Cody Crocker odpovídal on-line v exkluzivním rozhovoru pro RallyZone.cz
Přiznám se, že on-line rozhovory s někým, kdo je přitom na druhém konci planety, ve mě pořád ještě vyvolávají něco jako zvláštní vzrušení. Zvlášť, je-li ten někdo "na druhém konci drátu" člověk, který ještě nedávno psal historii Asijsko-pacifického mistrovství, když jako první získal čtyři tituly v řadě za sebou. To, co ve výsledku vypadá tak jednoduše, vyžaduje velkou porci ochoty druhé strany, sedět u počítače, i když tady je den a tam noc. Cody Crocker, suverén APRC, tolik ochoty měl a i díky tomu si teď exkluzvně můžete přečíst, jak hodnotí letošní sezónu a co plánuje na příští rok.- Cody Crocker a Subaru. Kombinace, která byla letos jen těžko k poražení. Byly všechny tvé letošní triumfy skutečně tak snadné, jak podle výsledkových listin vypadaly?Můžeme si samozřejmě myslet, že bylo vše tak jednoduché, jak to vypadá ve výsledcích, ale ve skutečnosti je za tím spousta práce týmu, který připravil naše auto tak, že je rozhodně nejspolehlivější. Mám za sebou ten nejlepší tým, díky kterému mám práci o něco snažší. Na závodech APRC je totiž nejtěžší dojet do cíle, takže když se to povede, dá se dobrý výsledek garantovat.- Jsi čtyřnásobný mistr Asijsko-pacifického mistrovství a trojnásobný mistr Austrálie. Je ještě něco, čeho bys chtěl v rally dosáhnout?Rozhodně vyhrát mistrovství světa - nebo něco takového, například PWRC. Dlouho mi tento cíl unikal, ale doufejme, že přístí rok už všechno, na čem dlouho pracujeme, do sebe zapadne a budu tam! Vlastně už mi chybí jen trochu peněz od sponzorů a bude to možné.- Tvojí kolegyní v MotorImage Teamu je Emma Gilmour. Je neobvyklé vídat ženu jezdit na tak vysoké úrovni. Čím je Emma vyjímečná? Jak bys zhodnotil její letošní výkony?Letos byla Emma fantastická jako týmový kolega, dokončila všechny soutěže a domů se vrací s druhým místem v šampionátu, čímž získalo Subaru první i druhé místo v sezóně. Emma je velice inteligentní a agresivní pilot - dej tyhle dvě věci dohromady a dostaneš jednu velmi rychlou a bojovnou závodnici. Nezaslouží si pozornost, protože je holka, zaslouží si pozornost, protože je to velmi rychlý jezdec.- V průběhu roku sis odskočil do Indonésie na start místního mistrovství. Vůz ti pro tuto příležitost připravil Serge Rally Team. Jak ses k takové přílěžitosti dostal? A plánuješ na tuto spolupráci do budoucna navázat? Startovat za Serge Rally Team beru jako skvělou příležitost, nejen protože to je profesionální a vášnivá rodina, ale hlavně protože mi dávají čas se sladit s autem, což je pro každého sportovce vždycky dobré. Navíc trénuji mladého jezdce Seana Gelaela, něco jako hvězdu rally v Indonésii. Jeho cíl je dosáhnout na titul mistra světa a podle výsledků by se to mohlo podařit, rozhodně na to má. Už teď vyhrává soutěže v Indonésii a přitom je mu teprve 13 let. Doufám, že budu mít i nadále příležitost se na jeho budoucnosti podílet a udržet ho v tréninku, dokud to nedokáže.- Příští rok bude přelomový, co se regulí pro produkční vozy týče. Zůstaneš věrný Subaru nebo vyzkoušíš například speciál kategorie S2000?Se Subaru spolupracuji už dlouho a rád bych v této spolupráci pokračoval, dokud to bude možné. To znamená, že pro mě má momentálně přednost skupina N. Můj plán startovat příští rok v PWRC závisí na stupni podpory, kterou dokážu získat právě od Subaru a ostatních sponzorů. Je to těžký úkol, ale doufám, že se všechno podaří a příští rok budu držet prapor Subaru v mistrovství světa!- Mnoho jezdců plánuje příští rok vstoupit s vozy S2000 do WRC Cupu nebo do IRC, a to včetně tvého krajana Simona Evanse. Co ty? Neláká tě podobná výzva?Rozhodně mě zajímají jakékoli rally, pokud je to v Subaru, rád bych pochopitelně startoval i v IRC i v PWRC. Myslím, že se v APRC jede na světové úrovni a domnívám se, že přístí rok všem ukážeme, co v nás je.- A na závěr - tvé cíle pro sezónu 2010?Vyhrát PWRC samozřejmě! Už jen poladit pár věcí, aby do sebe zapadaly a popereme se o to!
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.