Cody Crocker odpovídal on-line v exkluzivním rozhovoru pro RallyZone.cz
Přiznám se, že on-line rozhovory s někým, kdo je přitom na druhém konci planety, ve mě pořád ještě vyvolávají něco jako zvláštní vzrušení. Zvlášť, je-li ten někdo "na druhém konci drátu" člověk, který ještě nedávno psal historii Asijsko-pacifického mistrovství, když jako první získal čtyři tituly v řadě za sebou. To, co ve výsledku vypadá tak jednoduše, vyžaduje velkou porci ochoty druhé strany, sedět u počítače, i když tady je den a tam noc. Cody Crocker, suverén APRC, tolik ochoty měl a i díky tomu si teď exkluzvně můžete přečíst, jak hodnotí letošní sezónu a co plánuje na příští rok.- Cody Crocker a Subaru. Kombinace, která byla letos jen těžko k poražení. Byly všechny tvé letošní triumfy skutečně tak snadné, jak podle výsledkových listin vypadaly?Můžeme si samozřejmě myslet, že bylo vše tak jednoduché, jak to vypadá ve výsledcích, ale ve skutečnosti je za tím spousta práce týmu, který připravil naše auto tak, že je rozhodně nejspolehlivější. Mám za sebou ten nejlepší tým, díky kterému mám práci o něco snažší. Na závodech APRC je totiž nejtěžší dojet do cíle, takže když se to povede, dá se dobrý výsledek garantovat.- Jsi čtyřnásobný mistr Asijsko-pacifického mistrovství a trojnásobný mistr Austrálie. Je ještě něco, čeho bys chtěl v rally dosáhnout?Rozhodně vyhrát mistrovství světa - nebo něco takového, například PWRC. Dlouho mi tento cíl unikal, ale doufejme, že přístí rok už všechno, na čem dlouho pracujeme, do sebe zapadne a budu tam! Vlastně už mi chybí jen trochu peněz od sponzorů a bude to možné.- Tvojí kolegyní v MotorImage Teamu je Emma Gilmour. Je neobvyklé vídat ženu jezdit na tak vysoké úrovni. Čím je Emma vyjímečná? Jak bys zhodnotil její letošní výkony?Letos byla Emma fantastická jako týmový kolega, dokončila všechny soutěže a domů se vrací s druhým místem v šampionátu, čímž získalo Subaru první i druhé místo v sezóně. Emma je velice inteligentní a agresivní pilot - dej tyhle dvě věci dohromady a dostaneš jednu velmi rychlou a bojovnou závodnici. Nezaslouží si pozornost, protože je holka, zaslouží si pozornost, protože je to velmi rychlý jezdec.- V průběhu roku sis odskočil do Indonésie na start místního mistrovství. Vůz ti pro tuto příležitost připravil Serge Rally Team. Jak ses k takové přílěžitosti dostal? A plánuješ na tuto spolupráci do budoucna navázat? Startovat za Serge Rally Team beru jako skvělou příležitost, nejen protože to je profesionální a vášnivá rodina, ale hlavně protože mi dávají čas se sladit s autem, což je pro každého sportovce vždycky dobré. Navíc trénuji mladého jezdce Seana Gelaela, něco jako hvězdu rally v Indonésii. Jeho cíl je dosáhnout na titul mistra světa a podle výsledků by se to mohlo podařit, rozhodně na to má. Už teď vyhrává soutěže v Indonésii a přitom je mu teprve 13 let. Doufám, že budu mít i nadále příležitost se na jeho budoucnosti podílet a udržet ho v tréninku, dokud to nedokáže.- Příští rok bude přelomový, co se regulí pro produkční vozy týče. Zůstaneš věrný Subaru nebo vyzkoušíš například speciál kategorie S2000?Se Subaru spolupracuji už dlouho a rád bych v této spolupráci pokračoval, dokud to bude možné. To znamená, že pro mě má momentálně přednost skupina N. Můj plán startovat příští rok v PWRC závisí na stupni podpory, kterou dokážu získat právě od Subaru a ostatních sponzorů. Je to těžký úkol, ale doufám, že se všechno podaří a příští rok budu držet prapor Subaru v mistrovství světa!- Mnoho jezdců plánuje příští rok vstoupit s vozy S2000 do WRC Cupu nebo do IRC, a to včetně tvého krajana Simona Evanse. Co ty? Neláká tě podobná výzva?Rozhodně mě zajímají jakékoli rally, pokud je to v Subaru, rád bych pochopitelně startoval i v IRC i v PWRC. Myslím, že se v APRC jede na světové úrovni a domnívám se, že přístí rok všem ukážeme, co v nás je.- A na závěr - tvé cíle pro sezónu 2010?Vyhrát PWRC samozřejmě! Už jen poladit pár věcí, aby do sebe zapadaly a popereme se o to!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?