláštní vzrušení. Zvlášť, je-li ten někdo "na druhém konci drátu" člověk, který ještě nedávno psal historii Asijsko-pacifického mistrovství, když jako první získal čtyři tituly v řadě za sebou. To, co ve výsledku vypadá tak jednoduše, vyžaduje velkou porci ochoty druhé strany, sedět u počítače, i když tady je den a tam noc. Cody Crocker, suverén APRC, tolik ochoty měl a i díky tomu si teď exkluzvně můžete přečíst, jak hodnotí letošní sezónu a co plánuje na příští rok.- Cody Crocker a Subaru. Kombinace, která byla letos jen těžko k poražení. Byly všechny tvé letošní triumfy skutečně tak snadné, jak podle výsledkových listin vypadaly?Můžeme si samozřejmě myslet, že bylo vše tak jednoduché, jak to vypadá ve výsledcích, ale ve skutečnosti je za tím spousta práce týmu, který připravil naše auto tak, že je rozhodně nejspolehlivější. Mám za sebou ten nejlepší tým, díky kterému mám práci o něco snažší. Na závodech APRC je totiž nejtěžší dojet do cíle, takže když se to povede, dá se dobrý výsledek garantovat.- Jsi čtyřnásobný mistr Asijsko-pacifického mistrovství a trojnásobný mistr Austrálie. Je ještě něco, čeho bys chtěl v rally dosáhnout?Rozhodně vyhrát mistrovství světa - nebo něco takového, například PWRC. Dlouho mi tento cíl unikal, ale doufejme, že přístí rok už všechno, na čem dlouho pracujeme, do sebe zapadne a budu tam! Vlastně už mi chybí jen trochu peněz od sponzorů a bude to možné.- Tvojí kolegyní v MotorImage Teamu je Emma Gilmour. Je neobvyklé vídat ženu jezdit na tak vysoké úrovni. Čím je Emma vyjímečná? Jak bys zhodnotil její letošní výkony?Letos byla Emma fantastická jako týmový kolega, dokončila všechny soutěže a domů se vrací s druhým místem v šampionátu, čímž získalo Subaru první i druhé místo v sezóně. Emma je velice inteligentní a agresivní pilot - dej tyhle dvě věci dohromady a dostaneš jednu velmi rychlou a bojovnou závodnici. Nezaslouží si pozornost, protože je holka, zaslouží si pozornost, protože je to velmi rychlý jezdec.- V průběhu roku sis odskočil do Indonésie na start místního mistrovství. Vůz ti pro tuto příležitost připravil Serge Rally Team. Jak ses k takové přílěžitosti dostal? A plánuješ na tuto spolupráci do budoucna navázat? Startovat za Serge Rally Team beru jako skvělou příležitost, nejen protože to je profesionální a vášnivá rodina, ale hlavně protože mi dávají čas se sladit s autem, což je pro každého sportovce vždycky dobré. Navíc trénuji mladého jezdce Seana Gelaela, něco jako hvězdu rally v Indonésii. Jeho cíl je dosáhnout na titul mistra světa a podle výsledků by se to mohlo podařit, rozhodně na to má. Už teď vyhrává soutěže v Indonésii a přitom je mu teprve 13 let. Doufám, že budu mít i nadále příležitost se na jeho budoucnosti podílet a udržet ho v tréninku, dokud to nedokáže.- Příští rok bude přelomový, co se regulí pro produkční vozy týče. Zůstaneš věrný Subaru nebo vyzkoušíš například speciál kategorie S2000?Se Subaru spolupracuji už dlouho a rád bych v této spolupráci pokračoval, dokud to bude možné. To znamená, že pro mě má momentálně přednost skupina N. Můj plán startovat příští rok v PWRC závisí na stupni podpory, kterou dokážu získat právě od Subaru a ostatních sponzorů. Je to těžký úkol, ale doufám, že se všechno podaří a příští rok budu držet prapor Subaru v mistrovství světa!- Mnoho jezdců plánuje příští rok vstoupit s vozy S2000 do WRC Cupu nebo do IRC, a to včetně tvého krajana Simona Evanse. Co ty? Neláká tě podobná výzva?Rozhodně mě zajímají jakékoli rally, pokud je to v Subaru, rád bych pochopitelně startoval i v IRC i v PWRC. Myslím, že se v APRC jede na světové úrovni a domnívám se, že přístí rok všem ukážeme, co v nás je.- A na závěr - tvé cíle pro sezónu 2010?Vyhrát PWRC samozřejmě! Už jen poladit pár věcí, aby do sebe zapadaly a popereme se o to!
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.