Cody Crocker odpovídal on-line v exkluzivním rozhovoru pro RallyZone.cz
Přiznám se, že on-line rozhovory s někým, kdo je přitom na druhém konci planety, ve mě pořád ještě vyvolávají něco jako zvláštní vzrušení. Zvlášť, je-li ten někdo "na druhém konci drátu" člověk, který ještě nedávno psal historii Asijsko-pacifického mistrovství, když jako první získal čtyři tituly v řadě za sebou. To, co ve výsledku vypadá tak jednoduše, vyžaduje velkou porci ochoty druhé strany, sedět u počítače, i když tady je den a tam noc. Cody Crocker, suverén APRC, tolik ochoty měl a i díky tomu si teď exkluzvně můžete přečíst, jak hodnotí letošní sezónu a co plánuje na příští rok.- Cody Crocker a Subaru. Kombinace, která byla letos jen těžko k poražení. Byly všechny tvé letošní triumfy skutečně tak snadné, jak podle výsledkových listin vypadaly?Můžeme si samozřejmě myslet, že bylo vše tak jednoduché, jak to vypadá ve výsledcích, ale ve skutečnosti je za tím spousta práce týmu, který připravil naše auto tak, že je rozhodně nejspolehlivější. Mám za sebou ten nejlepší tým, díky kterému mám práci o něco snažší. Na závodech APRC je totiž nejtěžší dojet do cíle, takže když se to povede, dá se dobrý výsledek garantovat.- Jsi čtyřnásobný mistr Asijsko-pacifického mistrovství a trojnásobný mistr Austrálie. Je ještě něco, čeho bys chtěl v rally dosáhnout?Rozhodně vyhrát mistrovství světa - nebo něco takového, například PWRC. Dlouho mi tento cíl unikal, ale doufejme, že přístí rok už všechno, na čem dlouho pracujeme, do sebe zapadne a budu tam! Vlastně už mi chybí jen trochu peněz od sponzorů a bude to možné.- Tvojí kolegyní v MotorImage Teamu je Emma Gilmour. Je neobvyklé vídat ženu jezdit na tak vysoké úrovni. Čím je Emma vyjímečná? Jak bys zhodnotil její letošní výkony?Letos byla Emma fantastická jako týmový kolega, dokončila všechny soutěže a domů se vrací s druhým místem v šampionátu, čímž získalo Subaru první i druhé místo v sezóně. Emma je velice inteligentní a agresivní pilot - dej tyhle dvě věci dohromady a dostaneš jednu velmi rychlou a bojovnou závodnici. Nezaslouží si pozornost, protože je holka, zaslouží si pozornost, protože je to velmi rychlý jezdec.- V průběhu roku sis odskočil do Indonésie na start místního mistrovství. Vůz ti pro tuto příležitost připravil Serge Rally Team. Jak ses k takové přílěžitosti dostal? A plánuješ na tuto spolupráci do budoucna navázat? Startovat za Serge Rally Team beru jako skvělou příležitost, nejen protože to je profesionální a vášnivá rodina, ale hlavně protože mi dávají čas se sladit s autem, což je pro každého sportovce vždycky dobré. Navíc trénuji mladého jezdce Seana Gelaela, něco jako hvězdu rally v Indonésii. Jeho cíl je dosáhnout na titul mistra světa a podle výsledků by se to mohlo podařit, rozhodně na to má. Už teď vyhrává soutěže v Indonésii a přitom je mu teprve 13 let. Doufám, že budu mít i nadále příležitost se na jeho budoucnosti podílet a udržet ho v tréninku, dokud to nedokáže.- Příští rok bude přelomový, co se regulí pro produkční vozy týče. Zůstaneš věrný Subaru nebo vyzkoušíš například speciál kategorie S2000?Se Subaru spolupracuji už dlouho a rád bych v této spolupráci pokračoval, dokud to bude možné. To znamená, že pro mě má momentálně přednost skupina N. Můj plán startovat příští rok v PWRC závisí na stupni podpory, kterou dokážu získat právě od Subaru a ostatních sponzorů. Je to těžký úkol, ale doufám, že se všechno podaří a příští rok budu držet prapor Subaru v mistrovství světa!- Mnoho jezdců plánuje příští rok vstoupit s vozy S2000 do WRC Cupu nebo do IRC, a to včetně tvého krajana Simona Evanse. Co ty? Neláká tě podobná výzva?Rozhodně mě zajímají jakékoli rally, pokud je to v Subaru, rád bych pochopitelně startoval i v IRC i v PWRC. Myslím, že se v APRC jede na světové úrovni a domnívám se, že přístí rok všem ukážeme, co v nás je.- A na závěr - tvé cíle pro sezónu 2010?Vyhrát PWRC samozřejmě! Už jen poladit pár věcí, aby do sebe zapadaly a popereme se o to!
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.